RTL 4 met doelgroepcijfers: ‘Eva scoort beter dan Beau’

RTL 4 scoort hogere kijkcijfers met de talkshow van Eva Jinek dan met die van Beau van Erven Dorens. Het Jinek-marktaandeel in de commerciële doelgroep ligt een kwart hoger dan dat van Beau. Dat laat RTL vandaag weten op zijn adverteerderspagina. Eva en Beau wisselen sinds dit jaar de late avond van RTL 4 met elkaar af: zij was de eerste vier maanden van het jaar te zien, Beau in de tweeënhalve maand daarna. Eva zette in die periode hogere aandelen neer dan Beau in de periode erna.

Niet zo zeer het totaal aantal kijkers, maar vooral het aantal kijkers in de commerciële doelgroep boodschappers van 25 tot 54 jaar zijn belangrijk voor RTL 4. Over de talkshowscores in die doelgroep doet de zender nu een boekje open.

RTL 4 spreekt van ‘een succesvol seizoen’ voor Beau met gemiddeld 731.000 kijkers en een marktaandeel van 15,1 procent in de commerciële doelgroep. Daar merkt de zender bij op dat Jinek uitkwam op 844.000 kijkers en 18,9 procent marktaandeel. Het Jinek-aandeel ligt dus 25 procent hoger dan dat van Beau.

Op dit moment is RTL 4 nog in lockdown, maar op maandag 17 augustus is Eva Jinek weer terug op de buis. Ze begon het jaar om 22.30 uur, verhuisde tijdens de coronacrisis naar 21.30 uur en komt nu om 22.00 uur op zender.

De succesvolle Ruben Nicolai-quiz Ik Weet Er Alles Van zal de lead-in vormen voor Jinek met een speciale VIPS-serie. “Hierin strijden zes bekende Nederlanders vier dagen tegen elkaar in een quiz vol kennis onder leiding van Ruben Nicolai.

Foto: KRO-NCRV

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen