Danny de Munk denkt dat veel BN’ers gaan omvallen

Danny de Munk denkt dat veel bekende Nederlanders gaan omvallen door de coronacrisis. Vooral sterren met een dure levensstijl komen in de problemen. Dat zegt de volkszanger, ook bekend van tv-programma’s, in de Story. Zelf heeft De Munk nooit met geld gesmeten. “Ik heb nooit gekke dingen gedaan op het gebied van auto’s en huizen en dergelijke. Gelukkig heb ik een spaarpotje en kan ik voorlopig nog wel even vooruit. Ik ben bang dat heel wat collega’s van mij echter wel gaan omvallen.”

Het is een zwarte tijd voor de artiestenbranche. “Wij kunnen zo’n beetje als laatsten weer aan het werk.”

Wel mag er vanaf 1 juli weer voor honderd mensen worden opgetreden. “Je mag straks dan wel weer groepen van honderd mensen hebben, maar dat biedt voor ons geen uitkomst.”

Waarom niet? “De gages die zangers nodig hebben om te leven, kunnen niet worden betaald door de recettes van publiek van die beperkte grootte.”

Ik heb begrepen dat veel bekende poppodia sowieso helemaal niets doen tot volgend jaar mei! Zelf denk ik dat deze ellende voor ons zomaar nog twee of drie jaar gaat duren.”

Foto: SBS

38 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
pip
juni 5, 2020 16:37

Helemaal geen probleem als Gordon dan maar wel de eerste is.

Gast
Solidarikots
juni 5, 2020 00:45

De stijgingscurve van een bner gaat nog sneller dan corona. Straks is iedereen bekend

Gast
8
juni 4, 2020 23:00

Het zal eens tijd worden, dat er veel gaan omvallen. De meeste BN ners kunnen niets. En daar vallen veel ´kinderen, en familie – van´ zeker ook onder. Allemaal parasiterige meevreters. Ga eens gewoon werken. Vraag maar eens naar hun opleiding. Die is er niet.

Gast
Bastiaan
juni 4, 2020 22:54

prima toch met deze over gewaardeerde BN-ers

Gast
Freddy Heineken
juni 4, 2020 21:39

Misschien tijd om wat minder gages te vragen om zo een modaal salaris te verdienen. Maar zelfs al vraag je voor een optreden voor 100 man b.v. €500, dan kun je nog flink boven modaal komen. Minder dure auto is minder reiskosten, manager etc, hoeft dan ook niet mee. Gewoon werken dus!

Gast
Corry Konings
juni 4, 2020 20:56

Ik zit al met mijn verlepte kop onder de brug

Gast
Sender
juni 4, 2020 20:27

@Curryworst,

Ik volg je helemaal en de begrijp de keuze van de tekst die je uit een krant of tijdschrift had. Maar zoals ik al, iedereen heeft wel een tic waar gemiddeld gezien meer geld door hem of haar aan wordt uitgegeven. De een koopt dure schoenen, de andere een duur luchtje. Dat heeft iedereen , ook de bourgeoisie…waar ik toe behoor.( maar dan met andere bedragen)
En artiesten nemen elkaar graag de maat en er is ook nog zoiets als leedvermaak. Met een camera onder de neus zullen tonen ze hun medeleven voor collega;s. Het medeleven duurt net zo lang als de camera op hun is gericht. Het is een harde , beetje onechte wereld waarin de stoelendans favoriet is.

Gast
F.u.ALL
juni 4, 2020 19:07

Mooi en jij teert nu al 50 jaar op ciske de rat.

Gast
Arie Schoenlepel
juni 4, 2020 19:02

Ik hoop met hem mee. Er zijn er simpelweg teveel…. “vraag en aanbod” hè.

Gast
Gerda
juni 4, 2020 18:46

Het werd ook eens tijd, dat de harlekijnen van het ‘gewone’ hardwerkende volk eens zouden begrijpen dat ze zelf het slachtoffer zijn geworden van hun hebberigheid. De exorbitante gages die voor optredens worden gevraagd, zodat ze zich kunnen onderscheiden van het ‘gewone’volk zullen zeker ten einde zijn gekomen..En dat harde werken, zoals iemand opmerkt nemen anderen graag over, met minder gretigheid…De houding van zielige artiesten hangt inmiddels iedereen de keel uit..

Gast
Maag
juni 4, 2020 18:00

Heeft ie nog ruzie met zijn ouders?

Gast
Prutsers
juni 4, 2020 17:28

Van mij mogen al die linkse derderangs werkloze zogenaamde BN’ers omvallen.
Zeker die types die zich niet aan de RIVM regels houden!

Gast
Peter Beense
juni 4, 2020 16:05

Ik ga gewoon straks zingen voor minder mensen dan meer minder geld dan een keer tenminste de zaal uitverkocht misschien

Gast
Greet
juni 4, 2020 15:50

Een schifting onder de “artiesten” is niet zo heel erg. Als je zag welke GROTE namen altijd optraden in de Plashoeve in Vinkeveen en bij Jantjes Verjaardag, dan kunnen er toch weer heel veel terug de bouw in.Op een gegeven moment was half Nederland artiest.Glitterjasje aan en Leef zingen.

Gast
OssyBear
juni 4, 2020 15:39

Gewoon doorgaan en even tevreden zijn met even wat minder.
En inderdaad niet naast je schoenen lopen :-)

Gast
Donald Dumb
juni 4, 2020 15:31

Kan De Munk best eens gelijk in hebben.
Over hem kan je trouwens zeggen wat je wil, maar hij heeft het slim gedaan. Zijn bescheiden manier van leven houdt hem wel even in de running.
Die rappertjes van tegenwoordig die al bij een gering succesje in Itunes dure champagne laten aanslepen zullen het moeilijk krijgen…

Gast
Pauline
juni 4, 2020 15:01

Voor mij mogen ze allemaal omvallen !
Het wordt de hoogste tijd dat er eens een frisse wind gaat waaien…
Dan kunnen we met een schone lei beginnen !

Gast
Curryworst
juni 4, 2020 14:29

Nergens heb ik geschreven dat hij klaagt.
Hij mag voor mij net zo veel dure rolexen kopen of wat dan ook.
Het is zijn eigen geld waar hij hard voor gewerkt heeft. En niemand is verplicht om naar zijn shows te gaan of zijn muziek te kopen.
Maar zeg niet dat je geen gekke dingen doet wat grote uitgaven betreft als je in eerdere interviews het tegenovergestelde zegt.

Gast
Sender
juni 4, 2020 14:23

Curryworst
do 04 jun 2020 om 13:17,

Ook hier geldt, Proef ik een zekere jaloezie?? Hij klaagt toch ook niet zoals Gandalf al terecht opmerkt.
En heeft niet iedereen een tic?? De een met een Rolex en de ander met Armani of Gucci of weet ik veel wat. Ik moet er niets van hebben persoonlijk. Vind t eerder dure kitch maar als je dat mooi vindt prima. En dat hij Jenny graag iets moois geeft zegt wellicht iets over hun weet ik veel dertigjarige relatie of zo. Hij wil zijn dame op handen dragen. Mooi toch.?

Gast
Sender
juni 4, 2020 14:15

Curryworst
do 04 jun 2020 om 13:14

Als je geld wil verdienen moet je eerst investeren, dat weet jij en iedere ondernemer. En soms gok je mis. Of je u de Munk of HEMA heet, het blijft altijd een gok.
Dus ik vind het een beetje mank gaan of op zijn minst een harde trap na. Ik denk persoonlijk dat de Munk door de bank genomen het goed heeft gedaan.
Stabiel gezinsleven, stabiele, niet buitensporig levende artiest en vader.

Gast
Gandalf
juni 4, 2020 14:12

@pippa, Danny klaagt ook niet.
Niet als Rene forger of die idioot van een Gordon.
Die huilend vertellen dat ze het moeilijk krijgen.

Gast
teuntje
juni 4, 2020 14:03

Er moeten er nog veel meer omvallen we zijn die narcistische BNNERs zat ze presteren niks en krijgen kapitalen

Gast
Captain Caveman
juni 4, 2020 13:47

Makkelijk praten voor dennie.
Kan nog terecht bij de kindermaatjes. Schoentjes maat 34, broek is maatje 146 en hup, zó de bühne op voor 15 oma en opa’s in de ‘uitverkochte’ zaal😆

Gast
zorro
juni 4, 2020 13:43

Let op restaurant Willaerts in Papendrecht discrimineert.

Gast
MolTalk
juni 4, 2020 13:42

Krijg toch allemaal de klere.

Gast
Dirk
juni 4, 2020 13:36

Volgens mij is dit een fijne nuchtere kerel. En volgens mij heeft hij gelijk over sommige van zijn collega’s. Ben wel benieuwd naar het huidige uitgavenpatroon van Little Kleine, bijvoorbeeld…

Gast
Captain Caveman
juni 4, 2020 13:36

Nou en?
Veel van die BN’rs gaven af op de cv monteur en secretaresse die in de file staan. Nee, zij zijn vrijgevochten, onafhankelijk, talentvol, géén baas voor MIJ! Loonslaven die voor een schijntje werken! En nu? De cv monteur staat gewoon weer in de file, geld verdienen om zijn kinderen te vreten te geven en Naar school te laten gaan. Geen horloge’s van €16000, auto’s van twee ton aanschaf, kasten van huizen, protserige vakanties. Pronken net je geweldige en volmaakte leven. Geen klap medelijden ermee, niets! Genoeg mogelijkheden gehad om te sparen en te zorgen voor een back up.

Gast
Marc
juni 4, 2020 13:31

Hoe meer er om lazeren, hoe beer!
In veel gevallen staat BN voor Bekende Nietsnut

De artiesten met kwaliteit hoor je niet!!

Gast
ZeerNetteHeer
juni 4, 2020 13:23

Kindster Danny de Munck
Is voor vrouwen een junk
Maar is hij bij zijn eigen wijf
Wordt zijn pik niet meer stijf.

Gast
René Froger
juni 4, 2020 13:23

Danny, je hebt gelijk pik!

Nu sta ik nog stevig in mijn schoenen, dus snel omvallen, zal niet gebeuren.

Maar als er geen brood op de plank komt dan zal mijn gewicht afnemen en dan neemt de kans wel toe, dat ik, op een gegeven moment, zal omvallen!

Natas, ben je al begonnen aan het avondeten?

Gast
Al die zogenaamde Voice talenten kunnen zo bij het grofvuil
juni 4, 2020 13:21

Ruimt al lekker op.

Gast
Curryworst
juni 4, 2020 13:17

Oh, over Danny en geldsmijterij gesproken.
Dit stond er in de MC van 14 januari:

Danny de Munk, bekend van zijn deelname aan tv-programma’s als Dance Dance Dance, vindt het belangrijk om kleding van dure merken als Dolce & Gabbana en Dsquared in de kast te hebben hangen. Dat zegt de zanger, bij wie onlangs werd ingebroken, in de Beau Monde. BN’ers hebben in toenemende mate van last van patserdiefstallen, diefstallen waarbij de dure spulletjes waarmee ze pronken de prooi zijn. Zo hebben veel sterren ook last van Rolexdieven.

De Munk vertelt in de Beau Monde uitgebreid waar hij al zijn tonnen aan uitgeeft. “Ik ben gek op spullen en kleding“, zegt hij. “Ik kan het niet helpen, word blij van mooie spullen.”

Zijn kast hangt vol met designerkleding. “Niet het trendy spul dat één seizoen meegaat, maar kwalitatief mooie stukken van Dsquared en Dolce & Gabbana. Ik mix stoere designerstukken, jeans met scheuren, met basics.”

Hij wil ook dat zijn vrouw rondloopt met dure spullen. “Als ik met Jenny in een tassenwinkel ben, zoals laatst bij Gucci, gedraag ik me haast als verkoper om ervoor te zorgen dat Jenny met die tas naar buiten loopt.”

Wat kunnen dieven nog meer vinden in zijn woning? “Ik ben een klokkengek en hou ook van een gouden Rolex.”

Gast
ZeerNetteDame
juni 4, 2020 13:17

Mensen met een verstandelijke beperking moeten nou eenmaal tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Misschien kan hij via internet optreden voor zijn fans. Net als bijvoorbeeld een Jan Smit en Nick en Simon… om nog wat geld binnen te harken. BN’ers die niet bestaan omdat er zoveel verstandelijk beperkten in NL wonen kunnen veel eerder weer aan de slag denk ik. Danny heeft de pech dat niemand met een IQ boven de 50 geld aan hem besteed.

Gast
PIPPA
juni 4, 2020 13:14

Ik haat klagende BN’ers.

Gast
Curryworst
juni 4, 2020 13:14

Hij heeft nooit met geld gesmeten?
En in 2012 dan? € 140.000 geïnvesteerd in zijn eigen tour en er slechts € 10.000 bruto aan overhouden vind ik nogal wat.

Danny in een interview met het AD van een half jaar geleden:

‘Toch waagde De Munk zich in 2012 aan een eigen tour. Dat leverde vooral veel stress op. Zo draaide een gigantische spiegelbal die boven het publiek hing, niet. ,,En financieel was het ook niet de moeite. Niet erg, want ik doe toch alles uit passie, en ik ben altijd heel zorgvuldig met mijn geld ­omgegaan. Maar in die eigen productie, in 2012 was dat, had ik 140.000 euro privégeld gestoken. En ik heb er 10.000 euro aan verdiend. Bruto, hé. Maanden werk en stress. Dat wil ik niet meer, ik ga mezelf niet meer veranderen.’’’

Gast
Lizzy
juni 4, 2020 13:13

Wie het breed heeft, laat het breed hangen. Geen medelijden mee overigens. Het kan wel wat minder met de bn’ers. Vooral de lui die klagen en niet denken in mogelijkheden.

Gast
MolTalk
juni 4, 2020 13:08

Hij mag tegenwoordig blij zijn met 100 man publiek.

Gast
Opgepompte bloedworst
juni 4, 2020 13:04

Whatever

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen