Wouter van der Goes: ‘Hele VI-rel in scène gezet’

Wouter van der Goes denkt dat de hele rel rondom Veronica Inside in scène is gezet, inclusief het annuleren van de aflevering van vanavond. Dat zegt de NPO Radio 2-ster op Twitter. Van der Goes wijst erop dat de mannen van VI al jaren leven van relletjes, zodat het programma zijn urgentie niet verliest. “U begrijpt toch allemaal hoe deze Veronica Inside marketing werkt? Maandag niet uitzenden. Dan is angel er niet uit. Vervolgens hele zomer: gaan ze wel of niet door?

Het is een soort zomercliffhanger van GTST, maar dan met een iets kleinere cast, denkt Van der Goes. “Tegen einde zomer [zijn ze dan] weer Hot Topic. Overal elkaars apps voorlezen enzo. Na de zomer dagelijks op tv. Einde plan.

Qmusic-muziekbaas Rob Ester vraagt zich af: “Ok heb ik ook aan gedacht maar startte het ‘plan’ dan al bij de foute grap of pas daarna? 🤔

Actrice Babette van Veen: “Wat ik ook gemist heb in de hele discussie, is waarom de redactie het een goed idee vond om die foto van Zwarte Piet te laten zien..dat was toch gewoon om een reactie uit te lokken?

Van der Goes: “Yep. Dat heet ‘voorzetje geven’ toch?

Tv-maker Pieter Arends: “Zou Arie Boomsma dan betaald worden om de rel groot te maken?

Van der Goes: “Nee. Dat is bijvangst.

Foto: Linda Stulic, KRO-NCRV

49 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Von Hunstädt
juni 30, 2020 22:11

Misschien kan Bert van Leeuwen met zijn familiediner van de EO iets hierin organiseren, dat Genee wacht op de limo of Gijp en Derksen daar uit zullen stappen of niet…

Gast
Apfelflapf
juni 30, 2020 11:23

Probeert ie nou te lachen die van der Goes ? De schattige Neaderthaler die zichzelf liefkozend Wout noemt .

Gast
Meisje
juni 30, 2020 08:36

Louis, onder welke steen leefde je?
De beste dj van Radio2 en sowieso most handsome dj.

Gast
Louis Tinner
juni 30, 2020 08:18

Serieus, wie is deze man. En waarom staat zijn mening op de ze website?

Gast
Keta Minek
juni 29, 2020 16:28

Ach ja corona is door de PVV Tokkies ook fake genoemd

Gast
William Raaf
juni 29, 2020 15:23

Beste Lariekoek,

Gisteren een filmpje gemaakt voor mijn Indonesisiche vrienden/ouders (45 jaar gettrouwd !!)

Helft van mijn vriendjes hebben kleurtjes (die het daar trouwens nooit over ‘kleur’ (of racisme) hebben aangezien we allemaal kaaskoppen zijn dit itt to mijn (kleurloze) roomblankje vrindjes van de uni die kleur heel belangrijk vinden en zero ‘gekleurde’ vrienden en vriendinnen hebben)
Petekinderen ook ‘gekleurd’ (kennelijk houdt U van het woord)

Maar dat onverlet dat Akwasi een racist is.
En dat laat onverlet dat het NL’s Deug-elftal gaat voetballen op de grafvelden van slaven en dat daar geen enkele ‘journalist’ (muv Johan) over zal durven te babbelen.

Gast
Lariekoek
juni 29, 2020 15:14

@Paula, William Raaf
Waarom wijzen jullie steeds naar Akwasi? Is de uitspraak van Johan Derksen dan een logische gevolg? Derksen zag de foto en riep 5 keer: dat is een held! En daarna: weten jullie zeker dat het niet Akwasi is? Paula en William, jullie zijn racisten. De niet-deugers willen ook niet toegeven dat Nederlanders foute dingen hebben gedaan in Indonesië (na 1945), want dan wijzen ze naar Amerika, want wat Amerika in Vietnam heeft gedaan was veel erger.

Gast
Rutger
juni 29, 2020 14:56

En wie bent u? Goes zegt u?

Gast
Boomstra
juni 29, 2020 14:29

Alles is in scene gezet want God heeft alles geschapen…

Gast
shrink
juni 29, 2020 14:29

De hele wereld is één groot toneelspel dus dan kan dit er ook nog wel bij.

Gast
Dirk
juni 29, 2020 14:04

Alles idd in scene gezet en een leuke bijkomstigheid is dat hele foute mensen in onze samenleving zoals Arie, boven water komen doordat ze happen.

Gast
Karel
juni 29, 2020 13:52

Wouter provocerende Goes is al maanden bezig Twitter te vervuilen en met name bezig om Trump, Baudet enz enz af te kraken zonder gefundeerde mening.

Een echte NPO’er dus. Alhoewel!? Voor geld stapt hij net zo snel weer naar een andere organisatie. Deze man is er alleen maar op uit om mensen tegen elkaar op te zetten maar dat noemt ie dan ‘mensen verbinden’.

Gast
Fox Mulder
juni 29, 2020 13:49

Wouter G werkt voor de Publieke Omroep en snapt blijkbaar niet dat deze ‘grap’ heel veel geld kost voor de commerciële tv-zender Veronica. Het is ook moeilijk voor te stellen als medewerker van gesubsidieerde staatsomroep. Het geld komt vanzelf iedere maand binnen. Verder is Wouter G een prima jongen en heeft hij net zoveel verstand van actualiteiten als zijn collega Gijs S.

Gast
robert
juni 29, 2020 13:36

Bla-bla-bla. Is de zomervakantie al begonnen?

Gast
azijnzeiker
juni 29, 2020 13:02

Dus dan is die boycot ook in scene gezet, Akwasi in scene gezet, het woord NSB-er ook in scene gezet, tot slot is judas Genee ook in scene gezet, even een paar emmers pakken om te kotsen.

Gast
Roetveegpiet is racistisch
juni 29, 2020 12:59

Wanneer wordt eindelijk eens de demonstrant uitgenodigd die Zwarte Piet speelde?

Gast
Nick
juni 29, 2020 12:45

Wat is dit voor debiel?

Gast
. WEST*
juni 29, 2020 12:40

Hoe meer aandacht dit krijgt hoe beter voor Veronica ,
die jongens lachen in hun rot, want het effect is bereikt, zitten straks gewoon weer
hun programma te doen , Adverteerders zullen een plekje veroveren, let maar op want de kijkcijfers zullen hoog zijn , en de adverteerder die niet wil adverteren heeft het nakijken! Dus wie is er nu dom ! RTL zal dus ook niet achter blijven en zal zeker ook met een soort programma komen !

Gast
Tom
juni 29, 2020 12:27

Wie is deze wijsneus. Nooit van gehoord.

Gast
Dirk
juni 29, 2020 12:26

Eindelijk iemand die het begrijpt.

Gast
Joop de viroloog
juni 29, 2020 12:17

‘IEDEREEN DOET HET”, naar idee Robert Long.

een nietszeggende dj die zich ook al ermee bemoeit, vermoeiend!!

Gast
M&M
juni 29, 2020 12:17

Wie?!?

Gast
B
juni 29, 2020 12:08

Haha zou zo maar kunnen , en dan zijn Arie en andere sneue meelopers ongelooflijk in de zeik genomen. Prettig om met die gedachte de zomer in te gaan .

Gast
Robert
juni 29, 2020 12:04

Dit is echt niet in scene gezet, kost John teveel geld dit gebeuren. Dat men overal blijft doorgaan in vele programma’s ja dat is een feit.
Hadden de adverteerders ook een Boulevard moeten straffen, daar hebben ze het al een week over Derksen, puur om kijkers te trekken.
Ik vind het zelf wel leuk om naar VI te kijken, zeker als Bolle Jan erbij is, maar als men doorgaat met Wilfred dan haak ik ook af, dat is dan totaal niet geloofwaardig meer.

Gast
chris?
juni 29, 2020 11:50

Terechte conclusie. Straks zitten zij weer broederlijk hun mening te uiten.

Gast
Beau ter Ham
juni 29, 2020 11:32

Mee eens en men onderschat de kijker. Hoe krijg je ook 6 uur tv per weel gevuld ? Dan krijg je dit.

Gast
Grace
juni 29, 2020 11:12

Echt niet

Gast
Ron
juni 29, 2020 11:07

Zou erg goed kunnen dat dit in scene is gezet, misschien zelfs deels om Wilfred’s radioplannen om de ochtend van Giel Beelen over te nemen te kunnen onderbouwen. Babette van Veen haalt een goed punt aan, en dacht ik gisterenavond ook eventjes. De redactie is ook debet aan deze hele discussie die besluiten een foto van een zwarte piet te tonen. Dat is olie op het vuur gooien en lok je het ook gewoon uit, dus niet alleen Wilfred is hier debet aan natuurlijk.

Gast
Carla
juni 29, 2020 11:05

Deze vent is zelf in scène gezet. Kijk naar die nepsmoel!

Gast
M.
juni 29, 2020 11:03

En van Egmond straks weer boekjes verkopen. Lettertype 20 , drie mailtjes, twee berichten van deze website en wat appjes. Boekje weer vol.

Gast
William Raaf
juni 29, 2020 10:50

Paula

Het gaat als volgt
“De racist Akwasi roept op tot geld”
De anti-racist Johan maakt daar een grapje van
Heel Nederland is boos op de anti-racist Johan en prijst de racist Akwasi onder het mom van deugen.
Zo gaat het nu al jarenlang.
Zero logica, zero integriteit, zero openhartigheid, zero cajones
Louter deugen.
En dus is de anti-racist Johan een racist en de racist Akwasi een held.
(maar misschien vertoef ik wel in een parallel universum en heeft de racist Akwasi wel gelijk. Wie zal het zeggen misschien moeten we inderdaad mensen de kop intrappen. Het hoogbegaafd NL’s elftal heeft zich iig achter Akwasi (en de Qatari slavendrijvers) geschaard) ?
Immers, vrijwel de gehele media (incluis Judas Arie en het Bavaria Concern) staan achter Akwasi de racist.
vandaard at Fidan een verademing was.

“Op het moment dat ik een Zwarte Piet zie, trap ik hem hoogstpersoonlijk op zijn gezicht”
Dit is dus de held van deugend Nederland.

Gast
xandertje
juni 29, 2020 10:49

Als je denkt dat dit nep is geloof je zeker ook nog in Zwarte Piet?!

Gast
Dr. Bibber
juni 29, 2020 10:49

Uit welingelichte kringen vernam ik dat Johan Derksen al tijdens de rel een contract voor een nieuw programma op zak had. Dus: fake rel. En dat over de rug van een op zichzelf belangrijke discussie… je moet het maar durven.

Gast
Ryan
juni 29, 2020 10:45

Volgende keer eerst even je alu-hoedje opzetten voordat je weer wat uitbraakt.

Gast
Paula
juni 29, 2020 10:38

Wat ik ook gemist heb in de hele discussie, is waarom de redactie het een goed idee vond om niet véél dieper in te gaan op het willen uitlokken van geweld jegens als zwarte piet verklede mensen in december door Akwasi? ….dat was toch gewoon om hét doodzwijgen van de oorzaak waarvan het grapje van Derksen het gevolg was? Echt zo hypocriet in die onnodige racisme uitzending.

Gast
Zomaar
juni 29, 2020 10:38

@Triest.
Dat stond niet in het scenario.
Zo ook niet Arie Boomsma met z’n oproep de boel te boycotten.

Gast
Pleurt op met je songfestival
juni 29, 2020 10:37

Als je niet ziet dat dit niet gespeeld is dan ben je af hoor.

Gast
JasperV
juni 29, 2020 10:37

Wie is Wouter van der Goes nu weer? En gaan we nu ook al alles publiceren wat mensen denken, dan wordt het wel erg druk op deze site.

Gast
Dries Roel Vink
juni 29, 2020 10:37

Wat een kulverhaal van Wouter. De adverteerders zijn afgehaakt (dat kost miljoenen) en dan roepen dat het in scène is gezet. Hoe dom ben je?!

Gast
Gordon
juni 29, 2020 10:33

André van Duin had Frans van Dusschoten, Snip had Snap, Johny had Rijk, Derksen heeft Genee.

Ik had Geer (meerdere malen! ☺).

Gast
Triest
juni 29, 2020 10:32

Lijkt mij ook sterk dat het in scène is gezet. De adverteerders zijn ook weggelopen.

Gast
Wendy send me
juni 29, 2020 10:30

Nee mensen die alles voor waar aannemen dat zijn de echte slachtoffers.

Gast
Remi
juni 29, 2020 10:28

Wouter van der Goes.
Wie is deze onbenul, met z’n nadrukkelijk wijkende haarlijn ?

Gast
Albert Verhinderd
juni 29, 2020 10:26

Ik ga vast een hoedje vouwen van alu-folie…

Gast
Smulpaap
juni 29, 2020 10:25

Die mensen die altijd bezig zijn met ‘dat is in scene gezet’.. vermoeiende types man

Gast
Huub
juni 29, 2020 10:22

Eens met Wouter. Meesterzet van JdM.

Gast
Arie Boomsma
juni 29, 2020 10:22

‘Bijvangst’?, het was mijn idee. Godverdomme!!!

Gast
bo
juni 29, 2020 10:21

Dat lees je wel vaker dat het opgezet zou zijn. Een plan om meer kijkers te trekken. Nou dan heb je er echt weinig van begrepen. Het zegt ook wel iets over jezelf als je dat denkt. Dat je dus altijd het slechte in iemand ziet. Oprechtheid en boosheid niet meer kan herkennen. Dat je dus altijd cynisch door het leven gaat. Nou Kan ik mij dat bij Wouter van der Goes wel voorstellen want die heeft in het verleden nooit uitgeblonken in teamgeest. Stapte net zo makkelijk over voor een paar centen meer.

Gast
Tovenaar
juni 29, 2020 10:19

Ik geloof het nog ook.
Het is net politiek.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen