Na jaren in A’dam: Hart van Nederland nu provincialer

Het nieuwsprogramma van SBS 6, Hart van Nederland, wordt met de verhuizing van de studio van Amsterdam naar Hilversum minder randstedelijk en meer provinciaal. Dat laat hoofdredacteur Marc Veeningen weten. Hart kwam gisteren voor het eerst vanuit de nieuwe studio. “Jarenlang begonnen onze uitzendingen met de aankondiging ‘rechtstreeks vanuit onze hoofdstad’. Daar zijn we al eerder mee gestopt, omdat Hart van Nederland nou juist het nieuws uit heel Nederland laat zien.

Het nieuwsprogramma keert Amsterdam en zijn grachtengordel de rug toe. “In de nieuwe vormgeving zijn om die reden niet alleen de skylines van Rotterdam en Den Haag verwerkt, maar ook de Oosterscheldekering en het Groningse Bourtange. Die plaatjes zullen regelmatig wisselen.

Veeningen is blij met het nieuwe decor van Hart van Nederland. “Het nieuwe decor is het gevolg van de verhuizing van de redacties van Hart van Nederland en Shownieuws naar Hilversum. We hebben deze gelegenheid meteen gebruikt om het decor wat beter te laten aansluiten bij de identiteit van Hart van Nederland.

Het Hart-decor is nu iets warmer. “Felblauwe en witte elementen zijn vervangen door warmere kleuren en materialen, die meer benadrukken dat Hart van Nederland dichtbij de mensen staat.

Ook nieuw is dat beelden van het Nederlandse nieuws in Hart van Nederland niet alleen te zien zijn in de reportages, maar ook als de presentatoren de reportages aankondigen.

Lees ook: Shownieuws-sterren lyrisch over gloednieuw decor (vandaag)

Foto: SBS

27 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Erfgooier
juli 2, 2020 14:19

Waar is de mooie luchtopname van Hoorn gebleven????

Gast
Mark
juli 1, 2020 01:07

Dus we verhuizen van Amsterdma naar t’ Gooi om het provincialer te maken….proest*

Gast
Ron
juni 30, 2020 23:13

Bergweg Hilversum. Hebben ze nu 2 studio’s of komen beide programma’s uit dezelfde studio met een andere vormgeving?

Gast
Jeroen
juni 30, 2020 22:59

Waar staat die studio in Hilversum, mediapark?

Gast
hoio
juni 30, 2020 13:23

decor ziet er beter uit nu

Gast
critikast
juni 30, 2020 13:00

We hebben toch regionale omroepen? Ik kijk nog geen seconde naar Hart van Nederland en dat heeft niets te maken met Amsterdam of Hilversum, maar met de gebrekkige journalistieke inhoud en presentatie. Leve de regionale omroep, zonder opsmuk en dikdoenerij en journalistiek volwassener dan menig programma in Hilversum, Amstelveen of Amsterdam !

Gast
Sigmund
juni 30, 2020 12:53

Hahaha @Marco, denk jij dat de hoofdredacteur of wie dan ook onder John, ook maar iets te zeggen binnen SBS/Talpa? gekske

Gast
Alex
juni 30, 2020 12:41

Wauw, dat is al de 2e x dat De Mol dit format kapot probeert te maken.

Hij wilt een publiek aanspreken dat niet bestaat. Camping kijkers, waar SBS goed in is, willen warme en meer nationalistische programma’s.

Nu krijg je een kil programma met nietszeggende poppetjes die enorm serieus vertellen over een kat in de boom.

Gast
Bep
juni 30, 2020 12:33

Eerst wat aan het nivo van presentatieteam doen, Shownieuws en HvN.Sinds Bram M .daar staat kijk ik sowieso niet meer.Ik heb zo mijn principes.John de M blijkbaar niet.

Zegt genoeg over Talpa en de familie de M.De enige die ik hoog heb zitten is Johnny.

Gast
Roetveegpiet is racistisch
juni 30, 2020 12:21

Wat een denigrerende kop: …nu provincialer. Hart van Nederland wordt nu wellicht diverser.

Gast
Gwendolyn
juni 30, 2020 12:07

Is dit niet het zelfde hok als weer.nl?

Gast
geograaf
juni 30, 2020 11:50

En waar ligt Amsterdam? juist, ook in een provincie

Gast
Zomaar een persoon
juni 30, 2020 11:41

@11:16 – En wat heb je zelf naast je op de bank zitten? Verder een mooie maar te grote studio, en een wat kille vormgeving waarbij de herkenbare tunes nu al missen. Het geheel is te strak ten opzichte van de programma-inhoud.

Gast
Jelte
juni 30, 2020 11:32

Goh. Ik had niet verwacht dat de studio en vormgeving nog lelijker konden worden. Maar het was mogelijk dus.

Die intro met beelden uit Nederland… Je herkent het amper. Waarom moet dat nou weer met al die onnodige toeters en bellen qua effecten. En waarom nog steeds blauw? Dit blauw is amper warmer. Verder is het gewoon kaal.

De uitstraling van Shownieuws is wel beter. Maar ook daar vind ik het kaal. De studio is gewoon te groot.

Gast
Apfelflapf
juni 30, 2020 11:27

Ik zie dat ze weer een nieuwe heks hebben gevonden als presentatrice .

Gast
Ron
juni 30, 2020 11:27

Ziet er best goed uit. Alleen die Shownieuws vormgeving: kon dat nou niet net ander kleurtje zijn dan dat RTL Boulevard-oranje?! Lijkt een beetje op de vormgeving van de early days van Boulevard dus daarmee gaan ze al de fout in. Goedkoop.

Gast
Respect ✌️
juni 30, 2020 11:16

Dat mens van Hart van Nederland ziet er toch niet uit, die is toch zonder concurrentie de lelijkste presentatrice die er ooit geweest is, ik kan niet naar dat hoofd kijken zonder te kokhalzen.

Gast
pieter
juni 30, 2020 10:45

Reaguurders op deze site die zich afficheren met een RTL , Talpa of de Publieken alsof hun leven ervanaf hangt hebben IRL echt geen leven, hahaha

Gast
aldus
juni 30, 2020 10:29

Dat betekent dat dit programma een hoop gasten niet meer krijgt omdat die niet naar Hilversum willen komen. Te ondervangen door mensen erop uit te sturen maar dat kost geld. Of via de telefoon met beeld maar dat oogt armoedig, tenzij er een hoge actualiteitswaarde aan zit. Slechte beslissing dus.

Gast
Frank M
juni 30, 2020 10:27

Ruud 10.00 uur is waarschijnlijk een ontslagen ex-werknemer van RTL.

Gast
Anja
juni 30, 2020 10:21

Nu nog de teksten waar een R inzit uitspreken als Rrrrr en niet een keel ggggg gebruiken.

Gast
televiesiegekkie
juni 30, 2020 10:00

Gaat nergens over.

Gast
Ruud
juni 30, 2020 10:00

RTL fans zijn ziekelijk jaloers.

Gast
Mart
juni 30, 2020 09:59

Het decor warmer??!! Het straalt nu kilte uit.

De fout dat SBS/Talpa maakt is dat ze denk ik voor de vormgeving interne mensen gebruiken, daardoor slaan logo’s en decors de plank vaak mis. Misschien een keer een extern bedrijf inhuren? Of kritischer kijken naar wat geleverd wordt. Dit kan echt niet.

Gast
Marco
juni 30, 2020 09:51

Waren ze qua nieuws nog maar zo provinciaal als in de tijd dat ze wel zeiden: Rechtstreeks vanuit onze hoofdstad. Beste hoofdredacteur Marc, stop met al die peilingen in je programma, who cares, en zoek presentatrices die dichtbij de mensen staan. Waarom moest Selma van Dijk Hart van Nederland verlaten? De cijfers zijn gehalveerd tov 5 jaar geleden en die waren toen al gehalveerd tov de 10 jaar daarvoor.
1,5 miljoen kijkers was heel normaal, nu zijn er nog 500 duizend over.Jammer, heel jammer van het programma dat zn identiteit verloor door zogenaamd te willen verjongen.

Gast
Jahoor
juni 30, 2020 09:49

Wat een verschil! Dit heeft met kosten te maken. Ga niet doen alsof je nu opeens tussen de gewone man in staat. Onzin.

Gast
Zomaar
juni 30, 2020 09:43

Het is wat je er zelf van maakt.
En dan is de locatie van uitzenden totaal onbelangrijk.
Of kwam het nieuws uit de provincie binnen via een postkoets?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen