Caroline Tensen slaat Inez Weski met kijkcijferstok


De kijkcijfers van zondag 26 juli 2020 (SKO)

De tweede ‘zomergast’ van het jaar, Inez Weski, is zondagavond met twee vingers in de neus verslagen door RTL-diva Caroline Tensen. Zomergasten trok de helft van het aantal kijkers van Eén tegen 50. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Caroline was met Eén tegen 50 de winnaar van de avond: zij scoorde 1,1 miljoen kijkers (23 procent) op RTL 4. Het urenlange gesprek van Janine Abbring met Inez Weski trok deels gelijktijdig 535.000 kijkers (13 procent) naar NPO 2.

Ook gedurende de tweede helft van prime time scoorde RTL 4 prima: de herhaling van Love is in the Air kon rekenen op 810.000 kijkers (18 procent).

NPO 1 pakte zilver op prime time en zette met The Great British Bake-Off een aardige 927.000 kijkers (19 procent) neer, maar The Great British Sewing Bee deed het aansluitend veel minder: die show trok 567.000 kijkers (13 procent).

Na RTL 4, NPO 1 en NPO 2 was SBS 6 het meest in trek: Mr. Frank Visser Doet Uitspraak kon rekenen op 480.000 kijkers (10 procent), waarna Madagascar 354.000 kijkers (8 procent) deed.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • Net5 scoorde met NCIS: 321.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Back to the future 2: 222.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Darts World Matchplay: 217.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 168.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Makkelijk scoren: 159.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Dierenkliniek Down Under: 108.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Half acht nieuws (826.000), Studio Sport (596.000), RTL Boulevard (500.000), Quiz met ballen (389.000), RTL Woonmagazine (352.000) en vtwonen (310.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (637.000), Andere Tijden Sport (474.000), Shownieuws (456.000) en Kees van der Spek (278.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 18 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en NPO 2 brons met 11 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.716.000
02. Eén tegen 50 (RTL4) 1.096.000
03. Great British Bake-Off (NPO1) 927.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 826.000
05. Love is in the air (RTL4) 810.000


06. Hart van Nederland (SBS6) 637.000
07. Studio Sport (NPO1) 596.000
08. Great British Sewing Bee (NPO1) 567.000
09. Zomergasten (NPO2) 535.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 500.000


11. Mr. Frank Visser Doet Uitspraak (SBS6) 480.000
12. Andere Tijden Sport (NPO1) 474.000
13. Shownieuws (SBS6) 456.000
14. Quiz met ballen (NPO1) 389.000
15. Madagascar (SBS6) 354.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 17.7%
2. RTL4 / 17.3%
3. NPO2 / 10.9%
4. SBS6 / 10.0%
5. Vero / 5.6%


6. NET5 / 5.1%
7. RTL7 / 3.6%
8. RTL8 / 2.7%
9. NPO3 / 2.6%
10. RTL5 / 2.3%


11. SBS9 / 1.9%
12. RTLZ / 1.7%
13. Comedy / 1.6%
14. Spike / 1.6%
15. BBCfirst / 1.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 31,2%
2. RTL Nederland 25,9%
3. Talpa TV 22,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: VPRO, RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Ali B is terug in het land: moeten de paparazzi op hem jagen of hem met rust laten?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen