RTL Nieuws-anchor: ’Telegraaf mikt te veel op Halsema’

Daphne Lammers, een van de anchors van het RTL Nieuws, vindt dat De Telegraaf het wel heel erg gemunt heeft op de falende burgemeester Femke Halsema. Dat heeft ze op Twitter laten weten aan haar oud-RTL-collega Pim Sedee, nu presentator bij De Telegraaf. Lammers wijst erop dat de Telegraaf-site en -app al dagen worden gedomineerd door berichtgeving over Halsema, die maandag heeft bewezen niet zo’n sterke bestuurder te zijn. Ze vindt het iets te veel van het goede.

Pim deelde woensdag het breaking news dat er een nieuwe verdachte is in de Madeleine McCann-zaak en daarop twitterde Daphne: “Misschien dat het wel één van de drie koppen met ‘Halsema’ erin kan vervangen? Of zijn jullie daar nog niet aan toe?

Daarop verdedigde Pim de keuze van De Telegraaf om bovenop de Halsema-kwestie te zitten. “Komen debatten aan over handelen burgemeester in Den Haag en Amsterdam, bronnen politie geven bij NOS aan dat signalen dat het drukker zou worden er wel degelijk waren, Beau en Op1 hadden er afgelopen dagen grote blokken over… Maar zal eens voor je informeren.

Daphne tot slot: “Maar Pim, jullie site lijkt wel stuk joh. Blijft al 3 dagen hangen op ‘Halsema’.”

De screenshot en tweet van Daphne Lammers:

Foto: RTL

81 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Sookie Stackhouse
juni 5, 2020 13:26

Daphne moet haar bek houden. Halsema moet weg…slechtste burgermeester ever!

Gast
Grote Grief
juni 5, 2020 07:48

De burgemeester heeft een ambtsketen, de burgemeester is stout, want ze gedraagt zich niet als burgemeester. Even Grapperhaus appen, voor ruggespraak, maar die was aan het padvinderen in de duinen, hij was niet thuis. Waarom mag er wel gediscrimineerd worden vanwege voorkeur voor politieke richting. Tja ben het helemaal kwijt.

Gast
Piet Pannelap
juni 5, 2020 00:32

Als Halsema binnenkort burgemeester af is kan ze solliciteren bij RTL/BNN. Ze past prima bij de linkse bagger tv.

Gast
Leo Knots
juni 4, 2020 21:04

Wat wil je van een ranzige NSB krant.

Gast
HBaz
juni 4, 2020 19:21

De Telegraaf? Een spreekbuis van extreem-rechts. Toen en nu.

Gast
Katrien
juni 4, 2020 18:42

Ze moet ontslagen worden vind ik snap zowiezo dat ze ooit gekozen is als burgemeesters na zo.n 2 kanjers van burgemeesters van Amsterdam ..ze doet gewoon wat ze wil .

Gast
HBaz
juni 4, 2020 17:51

de Telegraaf is gewoon een foute krant. Waren ze in de oorlog al.

Gast
Kneefel
juni 4, 2020 17:36

Ach jee… Behoort zij ook tot de vriendinnen club van Halsema, M Margriet van de Linde, Ollengren, Jinek enz..

Gast
Waarom worden mijn berichten tegengehouden?
juni 4, 2020 17:26

Als het over bv Baudet was gegaan ipv Halsema had deze presentatrice van RTL dan ook verwijten gemaakt? (Retorische vraag)

Gast
Prutswerk
juni 4, 2020 17:23

Zolang die Halsema een plaat voor der kop blijft houden, mag iedereen er tegenaan trappen!

Gast
B
juni 4, 2020 16:41

Halsema is vrouw en Groen Links en dat trekt de Televaag niet zo. Krantje heeft eerder ook haar zoon geslachtofferd om maar negatief te kunnen schrijven . Aantal berichten op de site van de Telegraag over Halsema is ronduit belachelijk voor een landelijke krant. Zelfs een plaatselijk krantje zou het niet zo enorm overdrijven. Heb niets met Halsema maar als je al die vreemde niet onafhankelijke vuilspuiterij leest dan zou je bijna in kamp Halsema komen.

Gast
Ad nagtegasl
juni 4, 2020 16:20

En wat dachten van onze matennaier grapperhaus. Wat een ongelofelijke flinker Halsema veroordelen terwijl hij dondersgoed weet wat er aan de hand is typisch gevalletje onbeschoftheid CDA matennaaierij hoop dat deze heel snel opdonder wat een ongelofelijke rechtse huichelaar en maar hakken op Halsema maar hij is nog veel niet erger CDA toch rechtse lul

Gast
Don
juni 4, 2020 15:14

Wie De Telegra(a)f nog leest spoort niet en die Lammers moet lekker dom blijven zoals ze altijd is!

Gast
Jaap
juni 4, 2020 15:05

Jakkes.
Geen enkele krant in Nederland is objectief erger laatste jaren is journalistiek verworden tot activistische journalistiek.of journalistieke activisme.
Maar het kan erger. Heb laatste 10 jaar niet meer naar CNN gekeken maar heb de laatste dagen er weer naar gekeken en wedt er misselijk van laagste van het laagste journalistiek. Áls dat soort journalistiek ook deze kant op komt bewaar je dan.
Áls je de hele dag CNN kijkt krijg je een erg fout wereldbeeld en CNN zal niet de enige Amerikaanse zender zijn die zo te werk gaat.

Gast
Fred
juni 4, 2020 14:55

Waarom nog zoveel tijd en nieuws aan mevrouw Halsema besteden,als je eigen kind een inbraak pleegt met pistool,je man liegt over waar voor het gebruikt wordt,zijn vrouw alles bagataliseert als bijna onschuldig,en nu met de reacties op een demonstratie hoe vreselijk ook,de corona regels van het kabinet vergeet en als sympathisant,met button en niet op anderhalve meter tussen de mensen staat,en nu weer naar de politie wijst waarvan zij de baas is,kom op zeg hoe durf je,ga alsjeblieft ergens anders de boel verzieken maar niet meer in AMSTERDAM

Gast
Jaap
juni 4, 2020 14:52

Daphne en alle Kamerleden die tegen motie Hiddema stemden kijk naar bijdrage advocaat Koops
Begin deze wij op Op1 of beau en zullen we dan verder praten. Halsema zat áls bestuurder zeer fout. Haar onderbouwing op tv was ook erg zwak en bestuurder onwaardig.

Gast
Lariekoek
juni 4, 2020 14:43

Nederland schijnt veel deugers te hebben. Dezelfde mensen die kritiek op Femke Halsema hebben, nemen het ook niet zo nauw met de anderhalve meter afstand. Bij de Jumbo klimmen ze over de rug van de vakkenvullers om een product te pakken. De eerste dag dat Ikea open was, stonden er duizenden mensen. Motorrijders die elkaar opzochten. In parken en op stranden ook duizenden mensen te vinden. Dat allemaal tijdens de intelligente lockdown. Halsema moet gewoon burgemeester blijven van Amsterdam. Ze doet het in ieder geval beter dan Job Cohen.

Gast
teuntje
juni 4, 2020 14:00

Kan niet genoeg zijn voor dat arrogante kreng en waar bemoeit een nieuwslezer ich meee gewoon nieuws lezen en verder je bek houden

Gast
Captain Caveman
juni 4, 2020 13:59

…En wat minder Opa Oma/ kleinkinderen gezeur! Dat weten we nu wel dat de kleinkinderen weer smachten naar opa en oma. Oftewel de 24/7 gratis PIN sutomaten voir de geldhonger van die verwende etters!

Gast
HBaz
juni 4, 2020 13:45

En wie hebben er voor gezorgd dat Femke burgemeester van Amsterdam werd? Iemand benoemen zonder bestuurlijke ervaring. Over die mensen hoor je niks. Die hebben boter op hun hoofd. Besteed daar eens aandacht aan “wakkere” krant van Nederland.

Gast
Ad nagtegasl
juni 4, 2020 13:42

O ja nu we toch aan het schoppen zijn waarom zit Rutten er eigenlijk nog. Bombardement in Irak vergeten 470 doden ipv 70 leugen en vergeten en o Ja weet u nog die gezinnen van werden zwart gemaakt door de ambtenaren van de belastingdienst die ambtenaren werden door Rutte in bescherming genomen. Rutte zit er nog steëds. En o ja waarom waren en zijn geen mondkapjes of andere ned. Voorraden weg bezuinigd door premier Rutte die veel ouderen eenzaam de dood heeft in gejaagd proficiat

Gast
RaymondVL
juni 4, 2020 13:36

Nu is Daphne Lammers een zeer neutrale nieuwslezeres. Helemaal vrij van het kartel. Slaap lekker verder, allemaal.

Gast
Ad nagtegasl
juni 4, 2020 13:31

En maar hakken op Halsema. Dat zegt heel veel op degene die van deze verfrissende stukjes schrijven het niveau wat zij hebben daar staat mevr Halsema ondanks haar fouten wat menselijk is gelukkig vet boven en wist u dat dhr Rutte willens en wetens tijdens de corona heeft verwaarloosd en medeschuldig aan eenzame dood van hen
l

Gast
Dirk
juni 4, 2020 13:30

@Kuis

Ja dat klopt, dat had het NOS ook weergegeven… “geen demonstraties meer toe op de Dam”.

Gast
Dirk
juni 4, 2020 13:29

En dan te bedenken dat veel zenders subsidie’s krijgen… kijk dit bedoel ik nu.

Gast
Kuis
juni 4, 2020 13:24

@Dirk
Demonstraties mogen nog steeds, maar niet op de dam. En op het museumplein is gewoon veel meer ruimte.

Gast
Dirk
juni 4, 2020 13:22

Het NOS:
“De gemeente Amsterdam staat geen demonstraties meer toe op de Dam in de coronapandemie. Dat schrijft burgemeester Halsema aan de organisatie van een betoging voor opvang van kinderen uit Griekse vluchtelingenkampen.”

Dat mens is compleet rijp voor een psychiater, want waarom dan wel een demonstratie als het haar uitkomt?!

Gast
jmp
juni 4, 2020 13:17

Ach ja, hoe verrassend toch weer. Iemand van de zonder uitzondering (extreem) linkse media geeft de voorzitster van extreem links alle gelijk van de wereld.

Echt, het gedrag van links Nederland in de afgelopen is één van de grootste schandes uit de geschiedenis van Nederland.

Gast
Tivoli
juni 4, 2020 13:17

En dat elkaar de hand boven het hoofd houden van politici, noemt Baudet dus het kartel.

Gast
John vd Heuvel
juni 4, 2020 13:17

Als crime watcher hou ik me nu ook al bezig met de Dam demonstratie.

Moet toch ergens mijn geld aan verdienen in deze tijden.

Gast
Telegraaf alleen maar bezig met ophitsen
juni 4, 2020 13:15

Al langer aan de gang.
Troosteloze wijze van journalistiek bedrijven.
Blijkbaar gaat het steeds slechter met de inkomsten van ooit de grootste krant van Nederland.

Gast
Momo
juni 4, 2020 13:10

Geen medelijden met Halsema. Haar beslissing om de demonstratie door te laten gaan was een heel bewuste keuze. Een vooropgezet plan, dat niks te maken had met angst dat het uit de hand zou lopen.

Gast
Kuis
juni 4, 2020 12:49

@Dirk
Klassenjustitie is wat we tegenwoordig, “ach joh, doe niet zo huilie huilie” noemen?

Gast
MolTalk
juni 4, 2020 12:31

Volgens Valentijn Driessen van De Telegraaf is niet Femke Halsema verantwoordelijk, maar Erik ten Hag.

Gast
Captain Caveman
juni 4, 2020 12:23

RTL4 verdiend ook een deug bokaal. Op de meest kinderachtige toon worden de nieuwste regeltjes uitgelegd als zijnde 100% doordacht en verplicht. Niveau van volwassen mannen op kinderfietsjes omdat een gesjeesde hoogleraar dat wel leuk lijkt! En hup, special erover bij RTL; met zijn allen op de kinderfiets! Zoiets wordt het dan! Kinderachtig zooitje, groot gelijk als daar de bezem doorheen gaat!

Gast
Liu Wang
juni 4, 2020 12:22

Femke Halsema moet opstappen.
Helemaal mee eens.
Wat een kutwijf is dat.
Moeten wij dan allemaal ziek of dood gaan?
Opsluiten in Wuhan, dat mens!

Gast
Marijke
juni 4, 2020 12:21

Geloof mij nou maar, zij draait zich weer overal uit. Kinderen jaren geleden van “zwarte” Amsterdamse school gehaald, want dat belemmerde in hun “creativiteit”, daarna boerka-verbod, want dat is zó niet Amsterdam, daarna zoon met wapen van haar man (niets meer van gehoord), daarna de wettelijke corona-regels een dikke middelvinger geven !! Zij deugt van geen kanten

Gast
...
juni 4, 2020 12:19

Natuurlijk, onder het verkeerde artikel. Zucht…

Gast
...
juni 4, 2020 12:18

@Willie

Marc de Hond zelf hier op MC op 25 feb 2020 om 10:58

Beste redactie, nuanceverschil:
Ik vertelde inderdaad dat ik hoopte dat kаnkеr zou denken dat ik het te druk had en daarom zou overwaaien. Vervolgens zei IEMAND ANDERS “kies een ander” en toen grapte ik “dan het liefst Donald Trump”.
Geen smaakvol grapje, maar duidelijk niet iets waar ik serieus een monoloog over afgestoken heb.
Jullie brengen het nu alsof ik een serieus statement heb gebracht, maar dit ging om een geïmproviseerd grapje dat inderdaad over het randje gaat in een theaterprogramma. Dat is iets anders dan vier maanden nadenken over een standpunt / boodschap. Maar goed, als je nuance aanbrengt dan scoort het geen klikbеet.

Gast
Captain Caveman
juni 4, 2020 12:16

Telegraaf staat al maanden vol met bloedrood ‘nieuws’ over corona, hoe braaf en volgzaam iedereen wel niet is en pagina’s vol hartverscheurende brieven van hoofdzakelijk oma’s en opa’s die janken om hun kleinkinderen. HOI HOI, we mogen een ijsje kopen morgen ! Geen misstap want handhaving is onverbiddelijk STRENG! Op de geweldige manier hoe het kabinet ons door de dodelijke crisis heeft geloodst, we mogen onze kleinkindjes weer 10 seconden zien!! is het nivo

Gast
Beau
juni 4, 2020 12:10

De Telegraaf, de krant die fout was in WO II… niets meer toe te voegen.

Gast
Alexandra
juni 4, 2020 12:10

Halsema moet opstappen maar dat zal ze niet doen deze laffe vrouw die de veiligheid van h*m*o’s en J*den niet meer kan garanderen in de inmiddels ernstig vervuilde en wetteloze stad Amsterdam, waar de M*cro m*ffia de baas is en de politie wordt uitgelachen.

Gast
Alexandra
juni 4, 2020 12:09

Halsema moet dus opstappen maar dat zal ze niet doen deze laffe vrouw die de veiligheid van homo’s en Joden niet meer kan garanderen in de inmiddels ernstig vervuilde en wetteloze stad Amsterdam, waar de Mocro maffia de baas is en de politie wordt uitgelachen.

Gast
Dirk
juni 4, 2020 12:07

Klassenjustitie.

Gast
anoniem
juni 4, 2020 12:07

nederland is op hol geslagen

typisch nederland

we zitten de hele dag naar anderen te kijken /wie een fout maakt etc.

Nederland wakker worden

niet op uiterlijk en op persoon ingaan

maar raak de doelen/ de feiten/ praat over het onderwerp/

wees kritisch en vooral eerlijk

Alle praat programmas moeten een ander jas krijgen

alle nu presenterenden m/v op TV

weg sturen

oud /lelijk en dom

lik zuig werk etc.

neem nieuwe jonge

frisse m/v

vooral gekleurde m/v

die zijn er in overvloed

en 10 keer kritsich en slimmer

frisser en fruitig

een m dame
een jeroen
de m/v van npo 1
beua
etc etc.

allemaal moeten na deze tijd
niet meer terug komen

de media is slim en ver

kritisch en loeihard

Mark Rutte

is op dit moment de beste

mooi fris fruitig jong van uitelijk

super zakelijk en vooral des des deskundig

niemand wint hem

wakker worden nederland

anders wordt het zo saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaii

doorgedraaide hollanders

afgelopen dagen voor de cafe ’s

en restaurants

foei blijf thuis

Gast
Alexandra
juni 4, 2020 12:07

Wat betreft Halsema, deze vrouw is incompetent en liegt alles bij elkaar om haar bezoedelde imago te redden. Deze vooringenomen activiste „heeft haar voorbeeldfunctie verkwanseld en haar ideologie boven alles geplaatst.”

„Halsema heeft het recht op gezondheid te grabbel gegooid en ondergeschikt gemaakt aan het recht op demonstreren. Ze speelt met levens, ook van mensen die niet aanwezig waren bij het protest en nu door demonstranten kunnen worden besmet.” Iemand anders: „Voor de zorg, de horeca, de uitvaartorganisaties en iedereen die getroffen is door corona is dit een dolksteek.”

Gast
Tilly
juni 4, 2020 12:07

Ik vind Wilson Boldewijn een geweldige presentator van De Telegraaf.

Gast
Dirk
juni 4, 2020 12:07

Halsema heeft d.m.v. klasse justitie haar zoon uit de wind kunnen houden, terwijl een Marokkaanse jongen die een wapen weggooide tijdens vluchten voor de politie, nog steeds in de bak zit.

En dan staat Femke op een BLM protest… facepalm.

Gast
Alexandra
juni 4, 2020 12:06

Daphne Lammers , ik ken haar niet, ik heb haar even gegoogeld, het is een oude nietszeggende vrouw met een te hoog vreemd en strak botox voorhoofd (dat is een veel voorkomend probleem bij botox gebruikers, het voorhoofd wordt dan te groot en te strak).

Ik snap dat trouwens niet van die oude vrouwen die zoveel moeite doen om op krampachtige wijze jong te willen blijven terwijl je ziet dat ze oud zijn.
Heel vreemd.

Gast
Enzo Voorthuijsen
juni 4, 2020 12:05

Beste Daphne, houd je afzijdig van het nieuws en suggereer onpartijdigheid, nu lijk je als nieuwsoplezer onbetrouwbaar.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen