Mona Keijzer helpt Beau bíjna langs Op1


De kijkcijfers van dinsdag 23 juni 2020 (SKO)

Beau sprak mét haar, Op1 sprak óver haar: Mona Keijzer, de vrouw die zich mengt in de strijd om het lijsttrekkerschap van het CDA. Beide talkshows waren aan elkaar gewaagd: Op1 kwam uit op 745.000 kijkers (22 procent), Beau had er 731.000 (20 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Heel veel animo voor talkshows was er dinsdagavond niet vanwege het mooie zomerweer: de derde dagelijkse talkshow, M, moest zich tevreden stellen met 596.000 kijkers (19 procent).

Mona Keijzer was verreweg de nieuwsgast van de dag. Er zal achter de schermen hard gevochten zijn om de CDA-vrouw, maar Beau trok aan het langste eind. Op1 koos ervoor om de strijd bij het CDA te bespreken met NRC-journaliste Lamyae Aharouay.

Door naar prime time. De 20.30 uur-winnaars waren Opsporing Verzocht met 1,2 miljoen kijkers (29 procent) op NPO 1, Beter Laat Dan Nooit met 412.000 kijkers (11 procent) op RTL 4 en Continuavano A Chiamarlo Trinita met 356.000 kijkers (9 procent) op RTL 7.

De 21.30 uur-toppers waren Beau met 731.000 kijkers (20 procent) op RTL 4, Evenblij Maakt Vrienden met 558.000 kijkers (15 procent) op NPO 1 en Nieuwsuur met 457.000 kijkers (12 procent) op NPO 2.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • RTL 7 scoorde met Continuavano A Chiamarlo Trinita: 356.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Die Hard With a Vengeance: 343.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Station 19: 223.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Dertigers: 192.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Team Parate Eenheid: 188.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Inconceivable: 168.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,6 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), Half acht nieuws (971.000), EenVandaag (841.000), Ik weet er alles van (654.000), M (596.000), RTL Boulevard (591.000), Editie NL (534.000), Zes uur nieuws (417.000) en Tijd voor MAX (387.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (745.000), Journaal laat (627.000), Hart van Nederland (475.000) en Shownieuws (353.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 7 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.630.000
02. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.164.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.050.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 971.000
05. EenVandaag (NPO1) 841.000


06. Op1 (NPO1) 745.000
07. Beau (RTL4) 731.000
08. Ik weet er alles van (RTL4) 654.000
09. Journaal laat (NPO1) 627.000
10. M (NPO1) 596.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 591.000
12. Evenblij Maakt Vrienden (NPO1) 558.000
13. Editie NL (RTL4) 534.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 475.000
15. Nieuwsuur (NPO2) 457.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 24.9%
2. RTL4 / 17.3%
3. SBS6 / 6.6%
4. Vero / 6.6%
5. RTL7 / 6.3%


6. NPO2 / 6.0%
7. RTL5 / 4.0%
8. NET5 / 3.6%
9. NPO3 / 3.5%
10. RTL8 / 2.9%


11. SBS9 / 1.4%
12. RTLZ / 1.3%
13. Spike / 1.3%
14. BBCfirst / 1.0%
15. TLC / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,4%
2. RTL Nederland 30,5%
3. Talpa TV 18,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen