Tim Hofman verandert naam van zijn online hit #BOOS

Tim Hofman heeft de naam van zijn YouTube-programma #BOOS veranderd. Het vierde seizoen is vanmiddag gelanceerd met de nieuwe naam BOOS. Een woordvoerder van BNNVARA wil desgevraagd niet laten weten waarom het programma de # op straat heeft gezet, maar feit is wel dat de online show zich voortaan richt op een ‘breder publiek’: ook voor de mensen die # uitspreken als ‘hekkie’ dus’. “Niet alleen jongeren, maar iedereen kan zich nu opgeven voor het programma.”

Ook in het vierde seizoen van BOOS, nu dus zonder hashtag, gaat Tim Hofman op z’n Pieter Storms achter allerlei mensen aan die zich niet aan de consumentenwetgeving houden.

De presentator zegt: “Ik heb er weer zin in. We proberen zo’n vijftig keer per jaar de vinger op de zere plek te leggen, door te duiken in de dossiers die onze achterban ons toestuurt. En ook nu, in tijden van coronacrisis, gaat veel fout.”

Wat kunnen we allemaal verwachten? “Influencers met 600.000 volgers die adverteren met corona, maar vervolgens niet kunnen leveren dóór corona. Vliegticketboeren die miljoenen kwijt maken en niet bereikbaar zijn, of gewoon huisjesmelkers die zich niet aan de regels houden.”

Hofman gaat vol voor zijn online hit. “BOOS wordt dit seizoen misschien wel maatschappelijker dan ooit: we gaan morrelen aan heersende macht, manieren van handel drijven op de schop nemen en oplichters ontmantelen.”

Maar er is ook ruimte voor grote projecten: denk aan documentaires en series. Want wat nou als je dood wil, maar niet mag? Of als je vast zit in een onderdrukkende omgeving en daar van los wil breken? Ook dat is BOOS.”

Het vierde seizoen van BOOS is vanmiddag van start gegaan:

Foto: BNNVARA

Meer in BNN

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Heeft Matthijs van Nieuwkerk de piek van zijn carrière al bereikt?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen