‘We hebben een app-kreet Danny Vera klinkt racistisch’

Het racismedebat ontaardt her en der in een heuse klucht. VPRO-gezicht Sunny Bergman vindt de ‘we hebben een app’-kreet van Danny Vera, die te zien is na filmpjes van Veronica Inside op YouTube, racistisch klinken. Dat geeft ze aan op Facebook. Sunny vindt dat ‘we hebben een app’ net klinkt als ‘we hebben een aap’. Daarom is het volgens haar niet gepast om deze kreet uit te zenden na een filmpje waarin een donker persoon te zien is, in haar voorbeeld Natacha Harlequin.

De ‘we hebben een app’-kreet van Danny Vera wordt al een jaar gebruikt ter promotie van de Veronica Inside-app. Hij is ook achter een VI-fragment met Johan Derksen en Natacha Harlequin geplakt, maar zelfs dit wekt nu al boosheid op.

Sunny Bergman laat op Facebook weten: “Het YouTube-kanaal van Veronica Inside leek het een goed idee om na dit fragment met Natacha Harlequin een fragment te knippen waarin iemand roept: ‘We hebben een aaaaaaap!!’ Naschrijft: hij blijkt te zeggen ‘we hebben een app’, maar omdat het klinkt als aap desalniettemin nog steeds ongepast.

Opiniesite GeenStijl moest even knipperen met de ogen toen ze dit commentaar van Sunny onder ogen kregen. “Als iemand nog bewijs nodig heeft voor de stelling dat dit soort professioneel verontwaardigden achter iedere boom racisme ziet, dan is het hier.

Het gaat om het slot van onderstaand fragment:

Foto: SBS

114 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Fendi
juli 1, 2020 17:46

Ik kijk nooit naar VI maar deze keer wel naar het fragment met Natacha Harlequin op Youtube. En ik hoorde aaaaap. Ik heb 3 x geluisterd, want ik snapte er niks van. Degenen die weten dat het over een app gaat zullen dat ongetwijfeld horen, degenen die dat niet weten, ik heb het hier en daar om me geen nagevraagd, horen aaap.
Het is ongetwijfeld niet zo bedoeld maar ook nogal ongelukkig gekozen, te meer daar er 8 verschillende filmpjes zijn, waarbij alle 7 andere het woord gewoon uitspreken als EP, geen twijfel mogelijk.
Het kan een aandachtspuntje voor de youtuberedactie zijn, een stukje bewustwording, om rekening te houden met maatschappelijke gevoeligheden.
En Genee ligt nu op het hakblok omdat hij zich uitgesproken heeft, en omdat hij zijn tafelgenoten heeft aangespoord om verder te kijken dan hun eigen neus lang is. Nu vinden ze dat hij hun vriendje niet meer is. Sneu. En petje af voor Genee.

Gast
De echte Marijke
juni 30, 2020 18:46

Michael Jackson had een aap. De Apenheul heeft heeeeeel veel apen. Dus?

Gast
Klaas Flink
juni 30, 2020 17:42

Zoooooooooo, ik heb nog eens gekeken; het gaat over een kleur en ik dacht dus dan zal die Xxxxxxx buschauffeur uit de provincie wel weer klaar staan, helemaal niets. Vakantie? En waar gaat zo’n man naar toe, vraag je je af, zal wel Veluwe zijn. Sunny? Zonnig? Nou behoorlijk zwart karaktertje hoor, toch, teentjes, getrapt, oef, valt niet mee. Misschien is Noord Korea iets voor ‘m, daar is alles egaal 1 kleur, paradijsje zeg ik, geen discriminatie, woord kennen ze niet eens. Voel ik een nou een crowdfundingetje aankomen voor enkel reisje? Misschien kan onze buschauffeur ‘m brengen, daar rijden ook bussen, jawel

Gast
Jordao
juni 30, 2020 17:34

Wat zijn ze allemaal aan het doen ? Ikzelf ben ook donkergetint , geboren en getogen in Nederland en vrijwel nooit problemen met mijn huidskleur. De nieuwkomers lijken allemaal zóó gevoelig tegen het overgevoelige aan dat haast elke scheet wordt gezien als racistisch. Ben er helemaal klaar mee. Die mensen moeten zich gewoon aanpassen , klaar! Op deze manier worden mensen vanzelf racistisch wat ze van nature niet eens zijn en worden er nieuwe problemen veroorzaakt. Denk toch eens na!

Gast
Simon Dekker
juni 30, 2020 14:39

Sunny Bergman wordt als volgende gecanceld; in haar berichtje (dat ze nu verwijderd heeft, maar GeenStijl heeft de screenshots nog) bevestigt ze eigenlijk gewoon dat ze zélf de vergelijking legt tussen zwarte mensen en apen.

Gast
Don
juni 30, 2020 12:22

Jaap Aap, vrijwel dezelfde reactie plаatste ik gisteren al, maar die is uiteraard vеrwijdеrd door dat Нitlertje van BW.

Gast
Jaap Aap
juni 30, 2020 10:02

Spreukendokter, heb je je medicijn nodig?

Gast
Freek
juni 30, 2020 09:29

Sunny Bergman is compleet hysterisch, met en anti-racisme hamer in de hand zie je overal spijkers.

Gast
Petertje
juni 30, 2020 09:13

Even alles op een rij zetten
Sunny hoort in het woord app het woord aap
Bij het woord aap denkt ze aan zwarte mensen
Conclusie zij heeft racistische gedachten en is dus racist
Als ik nu iemand met de naam sunny hoor denk ik racist
Klopt natuurlijk niet maar dit is wat sunny zelf zegt

Gast
Helena
juni 30, 2020 08:16

Er is iets mis gegaan met het plaatsen van mijn reactie ,mijn laatste zin was ik app je nog wel.

Gast
Helena
juni 30, 2020 07:44

Goedemorgen Sunney,
Even dacht ik was toch naar specsevers gegaan krijg je gratis een gehoorapperaat.
Toen dacht ik heb je je huis niet goed geventileerd tijdens de coronacrisis zodat er misschien een virusdeeltje in je hersens zit zo diep dat het heeft geleid tot gehoorschade,
maar ik denk toch dat het anders is namelijk zo dat je hebt gezegd geen rolletje in G T S T ik wil zelf shinen .
Ondaks dat je je doos zoals je het zelf noemde hebt laten zien lukte het maar niet!
Toen kwam er een Danny Vera in de Top 2000 binnen in een keer op de vierde plaats nog nooit gebeurd dat noemen wij shinen en terecht maar jouw jaarwisseling was niet echt prettig denk ik zo maar even je dacht dat komt wel een keer goed en je zag nu denk je je kans schoon zelfs ten koste van een ander persoon ,maar dat gaat je niet lukken mensen met verstand kijken hier namelijk dwars doorheen!
En aangezien Danny papa word en als hij straks papa is blijft hij voorlopig nog wel even shinen .
Want ik heb zo het idee dat hij zelfs wel eens op 1 komt te staan in de Top 2000 en daar hoeft hij alleen maar een liedje voor te zingen !
Have a sunny day!
Ik app je nog wel!
En met je harde werken lukte dat maar niet zelfs niet om je doos zoals je het zelf noemde aan heel Nederland te latwn

Gast
Leo knots
juni 30, 2020 00:19

En we hebben een zeurwijffffffff

Gast
Pro zwart
juni 30, 2020 00:10

Ik zit er over te peinzen om de Nederlandse vlag rood zwart blauw te maken.

Gast
ArieB
juni 30, 2020 00:00

Sunny is lief. Het is dat Sunny liever zwarte pikken zuigt en ik meer van de mannenliefde ben anders had het wel iets kunnen worden tussen ons.

Gast
Sookie Stackhouse
juni 29, 2020 23:48

Sinds Sunny black dick hssft thuis is het een vervelend zeikwijf gewoeden…..k.wkjf!

Gast
Harry
juni 29, 2020 23:43

Weer een intrieste

poging van slutty Bergman om zichzelf weer
eventjes aan de vergetelheid te onttrekken…

Gast
azijnzeiker
juni 29, 2020 23:40

En dan wil ik een zwarte kerstman, eens kijken hoe lang het dan rustig blijft. De rendieren dan ook maar gelijk gemengd.

Gast
Xaxaxixovixa
juni 29, 2020 23:33

Dus voortaan een zwarte Sinterklaas met clowns

Gast
Pim
juni 29, 2020 23:08

We zijn officieel in dit land de weg kwijt. De verdeeldheid wordt alleen maar erger…..
Ongelofelijk!

Gast
Roetveegpiet is racistisch
juni 29, 2020 22:54

Clowns zijn stereotypische whitefaces. Een rode neus, blanke, rode lippen, blonde, gele, rode pruiken enz. Maar Zwarte Pieten zijn intelligente, lieve chique Pieten. Clowns zijn dom of agressief en lopen raar met hun rare schoenen. Afrikanen zouden naar alleen Zwarte Pieten moeten strijden en blanken zouden clowns moeten omtoveren in witgeschminkte chique Pieten.

Gast
Poluk
juni 29, 2020 22:40

Clowns zijn eigenlijk zwarte pieten maar dan wit geschminkt.

Gast
Rivka Jansen
juni 29, 2020 22:35

Sunny is geestelijk gemankeerd en dient op een gesloten afdeling geplaatst te worden waar ze de hele dag verplicht naar haar eigen warrige en nutteloze documentaire s moet kijken… tot ze het licht ziet.

Gast
Jan
juni 29, 2020 22:11

Dan kijk je zo’n uitzending met een intelligente donkere vrouw aan tafel die (kun je het mee eens zijn of niet) de discussie redelijk weet los te koppelen van emoties, en dan komt achteraf betuttel racist Sunny Bergman er weer overheen met dwarsverbanden die echt niemand ziet, behalve zijzelf. Wat ze eigenlijk zegt: “die zwartjes moeten niet te slim worden, want dan ben ik mijn baantje kwijt als blanke weldoener”.

Gast
Nick
juni 29, 2020 22:07

Hahahahahhahahahahahaha man man man

Gast
Keta Minek [de echte]
juni 29, 2020 21:57

Sunny out zichzelf hier even als racist. In dit soort dingen zoiets zien is een beetje zoiets als pedo’s die bij het zien van zeeman ondergoed reclames zeggen dat zoiets echt niet kan

Gast
Geronimo
juni 29, 2020 21:54

Andere racies noemen, terwijl ze draak steekt met iemands Zeeuwse accent. Wie discrimineert hier dan?

Gast
T
juni 29, 2020 21:28

Dit gaat toch nergens meer over allemaal. Laten we stoppen met een platform geven aan dit soort idioten.

Gast
Ik ben Zwarte Piet
juni 29, 2020 21:27

Oh jee, apps mogen ook niet meer. Ik ben benieuwd wat Sunny Bergman dan vind van apps die over Zwarte Piet gaan…

Gast
snoezigkleinhertje
juni 29, 2020 21:23

Dat wijf is gewoon helemaal lijp .

Gast
De Speld
juni 29, 2020 20:32

Breaking News: Artis gaat alle apen uit zijn dierentuin verwijderen om dat het niet meer van deze tijd is, ze willen voorkomen dat bepaalde mensen gekwetst worden.

Gast
Lies
juni 29, 2020 20:10

@Jolanda: yep. We weten allemaal dat NSB-er staat voor Verrader. Matenn***er, iedereen begrijpt wat daar mee wordt bedoeld.
Maar meneer Groenteman roert er nog verder in door deze algemene benaming voor een onbetrouwbaar persoon te koppelen aan de Tweede Wereldoorlog.
Net als Farizeeër trouwens. Is daar al iemand over gevallen?
Hoe lang gaan we door met dit gezeik? Gekwetste groepen? Wanneer stopt de polarisatie?

Gast
Hoer
juni 29, 2020 20:04

Sunny moet gewoon eens keihard anaal genomen worden!!

Gast
Bas Nijhuis
juni 29, 2020 20:04

Ik geef alleen zwarte spelers een rode kaart !

Gast
Roetveegpiet is racistisch
juni 29, 2020 19:57

Nu racist Bergman aan heel Nederland probeert wijs te maken dat app op aap lijkt, krijg je automatisch dat sommigen ook daadwerkelijk ‘app’ gaan misbruiken, waardoor nitwit Bergman later kan zeggen: zie je wel.

Gast
Jolanda
juni 29, 2020 19:50

Weer een man die aandacht tekort komt Gijs Groenteman die het van de gijp en fidan kwalijk neemt dat ze nsb zeggen. Hij heeft denk geen leven .

Gast
Daantje
juni 29, 2020 19:37

Elke keer als ik denk, we hebben nu alle idioten dingen wel gehad kan het nog gekker. Deze persoon is echt geschift. Pak het vliegtuig, je hoeft niet in Nederland te wonen hoor. Wat wordt het een achtelijk lanf

Gast
wouter
juni 29, 2020 19:35

Willie
ma 29 jun 2020 om 18:58
daar zeg je iets interessants en precies wat ik bedoel ik heb bewust geen blank of zwart gebruikt in mn commentaar ik denk niet op die manier maar waar ik het roerend mee eens zijn dat de media ook verantwoordelijk is voor de verdeeldheid

Gast
Lies
juni 29, 2020 19:34

Zucht…… Voor alle BN-ers zonder werk met ‘een mening’: sluit je aan bij een politieke partij, word vrijwilliger of doe daadwerkelijk iets nuttigs voor de samenleving. Elkaar via Twitter aanvallen is zooooo 2019.

Gast
Roetveegpiet is racistisch
juni 29, 2020 19:34

Racistische Bergman noemt Afrikanen die bruin zijn onterecht zwart. Een gorilla kun je zwart vinden, maar Afrikanen zijn nooit zwart. Zij is dus met haar racistische zwart-witdenken er medeverantwoordelijk voor dat mensen Afrikanen aap noemen.

Gast
Spreukendokter
juni 29, 2020 19:32

Jaap Aap
ma 29 jun 2020 om 18:03

Wie de schoen past, trekke hem aan.

Jaap Aap voelt zich kennelijk aangesproken en zwaar beledigd. Jammer voor jou, Aap. Wie kaatst, moet uiteindelijk de bal verwachten.

Zielig tokvolk waartoe Jaap behoort, heeft duidelijk geen notie wat de gevolgen kunnen zijn als ze zich een bepaalde schuilnaam aanmeten. Hilarisch.

Aap, de conclusie van Sunny is in jouw specifieke geval de enige juiste: Per omgaande aan de schandpaal met als gevolg dat Jaap volkomen terecht voor Aap staat. Heerlijk.

En dan die misprijzende reactie van Jaap. Overbodig, mosterd na de maaltijd.

Het immense leed dat hem aangedaan wordt, is niet te overzien voor dit aapgeval.

Voortaan gaat hij door het leven als Jaap Aap aka Sunny Bergman’s afterglow.

Jaap Aap, die niet kan verkroppen dat op zijn schuilnaam geen auteursrecht rust.

Telkens als hij onder deze benaming reageert, zal hij bij iedereen een bulderende lach oproepen die aan bovenstaand reaguursel van wannabe Japp App terugdenkt.

Beste Jaap Aap: Boontje komt om zijn loontje. Koekje van eigen deeg gezien jouw dagelijkse neerbuigende reacties, waar geen hond brood van lust.

Vrij vertaald: Haha, doesn’t sound like monkey business at all, total utter twat.

Gast
M.
juni 29, 2020 19:26

De vraag is wat was de intentie van Sunny, was het als grap bedoelt of was ze onbewust racistisch, ik denk het 2de, wat denken jullie.

Gast
Willie
juni 29, 2020 19:19

Sunny wil graag op TV levert weer wat centjes op.

Zou ze op zwart zaad zitten?

Gast
Karel V
juni 29, 2020 19:18

Dussss… als Sunny Bergman het woord aap hoort dan koppelt ze dat meteen aan zwarte mensen. Lekker bezig Sunny, wat een rare koppeling heb jij in je hersens, racist.

Gast
Valerie
juni 29, 2020 19:12

*correctie

@Daniel, inderdaad, schijnbaar komt bij het woord aap bij Sunny de connectie zwarte mensen, wat is dat een fout mens zeg, cancelen die hap.

Gast
Valerie
juni 29, 2020 19:12

app moest aap zijn, sorry

Gast
Annelies Slabbervos
juni 29, 2020 19:11

Sunny Berggeit komt van haar alm.

Gast
Valerie
juni 29, 2020 19:11

@Daniel, inderdaad, schijnbaar komt bij het woord app bij Sunny de connectie zwarte mensen, wat is dat een fout mens zeg, cancelen die hap.

Gast
Daniel
juni 29, 2020 19:09

Zie hier een opper racist aan het werk en dan bedoel ik niet mezelf maar Sunny Bergman. Als je in het woord app aap hoort en die ook nog eens koppelt aan zwarte mensen dan is dat echt racistisch. Als ik aap hoor dan denk ik aan een aap, chimpansee, dierentuin, oerwoud etc maar ik denk dan niet aan een zwart mens, Sunny Bergman doet dat dus wel. Dit zegt echt heel veel over haar.

Gast
Jopie
juni 29, 2020 19:01

die schreeuwers en plunderaars van BLM mogen wat mij betreft opzouten. Laat ze maar gaan praten met de slachtoffers van crimineel Floyd en excuses aanbieden aan de winkeleigenaren die ze geplunderd zijn. Laat ze ook de schade vergoeden dei ze hebben gemaakt dat tuig.

Gast
Willie
juni 29, 2020 18:58

wouter
ma 29 jun 2020 om 18:57
Opgejuind door blanke BN’ers en bedorven media.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen