Dyantha Brooks verrast schoonvader Erik de Vlieger

Dyantha Brooks, die samen met Celine Huijsmans bij de grootste tv-beloftes van Talpa Network hoort, geniet momenteel van een welverdiende vakantie in Portugal. Samen met haar vriend Mick en hun zoontje Davis heeft ze haar bekende schoonvader Erik de Vlieger verrast met een bezoek. Ze plaatste op Instagram een filmpje waarop te zien is hoe Erik zijn kleinzoon Mick een intense knuffel geeft. “Eindelijk bij opa Erik de Vlieger. Naar Portugal gevlogen om opa te verrassen“, stond erbij.

Dat Erik een gekleurde schoondochter heeft zal sommige critici behoorlijk verbazen. Hij staat bekend om zijn niet-politiek-correcte uitspraken en had het onlangs op de radio nog over ‘negers’.

Erik vertelde op de radio geen racist te zijn. “Er komt een neger en die solliciteert bij me en een blanke en die hebben exact dezelfde kwaliteiten, dan neem ik degene die ik mag. Dat kan de neger zijn of de blanke“, zei hij onomwonden.

Hij bracht ook een anekdote over een donkere man die jarenlang voor hem heeft gewerkt. Die was zo punctueel dat Erik hem ‘de zwarte Duitser’ noemde. Ongepast, vinden sommige critici.

Dyantha staat behoorlijk ontspannen in de diversiteitsdiscussie. Ze vertelde vorig jaar nog dat ze het niet altijd maar over haar afkomst wil hebben, zoals dat gebeurde bij haar vorige werkgever FunX. “Daar zei een collega toen ik binnenkwam: jij draagt je haar nu nog steil, wacht maar, over een jaar heb je een afro. Zij vond: dit is niet wie jij bent, met dat steile haar, zo ben je niet geboren. Maar dit is waar ik me fijn bij voel.

Bij Talpa heb je dat gezeik niet, aldus Dyantha. “Ik werk nu een jaar bij Talpa en niemand zal aan me vragen waarom mijn haar steil is. Ze zouden verbaasd zijn om te zien dat het krult als het nat wordt.

Foto: SBS

17 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Geronimo
juni 27, 2020 10:13

@anonymous

Wel lekker makkelijk toch? Iedereen, die kritisch is over ongebreidelde immigratie, automatisch allemaal racisten noemen. Zo hou je de complexe werkelijkheid lekker overzichtelijk voor jezelf.

Gast
Nico
juni 26, 2020 20:12

Hele mooie meid heeft mooie ook ogen.

Gast
Albert Verhinderd
juni 26, 2020 18:35

Wie zijn die mensen?

Gast
A.M.
juni 26, 2020 18:10

Dyantha is echt leuk om naar te kijken, ze presenteert zo ontspannen, bovendien is het een bloedmooie vrouw!

Gast
Stommy Teleshopping and the Glamgirls
juni 26, 2020 17:58

Wie noemt zijn dochter nou Dyantha ? Een beetje Nederlander noemt zijn dochter Bieranja , een mengeling van bier en ranja , oerhollandse produkten .

Gast
anonymous
juni 26, 2020 16:17

Schoondochter van de Vlieger is ook niet echt een n*g*rin.
Half blank half zwart en ze is mooi
Als zoon was thuisgekomen met een zwarte vrouw die ook nog lelijk was zou papa dat niet
zo leuk hebben gevonden.

Gast
anonymous
juni 26, 2020 16:13

Dyantha is ook geen negerin, half zwart half blank.
Als zoon met een echte negrin zou thuiskomen zou oapa Erik dat minder leuk vinden.

Gast
q8
juni 26, 2020 15:53

een heel fijn iemand om naar te luisteren,
en dat andere getinte meiske doet t ook erg goed,
beide een mooie uitstraling
[dit vind je niet bij npo en rtl die willen alleen maar mooi zijn,]
ze verstaan hun vak, en komen onpartijdig over,

Gast
Arie
juni 26, 2020 15:43

“Daar zei een collega toen ik binnenkwam: jij draagt je haar nu nog steil, wacht maar, over een jaar heb je een afro. Zij vond: dit is niet wie jij bent, met dat steile haar, zo ben je niet geboren. Maar dit is waar ik me fijn bij voel.”

En daarmee is aangetoond dat ook niet-witte Nederlanders discrimineren. Net zo bot, of ongepast of net zo ‘subtiel’ als sommige witte Nederlanders dat kunnen.
Die FunX-collega vindt Dyantha gewoon een kleurverrader. Aanpassen dat mag niet, ook niet als je iets gewoon mooier vind, zonder enige bijbedoeling.

Ze gaan nu nog te keer of ten strijde tegen “rechts” maar uiteindelijk zullen ze ook te keer gaan tegen personen die er het zelfde overdenken maar een tegenwerping of nuance proberen aan te brengen.

Gast
Curryworst
juni 26, 2020 15:41

Verhaaltje op MC klopt niet by the way:
Dyanthe gaat met Mick en samen hebben ze een zoon Davis.
Erik de Vlieger is haar schoonvader. Dus dan is Erik de opa van Davis en niet van Mick.

Gast
Curryworst
juni 26, 2020 15:38

En wat is er mis met het woord n e ger?
Het is een afgeleide van het Latijnse woord n i ger, dat zwart betekent.
Dus of je nu n e ger of zwa rte zegt, het betekent hetzelfde.

Nu mag je het niet zeggen volgens een paar hardschreeuwers in de slacht0ffer modus.
Over een paar jaar hui len ze weer ergens anders over. Dan mogen wij een ander woord niet zeggen.
En zo probeert men onze taal te zuiveren.

Gast
tim
juni 26, 2020 15:17

wereldnieuws weer hier zijn we blij me.triest

Gast
Afgekeurde Naaimachine
juni 26, 2020 15:13

Erik is gek op negerinnen hoe zwarter hoe beter.

Gast
Patty Brard
juni 26, 2020 15:12

Wat is dit nu weer? alweer geen bericht over mij!
Zit nu op het terras in de zon lekker te ruften.
Bedacht ik opeens een nieuw programma.

“Bouten Met Brard!”

Geweldig idee toch. Alle Nederlanders samen laten maar liefst 70 miljard scheten.
Daar kan wel een show van gemaakt worden.
De hardste, de goorste, de langdurigste, etc, etc, er komt geen einde aan.

Gast
Remi
juni 26, 2020 15:12

Shownieuws presentatrice Shelly Sterk … volkómen uit beeld.
Afgeserveerd.

Blijf me afvragen … what went wrong ?

Gast
Lies
juni 26, 2020 15:09

Serieus MC? Ga jezelf ff een potje zitten schamen.

Gast
Bob
juni 26, 2020 15:06

Leven en laten leven. Kroeshaar, stijl haar, blond haar, zwart haar, bruin haar, rood haar. Het is allemaal mooi, zolang je het maar goed verzorgd. Hetzelfde geldt voor je huidskleur, elke kleur is mooi, “moeder natuur” heeft de kleuren bepaald.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen