Tv-ruzie Akwasi inspireert John de Bever: ‘Nieuw liedje’

Zijn tv-aanvaring met Akwasi in de talkshow Beau heeft John de Bever geïnspireerd. Hij geeft alle commotie erover een plekje in zijn nieuwe single Allemaal Hetzelfde. Dat laat de volkzanger weten op Facebook. Akwasi gedroeg zich eerder deze maand heel onbehoorlijk aan de talkshowtafel van Beau van Erven Dorens, maar uit angst voor racismeshaming durfde niemand er wat van te zeggen. Behalve John de Bever dan: hij greep in en zette de brutale rapper flink op zijn plek.

De proactieve houding van John de Bever leidde tot veel complimenten van zijn fans, maar er kwamen ook haatreacties uit het Akwasi-kamp. De hele situatie heeft hem erg aan het denken gezet.

John herinnert zich de uitzending nog als de dag van gisteren. “Te gast zijn bij Beau om te praten over voetbalhits. Een verhitte discussie aan tafel met o.a. Akwasi. En toen vond ik dat terechtwijzen op iemands gedrag nodig was. Niet gepland en zonder een mening te hebben. Maar wel met het idee dat we respect moeten hebben voor elkaar.”

Hij heeft er alles behalve spijt van, al zorgde de aflevering wel voor een stortvloed aan reacties. “De dagen na deze uitzending ontzettend veel positieve en ook (echt) negatieve reacties ontvangen. En dat heeft me doen nadenken.”

Hoe ik denk over alle discussies die er nu zijn laat ik jullie horen in mijn nieuwe single ‘Allemaal Hetzelfde’! Morgen nemen we een heel bijzondere videoclip op en de release is woensdag!

Lees ook:
Akwasi woest op Beau: ‘Waarom zit je te schreeuwen?’ (11 juni)
John de Bever-fans juichen na tv-uitbrander Akwasi (11 juni)

Foto: RTL

18 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Simon Dekker
juni 30, 2020 14:41

@anonieme toetsenbordheld die met “John de beffer” aankwam: fijn hè, dat je dit in een land als Nederland vrij mag schrijven over een ander. Lekker gay-shamen. Dat kan, mag, en wordt maar getolereerd. Maar als ik of iemand anders één keer “Weten we zeker dat het niet Akwasi was?” zegt, is het land te klein.

Hypocriet kutvolk.

Gast
Martosaurus
juni 30, 2020 07:30

Bij John de Bever en VI hoort dit filmpje uit de oude doos: https://www.youtube.com/watch?v=GFPOmT8OjFM

Gast
Flo48
juni 30, 2020 05:07

Uitdelen =incasseren. Grappen maken = knock out..Wie het laatst lacht lacht het best

Gast
Harry
juni 29, 2020 23:50

Foute titel John.

In schaamstaat Holland zijn nog veel te veel
mensen die menen dat hun haan vanaf een
podium op de Dam koning moet kraaien…

Gast
Thijs
juni 29, 2020 23:05

Titel: jij trapt die piet niet op zijn gezicht?

Gast
critikast
juni 29, 2020 22:50

Respect John ! Jij kruipt niet weg voor een BN-er en kreeg niet de steun van die vreselijke Beau die je verdiende. Succes met je hit ! Die lach zal op je gezicht blijven. Held !

Gast
Mousy
juni 29, 2020 20:01

Beter dergelijke meezinger, of er nou van houdt of niet, dan al dat door- en hoogdravend gezwets, aan de talkshow tafels en de (social) media tegenwoordig. 😁

Gast
Marianne Weber
juni 29, 2020 18:25

Goed hoor John snel weer een orgie

Gast
azijnzeiker
juni 29, 2020 18:24

de Bever kan dan over alles een lied maken, hij had dat toen direct moeten doen.

Gast
Dries Roel Vink
juni 29, 2020 18:21

Ik wil ook geen ‘witte’ ipv een zwarte’ Piet, die vervolgens leuk probeert te zijn! Dat wordt dan een karikatuur van de ‘witte’ bevolking en ook dat is een vorm van racisme! Ik stel voor: alleen maar bruine Pietjes die we dan drollenvangers gaan noemen. Iedereen blij! Oké, Akwasi?

Gast
Seibert Swartje
juni 29, 2020 18:19

Ik krijg dat zwart niet van mijn teevee. Lalalalalaaaa 🎶

Gast
Roetveegpiet is racistisch
juni 29, 2020 17:52

Doordat alles tegenwoordig als racisme wordt gezien, zal als dit lied wordt gezongen in voetbalstadions de wedstrijd onmiddellijk gestaakt worden.
Nederland is gek geworden.

Gast
Peter van der Plas
juni 29, 2020 17:31

Haha wat slim zou best een hit kunnen worden als stil protest naar aquarium ja ik ben een woordkunstenaar.

Gast
chris?
juni 29, 2020 17:28

Zo, dus deze onbekende BN’r wil ook nog wat verdienen.

Gast
Nadege
juni 29, 2020 17:26

Misschien een duet met Sylvana….jungle boogie!

Gast
Donald Dumb
juni 29, 2020 17:19

Een promotiestunt dus van deze ‘zanger’.
Probeert eindelijk eens een hit te scoren?
Doorzichtig hoor…

Gast
Ome Cor
juni 29, 2020 17:16

Ik krijg diehhhhhhhhhhhhhhhhhh vegen niet meer van mijn gezicht, ahalalalalalalala.
Maar zonder te dollen: hoe zit het met die aanklacht tegen die meneer die ‘en plein public’ die bewuste oproep tot geweld heeft gedaan?

Gast
Anita
juni 29, 2020 17:06

Ik als grootste fan van John de Bever kan nu al vertellen dat dit een wereldhit wordt! John goes international!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen