RTL-Art heeft ‘honger naar diepgaande journalistiek’

Twee sterren die het afgelopen jaar enorm door de mand zijn gevallen zijn Dionne Stax en Art Rooijakkers. Beiden werden als grote beloftes gezien met bijbehorende tv-transfers, maar al snel bleek het niet veel voor te stellen. Dionne werd gepasseerd voor het Songfestival, was niet in beeld voor Op1 en maakt nu een soort radiovariant van Koffietijd op NPO Radio 1. Tegelijkertijd viel Art vorig jaar zomer gigantisch door de mand met het zwaar oppervlakkige Zomer met Art op RTL 4.

Zomer met Art was een enorm tv-gedrocht. Art bewees totaal geen personality te hebben en zijn talkshow was inhoudelijk flinterdun. En nu roept Art in een persbericht dat hij een ‘honger heeft naar diepgaande journalistiek’.

Art gaat vanaf augustus om de week afgewisseld met Diana Matroos de presentatie van het dagelijkse radioprogramma BNR’s Big Five op zich nemen. “Bij BNR’s Big Five kan ik mijn honger naar diepgaande journalistiek kwijt. Ik zie het als hét platform waar onderwerp, luisteraar en gast elkaar ontmoeten en vanuit pure nieuwsgierigheid het beste in elkaar naar boven halen.”

Mireille van Ark, hoofdredacteur van BNR, heeft na het Zomer met Art-fiasco kennelijk nog genoeg vertrouwen in de presentator: “Met Art en Diana hebben we een prachtig duo te pakken. Ze snappen wat BNR’s Big Five is; waar het voor staat én wat de luisteraar ervan verwacht. Ik kijk uit naar de eerste uitzending!

BNR’s Big Five is elke werkdag, van maandag tot en met vrijdag, te horen op BNR Nieuwsradio van 10.00 tot 11.00 uur.

Foto: RTL

26 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Ik arie ben jij
juni 27, 2020 11:36

Dit is de miskoop van de eeuw rtl

Gast
marc
juni 27, 2020 09:39

@huismaker

Helemaal eens om zo’n programma te willen zien.

Presentatie niet door Art maar door Bas van Werven, samen met Roos Abelman.
De 2 sterkhouders van BNR!

Gast
Chelsey
juni 27, 2020 08:05

Na zijn overstap is Art een hele grote achterbakse rat gebleken die zelfs in het open (r)iool van (t)élévision (L)uxembourg voor zeer veel stank overlast heeft gezorgd. Achteraf bezien bleek zijn groots aangekondigde en veel belovende transfer naar 4 niet veel meer bij te kunnen dragen dan een reeks ondraaglijk ruikende programma farts. Weet dus wie je in huis haalt BNR, want met zo’n rtl’s big 4 kan BNR’s Big Five slechts een enorme big Fart gaan worden, wees dus gewaarschuwd!

Gast
Mousy hair
juni 27, 2020 07:34

Kijk dan… Die vuile rattekop.
Smerige nazi.

Gast
Bart
juni 27, 2020 06:47

Als Art daar zo’n behoefte aan heeft is zijn overstap van AVROTROS naar RTL des te opmerkelijker. Lekker naar BNR gaan en nooit meer een schijtlollige spelshow, een talkshow of zogenaamd spontaan bij bekende Nederlanders langsgaan want dat past allemaal totaal niet bij je. Of hij moet toch nog het gene gaan doen waarvoor hij naar RTL4 was gekomen ook al zegt hij van niet, Expeditie Robinson. En laat hem a.u.b. eens een keer ophouden over die 2 dochters!

Gast
AxelF
juni 26, 2020 21:20

Ja dat kan hij willen

Tot het elesjournalistiekje knapt.

Gast
Hans
juni 26, 2020 19:15

Art gaat inderdaad een nieuw seizoen ‘Rooijakkers over de vloer’ maken. En voor de volledigheid: het eerste seizoen Praat Nederlands met me scoorde hoger dan DNA onbekend.

Gast
shrink
juni 26, 2020 18:00

Als Art Rooijakkers nou eens begon zijn haar niet meer zo dom te blonderen en als Dionne Stax om te beginnen die gekochte voorgevel zou laten verwijderen, werd het wellicht nog eens wat met deze twee. Nu kijkt het NL publiek dwars door al deze namaak heen!

Gast
William Raaf
juni 26, 2020 17:45

Diepgaander journalistiek in Nederland ? yeah right. De laatste journalist is al jaren geleden kallt gestellt door de incest kliek uit de grachtengordel. Journalisten krijgen sowieso geen voet aan de grond bij de Orwelliaanse Staatsmedia. En de RTL is nauwelijks beter. Er zijn zero journalisten in NL, wellicht komen Wierd Duck en Roderick Veelo er nog het dichtste bij.

Gast
Huismaker
juni 26, 2020 16:45

Beste Art:

Begin eens met een EERLIJKE en OPEN discussie over corona. Wat nu verboden is door de staatsmedia+omgeving. Gewoon evenveel voor- als tegenstanders. Evenveel spreektijd en geen dagelijkse pratende hoofden. Geen hinderlijke interruptie. Gewoon durven luisteren.

Je kunt de mogelijke deelnemers vinden op de Youtube kanalen. (Bv Prof Van Wolferen, Mr Hulleman, Tom Zwitser, Arno Wellens).
Art ? Durf JIJ de uitdaging WEL aan te gaan ?
Niemand durft.
Wees niet bang voor ons. We zijn aardige Nederlanders en uiterst begripvol !

Gast
Zomaar een persoon
juni 26, 2020 16:30

Art heeft een Nova-verleden (voor de wat jongere lezers: een soort Nieuwsuur van 20 jaar terug). Helemáál ondenkbaar is het verlangen niet. De kans krijgen het te laten zien, is weer wat anders.

Gast
Robert
juni 26, 2020 15:45

Art ga dan zo snel mogelijk weg bij RTL

Gast
RTL sterren worden fors overbetaald
juni 26, 2020 15:38

1 x werken
6 x standaard herhaald

Gast
dennis
juni 26, 2020 15:26

Art zit zoals vele op de reservebank bij rtl, wel in dienst, maar doet niets, wordt wel doorbetaald.

Gast
HBaz
juni 26, 2020 15:17

DNA Onbekend is anders een grote hit dankzij Stax.

Gast
Oja
juni 26, 2020 15:10

Nou dat belooft wat. BNR en visie op presentatoren? Not. Art is passe ook op radio. Eigengeiler die alleen autocue kan voorlezen.

Gast
aldus
juni 26, 2020 14:56

Lekker klaar gekomen MC, door jullie mening als feiten te presenteren en iemand de grond in te schrijven? Wat een leven moet jij hebben.

Gast
Remi
juni 26, 2020 14:56

… Even volstrékt ‘off topic’ …

Hoe is het met Frank ?
Zit-ie nog vast in één of andere Antwerpse bajes ?
Vanwaar de media-stilte rondom Frank ?

“Ik heb die bananen nooit aangeraakt”.

Gast
MC bezoeker 26
juni 26, 2020 14:47

Ik luister de podcast. Tot op heden deed Roelof Hemmen dit. Best aardige onderwerpen op zn tijd.

Gast
Norvo
juni 26, 2020 14:46

Maar, wat doet Art voor RTL komend seizoen? Afgezien van (herhalingen van) Praat Nederlands Met Me en Holland-Belgie is hij zo goed als onzichtbaar op de zender.

Geen nieuwe seizoenen van Rooijakkers over de vloer of het nu al vergeten Iedereen Had Het Er Over?

Gast
Guttegut
juni 26, 2020 14:43

Ik heb ook honger. Daarom ga ik straks een broodje frikandel speciaal scoren

Gast
Siem
juni 26, 2020 14:36

Dionne Stax: 02. DNA Onbekend (NPO1) 1.292.000

Daar kan Art alleen maar van dromen

Gast
Dries Roel Vink
juni 26, 2020 14:32

Rooijakkers heeft behoefte aan diepgaande journalistiek? Goede grap, zeg … Hij bedoelt waarschijnlijk dat hij de behoefte heeft aan iets diepgaand in zijn fysiek ;-)

Gast
Curryworst
juni 26, 2020 14:32

Och jee, Diana Matroos.
Begon een paar jaar geleden ook in de media te ja mmeren over ra cisme op haar toenmalige werkvloer, de nieuwsredactie van RTL.
Standaard reactie van vele niet-bl anken als ze hun zin niet krijgen: ra cisme.

Gast
man pan
juni 26, 2020 14:25

Diana Matroos overal met ruzie vertrokken. Veel succes BNR!

Gast
kees
juni 26, 2020 14:23

Big Five??? BNR? Drie mensen luisteren daarnaar….t zal wel…veel plezier

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen