Albert wordt warm van knuffelende Rutte en Macron

Albert Verlinde kreeg gisteren rode oortjes toen Mark Rutte het tijdens de coronapersconferentie had over knuffelen met Emmanuel Macron. Hij veerde gelijk op toen deze affectie op wereldleidersniveau ter sprake kwam. Dat bekende hij ’s avonds in Shownieuws op SBS 6. Al sinds de start van de crisis analyseert Albert bij SBS de persco’s van Rutte: soms was hij positief, soms ook negatief. Ditmaal was hij, in tegenstelling tot collega Anouk Smulders, te spreken over het persmoment.

Anouk Smulders vond het een warrige persco. “Ik vond het in het begin heel erg chaotisch. Ik had echt het gevoel dat ik een notebloc erbij moest hebben om alles op te schrijven wat wel mag en niet mag: wel anderhalve meter, niet schreeuwen, wel roepen.”

Albert: “Nee, totaal niet. Ik vond het juist heel helder. Wat jij zegt herken ik niet.”

Het was vooral dé persconferentie van de knuffelopmerking van Rutte, vindt Albert. “Vandaag was er een vraag die hij beantwoordde waarin hij refereerde aan Macron. De woordkeuze die hij daar heeft, dáár zit het geheim van Rutte in.”

Rutte zei over het bezoek van de Franse president: “Gisteravond komt Macron naar Nederland. Normaal liggen we meteen te knuffelen en nu moet ik hem op grote afstand toeknikken. Ik vind het verschrikkelijk. Maar het kan gewoon even niet.”

Story-baas Guido den Aantrekker: “Ja, dat kan hij natuurlijk fantastisch. Dat is ook het improviseren.”

Albert: “Ik denk dat er geen leider is in de wereld die zegt: ‘Normaal liggen we gewoon te knuffelen!’ En het klopt, hè? Want als je naar het verleden kijkt met Macron dan zie je dat ze elkaar echt omhelzen als ze elkaar tegenkomen.”

Guido: “Dat is heel Frans ook.”

Albert: “Ja, en nu was het keurig op anderhalve meter aan een tafeltje zitten, want als je een Rachel Hazes– en Herman den Blijker-achtige foto had gemaakt…

Foto: SBS

16 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
JAJIJ
juni 25, 2020 13:59

krachtbodem. liet hij niet zijn man vreemdgaan met 18 jarigen tijdens werktijd?

Gast
Teuntje
juni 25, 2020 13:01

Wat is Kwalbert fake zeg zum kotzen

Gast
Beau ter Ham
juni 25, 2020 12:55

Mijn Jordanese buurvrouw staat meer mannetje als Verlinde. Draait net zo hard als het uitkomt om en heeft overal een mening over en verstand van alles ! en die humor is ook niet om over naar huis te schrijven. Ik begrijp ook nog steeds niet wat hij aan de desk doet. Het enige wat ik kan verzinnen is zijn contract volzitten en het is te hopen dat het zo is. Ik begrijp Joop wel want het is uiteindelijk een groot ego.

Gast
Ron
juni 25, 2020 10:48

Die persco’s waren toch altijd erg chaotisch dus weet niet wat die hittepetit Anouk nou weer zit te bazelen. Daarom heb ik er ook niet naar gekeken. Alles was toch al van te voren uitgelekt. Zolang die ridicule en totaal niet meer te handhaven 1,5 meter samenleving blijft zijn al deze ‘versoepelingen’ een wassen neus.

Gast
Edwin
juni 25, 2020 10:41

@Corry Jankbal
do 25 jun 2020 om 10:37

NL moet eruit. Met spoed: NEXIT.

Gast
Groene Piet
juni 25, 2020 10:40

Ik dacht dat die Verlinde wel iets gewend was.

Gast
Corry Jankbal
juni 25, 2020 10:37

Macron wil veel geld van de Nederlandse bevolking stelen. Omdat Frankrijk net als de andere zuidelijk maffia staten heeft feestgevierd en schulden gemaakt, terwijl wij sober moesten leven en alsmaar hogere belastingen moesten accepteren.
De EU is zwaar ziek, en zal alleen nog maar het populisme verder aanwakkeren op deze manier.

Gast
John
juni 25, 2020 10:36

Peter van der Plas,

Voor ’n tijd terug was ’t geen vent volgens Verlinden hij praat
zoals de wind waait onbetrouwbaar figuur net als Boomsma!!

Gast
Peter van der Plas
juni 25, 2020 10:31

Als ik Albert rechts aan de desk zie zitten gaat deze zender af. Vermoeiend type die overal een mening over heeft.

Gast
Is Stage Entertainment nu nog steeds niet failliet
juni 25, 2020 10:31

Het gonst in Amsterdam over het mogelijke faillissement……
Wanneer komt Albert met het groet nieuws?

Gast
Huismaker
juni 25, 2020 10:19

Hij knuffelt toch zelf al regelmatig met zijn billenmaatje+gender neutrale Rutte ?

Gast
Zomaar
juni 25, 2020 10:06

Knuffelen?
Tijdens het wassen van Rutte’s oren met zijn tong fluisterde hij ook nog even, je gaat betalen connard.

Gast
Siem
juni 25, 2020 09:35

Was een leuk moment

Gast
snoezigkleinhertje
juni 25, 2020 09:35

Deze engerd (Albert) zit alleen maar te denken hoeveel geld die kan binnen harken.
Hij is net zo’n inhaal en vrek als zijn voorganger Joop Van Den Ende.

Gast
CB
juni 25, 2020 09:27

Mag ik even een teiltje?

Gast
Frits
juni 25, 2020 09:19

Anouk is zo dom.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen