RTL 4 met doelgroepcijfers: ‘Eva scoort beter dan Beau’
RTL 4 scoort hogere kijkcijfers met de talkshow van Eva Jinek dan met die van Beau van Erven Dorens. Het Jinek-marktaandeel in de commerciële doelgroep ligt een kwart hoger dan dat van Beau. Dat laat RTL vandaag weten op zijn adverteerderspagina. Eva en Beau wisselen sinds dit jaar de late avond van RTL 4 met elkaar af: zij was de eerste vier maanden van het jaar te zien, Beau in de tweeënhalve maand daarna. Eva zette in die periode hogere aandelen neer dan Beau in de periode erna.
Niet zo zeer het totaal aantal kijkers, maar vooral het aantal kijkers in de commerciële doelgroep boodschappers van 25 tot 54 jaar zijn belangrijk voor RTL 4. Over de talkshowscores in die doelgroep doet de zender nu een boekje open.
RTL 4 spreekt van ‘een succesvol seizoen’ voor Beau met gemiddeld 731.000 kijkers en een marktaandeel van 15,1 procent in de commerciële doelgroep. Daar merkt de zender bij op dat Jinek uitkwam op 844.000 kijkers en 18,9 procent marktaandeel. Het Jinek-aandeel ligt dus 25 procent hoger dan dat van Beau.
Op dit moment is RTL 4 nog in lockdown, maar op maandag 17 augustus is Eva Jinek weer terug op de buis. Ze begon het jaar om 22.30 uur, verhuisde tijdens de coronacrisis naar 21.30 uur en komt nu om 22.00 uur op zender.
De succesvolle Ruben Nicolai-quiz Ik Weet Er Alles Van zal de lead-in vormen voor Jinek met een speciale VIPS-serie. “Hierin strijden zes bekende Nederlanders vier dagen tegen elkaar in een quiz vol kennis onder leiding van Ruben Nicolai.”
Foto: KRO-NCRV
CEO Sven van bertelsMann tv nederland kan dan wel recht gaan zitten babbelen wat compleet scheef is gaan groeien zoveel hij maar kan en wil, het is immers zijn werk! Feit blijft dat project rtL-late night volledig mislukt is en ver is achter gebleven bij de verwachtingen die men van de overstap van Madam Luxembourg had. Matthijs vormde een onderdeel van het plan, dat ging niet door en Evaatje kreeg vanaf de tweede uitzending onverwachte hevige concurrentie van Op1! Een te dure aankoop, geschuif met aanvangstijden en geskip van programma onderbrekende reklame mochten niet baten. Evaatje kreeg niet alle kijkers mee naar de Luxemburgse open riool 4!
eva
de joint
old lady
eva op heterdaad door peter r de vries heb je gejoind eva JA1. Foei eva
Huh, Beau had bijna evenveel kijkers.
Beau is ook veel prettiger om naar te kijken.
Koos
wo 29 jul 2020 om 18:54 20-54
Hmm de doelgroep moet gewoon op dat tijdstip 18 — 109 zijn.
Je hebt niks aan een doelgroep als geen enkele adverteerder wilt adverteren. Of wel weinig.
Een oudere die last heeft en tena lady moet gebruiken kan net zo interessant zijn als een Durex reclame voor 18+. En volgens mij kan reclame gezien worden als promo’s voor bedrijven zolang er geen prijs gevraagd word voor het product. Dan kun je als zender langere reclame blokken uitzenden.
Gezien er ooit een rechterlijke macht heeft uitgesproken wat thuis winkelen is en wat niet thuis winkelen. Zolang er een bedrag + product getoond wordt, wordt het reclame. Alleen een promo van een auto kan gezien worden als promo van een auto.
“ Niet zo zeer het totaal aantal kijkers, maar vooral het aantal kijkers in de commerciële doelgroep boodschappers van 25 tot 54 jaar zijn belangrijk voor RTL 4. ”
Voor het eerst in zijn bestaan snapt MC het. Gaat ie de kijkcijfer overzichten nu ook verbeteren met marktaandelen in doelgroep en uitgesteld kijken? Zal vast te veel moeite zijn om het eerlijke beeld te schetsen.
Tjechische cum dumpster
Ik lik graag aan de worst van Curry, jullie zijn gewoon jaloers op mij, dat ik dat alleen mag. Ksssssttttt terug jullie mand in!.
Wanneer gaat Jinek nou eens rechtop zitten en uit haar mond praten? Sinds ze op tv is, heb ik d’r alleen uit haar aars zien kletsen.
Dit laat zien waarom op1 niet veel meer kijkers heeft nu Beau weg is RTL maakt het voor het npo publiek , 15.1 en 18.9 eigen doelgroep is wel heel weinig en brengt ook nog geen geld op zonder reclame .
NPO, topkwaliteit en dat trekt kijkers
Talpa, mooi stabiel voor de dinsdagavond in vakantietijd
RTL, de kijker is het kopie/plak/jatwerk van Jinek en Beau meer dan zat.
Het komt de kwaliteit echter niet ten goede. Goede doelgroepcijfers of niet. Het roer moet echt om in het nieuwe seizoen om zodoende echt wat anders te brengen dan Op1.
Geen reclame inkomsten dus moet er geld bij.
Zo dom kan alleen PvdV zijn.
Vind dat Beau het niet slecht heeft gedaan, is wel vaak te lief voor zijn tafelgasten
De adverteerders en de tv zenders blijven zich maar blindstaren op die doelgroep 20-54. In deze tijd zegt dat allemaal helemaal niet zoveel meer. Voor hoofdzenders als RTL4 en SBS6 moet je doelgroep in deze tijd gewoon iedereen zijn.
Niemand die momenteel ook maar iets mist.
@Kees Tol Leg jou briljante domme opmerking eens uit hahahah
Laten we wel hopen dat de afwisseling BEAU en JINEK blijft.
Curryworst zit gewoon vol haat maar is stiekem verliefd op Eva Jinek en kan het niet hendelen dat zij hem af heeft gewezen
Als er iemand hier een obsessie heeft dan is het Curryworst wel. Mijn god, wat een gezeik elke dag van die gek.
731.000 kijkers en een marktaandeel van 15,1 procent in de commerciële doelgroep. Daar merkt de zender bij op dat Jinek uitkwam op 844.000 kijkers en 18,9 procent marktaandeel. Het Jinek-aandeel ligt dus 25 procent hoger dan dat van Beau.
Rekenen kunnen ze daar ook al niet.
Dus vanaf maandag 17 augustus worden we weer dagelijks geconfronteerd met haar Trump obsessie?
Wat een mongolen om een maand te stoppen met talkshows. Nu zitten we met die kaketoekuif Op1gescheept.
Reclamedoelgroep zonder reclameboodschap.