Peter R. de Vries: ‘Wilfred Genee is een farizeeër’

Peter R. de Vries begrijpt maar al te goed dat Johan Derksen en René van der Gijp helemaal klaar zijn met hun gespreksleider Wilfred Genee. Het is een huichelaar, een farizeeër. Dat heeft hij dinsdagavond aangegeven in Boulevard. Johan en René voelen zich genaaid, omdat Wilfred hen jarenlang de meest foute uitspraken ontlokte, maar zich in de veelbesproken racisme-VI ineens tegen hen keerde. “Ik vond het ook een wat ongemakkelijke uitzending“, zegt De Vries.

Het ongemak droop er van af, vindt hij. “Je kon merken dat ze met de handrem erop spraken. Van der Gijp had moeite om in zijn vertrouwde rol te komen.”

En dat komt voor een groot deel door Wilfred, denkt De Vries. “Het meest opvallend vond ik wel dat Wilfred Genee zich toch wel als een soort van farizeeër gedroeg. Hij heeft nooit een kans laten liggen om olie op het vuur te gooien als Johan Derksen met bepaalde retoriek kwam. Dan stookte hij dat altijd nog een beetje op en gisteren was hij ineens de vleesgeworden redelijkheid die Derksen tot kalmte moest manen.”

Een naaistreek van jewelste, vindt ook De Vries. “Ik kan me wel voorstellen dat Derksen zoiets had van: nu krijg ik even een mes in mijn rug van de persoon die me eigenlijk altijd heeft lopen opjutten en uitdagen.”

Gerard en Mick

Gerard Joling vindt ook dat Wilfred een naaistreek heeft geleverd: “Ik vind wel dat zijn collega Wilfred Genee hem echt een dolk in zijn rug heeft gedaan. Dat was zo ongelooflijk onsportief. Als Johan stopt is het programma ook afgelopen, kan ik je vertellen. Wilfred Genee gaat het programma niet in zijn eentje trekken.

Wil hij nog wel aanschuiven in VI? “Als ik wat te promoten heb zeker. Maar nu ik dit gezegd heb zal ik ook wel niet meer uitgenodigd worden, ha ha.

Telegraaf-journalist Mick van Wely liet ’s avonds in Beau een soortgelijk geluid horen. “Ik zou me ook behoorlijk genaaid voelen als er in een keer een heel ander soort toon aan tafel komt. Als je onder valse voorwendselen aan zo’n tafel gaat zitten, dan zou ik ook pislink worden.”

Je bent een team, ze hebben het jarenlang gedaan en als je daar dan verrast wordt aan tafel… Dan zou ik me ook flink genaaid voelen.”

Foto: RTL

42 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
robgrampon
juni 25, 2020 13:52

Door het hele gebeuren in de media met betrekking tot de heren Van der Gijp , Derksen en Genee, moet ik denken aan mijn periode op de lagere school , de Bullys en de genen die het aanvoeren (Genee) maar het neem niet weg dat vrije meningsuiting, niet betekent elkaar pesten of vernederen( racisme) vrijheid komt met véél verantwoordelijkheid Stop er mee..Doe de voetballers of de sport niet de Das om …

Gast
T.van den Berg
juni 25, 2020 10:13

Derksen en van der Gijp máken het programma!!
Ik zou me niet verlagen om terug te komen als ik René en Johan was.
Kan me niet voorstellen dat er iemand nú nog naar een programma wil kijken waar die Genee in zit!

Luisteren trouwens óók niet.

Gast
Cees bb
juni 25, 2020 08:33

Je bent zelf geen haar beter
Peter r de Vries
Je bent ook een NSB er
Een matenaaier een rat

Gast
Fidan
juni 24, 2020 22:32

Peter kan je ook een samenhangende zin schrijven? Of heb je een beroerte gehad.

Gast
Johnny Postema
juni 24, 2020 22:03

Dat hij zich niet met Veronica Inside moet bemoeien. En Peter R.de Vries los jij je eigen moordzaken op. En laat Rene van den Grijp met rust en Johan Derksen ook.
En jij hebt geen verstand van voetballen. Mensen mogen denken wat ze over een ander vinden. Wij leven hier in een vrije land.

Gast
Dirk zelf
juni 24, 2020 18:56

Genee is een topper maar dit heeft hij fout aangepakt.
Jammer !!!

Gast
Noort
juni 24, 2020 17:45

Ik stel voor alle adverteerders die nu stoppen te Boycotten.Koop elders en laten we de vrijheid bewaken om dingen te mogen te mogen zeggen die andere niet fijn vinden. Indien iemand zich benadeeld voelt, dan.kan dat. Indien iemand beledigd wordt dan kan dat. Etc.. zodra grenzen overschreden worden hebben we in dit land middelen hiervoor. Adverteerders doen dit niet vanwege een bewustwording echt niet. Meedraaien met gekkies is gewoon slimmer commercieel. De hele manier van aandacht en opvolgen van kleine groepjes gekkies moet een halt worden toegebracht.
Terug naar de basis maar het komt niet en zal nooit van een kant kunnen komen. Averechts effect is nu ons deel. Ik was een altijd onbewust. Onbewust voor wie ik stop bij een zebrapad, deur open houden voor wie dan ook, even helpen met de gestrande auto,, goedenavond tegen wie dan ook. Sinds de neomarxicisten gekkies een onbeperkt podium hebben, ben ik bewust. En da’s geen verbetering.

Gast
Teuntje
juni 24, 2020 13:59

Valt mij op dat de Vries met de dag zuurder gaat kijken

Gast
M.
juni 24, 2020 12:50

Wat een griezel, die Peter R. de Vries.
Derksen = racist, Gijp = psychisch verdwaald en Genee = topper
En Talpa: haal VI per direct van de tv!

#VeronicaOffside

+ applaus voor de boycot van VI door de Oranje Internationals en de Oranje Leeuwinnen 🔶

Gast
Staatsgevaarlijke pot Margriet
juni 24, 2020 12:44

Jammer hoe één persoon alles kan verkloten. Dit is ook precies wat al die kleinzerige jankers willen. Nu blijft er geen programma meer over waar men nog met een beetje luchtigheid naar dingen kijkt. Over 10 jaar zal alles wat je op TV ziet wel in het rijtje Margriet van der Linden vallen.

Gast
Dennis
juni 24, 2020 12:33

Let maar op: Komende maandag zitten ze alle drie gewoon weer aan tafel bij VI.

Gast
Corry Jankbal
juni 24, 2020 12:16

Eens met Geer en Peterr. Als Johan weg gaat bij VI zou Joling er ook niet meer moeten komen vind ik. Kwestie van solidair zijn, iets van Genee niet is.

Gast
KM
juni 24, 2020 11:57

Voorstel: Wilfred weg – Hélène er in ?

Gast
Dikkie Dik
juni 24, 2020 11:55

Heb je zelf al eens in de spiegel gekeken Joop?

Gast
Joop
juni 24, 2020 11:44

Peter r de man die ALTIJD kijkt alsof die iets vies ruikt , een grotere kwiebes bestaat er niet .Je zal zo’n buurman hebben , met een kop als een pekelharing. Dan zie je m misschien een paar keer per dag , horror bestaat nog brrrr

Gast
Maria
juni 24, 2020 11:44

Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat het gewoon 1 grote stunt is geweest.Vooral omdat ze de dag daarvoor nog bij elkaar geweest zijn en alles hadden besproken.Dus ze hebben wat ze wilde hebben,hoge kijkcijfers,het doel is bereikt om de rel rondom Akwasi weg te laten doen verdwijnen om te zeggen dat ze gaan stoppen.Gisteravond van de Gijp nog bij BLV een grote mond en dan later wat ik hoorde bij shownieuws alweer inbinden.Derksen ziet een elke dag avondstond wel zitten en de andere 2 niet.Dus is 1 grote toneelspel wat er opgevoerd is en dat is allemaal denk ik besproken op zondagavond en de meeste mensen trappen erin.Gelukkig zie ik ook reactie’s staan die het ook anders zien.Want als het zo hoog was op gelopen dan ben je dat de dag erna nog niet kwijt.

Gast
Harry Dijs
juni 24, 2020 11:21

Deze uitspraak maakt De Vries

Zelf tot een farizeeër; hij zit met zijn
uitgestreken smoelwerk te stoken in
een -tijdelijk- ‘minder goed huwelijk’.

Rest my case…

Gast
Simon
juni 24, 2020 11:19

Wilfred heeft altijd de taak meningen en rumoer uit de maatschappij te vertalen naar de inhoud van het programma en dat heeft hij heel goed gedaan. Dan moeten die 2 niet gaan janken. Ik was alleen wat verbaasd dat ze niet wisten dat er gasten zouden komen.

Gast
Maarten
juni 24, 2020 10:56

@ Aggie
Je bent zeker niet de enige. Die Huismaker is een ramp voor Nederland, net als zijn politieke vrienden.

Gast
TT
juni 24, 2020 09:50

Genee is Passé.

Gast
Flauwe Kul
juni 24, 2020 09:50

Prachtig!

De mannen hadden alles al bij Johan thuis besproken hoe de avond zal verlopen.

A.s. maandag zullen dus de kijkcijfers weer heerlijk hoog zijn!

Ga zo door mannen, ik ben groot fan! ☺

Gast
MolTalk
juni 24, 2020 09:50

Een Farizeeër, en dat is ie!

Gast
Aggie
juni 24, 2020 09:44

Ben ik de enige die al die huilberichten van Huismаker overslaat omdat je ze zelf wel kunt invullen?

Gast
Huismaker
juni 24, 2020 09:33

Genee is de Super Calvinist 2020. Echt een cda-er, die met alle winden meewaait. Maar wel heel stoer is tegen Die-Wilders en Die-Baudet, om daarmee zijn club te behagen. Een kopie van Jan Slagter is. “Kijk eens hoe wij deugen”. Ik vraag mij oprecht af, hoe deze mensen zich zouden gedragen tijdens een oorlog. “We sluiten ons graag aan bij Het Grote Duits/EU Rijk”.

Gast
jmp
juni 24, 2020 09:29

Zo waar voor een groot deel eens met Peter R. de Vries, die, zoals vaker is gebleken, meer op één lijn met Derksen zit dan hij zelf waarschijnlijk wil. Alleen dat V/d Gijp dat dan ook in de uitzending had moeten roepen, ja, dat is De Vries z’n stijl maar ik denk dat v/d Gijp daarin wat meer klasse heeft.

Gast
DeBaron
juni 24, 2020 09:15

Absoluut. En wat die handrem betreft ook raak. Johan Derksen kan veel sterker en scherper zijn maar liet het maar een beetje gebeuren… Hij liet het ook op zijn beloop misschien droeg de gast naast hem daar in positieve zijn aan bij. Daarna in de auto en weg. Geef hem ongelijk. Begrijpelijk dat Johan hier klaar mee is.

Gast
Joram
juni 24, 2020 08:58

Het is gewoon tactiek van Derksen en Gijp. Dat ze genaaid zijn door Genee staat als een paal boven water, maar ze zijn slim genoeg om dit om te draaien naar een kans. Door nu te roepen dat ze willen stoppen, zal er weer met geld geschoven gaan worden en John zal bereid zijn om over de brug te komen. Genee heeft nu een zwakke positie, want matennaaier en kan dat programma zelf niet dragen. Dus Derksen en Gijp zitten goed. Zullen het binnenkort bijleggen en kunnen weer een paar ton extra tegemoet zien.

Gast
Carola
juni 24, 2020 08:57

Genee wordt nooit meer vertrouwd dat is een probleem voor de toekomst. Lekker stoppen met deze rat en een ander neerzetten. Genee alleen krijgt vanaf nu geen enkel ander pogramma van de grond. Toedeloe. Wegwezen.

Gast
Cor Netto
juni 24, 2020 08:55

It takes one to know one, Peter?

Gast
Bart
juni 24, 2020 08:54

@Richard Gewoon maar wat roepen ha Ha! Tuurlijk gaat VI niet stoppen.

Gast
ikweethetbeter
juni 24, 2020 08:28

Het is jammer dat dit zo gelopen is , want het is een unieke samenstelling van karakters bij elkaar ,ze vullen samen zo”n mooie samenstelling van karakters op .Het zou vreselijk zijn als ze er mee ophouden het is het leukste voetbalpraatprogramma .

EEN FANATIEKE AANHANGER !!!!!

Gast
Robin
juni 24, 2020 08:23

Richard met zijn commentaartje van een klein kind.

Gast
Richard
juni 24, 2020 08:21

Wilfred moest wel. VI gaat toch stoppen en Wilfred wil wel graag in Hilversum actief blijven natuurlijk. Dit was zijn enige optie.

Gast
Peter
juni 24, 2020 08:21

Bij M hadden ze de farizeer van de politiek

Denk aan hoe hij Diederik Samsons, Ziekenhuis
sector, Toegeslagen Beleid en nu zijn PvdA
Minister van Rijn te kakken zet.

En gisteren door zijn toedoen ‘was te laat.

Gast
Herman
juni 24, 2020 08:21

Na het verraad van Genee zullen Derksen en Gijp niet meer vrijuit kunnen of willen praten. Wegens de vertrouwensbreuk met Genee zullen ze slechts met de handrem op praten. Het programma is daarmee de facto dood. Ze kunnen beter stoppen.

Gast
Woordkunstenaar Sjors van Kempen
juni 24, 2020 08:15

Even bekroop me het vermoeden dat Peter R. het over Peter R. had…

Gast
Siem
juni 24, 2020 08:15

Wat zullen de VI mannen hebben gelachen om PRdVries, Angela de Jong, AD, Telegraaf, Boulevard onder het genot van een glas Whisky.

Hoe dom kan je zijn om dit toneelstukje voor waarheid aan te nemen.

Gast
Rogier
juni 24, 2020 08:12

Chelsey
wo 24 jun 2020 om 8:11

Verder alles goed?

Gast
Chelsey
juni 24, 2020 08:11

Tief op vuile valse riool rat! Je zoekt nu in alles aanleiding om de aandacht van je eigen falen af te leiden uit vrees voor imago schade met de bijbehorende financiële schade voor je eigen portemonnee. Jij gaat ook alsnog door het stront achterbakse lafaard!

Gast
M
juni 24, 2020 08:08

Dat Genee een smerig opnaaiertje was die gespeeld verontwaardigd gaat doen als Derksen of Gijp weer eens uit de bocht vliegen wisten we toch al lang?

Ik geef Derksen volkomen gelijk dat ie daar iets over zei. Walgelijk hoe Genee nu ineens de moraalridder ging uithangen maar de boel altijd wel zit op te stoken🤮

Gast
Curryworst
juni 24, 2020 08:07

Farizeeër, Judas, Pontius Pilatus.
Allerlei bijbelse figuren heeft rioolrat Genee al naar zijn hoofd geslingerd gekregen.
En terecht.

Gast
Leo
juni 24, 2020 08:02

Matennaaier 1e klas die Wilfried.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen