Zondag Met Lubach-schrijver beticht van seksisme

Diederik Smit, een van de schrijvers van Zondag Met Lubach en columnist op NPO Radio 1, wordt door types als Halina Reijn beticht van seksisme nu hij een kritische tweet geplaatst heeft over het functioneren van Femke Halsema. Dat is te volgen op Twitter. Halsema heeft maandag, tijdens en na het Dam-protest, bewezen heel erg weinig bestuurlijke ervaring te hebben. Daar maakte Smit op de sociale media een snedige opmerking over, maar kritiek op Halsema is nu al gauw seksistisch.

Smit twitterde: “Eerste vrouwelijke burgemeester. Den Haag: Krikke, slechte reputatie als bestuurder, trad af na gebrek aan regie bij vonkenregen. Amsterdam: Halsema, amper bestuurlijke ervaring, geen regie bij Damdemo. Misschien wilde men iets te graag historie schrijven.

Het leidde tot een storm aan verontwaardigde reacties, ook toen Smit zijn bedoeling verduidelijkte. Hij wil hiermee niet zeggen dat vrouwen niet kunnen besturen, maar dat er in deze gevallen geen goede burgemeesters zijn geselecteerd omdat er te veel gestuurd werd op een vrouw.

Smit begrijpt heel erg weinig van de twitterstorm. Hij heeft het idee dat sommige mensen er ook wel heel erg graag seksisme in willen zien. “De verwijten van seksisme blijven onzin en ik leg uit waarom. Ik zeg nergens dat de fouten van Krikke en Halsema veroorzaakt worden door hun sekse. Ik zeg dat ze geen goede kandidaten waren, maar het toch werden, mede dankzij hun sekse.

Hij wijst op nieuwsberichten waaruit blijkt dat Krikke en Halsema het mede zijn geworden vanwege hun sekse. “Halsema had nul ervaring in het lokaal bestuur en je ziet dan ook dat ze de rol van onpartijdige burgemeester niet in de vingers heeft, bijvoorbeeld door uitspraken over het boerkaverbod en door te zeggen dat een demonstratie ‘te belangrijk’ is om te ontbinden.

Dat is mijn mening over haar functioneren en die koppel ik aan openbare bronnen over de sollicitatieprocedure. Het is geen extreme mening en het is zeker niet seksistisch, ook niet als honderden mensen dat roepen zonder m’n tweets goed te lezen.

De Halina Reijns van deze wereld zijn niet overtuigd: “Dat is puur seksisme vriend.

Foto: KRO-NCRV

49 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
@michelle
juni 5, 2020 15:19

Kijk deze docu eens en reageer dan nog eens.
youtube.com/watch?v=1tWylGz99yE&feature=emb_title

Gast
@michelle
juni 5, 2020 15:02

Ik heb niks met complotten maar dit is gewoon iets overduidelijks.
Het zou niet de eerste keer zijn dat rijke en machtige figuren er excentrieke hobby’s op nahouden.

Gast
Michelle
juni 5, 2020 14:22

Ja, dat zei die vent met zijn pistooltje ook. Allemaal weerlegd, maar types die het willen geloven zullen het ook blijven geloven. En wie niet in weerlegde verhaaltjes gelooft moet onderzoek doen. Onbegonnen zaak, ik kan net zo goed in discussie gaan met flat-earthers.

Gast
@michelle
juni 5, 2020 14:10

@michella doe eens onderzoek er zijn zoveel bewijzen.

Reddit.com/r/pedogate

Gast
Michelle
juni 5, 2020 14:03

Trump was ook dikke maatjes met Epstein. Wat wil je nou zeggen, man? Jij bent zeker die vent die met zijn pistooltje kwam schieten n.a.v. Pizzagate. Idioot!

Gast
@michelle
juni 5, 2020 05:46

Jij denkt dat ze zo maar bevriend was met Epstein?
Dat ze alleen maar even koffie kwam drinken op zijn privéeiland?
Doe eerst eens onderzoek voor je roept.

Gast
Michelle
juni 5, 2020 01:12

Haha, die Bo6! Waarom zou je daar nou niks over horen behalve van complоtthеoristen? Denk eens even na a.u.b.!

Gast
Solidarikots
juni 5, 2020 00:35

Het geloof van halina is in halina zelf.

Gast
Bromsnor
juni 5, 2020 00:32

@Bo6, en ze schijnt ook nog van mars afkomstig te zijn.

Gast
Bo6
juni 5, 2020 00:14

Gister moest Hillary Clinton voorkomen in een rechtzaak over ‘verdwenen’ emails op haar server. Seksschandalen, kindermisbruik en martelen daarvan. Lees je nergens iets over.

Gast
Geronimo
juni 4, 2020 23:01

Wat is het probleem. Tot dusverre vallen er erg weinig fatsoenlijke vrouwelijke bestuurders op te tekenen. Overigens ook steeds minder functionerende mannelijke varianten.

Gast
Jaap Aap
juni 4, 2020 21:41

Halina, tyf nou toch eens op met je grafmuil uit de media. Niemand zit op die aandachtsgeilheid van jou en je vriendin te wachten, noch op je lege theezakjes. Rot gewoon op aub, linkse snol!

Gast
Dr David Banner
juni 4, 2020 20:57

Sinds ze ‘tafeldame’ af is in dat andere grachtengordelshowtje is de kip met gouden eieren weggevlogen. Gedraag je naar je leeftijd en niet als een jonge krolse kat. Daar legt het al droog van hier!

Gast
AltMidden
juni 4, 2020 19:09

Binnenkort gaan we horen hoe wij onze penis privilege aan de kant moeten zetten.

Gast
Irene Ballegooijen
juni 4, 2020 17:49

HALINA de vrouw die het hele jaar acteert.

Gast
🗣
juni 4, 2020 17:38

De burgemeester van de Schiphol-gemeente Haarlemmermeer is ook een vrouw. Benieuwd hoelang dat goed gaat……De eerste fouten heeft ze al gemaakt. Een waardige opvolger voor homo-Hoes dus.

Gast
Waarom worden mijn berichten tegengehouden?
juni 4, 2020 17:36

Al die vervelende linkse wegkijkers en nestbevuilers zoeken weer iets om verontwaardigd over te zijn.

Gast
StefanV
juni 4, 2020 16:54

Diederik Smit heeft gewoon volkomen gelijk, maar dat past niet in het wereldbeeld van deugende BN’ers en andere SJW’s. Smit geeft ze hun mediamomentje op een presenteerblaadje.

Gast
firdov
juni 4, 2020 16:53

Niemand wil dat wijf van een Halina Schreeuw.

Gast
Van der pik
juni 4, 2020 16:47

Halina zat toch een tijdje geleden te zeiken dat ze geen vent kon krijgen en graag een kind wou? Met veel pijn en moeite een voetballer aan de haak geslagen. Doet ze daar ook zo hysterisch tegen met haar gezeik over negers en seks? Die vriend denkt natuurlijk zo van lekker gratis wonen, schijten misschien n€ ukie af en toe! Scheelt weer in de kosten😂😂😂

Gast
iemand
juni 4, 2020 16:36

Halina Reijn is het zelfde type als Claudie de Breij twee vreselijke vrouwen. Snap niet dat die knappe vriend van Halina Daniel de Ridder het bij zo’n vrouw uithoudt.

Gast
Ik word genegeerd
juni 4, 2020 15:18

Halina Reyn Tja, wat moet je ermee???

Gast
Captain Caveman
juni 4, 2020 14:40

Beschuldigd van sexisme door een uitgerangeerde toneelspeelster die haar frustratie voor gewone mannen niet kan uiten. Dat is hetzelfde als het stemmetje op schiphol bij de voetgangerstransport ( mind your step!) leuk maar totaal nutteloos en tijdverspilling! In plaats van anderen ongefundeerd beschuldigen voor van alles en nog wat, kan ze beter een baan zoeken! Op een dag is die vriend dat gezeik ook zat en dan is hij weg. Profvoetballer, heeft over een half uur al een ander wijf aan de haak, kost ze geen moeite. Ben je weer de bakvis vrijgezel! Genieten van het leven en fun hebben is verboden in Amsterdam waar zij woont.

Gast
Dave Stryker
juni 4, 2020 14:26

Vond het altijd wel een leuk wijfie die halina. Tot ze die hysterische Amsterdamse muil opentrok en daar al die deugpraat hysterisch uitgetetterd werd. Kan er ook niets aan doen dat de interesse in haar persoon wegzinkt in het grote niets! Koketteren dat je uit Amsterdam komt is het enige wat nog misschien iets kan redden. Hou het wel bij mijn topvrouwtje uit de polder! Vanavond weer te bewonderen in een van dertien in een dozijn grachtengordel tv talksjow Met hysterische gejank ?

Gast
Genderneutraal
juni 4, 2020 14:01

Femke, Halina, Sylvana, en een leger anderen, een pot NAT.

Gast
Tycho Graagnat
juni 4, 2020 13:51

Ruil die voetballer weer voor een dagje in enbel Carice voor een potje k.tje scharen waar jullie menig uurtje mee door hebben gebracht.

Gast
45
juni 4, 2020 13:40

Mooi dat een aantal van de standaardklagers over ZML nu ineens vierkant achter een ZML-schrijver staan.

Gast
diekerik smit
juni 4, 2020 13:32

Die Diederik Smit heet hélemaal gelijk. Die halina Reijn leeft van andere mensen van racisme en sexisme beschuldigen, heb van haar immers de laatste jaren hélemaal niets meer gehoord. Totaal niet relevant meer. Probeert nu weer in de picture te komen door dit soort shit.

Gast
Arie op safari
juni 4, 2020 13:32

En dit is waar de maatschappij naar toe aan het bewegen is;
Iedere gefundeerde mening die niet in het straatje van de Linksche Gutmensch valt, wordt gelijk afgedaan als oververontwaardiging en als totale onzin..

Gast
HBaz
juni 4, 2020 13:31

Ze hadden Femke Halsema beter eerst kunnen laten oefenen met het burgemeesterschap in Renswoud of soortgelijke gemeentes. Ze hebben haar willens en wetens meteen benoemd in de grootste stad van Nederland. Dat is vragen om moeilijkheden.

Gast
Bart
juni 4, 2020 13:26

Halina Reijn is te dom om een column van Diederik Smit te kunnen lezen en begrijpen. Komt niet perse doordat ze een vrouw is. Al zijn het wel vaak vrouwen zoals Halina en Georgina.

Gast
PIPPA
juni 4, 2020 13:13

Humor moet wel humor blijven AUB

Gast
Wortel
juni 4, 2020 13:13

Gelukkig zijn er geen honderden extreem falende mannelijke burgemeesters.

Gast
MolTalk
juni 4, 2020 13:06

Hij heeft gelijk. Vrouwenquotumbenoemingen altijd -1.

Gast
Apfelflapf
juni 4, 2020 13:02

Als Halina en andere lelijke deugtrutten nou eerst eens ophouden ons humeur te verzieken door dagelijks in de media te verschijnen .

Gast
Geralda
juni 4, 2020 12:56

Zie eens aan, teuntje mongeultje is uit bed geflikkerd.

Gast
Liu Wang
juni 4, 2020 12:55

Halina Leijn, wat een heellijke vlouw.
Met haal wil ik wel vlijen.
Lekkel voolbipsen tegen elkaal.

Gast
Jan
juni 4, 2020 12:54

Huilina, zij is toch diegene die een gezette vrouw en haar dochter typeerde als zeekoeien in haar column omdat ze iets te lang naar de freule keken?

https://www.mediacourant.nl/2016/08/evert-santegoeds-speurt-halinas-zeekoe-op/

Deze Huilina? Zij moet misschien haar mond houden.

Gast
teuntje
juni 4, 2020 12:54

Halina de zeer onzekere Botoxbitch kan beter dr bek houden komt allemaal stront uit

Gast
Anoniempje
juni 4, 2020 12:51

Ik durf!
do 04 jun 2020 om 12:41

Even terug stond daar nog “ik ben het niet eens met” terwijl er nu staat “ik ben het niets met”.

Rare storing…

Gast
Curryworst
juni 4, 2020 12:47

Halina moet aan de baby.
Ze begint te verzuren. Nog even en het is te laat want biologische klok.

Gast
Marc
juni 4, 2020 12:44

Arme Halina, geen DWDD, geen theater optredens

Je moet wat om aandacht te krijgen!!

Sneue vrouw!

Gast
Ik durf!
juni 4, 2020 12:41

“maar kritiek op Halsema is nu al gauw seksistisch.”

Ik ben het niets met het beleid dat Halsema voert voor De Intocht van Sinterklaas” in Amsterdam. Ik ben van mening dat het de bedoeling is dat er een mengeling van Zwarte Pieten, roetveeg-Pieten en blanke Pieten dient te lopen. Ik ben van mening dat vijf-en-negentig procent van de NL-bevolking voorstander is van de traditionele Zwarte Piet.

Gast
HadieDave
juni 4, 2020 12:40

Halina Rijn is een vermoeiende aandachttrekker.

Gast
PIPPA
juni 4, 2020 12:38

De mannelijke burgemeester van Rotterdam heeft het een stuk beter aangepakt.

Halsema stond er bij en keer er naar.

Gast
nijntje
juni 4, 2020 12:36

@Zuur pruim – de gemiddelde MC bijdrager

Hoe kun je hem gelijk geven terwijl je niet hebt gelezen wat hij zegt? Ik geef hem ook gelijk hoor, daar niet van. Maar jij legt hem woorden in de mond.

Gast
Zuur pruim - de gemiddelde MC bijdrager
juni 4, 2020 12:35

Hij heeft gewoon gelijk. Vrouwen zijn gewoon minder goed met realitisch nadenken. Ze laten zich veel sneller leiden door emoties. Ze hebben echt niet de beste kandidaat op de plek van Burgemeester gezet en nu krijgen we straks met een 2e corona golf te maken door de onklunde en emoties van een onbekwaambare vrouw.

Gast
Pien
juni 4, 2020 12:35

Halina Reijn moet iets minder botox gebruiken. Ze kan niet meer goed nadenken deze dame.

Halsema is niet geschikt en dat is niet omdat ze een irritante oude leugenachtige vrouw is maar omdat ze incompetent is.

Gast
Dries Roel Vink
juni 4, 2020 12:32

Zit Sylvana Simons hier soms achter?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen