Veronica stort in zonder Veronica Inside: -82 procent

Veronica is maandagavond volledig in het ravijn gestort zonder dé populairste hit van de zender: Veronica Inside. Er keken op prime time 82 procent minder mensen naar het station van John de Mol. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Eigenlijk zou gisteren de seizoensfinale van VI te zien zijn, maar omdat Wilfred Genee vorige week de Judas heeft uitgehangen in de racismespecial van de voetbaltalkshow, is het trio – in elk geval voorlopig – uit elkaar gevallen.

Waar Veronica Inside vorige week de winnaar op prime time was met 1,7 miljoen kijkers, haalt de zender ditmaal niet eens de kijkcijfer top 25 op prime time. De film Deepwater Horizon moest genoegen nemen met 307.000 kijkers (6 procent).

Door de afwezigheid van VI is ook het algehele avondmarktaandeel van Veronica flink gekelder, namelijk van 12,8 procent naar 5,3 procent.

Of Veronica Inside in augustus weer terugkeert op de buis is nog maar de vraag. De fans van het programma begrijpen maar al te goed dat Johan Derksen en René van der Gijp geen zin meer hebben om met een verrader als Wilfred Genee aan tafel te zitten.

Al met al zal het Arie Boomsma-kamp flink in zijn handen wrijven, want de kans op het definitieve einde van VI is groter dan ooit.

Foto: SBS

62 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Hannes
juli 2, 2020 09:43

Ik hoop dat ze bij Talpa de namen onthouden van de sponsors die zich nu terug hebben getrokken, die zullen als de wind is gaan liggen graag weer terug willen op de buis. Dan hoop ik vurig dat de mol zegt…. toen weg nu ook weg ! Er zitten veel meer sponsors op het vinkentouw en voor die bedrijven die geen reclame meer willen bij Veronica geld hetzelfde eenmaal weg blijft weg, er zijn genoeg bedrijven die bij Veronica op de buis willen. Laat je niet uit het veld slaan Talpa, sla terug !

Gast
wilfred degens
juli 1, 2020 18:13

Ik ga voor desnoods een gokje wagen. Wat volgens jou de meerderheid niet kunnen vindt, zou daarom juist een record kijkers kunnen opleveren. Te beginnen met als gast aan tafel en zien wat het resultaat is. Ik zou erop gokken.

Gast
wilfred degens
juli 1, 2020 18:08

@blg,
Hoe weet je die bewering zo zeker?

Gast
Nick F.
juli 1, 2020 15:49

AKWAISI WAT BEN JE TOCH EEN GROTE…. VUL ZELF MAAR IN, WAT IK BEDOEL KAN IK NIET ZEGGEN. OMDAT JE DAN WEER GAAT SCHREEUWEN…..

Gast
blg
juli 1, 2020 15:32

@Wilfred Degens, met Jandino aan tafel kijkt gegarandeerd niemand meer. Hij is niet geliefd bij Nederlanders. Sorry.

Gast
Wilfred Degens
juli 1, 2020 15:27

Jandino is een geweldige grappenmaker die zich niet wenst te binden aan het alle humor verziekende kneuterige politieke afgedwongen correctheid waar de Nederlandse jankers voor buigen zonder enige vaderlandslievende trots in hun bloed hebben stromen. Jandino bij Gijp en Derksen aan tafel zou de dolk uit de rug van Johan halen en het probleem snel doen vergeten. Slavenhandel was en is nog steeds fout. Waar en wanneer ik kaaskop genoemd word, lach ik en haal mijn schouders op. So what!? Daarom vind ik het mierenneukerij van enge hypocriete deugnieten die ontploffen wanneer een kind hen zwarte Piet noemen. Moet de mensheid zich voortdurend aanpassen aan de fobieen van een minderheid? Ik dacht het niet!

Gast
Wilfred Degens
juli 1, 2020 13:53

Die zo geliefde uitzending zou alleen nog te redden zijn met Jandino als vast gast aan hun tafel. Grappen over zwart en wit zonder ook maar iets aan te trekken van die zielige jankers uit beide kampen. Humor mag en moet juist vaak op het randje gespeeld worden. Jandono, nog wat tijd hiervoor over? Vul het gat in onze maandagavond alsjeblieft!!!

Gast
raam
juli 1, 2020 12:24

dag meneer Johan,

mag ik uw butler zijn meneer

ik heb een kleurtje

Gast
Chelsey
juli 1, 2020 07:25

Als het verschil tussen zwart en wit straks mondiaal wegvalt dan is het natuurlijk de bedoeling om ook Keti en Koti te gaan afschaffen zo ook Kerst als andere religieuze feestdagen. In vrijwel elk land zal dat uiteindelijk gaan gebeuren. Tegen die tijd zal slechts een zeer kleine minderheid op de wereld daartegen in protest gaan en daar niet in willen meegaan, al zouden ze daarvoor moeten kiezen voor afzondering of de dood. In het geval van (A.)nthicrist Boomsma alias Jezus 2.0 is nu ál vrij duidelijk zichtbaar wat zijn keuze zal worden, gesteld dat hij in die toekomende tijd nog in leven zou zijn en onze lieve Heer hem net zoals Noach een leven van 950 jaar zou schenken. Helaas vrees ik het ergste voor wannabe Jezus (B.)oomslang, immers Karma is Jezus 2.0, de Antichrist maar ook het As van het Kwaad van een Zwarte Duivel!

Gast
Xxxx
juli 1, 2020 06:14

Op 5 december vieren we Keti Koti in plaats van Sinterklaas. De Nederlander moet vrezen voor zijn toekomst. Nederland wordt hoe langer hoe gekker.

Gast
Xxxx
juli 1, 2020 05:48

Ik vind het tragisch dat een programma als Veronica Inside is gestopt. Waar toch veel mensen ook veel plezier aan beleefden. Mijns inziens was het een programma met satire en met veel humor. Helaas hebben we te maken met “mede-Nederlanders” die geen humor kennen blijkbaar. We kunnen in dit land niks meer van elkaar verdragen. Heel triest. Vroeger hadden we een programma als “Kopspijkers” daar werden ook zoveel Nederlanders de maat genomen. De kijkcijfers schoten omhoog. Toen konden we nog wat hebben. Maar tegenwoordig wordt er op elke slak zout gelegd. Het is jammer dat o.a. een Johan Derksen de mond wordt gesnoerd en niks meer mag zeggen. Het is echt idioot dat hij Zwarte Piet vergeleek met Akwasi de wereld blijkbaar is vergaan. Nederland was ooit een tolerant land maar is afgezakt naar het tegenovergestelde. Laten we ons drukker maken om al die levensbedreigende ziektes die mensen letterlijk kapotmaken. Het is vreemd dat mensen zich drukker maken om racisme en niet om Corona en de wereld is vergaan door een “foute grap” van Johan Derksen. We praten in Nederland recht wat krom is. We helpen op alle gebied dit land naar zijn grootje.

Gast
LD
juni 30, 2020 22:15

Veronica doet het …..? Beter!

Ik had hem wel verwacht in de comments

Gast
aammehoela
juni 30, 2020 20:55

Tja, een overdreven verhaal; Normaal scoort VI rond de 600.000 kijkers oftewel een halvering van het aantal kijkers. Vorige week was een uitzondering met hun behaald aantal kijkers. Dus lekker suggestief. Neemt niet weg dat die vreselijke Arie B. en consorten wellicht hun zin krijgen. En dat zeg ik als deels links denkend. Denk met name over het klimaat “groen”. En natuurlijk vind ik die Trump helemaal niets maar dat vind Derksen ook.

Gast
Arjoan
juni 30, 2020 20:40

Is racisme slecht dan? Echt door en door slecht? Wat doet S S dan met BIJ 1, blanken discrimineren! Regering Z A ook, Plaasmoorden. Hoor je niks tegen. Ons kabinet die anders denkenden de mond rigoureus snoert.. Vorm van racisme, die anderen worden in een (verdom) hoek geplaatst, dat is de oervorm van racisme

Gast
Robert
juni 30, 2020 20:33

John de Mol moet die bokkelul van een Boomsma verantwoordelijk stellen. Rechtzaakje, laat ie maar dokken.

Gast
Corne
juni 30, 2020 20:17

Lekker objectieve journalistiek zeg…complimenten.
Deze site doet fijn mee aan het opruien van mensen

Gast
Johm
juni 30, 2020 18:34

Scheelt dat ze daar niet anders gewend zijn. 15% is meer het niveau van talpa

Gast
Arie
juni 30, 2020 18:18

Het maakt niet uit wiens kind ik ben, ik ben geweldig en ik deug.

Gast
Geronimo
juni 30, 2020 17:56

Arie met zijn zijige blik en stem is een satanskind. Period.

Gast
Lariekoek
juni 30, 2020 17:01

Er zijn groepen mensen die Albert Hein en Arie Boomsma door dik en dun steunen; ikzelf val onder één van die groepen. De BML beweging gaat ook naar Albert Hein. Tijdens de hamsterweken staat @Kuis gewoon weer vooraan in de rij bij AH.

Gast
Arne
juni 30, 2020 16:38

Eens

Gast
Ronnie
juni 30, 2020 16:03

Veronica Inside keert hoe dan ook terug op de televisie, al dan niet met een andere presentator. Dat maakt de meeste mensen ook niks uit, zo lang Gijp en Derksen er maar zitten, aangevuld met Kieft en Boskamp. Als Talpa ook nog de rechten van de CL zou verliezen, kunnen ze net zo goed stoppen met Veronica, want dan heeft de zender geen recht van bestaan meer.

Gast
Huismaker
juni 30, 2020 15:54

Johan: een eigen kanaal opzetten. Met JOUW mening en favoriete muziek.

Gast
Pim
juni 30, 2020 15:44

VI zal gewoon terug komen… maar zonder Derksen…. die gaat zich in Grollo voorbereiden op Sinterklaas… nog ff nadenken of ie als groene of zwarte piet gaat rondlopen dit jaar…. en Kieft zal zij plekje in nemen aan tafel…

Gast
De omzet van Albert Heijn heeft nergens last van
juni 30, 2020 15:40

Dat hele marketingcircus is één wassen neus.
Dus prima dat ze stoppen.
Het levert ze geen cent extra op. Alleen de mediabureaus.

Gast
97% van Nederland kijkt normaal geen VI
juni 30, 2020 15:37

Alleen vorige week maandag andere cijfers.
Eenmalig.
Dus even relativeren die heren en cijfers van VI

Gast
Aardappelpiet
juni 30, 2020 15:37

Links wordt steeds meer een terroristische organisatie die voor jou bepaalt wat je wel en niet mag zeggen. Het begin van de dictatuur is gekomen!

Ik hoop dat veel mensen hun abonnement opzeggen bij Vondelgym!

En Albert Heyn is ook super schijnheilig. In veel wijken waar veel niet blanken wonen kan je niet zelfscannen. Dus Albert Heyn discrimineert er zelf lustig op los !

Gast
Roetveegpiet is racistisch
juni 30, 2020 15:30

Een film uitzenden die al 300 keer op tv is geweest is achterlijk, want daar kijken vooral nog maar een paar bejaarden naar. Adverteerders zijn nog achterlijker dat ze die avond geld besteden aan reclame. Dementen vergeten alles en die resterende 12 bijna-dementen spoelen reclame door.

Gast
DeBaron
juni 30, 2020 15:27

Derksen zit rustig in grolloo. Draait een plaat, rookt een sigaar en laat een scheet. Geef hem eens ongelijk

Gast
Anti Arie Boomsma
juni 30, 2020 15:15

Met dank aan die laffe NSBér Arie Boomsma!
Mensen boycotten deze NSB’er zo ook Albert Heijn, Mojo Concerts en Gillete, deze bedrijven horen bij die enge benepen NSB club met hun selectieve verontwaardiging!

Gast
anti Akwasi
juni 30, 2020 14:59

@Akwasi, ik hoop dat jij volgt. En dat je nergens meer in de media komt en dat je leven precies zo verwoest is/wordt als je dat bij anderen veroorzaakt. Amen.

Gast
Pain in the ass
juni 30, 2020 14:57

Au…dat doen pijn…vooral in de portemonnee van sommige mensen…

Gast
Donald Dumb
juni 30, 2020 14:47

Ach John de Mol kan nog altijd zijn meer dan riante optrekje verkopen.
Maar gaat wel hard zo met zijn imperium…

Gast
De echte Rotterdammer
juni 30, 2020 14:38

Hee Rotterdammer dreig je nou met een soort kristallnacht!
Je bent niet helemaal goed bij je harses.
Hoe durf jij je als Rotterdammer te profileren.
Het feit dat zovelen zeggen dat de uitspraak van Akwasi een reden is om met de hakken in het zand te gaan bewijst het gelijk van de zogenaamde deugers!
Racisme en discriminatie is dus gewoon een hardnekkig, slinks verborgen onderdeel in de samenleving.
Door te zeggen ‘ik ga nu met de hakken in het zand’ impliceer je dus dat je de situatie altijd tolereerde. Je boog soms een beetje mee als het zo uitkwam. Racisme is ontoelaatbaar.
Maar….nu…Akwasi schopt tegen een symbool. Nu is het moment om te zeggen…weet je….ik hoef niet tegen racisme en discriminatie te zijn want iemand zegt op een demonstratie iets in stevige bewoordingen waar ik het niet mee eens bent.

Gast
Plop!
juni 30, 2020 14:33

@PIET Kun jij geen normale nederlandse zinnen maken, of ben je niet naar school geweest?

Gast
Marco
juni 30, 2020 14:27

John de Mol kennende gaat hij nog een appeltje schillen met Arie Boomsma

Gast
Hermann Boring
juni 30, 2020 14:19

Tsja, als je stokoude films onderbroken door tig reclameblokken gaat uitzenden moet je niet raar opkijken dat er geen hond kijkt.

Gast
robert
juni 30, 2020 14:07

Die film is ook al 685 keer uitgezonden en op talloze streamingplatforms ook te zien. Wat dat betreft scoort het nog goed ook.

Gast
ropart
juni 30, 2020 14:07

albert heijn? die is toch van de gestampte muisjes in het brood? en u heeft gehamstert door de corona, en daarom zijn wij duurder geworden?.

Gast
Zomaar
juni 30, 2020 14:03

Best bekeken programma van Veronica was de 50ste herhaling van The big bang theory (330.000)

Gast
Albert Heijn Marketingafdeling
juni 30, 2020 14:02

@Curryworst, 13:52

U heeft gelijk, wij overwegen nu om onze winkels na de Woke Weken om te dopen van AH in IA. Deze letters staan uiteraard voor Idi Amin, die belangrijke historische voorvechter voor de rechten van de mens.

Gast
M.
juni 30, 2020 14:02

Danielle van de Donk

Gast
Gondorf
juni 30, 2020 14:00

Ruud is geobsedeerd door Gijp. Wat een kleuter…

Gast
Dries Roel Vink
juni 30, 2020 14:00

Polarisatie wordt aangewakkerd door gutmenschen als Arie Boomsma, Sylvana Simons en hoofdpiet Van Muiswinkel. Het zijn linkse, in de minderheid zijnde trollen met opvallende, dictatoriale ideeën die in hun ‘gelijk’ aan het volk (in hun ogen de tokkies) willen opleggen! Dat werkt niet, dombo’s. Zoek de verbinding en laat andersdenkenden in hun waarde! Ga de dialoog aan en stop met veroordelen! Samen maken we de wereld beter!

Gast
ed
juni 30, 2020 13:57

De straf voor Arie….???…. dit jaar voor drie weken de hoofdpiet zijn van Sinterklaas.

Gast
Rotterdammer
juni 30, 2020 13:57

Ik voel aan mijn water dat het tij eindelijk eens gaat keren en de massa zich eindelijk is gaat uitspreken tegen de ” woke” discipelen i.p.v. op de bank te morren. Dat zal NSBers als Boomsma en Genee en halve zolen als Simons, Akwasie en Airfryer nog flink gaan tegenvallen. Hopelijk wordt al dat intolerante oppressieve tuig ,eigenlijk een minimaal en marginaal clubje ,nu eens compleet genegeerd ! Weg ermee!

Gast
Curryworst
juni 30, 2020 13:52

@Albert Heijn Marketingafdeling
di 30 jun 2020 om 13:40

Beste Marketingafdeling,

Zouden jullie niet alleen tijdens deze weken de naam willen omdopen naar Alber Woke? Maar voorgoed.
Want AH staat niet alleen Albert Heijn maar ook voor Ado lf Hi tl er.
En dat is zeer tra umatisch en pij nlijk voor vele min derhei dsgroepen in Nederland.

Gast
Ron
juni 30, 2020 13:50

Dat Arie-kamp gaat hem nog wel flink op hun neus krijgen als trio gewoon weer terug keert, al dan niet met Wilfred.
Je laat je toch niet uit elkaar spelen! Kom op zeg!

Gast
Johan de Witmang
juni 30, 2020 13:44

Hahaha, de ‘Woke weken’ bij Albert Heijn. Zou zomaar weleens werkelijkheid kunnen worden.

Gast
Albert Heijn Marketingafdeling
juni 30, 2020 13:40

Binnenkort beginnen ze weer: de Woke Weken bij Albert Heijn! Gedurende deze periode zullen er geen witte scharreleieren, blanke vla, witte chocola en witte bolletjes verkocht worden. De witte puntjes blijven nog wel verkrijgbaar maar zullen in de winkel liggen als ‘deugpuntjes’.
Op alle verpakkingen van het wasmiddelenmerk Witte Reus plakken wij stickers met het opschrift Zwarte Dwerg. Aan AH Vloeibaar Wasmiddel Wit wordt een kleurstof toegevoegd waardoor uw lakens zo zwart als roet uit de wasmachine zullen komen – een prachtig en gratuit gebaar speciaal tijdens onze Woke Weken!
De marketingafdeling zal nog enkele andere aanpassingen verrichten zodat iedereen tijdens de Woke Weken aanstootloos kan winkelen. Voor de gelegenheid zullen onze winkels omgedoopt worden in Albert Woke. Wij zien u graag tegemoet!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen