Seizoensfinale Veronica Inside geschrapt vanwege ruzie

De seizoensfinale van Veronica Inside is uit de programmering gehaald vanwege de ruzie tussen Wilfred Genee enerzijds en Johan Derksen en René van der Gijp anderzijds. Dat heeft Marco Louwerens, de programmadirecteur van Talpa Network, zojuist gezegd op Radio 538. Johan en René hebben Veronica verzocht om de laatste aflevering te annuleren, omdat ze voorlopig niet meer met Wilfred aan één tafel willen zitten. “Er komt maandag geen Veronica Inside. Even rust in de tent.

Marco Louwerens heeft een gesprek gehad met de mannen. “Ik heb de heren bij elkaar geroepen en we hebben vrij lang met elkaar gezeten. Het was een pittig en emotioneel gesprek, maar het was goed om even elkaar de waarheid te vertellen. Daar zijn ze normaal gesproken nooit zo sterk in, maar ik vond het nu wel nodig de koppen even bij elkaar te steken.

Het gesprek ging prima, zegt hij. “Maar ik heb wel gezegd: ‘Jongens, jullie hebben zo’n heftige week achter de rug en het is zo pittig geweest, laten we even rust in de tent brengen.’ Dat vonden ze zelf ook wel, dus ik heb besloten om maandag even te schrappen, zodat iedereen even kan bedaren en tot zinnen kan komen.

Zijn er goede vooruitzichten voor na de zomer? “Ja, die zijn er zeker, maar ze hebben wel even flink mot met elkaar. Het zijn deze mannen, hè? Het is wie zij zijn. Ze gaan niet een of ander toneelspelletje met elkaar spelen.

Ik denk zeker dat het goedkomt, maar het is nodig dat iedereen even tot rust komt.

Ruzie na racismespecial

Na de racismespecial van VI afgelopen maandag is de relatie tussen de drie heren compleet verstoord. Johan en René vinden dat Wilfred hen heeft verraden door zich ineens als een soort Arie Boomsma te gedragen.

Johan vertelde gisteren aan PowNews dat hij de zenderleiding van Veronica heeft verzocht om de seizoensafsluiter van VI te annuleren. “Ik weet ook niet hoe moeilijk dat ligt. Er zijn geen reclameblokken, dus wat dat betreft zou het kunnen.

Tot nu toe hield Talpa telkens voor dat VI maandag gewoon door zou gaan. Daar moest Albert Verlinde gisteren hartelijk om lachen in Shownieuws. “Ik moet ook wel lachen om Talpa dat ze steeds maar zeggen: ‘Het gaat echt door!’ Ik moet steeds denken aan die voorlichter van Saddam Hoessein. ‘Het gaat heel goed’, zei Saddam Hoessein, maar op de achtergrond zag je Baghdad in elkaar storten, maar: ‘Het gaat goed!’ We gaan het zien maandag.”

Het gaat er maandag dus niet van komen: het seizoen van Veronica Inside is per direct voorbij. Eigenlijk zou Wesley Sneijder aanschuiven in de seizoensfinale, maar hij zal nu dus moeten worden afgezegd.

Of VI na de zomer terugkeert, zal volledig afhangen of de heren elkaar weer kunnen vinden tijdens verzoeningsgesprekken.

Foto: SBS

70 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
60+ kijker
juni 28, 2020 10:36

Hoe serieus kun je deze mannen nemen…
2 dagen later zaten de 3 mannen gewoon weer aan één tafel

www ad nl/show/veelbesproken-vi-trio-geeft-geen-krimp-in-online-fc-twente-show~a0f16577/
Zonder een spier te vertrekken zitten de mannen gebroederlijk bij elkaar in design-stoeltjes. Wilfred Genee opent om acht uur op een niets-aan-de-hand toon. Via een online verbinding volgen een paar honderd sponsors van FC Twente het schouwspel in een studio in Dordrecht.

Gast
Dikkie Dik
juni 25, 2020 13:03

Stiekemerd Genee er uit, Hélène Hendriks er in!
Een vrouw erbij zal een welkome afwisseling zijn!

Gast
Snorlax
juni 25, 2020 13:00

@producer

Jij snapt het tenminste. Dit is gewoon een groot toneelstuk. Na de vakantie zijn ze weer dikke vriendjes en gaan ze gewoon weer door met het programma. Bizar hoeveel mensen in dit toneelstukje trappen.

Gast
Mark
juni 25, 2020 12:40

Da’s nou jammer voor Wesley Sneijder die zijn morgen uit te komen boekje zou gaan promoten. Uitzending was sowieso weer over het miljoen gegaan, ook omdat het maandag alweer ruim 10 graden lager is dan vandaag en morgen.

Denk dat Beau lachende derde is. Wesley zal toch iets moeten. Dan maar een deur verder; is toch ook ongeveer hetzelfde tijdstip.

Ome John komt natuurlijk weer met een grote zak knikkers (die liggen al klaar vanwege Marble Mania), en vanaf september willen de heren daar best mooi weer voor spelen.

Gast
chris?
juni 25, 2020 12:35

Voor goed van de buis deze afzeikers s.v.p.

Gast
Rob
juni 25, 2020 12:16

Genee heeft een salaris van 7 ton per jaar. Moet zich kapot schamen. Ik hoop dat het programma terugkeert zonder hem. Hij heeft het echt verbruid afgelopen maandag.

Gast
Edward
juni 25, 2020 12:14

Mensen die zeggen dat het hier om een toneelstukje gaat. Ja wat moet je daar nou over zeggen. In ieder geval de grootst mogelijke kolder. Derksen is na zijn grap die niet racistisch was maar wel zo werd uitgelegd door een aantal overgevoelige ego’s en het nodig vonden Derksen tot racist te verklaren. Zoals Boomsma die het programma met de uitspraak niet eens gezien had maar wel gelijk in de aanval gaat. Tamelijk eng hoe hij en diverse anderen hierin met een aantal media zoals M dit aanpakken. Over empathie gesproken. Denk je eens in dat het jou overkomt. Voor de neus van iedereen weggezet worden als racist terwijl hier geen enkele sprake van is. Dat is een hele erge uitspraak over iemand. Nu komen ze er langzaam op terug maar de manier waarop is alweer zo eng. En dan gaat iemand met wie je heel lang samenwerkt zich plots achter de andere groep scharen. De vochtige ogen van Derksen waren ongetwijfeld hierop gericht en ik zou me in zijn plaats ook niet goed geweten hebben hierop adequaat te reageren. Ik begrijp zijn verontwaardiging en woede wel. Uit de programma’s is gebleken dat als er iets over hem gezegd wordt hij wel degelijk kan incasseren. Maar dit is gewoon belachelijk. Ja hij zegt soms dingen op het randje over anderen en ik vind ook dat hij in zijn woordkeuze soms wat te ver gaat. Maar het gaat zo goed als altijd over gedrag wat hem stoort en zijn mening over geeft en niet over huidskleur. En dat mag wat mij betreft en bovendien vind ik vaak dat hij een punt heeft als het gaat over die overbetaalde bekende ego’s die in hun eigen gecreëerde bubbel leven. Fijn dat er nog iemand is die nog eerlijk zijn mening durft te geven. Wat je ook van hem vindt, het is in mening een van de meest onafhankelijke personen op de tv. Jammer als dat van de buis gaat.

Gast
M.
juni 25, 2020 12:03

*hierboven

Gast
M.
juni 25, 2020 12:03

Wat een huilverhalen hierbij over het einde van VI, haha! Mensen, wees blij dat VI opzout. Eén racistische kliek, op Genee nu na. Tijdperk Derksen is voorgoed voorbij, eindelijk! Nooit meer VI, joepie!

Gast
The Fi X
juni 25, 2020 11:52

Ze maken van de situatie een deugd. Dus een wereld stunt waar de starende TV kijker d’r in tuimelt en de rest ook. Sluw hoor..eh Slim. Ook

Gast
Henk
juni 25, 2020 11:44

Hopelijk komt er eens een programma die verder kijkt dan de waan van de dag. En eens aandacht besteedt aan die hedgefondsen die onze bedrijven leeg schudden door ze vol te proppen met schulden of door een hoger dividend te eisen. Uiteindelijk betalen wij met z`n allen de prijs. Door hogere prijzen en hoger premies, een kaler winkellandschap en doordat er veel geld uit Nederland verdwijnt.

Gast
azijnzeiker
juni 25, 2020 11:44

Eindelijk geen Genee, goed gedaan door Gijp en Derksen, Die gluiperd van een Genee hoeft ook volgend seizoen niet terug te komen, Gijp en Derksen hebben woord gehouden, ze zouden maandag niet komen.

Gast
Sjim
juni 25, 2020 11:43

Allemaal de schuld van Arie.

Gast
Britt Scholte Lover
juni 25, 2020 11:42

AKWASI, Arie Boomsma, Glennis Grace, Anouk, Georgina Verbaan, Sylvana simons hebben nu gewonnen! Veronica inside is van de buis!

Gast
Jannes van Loon
juni 25, 2020 11:36

Het interview gezien van Gijp en Derksen ook hoe de heren elkaar bij binnenkomst negerde, hoe Genee de pers negeerde komt het nog goed tussen de drie in een interview van Jan Boskamp gaf hij ook al aan het einde van V1 te zien hij had vele ruzies mee gemaakt maar deze ook hij staat achter Derksen en Gijp ik denk zelf dat de vorm van het programma naar de kloten is alleen bij een nieuwe gespreksleider zou er een doorstart kunnen komen.

Gast
Jordao
juni 25, 2020 11:36

De super grote fout van die Genee was om die Dries Bousatte aan tafel uit te hebben genodigd. Die heeft het juist verziekt met al zijn negatieve uitlatingen en zag overal iets achter . De dame had naar mijn inziens een goed optreden.

Gast
By the way
juni 25, 2020 11:31

Elk alternatief voor de presentator van VI Inside doet afbreuk aan het programma, ongeacht de kwaliteiten van de mogelijke kandidaten. Simpelweg vanwege het feit dat alle andere presentatoren niet voor vol worden aangezien door Derksen en/of Van der Gijp.

Er is een lange tijd overheen gegaan voordat het programma VI (ook voorheen op RTL) is geworden wat het was. Dat is niet even opnieuw te creëren met een andere presentator.

Er komen geen verzoeningsgesprekken gedurende de zomer. De mannen gaan elkaar de komende weken, maanden niet spreken of zien. Tegen de tijd dat het programma weer zou moeten starten gaat Louwerens een belrondje doen en hopen dat de emotie van de afgelopen week ver genoeg is weggezakt en het trio weer met elkaar aan tafel wil. En daarbij vertrouwt hij vooral op de individuele dwang bij Genee, Derksen en Van der Gijp om op TV te komen en hun mening de wereld in te slingeren. Bloed kruipt waar het niet gaan kan…

Kortom: in augustus/september begint een nieuw seizoen van VI Inside en kiezen de heren er voor om proefondervindelijk te ervaren hoe de stemming aan tafel is.

Gast
david
juni 25, 2020 11:22

Emigreren naar Iran Genee?

Gast
david
juni 25, 2020 11:22

Emigreren naar Iran Genee?.

Gast
Fred
juni 25, 2020 11:20

Goed idee Jack van Gelder

Gast
ome H
juni 25, 2020 11:16

Ik kijk voorlopig Voetbalpraaat op Fox, heerlijk saai

Gast
Media Master
juni 25, 2020 11:13

Allereerst alle lof voor Angela de Jong van het AD met een haarscherpe analyse vanochtend over het kleuterklasje dat VI heet. Mijn 4 kinderen in de leeftijd tussen 8 en 18 jaar gaan nog doortastender en volwassener met elkaar om dan die 3 kijvende VI-wijven. John de Mol moet vanochtend zeker zijn megalomane bureau in zijn majestueuze kantoor in Laren met één vuistslag door midden geslagen hebben…hahaha! Wat zou ik daar graag bij zijn geweest en dan vervolgens het ongemakkelijke telefoontje van de zenderbaas, Marc Louwerens, met het ongelofelijke bericht dat zelfs hij zijn drie RTL7-maatjes en protegees ook niet aan de VI-tafel krijgt. John de Mol vergrijpt zich nu aan het bureautje van zijn secretaresse; met één tierende karateslag gaat ook dat doormidden. Betaal je (gvd) een paar over het paard getilde ego’s zo’n 750.000 euro (!!!) per jaar voor een paar uurtjes per week slap geouwehoer op één van je noodlijdende zenders, heb je eindelijk goud in handen met 1,7 miljoen kijkers op Veronica en gaat het zooitje ongeregeld rollebollend door de zandbak heen. John, volgens mij moet jij nu zélf lekker ouderwets weer het heft in je eigen keiharde hand nemen, rigoureus ingrijpen waar je zo goed in bent, de VI-pubers weer met een forse draai om hun oren terug in hun hok schoppen…en maandag gewoon zonder enige tegenspraak live aan tafel op Veronica, desnoods avondvullend als het moet. En ze mogen niet stoppen totdat ze elkaar weer plat op de bek gezoend hebben. Over de 2 miljoen kijkers! John, doe wat je móét doen!!!

Gast
Xavier
juni 25, 2020 11:07

@Mediaprak
Een serie? Ik vermoed dat ze bij de pilot al tot de ontdekking komen dat ze op zoek zijn naar het equivalent van de Yeti of het monster van Loch Ness.

Gast
Thomas
juni 25, 2020 11:04

Genee vervangen door Jan Joost van Gangelen zou het programma veel leuker maken of Jack van Gelder die gelijkwaardig is aan Johan Derksen. Ik vertrouw er op dat John de Mol zijn verantwoordelijkheid neemt om de vrijheid van meningsuiting te handhaven tegen de totaal verziekte marxistische indoctrinatie Amsterdamse praattafels waar rechts Nederland op schandelijke wijzen wordt geboycot.

Gast
STFFL
juni 25, 2020 10:56

Hebben die linkse honden toch weer wat ze wilden…

Gast
Xxxxx
juni 25, 2020 10:56

De media moet eens ophouden met het ophitsen van dit thema. Elke dag op radio en tv. Het is om van te kotsen. Lijkt wel of de media niks anders meer te brengen hebben als Corona en Racisme. Breng eens een vrolijk muziekprogramma op tv zoals in Duitsland de MDR. Wordt de mensheid vrolijker van. Leef je leven. Zoek mensen op die wel van je houden. Dat geldt voor elk ras, geloof, geaardheid of wat dan ook. Komt vanzelf de rust weer terug in de tent. Nee, de media stookt graag het vuurtje nog eens extra op! Het zijn gewoon rioolratten.

Gast
Ron
juni 25, 2020 10:56

Was te verwachten dit. Wijsheid nu om het een tijdje rustig aan te doen, en dan zijn ze er wel weer begin augustus ga ik vanuit. Met die vorige rel ging er ook een halve zomer over totdat de heren weer tot elkander kwamen. Het is eigenlijk weer hetzelfde scenario, letterlijk scenario….

Gast
Piet
juni 25, 2020 10:56

Op teletekst van NOS staat voetbal inside gaat niet door wegens racisme rel en Johan Derksen geen sorry zei
NOS haalt dit aan en waarom het niet doorgaat
Zeg alweer genoeg over die NOS

Gast
Anti-racist
juni 25, 2020 10:55

Doordat Genee sinds deze week racistisch gekleurderen allemaal als slachtoffer van een grapje vindt, is het uit de hand gelopen. Slimme Afrikanen en objectieve blanken zijn juist blij dat ze vergeleken worden met de intelligente, vrolijke, lieve Zwarte Piet. De Pieten zijn natuurlijk wel zwaar beledigd dat ze met die raaskallende Akwasi werden geassocieerd. Maar zij hebben gelukkig geen twitter.
Genee moet natuurlijk weg, want voor racisme is er geen plaats. Twitter moet weg, want dat is een broeinest voor randdebielen, de meeste media moeten weg, want hun ‘werk’ bestaat vooral uit gemakzuchtiig citeren van domme twitterberichten. De alcohol- snoep en autoreclame moet verboden worden, want dan zijn we meteen af van de commerciële zenders. Bij de NPO moeten praatprogramma ’s en nieuwsprogramma ’s verboden worden totdat ze leren objectief te berichten en niet vooral elitaire partijen zoals de PVDA uitnodigen.
Verder moeten we natuurlijk het hypocriete Nederlands elftal en Albert Heijn boycotten. Succes allemaal.

Gast
robb
juni 25, 2020 10:46

Huismaker : Die hebben fatsoen zouden wij ook moeten doen een witte/blanke piet nemen ,zwart op zwart geen probleem toch.

Gast
Groene Piet
juni 25, 2020 10:45

Felicitaties aan de heer Boomsma! Een eerste slag in binnen.

Dacht dat die ‘weke’ Christen, die door Derksen o.m. als ‘zijig’ werd omschreven, het niet in zich had, maar het is hem toch maar mooi gelukt tweespalt in het kamp van de vijand te zaaien. Voorwaar een prestatie!

Gast
John
juni 25, 2020 10:43

Glennis grace mond is groot genoeg vooral als ze midden op straat staat en er iemand door moet met zijn auto.

Gast
M.
juni 25, 2020 10:43

Joepie! Géén VI. Een heerlijk gevoel. Nu nooit meer geen VI. Tijdperk Derksen is voorbij. Lekker wegstoffen in Drenthe, Gijp thuis aan de whisky en Wilfred Genee wordt de nieuwe Jeroen Pauw. Dag VI!

#VeronicaOffside

Gast
Huismaker
juni 25, 2020 10:40

weet je waar de grootste Zwarte Piet fans wonen ?
Juist In SURINAME ! Of NEDERLANDSE ANTILLEN ! Ze vragen zich af waar we in godsnaam mee bezig zijn.

Gast
Peter van der Plas
juni 25, 2020 10:35

Kunnen we eindelijk ophouden over deze overgewaardeerde mannen die zichzelf te belangrijk vinden te veel verdienen en te dominant het media landschap bepalen.

Gast
Louis van G
juni 25, 2020 10:29

Bijzonder dat een man als Genee zo vol van zichzelf kan zijn. Lekker deugen, bah.

Gast
mediakaal
juni 25, 2020 10:26

En wat is nou mooier voor VI om te stoppen op je hoogtepunt. Dat is weinigen gegeven in de sport.

Gast
Van Halen
juni 25, 2020 10:26

Ik ben een groot fan van Marco, hij is direct en een eerlijk mens.Reken maar dat het wat is hoor, die 3 ego’s bij elkaar maar Genee had dit NOOIT `o moeten doen met zijn ‘vrienden’, dat is en blijf een NSB streek en daar houdt Nederland helemaal niet van.

Gast
mediakaal
juni 25, 2020 10:25

Toch mooi dat in 1 en dezelfde week het bericht zou komen van het stoppen van de Passion en VI.

Gast
Kokos Macron Froger
juni 25, 2020 10:23

Als Derksen enige ruggegraat heeft, gaat ie niet meer met die maatennaaier aan tafel zitten. Ondanks het gelijm van Louwerens en JdM, Multimiljardair en geldwolf.

Misschien beter wachten totdat alle covid regeltjes weggespoeld zijn. Dan gelijk nw decor en alternatief voor de stiekeme Judas.

Gast
Drs. G.A.E.S. Bierhalen
juni 25, 2020 10:20

@Ruud: Lijkt mij een wereld idee, Veronica Inside met Hendriks, Gijp en Derksen, HGD=Het Goede Doel ;-)

Gast
Drs. G.A.E.S. Bierhalen
juni 25, 2020 10:18

De luistercijfers van Veronica Radio Inside zullen wel giga ingekakt zijn, geen hond die nog naar die Genee wil luisteren met zijn 2 lachzakken ernaast..

Gast
Ruud
juni 25, 2020 10:12

Gepresteerd.

Gast
Ruud
juni 25, 2020 10:11

Molusconi moet Genee eruit gooien en Hendriks VI laten presenteren.
Met Genee ook meteen nietsnut Louwerens bij het grof vuil zetten, want hij heeft echt nog nooit iets gepresenteerd.

Gast
Bart
juni 25, 2020 10:07

Nieuwe start maken zonder Genee

Gast
MediaPrak
juni 25, 2020 10:01

Alss je alleen maar wat beelden kan laten zien van de Duitse voetbal competitie en die van Italië, Engeland en Spanje niet hebt, heb je dus ook eigenlijk niet veel te melden. Tip voor Veronica, begin een serie met “Genee Maakt Vrienden” 😉

Gast
Wyatt
juni 25, 2020 09:50

Klaar met hun alle 3 stelletje kleuters.

Gast
Annoniemus
juni 25, 2020 09:47

Genee is nog gladder dan een paling in een emmer snot , maar hij heeft in z’n ééntje het programma opgeblazen zonder dar er één staaf dynamiet aan te pas kwam , ben benieuwd wat er na de puinhopen van VI komt !!!

Gast
Lon Jol
juni 25, 2020 09:45

Snap ik wel je kan niet opeens leuk gaan doen als je boos bent maar kom op jongens jullie hebben wel een groot ego zeg.

Gast
Gehaktdag
juni 25, 2020 09:39

Het opzetje van bruinhemd Genee om zijn carrière veilig te stellen, door Derksen en Gijp op de trein naar het oosten te zetten, komt hem nog duur te staan.
Genee op de knieën voor het Nederlands elftal (en zijn carrière) en een nekschot voor Derksen en vi.
Dit is de open sollicitatie van Genee voor studio voetbal en anchorman wk/ek bij de npo.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen