Alexander Klöpping casht met verkoop Blendle

De kassa van Alexander Klöpping rinkelt. Hij verkoopt zijn online kiosk Blendle (50 duizend betalende abonnees) aan het soortgelijke Franse platform Cafeyn. Dat vertelt hij vandaag aan de Volkskrant. Cafeyn neemt alle aandelen over, waaronder de 25 procent van Alexander. Wordt de Blendle-baas, bij het grote publiek nog altijd bekend van DWDD, daarmee schathemelrijk? Hij wil er niets over zeggen. “Saai hè? Ik kan er niets aan doen, de kopende partij wil dat niet.

In 2014 was het 13 miljoen euro waard. Is het nu meer of minder?“, legt de Volkskrant hem vervolgens voor. Alexander daarop lachend: “Ik waardeer de poging.

Blendle is nooit een winstmachine geweest. Er zijn nu dus 50.000 betalende abonnees, maar in het verleden riep Alexander dat er 100.000 betalende abonnees moeten zijn om winst te maken.

De Volkskrant: “Critici zullen zeggen dat Blendle mislukt is.”

Alexander: “We hebben het verkocht omdat het mislukt is?

De Volkskrant: “Ze zullen zeggen dat je het hebt verkocht omdat je inziet dat je er niet de wereld mee gaat veroveren.”

Alexander: “Het is juist het tegenovergestelde. Natuurlijk had ik graag romantisch met een klein rebellenclubje de maan veroverd. Tegelijkertijd ben ik trots dat ik dit aan een internationale partij heb verkocht, waardoor we veel sneller actief zullen zijn in landen als Italië, Frankrijk en Spanje.”

Het interview kunt u lezen op de Volkskrant-site.

Foto: BNNVARA

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

De NPO-talkshows vertrekken uit Amsterdam. Een goede zaak?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen