Alexander Klöpping casht met verkoop Blendle

De kassa van Alexander Klöpping rinkelt. Hij verkoopt zijn online kiosk Blendle (50 duizend betalende abonnees) aan het soortgelijke Franse platform Cafeyn. Dat vertelt hij vandaag aan de Volkskrant. Cafeyn neemt alle aandelen over, waaronder de 25 procent van Alexander. Wordt de Blendle-baas, bij het grote publiek nog altijd bekend van DWDD, daarmee schathemelrijk? Hij wil er niets over zeggen. “Saai hè? Ik kan er niets aan doen, de kopende partij wil dat niet.

In 2014 was het 13 miljoen euro waard. Is het nu meer of minder?“, legt de Volkskrant hem vervolgens voor. Alexander daarop lachend: “Ik waardeer de poging.

Blendle is nooit een winstmachine geweest. Er zijn nu dus 50.000 betalende abonnees, maar in het verleden riep Alexander dat er 100.000 betalende abonnees moeten zijn om winst te maken.

De Volkskrant: “Critici zullen zeggen dat Blendle mislukt is.”

Alexander: “We hebben het verkocht omdat het mislukt is?

De Volkskrant: “Ze zullen zeggen dat je het hebt verkocht omdat je inziet dat je er niet de wereld mee gaat veroveren.”

Alexander: “Het is juist het tegenovergestelde. Natuurlijk had ik graag romantisch met een klein rebellenclubje de maan veroverd. Tegelijkertijd ben ik trots dat ik dit aan een internationale partij heb verkocht, waardoor we veel sneller actief zullen zijn in landen als Italië, Frankrijk en Spanje.”

Het interview kunt u lezen op de Volkskrant-site.

Foto: BNNVARA

20 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Jaap
juli 30, 2020 15:52

Hij heeft het verdiend.

Gast
Karel
juli 30, 2020 15:11

En die 50k abonnees klopt ook niet, daar zijn namelijk ook de proef abbo’s meegerekend.

Gast
Karel
juli 30, 2020 15:08

Hoezo casht?, Blendle heeft nog nooit winst gemaakt echter wel schulden, deze neemt het Franse bedrijf over. Blendle is gewoon geflopt.

Gast
in de blender
juli 30, 2020 12:28

Kan iemand mij uitleggen hoe een bedrijf wat sinds het begin alleen maar verlies draait voor tientallen miljoenen wordt verkocht? Ik geloof er geen reet van. Die Alexander speelt mooi weer.

Gast
Whitedog
juli 30, 2020 12:08

En raadt eens waar deze website bij hoort? Juist, dezelfde Blandle. Nou laten we hopen dat er op de red. eindelijk eens wat niveau wordt aangenomen, want de laatste tijd is het bagger hier.

Gast
Sjaak trekhaak
juli 30, 2020 12:06

Van de belastingcentjes, hond

Gast
Merel
juli 30, 2020 11:24

Alexander is er blij mee, zegt hij.

Gast
MolTalk
juli 30, 2020 10:23

Nou, ik zal jullie uit de droom helpen, hij is hierdoor echt geen miljonair geworden, hij mag blij zijn dat de schulden overgenomen zijn en dat ie als loonslaaf nu in dienst mag blijven. Uiteindelijk zijn al die grote woorden nooit uitgekomen en is Blendle een grote FLOP gebleken.

Gast
Suckerpunch de ekte!
juli 30, 2020 10:21

Een goede ondernemer heeft geen subsidie nodig Gregor….

Gast
Gregor
juli 30, 2020 09:49

Top, Alexander dit is de beloning van een goede ondernemener! Prima

Gast
Henk
juli 30, 2020 09:48

Read my lips: Alexander heeft geen cent gekregen! Wat aandelen en een betaald baantje bij Cafeyn. Binnen een jaar is het Nederlandse kantoor dicht en draait Blendle op Franse algoritmes. Het enige dat gered is, is Alexander’s ego.

Gast
azijnzeiker
juli 30, 2020 09:30

nu heb ik wel een paar flinke slokken spiritus nodig

Gast
Minder of Mirjam
juli 30, 2020 09:24

Het was ranzig om te zien hoe Alexander Kleurplaat iedere keer oraal bevredigd werd door Mathijs van Nieuwkerk. Ruimbaan bij DWDD om zijn MISLUKKINGEN te etaleren en Mathijs keek met glimmende ogen naar hem alsof hij een interview met Jezus Christus zelf had.

Fijn dat Blende nu eindelijk weg gaat, miljoenen verspild en alleen het ego van Alexander is nog over. NUL betalende abonnees. Gelukkig kan hij nu iedere dag Van Nieuwkerk bellen om even een enorme veer te voelen.

Gast
Suckerpunch de ekte!
juli 30, 2020 09:13

Haha Theo, je kent de geschiedenis van dit mislukte medium helemaa niet zo te zien.

Dit was een wanhopige poging van DWDD stal om een soort imitatie “silecon valley” te creeeren in Nederland; met subsidie en steun van de overheid. En Klopping was het gezocht daarvan, de Nederlandse Mark Zuckerberg; alleen is het toneelstukje falikant mislukt.

Jammer, next!

Gast
tja tja
juli 30, 2020 09:11

Iedereen jaloers . Nu ga ik ff koffie zetten

Gast
lvs2015
juli 30, 2020 09:00

Alexander die dankzij de help van toenmalig Quote baas Jort Kelder bij Mathijs van Nieuwkerk en DWDD mocht aanschuiven en daar als de nieuwe “wizzkid” door progressief NL vd Grachtengordel elite werd gezien en vervolgens voor de echte kenners met standaard tegeltjeswijsheden kwam aanzetten en ook nog hard onderuit ging bij het grote mensen programma Knevel & Brink ( geen bevroende DWDD setting) toen hem kritische vragen werden gesteld inzake zijn originaliteit op datzelfde bejubelde IT gebied van gadgets toen opdook dat Alexander gewoon copy-paste van Amerikaanse media/shows deed . Toen viel Alexandertje keihard door de mand als de nieuwe “wizzkid”. Daarna schoof hij bij DWDD weer aan om dit Blendel whatever aan te kondigen dat even de reguliere krantenmediawereld zou gaan veranderen . Niet dus want het werd een geldverslindend project. En dan nu “succesvol” verkocht hebben? LOL Tis wie goed leest eerder een “wie het minst slechtste bod wil doen krijgt het” verkoop geweest. En zeker te weten is als volgend jaar zijn jaarrekening opgevraaagd kan worden van zijn inkomsten portefuille. Ik zeg dat het een noodverkoop is. Dus niks miljonair , gewoon blijvend sabbelen deze overhypte “wizzkid”.

Gast
Esmeralda
juli 30, 2020 08:26

Dank zij de verwoede pogingen van Mathijs van Nieuwkerk is Blenle bekend geworden in Nederland.
Ik zie hem nog zitten bij de introductie.
Het was een fantástisch plan om mensen te laten betalen voor content die gratis verkrijgbaar was.
Ik ga nu koffie zetten en daarover nadenken.

Gast
Edwin
juli 30, 2020 08:25

Klupping mag blij zijn: hij is van zijn schuldrn af.
Blendle heeft abominabel gedraaid. En de zogenaamd ‘betalende’ abonnees zijn mensen met vouchers en/of actieabonnementjes.
Kortom: één grote zeepbel.

Gast
Norvo
juli 30, 2020 08:21

Je zegt het verkeerd, Theo: met het harde werk *van* anderen miljonair worden.

Blendle is weinig meer dan een digitaal doorgeefluik van andermans artikelen waar de auteurs zelf geen graantje van meeprikken.

Gast
Theo
juli 30, 2020 08:13

Gefeliciteerd

Met hard werken miljonair worden is knap.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen