Halsema-appjes op straat, ruziet met Ferd over media

De appjes die Femke Halsema en Ferd Grapperhaus rondom het Dam-protest naar elkaar hebben gestuurd liggen op straat. De burgemeester van Amsterdam maakt zich in het gesprek erg druk over de media. Dat is te lezen in diverse media. Na de eerste berichtgeving over het uit de hand gelopen Dam-protest, appte ze bezorgd naar de minister van Justitie: “Telegraaf gaat helemaal los. Ik wil naar buiten brengen dat dit een driehoeksbeslissing is geweest met ruggespraak met jou.

Dat zag minister Grapperhaus echter niet zitten: “Er is geen ruggespraak geweest over de besluitvorming rondom deze demo, dat is ook geheel jullie afweging als driehoek. Maar zoals ik eerder zei, dat jullie nu besloten hebben om niet in deze demo te gaan handhaven op 1,5 meter begrijp ik gezien mogelijke escalatie.

Halsema daarop: “Het gaat uitstekend. Men gaat uit elkaar en er is weinig noemenswaardigs gebeurd. Er is alleen ruggespraak geweest over het niet kunnen handhaven van de 1,5.

Dat wilde Grapperhaus zo niet in de media hebben: “Die 1,5 meter niet handhaven is ooo jullie beslissing, maar zoals ik al zei: die begrijp ik wel.

Halsema: “Wat is dit nou?

Daarop komt Grapperhaus met een lange app, waarin hij onder meer zegt: “Ik zie nu achteraf dat jij op AT5 hebt verklaard dat mbt het de demonstratie niet ontbonden mocht worden vanwege het belang van het onderwerp. Daarover verschillen wij dus wezenlijk van mening. Maar die achtergrond van de beslissing is helemaal niet door jou bij mij gemeld.

Halsema bitcht daarop dat Grapperhaus dit lange bericht alleen stuurde met het oog op eventuele WOB-verzoeken vanuit de media. “Deze wilde je vastleggen voor de wob. Je had ook gewoon de ingewikkeldheid van de situatie kunnen uitleggen ipv mij in de kou te zetten. En ik heb niet het belang van het onderwerp verdedigd maar van demonstratievrijheid. Soms even navragen voor je op media reageert.

Ik had graag gezien dat je me niet in de jou had gezet.

Het appgesprek:

Foto: BNNVARA

105 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Sip
juni 6, 2020 00:16

Als Halsema de demonstraties verboden had ( wat had moeten gebeuren ) dan waren deze in andere steden ook niet doorgegaan.

Gast
Jaap
juni 5, 2020 19:28

De burgemeester neemt over order vraagstukken na ruggespraak met politie een besluit en neemt verantwoording hiervoor.
Mevrouw meldt haar besluit aan minister en probeert wanneer kritiek losbarst zich achter minister te verschuilen. Mevrouw door deze slappe en laffe houding bent u de functie niet waardig.

Gast
Daan
juni 5, 2020 15:32

Femke Halsema is een incompetente burgemeester. Met pek en veren de stad uit schoppen deze onsmakelijke enge vrouw.

Gast
Winterklaar
juni 5, 2020 15:01

Onnozele Hals.

Gast
snoezigkleinhertje
juni 5, 2020 12:46

Dat Groen-Links is natuurlijk een terreur beweging die allang verboden had moeten worden.
Het zijn gewoon een stelletje volksverraders die via deze misdadige beweging hun zakken lopen te vullen ten koste van de hard werkende man.

Gast
MolTalk
juni 5, 2020 08:46

Al geef je een aap een gouden ketting..

Gast
😷Paulus
juni 5, 2020 08:29

😷Halsema is te soft voor Amsterdam. Deze crime-stad heeft iemand met ballen nodig. Dood💀Aan racisten, criminelen. Pedofielen en ander gespuis🤬 inclusief de ongedierten hier🤬. Verzuipen in de Noordzee.

Gast
Dirk
juni 5, 2020 07:33

Het wordt steeds erger met Halsema.

Ze was er dus op de demonstratie niet voor het geweld in Amerika naar zwarte mensen toe, maar om rechtse mensen te treiteren, alsof rechtse mensen per definitie allemaal discrimineren, afgezien dat een burgemeester niet in vormen van links of rechts behoort te denken, want dat is het spelletje van verdeel en heers.

Die demonstratie was dus een broednest van veelal discriminerende mensen bij elkaar blijkt nu, want het ging om mensen uit te sluiten.

Gast
Dirk
juni 5, 2020 07:26

@Remfles

Wederom projecteer je, projecteren is bijvoorbeeld dat je tegen een ander zegt dat die een ongelukkig leventje heeft, maar dat zelf hebt.

Snap je projecteren nu?!
Onderontwikkelde sukkel.

Gast
Captain Caveman
juni 5, 2020 06:26

Desalniettemin zakt Amsterdam steeds verder weg in dat moeras van criminaliteit, surveillance maatschappij vs wegkijkgedrag naar bepaalde groepen tuig. Verkeers infarcten zelfs op zondag, vervuiling en stervensdure bouwvallige sloophuizen voor een miljoen minimaal!

Gast
Captain Caveman
juni 5, 2020 06:22

Jammer voor deze burgemeester die zo lief is voor criminele asielzoekers, krakers, relschoppers vergeten is dat haar BOA en handhavings leger duizenden boete’s heeft uitgeschreven. Nu volgens de linkse media nagenoeg iedereen in Amsterdam jong, links en hoog opgeleid is, zal het wel beklag regenen over de boete’s met al die doorgeleerde jonge, hippe slimmeriken! Geen woord van steun of medeleven van haar favo criminelen en uitschot!

Gast
Solidarikots
juni 5, 2020 00:56

Stel je voor dat zo’n iemand ooit politieke leider zou zijn van een partij?
Of stel je voor burgemeester…
Of logopedist.

Gast
Solidarikots
juni 5, 2020 00:42

Ze is net zo capabel als burgemeester als haar spraak.

Gast
Solidarikots
juni 5, 2020 00:34

Je had ook een chimpanzee kunnen benoemen. Zijn veel intelligenter.

Gast
Steve
juni 5, 2020 00:04

Precies, Bandi. Alle demonstranten vinden zichzelf idd net even belangrijker dan iedereen die ze kunnen besmetten.

Gast
Bandi
juni 4, 2020 23:43

en iedereen gaat voorbij aan het doel waarom deze demonstratie was………………vonden zichzelf toch allemaal netweer wat belangrijker

Gast
Geronimo
juni 4, 2020 23:18

Halsema’s boekje heet Pluche. Dus dat ze uit zichzelf opstapt ligt niet in de lijn der verwachtingen. Het zou wel beter zijn als deze communiste zou gaan.

Gast
Remfles
juni 4, 2020 20:20

@Dirk

Neem jij eerst je sneue leugentje maar terug. Wat is dat voor manier van duscussiëren, man, door glashard te liegen? Heb je geen echte argumenten? God, wat moet jij een zielig leven hebben.

Gast
otto
juni 4, 2020 20:04

Haar zoon is toch een crimineel?

Gast
Irma
juni 4, 2020 20:03

Crypte-jodin, en dat weet ieder Amsterdammer!

Gast
Dirk
juni 4, 2020 19:55

@Remfles

Wel eens van de psychologische term projecteren gehoord, dat is dus wat je nu doet… zoek maar op wat het is, kneus.

Gast
Remfles
juni 4, 2020 19:27

@Dirk
En maar liegen en liegen. Verwacht je nu ook nog serieus genomen te worden?

Gast
Televisiefreaks
juni 4, 2020 19:18

@ Wessel en LLRV: Haphap haha of moet ik Wessul en LLVR zeggen? :-)

Gast
Piet Pannelap
juni 4, 2020 19:05

Guttegut… en dit weiv blijft maar op die burgemeestersstoel plakken…! Rot toch een keer op…!

Gast
Ben
juni 4, 2020 19:04

Deze amsterdammer is in een goede bui. Vooruit Fem, we proberen het nog één keer. Er zijn echter een tiental punten waar we wel eerst even over moeten praten.

Gast
F.u.ALL
juni 4, 2020 18:37

Anna…een Calimero met zelfmedelijden, jij bent de reden waarom ik altijd tegen een matriarchaat zal vechten.

Gast
Dirk
juni 4, 2020 18:31

@Lies

Prima hoor kerel, de koffie staat klaar.

Gast
Lies
juni 4, 2020 18:23

Dirk: Niet brutaal doen anders stuur ik mijn donkergetinte vriendjes op je af.

Gast
Anna
juni 4, 2020 18:18

Ben geen fan van Femke Halsema door haar vaak nogal zelfgenoegzame houding maar vraag me toch sterk af hoe gereageerd was op dit alles als het een mannelijke burgemeester betrof.

Al is het maar door opmerkingen zoals die van Asjemenou.

Helaas zul je het nooit zeker weten.

Gast
Dirk
juni 4, 2020 18:16

@Lies

Dat snap ik dat je zo denkt als je daar ook gestaan hebt, want dan heb je er ook aan meegedaan.

Gast
Lies
juni 4, 2020 18:12

@Dirk Jou reactie verdient ook een vuistslag in je gezicht.

Gast
Dirk
juni 4, 2020 18:12

Femke heeft Jesse Klaver (populistische naam, niet zijn echte naam), ingeschakeld om het voor haar op te nemen, wederom weer fout dus!

En was het niet dat Groenlinks opgeroepen had om allemaal naar de Dam te komen?!
Jesse Klaver kan ook beter zijn mond houden op het moment, in de aanval nu gaan om fouten dingen te verbloemen is niet echt gepast.

Gast
Dirk
juni 4, 2020 18:00

Zorgpersoneel een vuistslag in het gezicht.
Politie een vuistslag in het gezicht.
De overledenen een vuistslag in het gezicht, degene dan die niet gecremeerd zijn.
De nabestaanden een vuistslag in het gezicht.

Maar Femke geeft ontzettend veel om mensen hoor!

Gast
Sip
juni 4, 2020 17:55

Stop toch met die demonstraties; we hebben nu wel belangrijkere zaken te doen

Gast
HBaz
juni 4, 2020 17:49

Natuurlijk mag Femke blijven. Stuur die flapdrol van een Grapperhaus maar de laan uit!

Gast
T
juni 4, 2020 17:47

Toen het burkaverbod werd aangenomen door de politiek zei mevrouw Halsema doodleuk dat ze dat niet zou gaan handhaven.

En nu ze een behoorlijke fout heeft gemaakt vraagt ze de politiek om voor haar te liegen om zo haar hachje te redden.

Die vrouw is echt niet goed. Maar dat mag je ook niet zeggen want dan ben je een rechtse racist… Het wordt steeds gekker.

Gast
Dirk
juni 4, 2020 17:46

Dat ze corrupt zijn wisten we al, maar nu komen zelfs de bewijzen boven water dat Femke corrupt is 😂

Gast
M!
juni 4, 2020 17:44

Mousse, snap je het echt niet? Jezus Mina!!!

Gast
Mousse
juni 4, 2020 17:35

Wie heeft die app berichten dan laten lekken. Vraag ik mij toch af.

Werken Halsema & Grapperhaus dan niet met goedbeveiligde mobiele telefoons of telefoonlijnen.

Gast
chris?
juni 4, 2020 17:22

Geen goede beslissing van Halsema; Grapperhaus zwakke minister

Gast
Bob Dylan
juni 4, 2020 17:18

.Met pek en veren de stad uit jagen die muts!

Gast
Sapperdeflap zeg!
juni 4, 2020 17:17

Ik heb Femke sinds haar aantreden als burgemeester nauwelijks op onpartijdigheid kunnen betrappen. Ze was altijd heel mild als haar politieke kleur in het geding was. Zo heeft nooit de indruk gewekt dat ze neutraal was en boven alle partijen stond, een van de belangrijkste vereisten voor een burgemeester. Na haar besluiteloosheid op pinkstermaandag en het constant weglopen voor haar verantwoordelijkheid, is het meer dan hoog tijd dat ze de eer aan zichzelf houdt en vertrekt.

L*ndverr*ders als Baudet en Wilders hebben geen recht van spreken. Zij waren immers tegen de 1,5 meter samenleving en willen kort geleden de al dan niet intelligente lockdown per direct opheffen. En nu bloed ruiken en moord en brand schreeuwen omdat er gedemonstreerd worden tegen het door extr**eem rechts aanbeden en gebagatelliseerde r*cisme? Yeah right…

Gast
Momo
juni 4, 2020 17:13

Maar een demo bij een moskee wordt wel zomaar beëindigd. Dan is demonstratievrijheid niet belangrijk…

Gast
Ikke
juni 4, 2020 17:13

Middelmaat regeert.

Gast
Pieterke
juni 4, 2020 17:12

Duidelijk een vrouwtje die zich burgemeester mag noemen, die weet dat ze volstrekt incapabel is, geen gezag heeft en nu lekker spartelend en liegend ten onder gaat.

En waar zijn jouw burka vriendinnen, Marokkanen, krakers, zwarte demonstrerende ‘wij steunen Femke’ helden en wapenhandelaren nu ze jou moeten helpen? NERGENS! Je staat in je hemd.

Femke, optyfen en snel!

Gast
Charles
juni 4, 2020 17:00

Vies leugenachtig Groen Links wijf. Blijven liegen net als die waardeloze politiechef gisteren bij op1 die heeft opdracht gekregen mevrouw vrij te pleiten. Nou dat is niet gelukt. Als je mee-doet heb je geen overzicht.
Wat een aanfluiting, te licht voor welke functie dan ook met een air de mensen toespreken hoe durft ze. Pinokkio.

Gast
klopt niet
juni 4, 2020 16:59

Het is niet Ferd Grapperhaus het is ford Grapperhaus dat weet iedereen!
Dat MC niet eens de naam van onze minister weet wat een grap…

Gast
Kosmonaut
juni 4, 2020 16:51

@Sender En bedankt, kаnkеrkutmongool!

Gast
Dirk
juni 4, 2020 16:48

@Wanny

Femke heeft een vies politiek spel willen spelen samen met Groenlinks en dat is niet de taak van een Burgemeester.

Nadat het fout gaat, probeert ze idd Kamerleden zelfs achter haar te krijgen, hoe onbeschoft kun je zijn om het bij iedereen in de schoenen proberen te schuiven en zelfs nog met slinkse appjes ook.

Die hele demonstratie had nooit plaats mogen vinden tijdens er een pandemie gaande is… dat is je kop in het zand steken en totaal onverantwoordelijk bezig zijn, de demonstratie ging nota bene over iemand in Amerika en daar gaat zij dan de ouderen en zieken, maar ook gezonde mensen in Nederland voor in gevaar brengen?!
Zoals ik al zei, dan is iemand rijp voor de psychiaters.

Gast
010
juni 4, 2020 16:47

Hé 123, ik lees nu jouw reactie. Het is duidelijk, jij bent een doorgewinterde GroenLinkser en dat mag. Maar je boodschap wordt daardoor wel gekleurd. Femke minister-president, mallerd! Het punt waar het nu omgaat is dat Femke eerst de boel op de Dam in het honderd heeft laten lopen en toen pas, wellicht uit berekening, de minister is gaan appen en bellen. Hoe had de minister tijdens zijn wandeling moeten reageren? Potverdorie burgemeester, wat een kluns ben jij. Femke was te laat en Ferd meende in de gegeven situatie niet anders te kunnen reageren dan te begrijpen dat er geen geweldadige confrontatie meer kon komen tussen de demonstratie en de politie. Je kan als Femke dan toch niet zeggen dat je ruggenspraak hebt gehouden en gedekt had dienen te worden door de minister.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen