‘BLVD-maatregelen tegen dubbele pet Peter R. te mager’

De maatregelen die RTL Boulevard gaat nemen tegen de pettenparade van Peter R. de Vries zijn te mager. Er ontstaat grote onduidelijkheid voor de kijker. Dat heeft rechtbankverslaggever Saskia Belleman van De Telegraaf gisteren gezegd in Op1. De Vries wordt de woordvoerder en vertrouwenspersoon van crimineel Nabil B., kroongetuige in het proces tegen Ridouan Taghi. “Het roept toch vragen op over al die verschillende petten die hij op heeft“, vindt Belleman.

RTL Boulevard lijkt niet goed te weten wat het nu met De Vries aan moet. Presentator Eddy Zoëy gisteren: “We hebben het met z’n allen natuurlijk ook gehad over dat je een onafhankelijk journalist bent. Hoe denk je dat verder in te gaan vullen? Wat ga je hier bijvoorbeeld doen als het Marengo-proces aan bod komt? Hoe ga je dat zien?

De Vries: “Nou, jongens, voor mij is dat heel simpel: ik handel precies zoals ik dat in alle andere zaken doe. Zoals jullie weten is het niet de eerste keer dat ik woordvoerder of vertrouwensman ben van mensen. Ik ben dat voor de familie Verstappen, Vaatstra en voor de familie Nouri heb ik hier gestaan. Zo zijn er nog wel een aantal. Ik zeg dat er altijd eerlijk en open bij, dat dat mijn rol is. Ik heb niet de indruk dat iemand daar een misverstand over kan hebben.”

Zoëy: “Er wordt wel gezegd dat je nu veel petten op hebt en je wordt een kameleon genoemd.”

De Vries: “Ik moet daar eerlijk gezegd altijd een beetje om lachen. Ik vind het vreemd dat mensen zich daar zo over opwinden. Voor heel veel mensen is het kennelijk niet te verdragen dat als je 30 jaar ervaring in een bepaald vak hebt dat je dan af en toe een zijpaadje inslaat waarin je met die ervaring en kennis mensen kan helpen. Ik denk dat het proces hier ontzettend mee geholpen is.”

Al die mensen die roepen over die verschillende petten… Het gaat ze kennelijk boven de pet, zullen we dan maar zeggen. Dat gaat meer over hen dan over mij.”

Besluit

Wat heeft Boulevard besloten? Luuk Ikink: “We hebben er natuurlijk over gesproken met de hoofdredactie en we hebben toen besloten dat als het gaat om het Marengo-proces, dat je niet meer aan de desk staat als deskundige om het te becommentariëren, maar als we dat dan al doen echt als de woordvoerder van Nabil B. Dat is wel een andere rol ineens. Over andere punten van die zaak kun je niet meer zomaar vrijuit gaan praten. Dat gaat toch niet?

De Vries: “Ik zal elke keer wegen met mezelf, ook in samenspraak met de redactie van Boulevard, of het gepast is of ik wel of niet aan de desk sta, maar ik zie daar zelf niet veel problemen in.

Saskia

Daar heeft Saskia Belleman haar twijfels bij. “Ik vind het een lastige. Hij zegt zelf dat als hij aan de desk van RTL Boulevard staat dat hij daar in de hoedanigheid staat van vertrouwenspersoon en dat verschijnt dan ook in beeld. Dat klopt, dat verschijnt vijf seconden in beeld, dan verdwijnt het weer en dan ziet iedereen gewoon weer misdaadjournalist Peter R. de Vries staan.”

Ik vind het een lastige figuur en ik vind het moeilijk dat hij al die verschillende petten op heeft en ik denk dat hij daar behoorlijk mee in de knoei gaat komen.”

Foto: RTL

25 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Wilfred Degens
juni 6, 2020 11:50

Bescheidenheid wordt nog steeds als een deugd beschouwd. Daar heeft deze narcis niets van meegekregen. Zijn zelfingenomenheid doet Donald Trump in het niets doen verzinken! Tel daarbij op zijn gelaatsuitdrukking zodra hij (PdeV) zijn verbale wanklanken uittettert. Een karikatuur van een spotfiguur! Een homunculus!

Gast
J. Bloemheuvel
juni 6, 2020 10:14

Waarom maatregelen?
Als dit figuur zijn tronie laat zien op de tv
schakelen wij gewoon over naar iets dat
wij minder aanstootgevend en irritant
vinden.
Wanneer je je tv carrière opbouwt om
misdaad en aso gebeuren is het normaal
dat je niveau langzaam naar zeker mee-
gaat bergafwaarts.
Overigens begrijp ik niet dat er zenders
zijn die aandacht en zendtijd besteden
aan dit figuur.
Hij was in het allereerste begin een ver-
frissend fenomeen op de NL televisie,
maar toen bleek dat hij kennelijk toch
niet de klasse had om met succes en
bekendheid om te gaan was de lol er
snel af en bleef er, volgens mij althans,
slechts een irritante betweter over die
Geen kritiek kon/kan verdragen.
OVERIGENS WEL JAMMER WANT ER
IS TE WEINIG AANBOD OP DAT GEBIED.

Gast
Joop
juni 5, 2020 17:56

Lekker het zal je buurman wezen

Gast
Chef
juni 5, 2020 16:53

Die R staat voor Repelsteeltje Peter Repelsteeltje de Vries

Gast
tim
juni 5, 2020 16:08

Peter hoe gaat het met Joran?

Gast
By the way
juni 5, 2020 14:55

Volgens mij gaat het al jaren zo met de verschillende petten van Peter R de Vries en in elke hoedanigheid hij bij een programma deelneemt. Iets met slakken en zout, deze discussie.

Gast
Dorus
juni 5, 2020 14:07

De Vries moet gewoon stoppen met boulevard dan toon je pas echt ballen! Maar ja de kachel moet blijven roken.

Gast
Cor
juni 5, 2020 13:45

Met het aanhouden van Peter zakt de geloofwaardig helemaal.
En Bridget en Peter??????? Niet te verkopen dit. En kost heeeeel veel kijkers

Gast
A. Tempelman
juni 5, 2020 13:16

Onze misdaad-sterreporter heeft er de afgelopen jaren steeds een tandje bijgezet, waardoor hij nu opereert als een Peter Robinhoed de Vries van de Lage Landen.

Dat een journalist opkomt voor de slachtoffers is nog te vergoeilijken, al staat dat op zich ook al de journalistieke onpartijdigheid in de weg. Word je woordvoerder namens families, dan ga je een stap verder. Vervolgens partner in een advocatenkantoor dat publiekelijk stelling neemt voor bekende Nederlanders die al-dan-niet terecht in een negatief daglicht staan, is een pet teveel. Die zaken zijn dan ook allemaal verloren.

Peter Pet te Ver de Vries!

Deze laatste extra pet betekent het einde van de misdaadjournalist en commentator.

Gast
Connie
juni 5, 2020 13:12

Zo Peter R moe! RTL moet nu toch gaan inzien dat dit niet langer zo kan. Ook kots ik deze man geregeld uit. Laat dat dan de reden zijn. Spuug!!!

Gast
Ap
juni 5, 2020 13:00

Ik hoop dat Peter v/d Vorst het nu door heeft,en Peter de Vries niet meer bij blvd aan de desk laat aanschuiven,hij heeft teveel petten op,ik ben benieuwd,zal wel niet.

Gast
Jantien Visser
juni 5, 2020 12:43

Gelet op zijn leeftijd begint bij Peter R. ook duidelijk te worden dat zijn narcisme zijn tol begint te eisen. Hij moet dwangmatig in het nieuws blijven en maakt daarvoor de gekste capriolen, doet idiote uitspraken en maakt discutabele keuzes. Wat een belachelijk mannetje wordt hij onderhand.

Gast
Peter Scheepsrecht
juni 5, 2020 12:42

Objectiviteit bestaat niet en ook al zou hij bij zijn tv optreden zeggen : ik sta hier als …vertegenwoordiging van de familie..als misdaadjournalist …voor het advocatenkantoor van mijn zoon ..dat loopt allemaal door elkaar heen..het was al verwarrend de laatste tijd en nu helemaal – Peter niet meer in RTL Boulevard en laat John het maar alles doen die kan dat goed. Dan kan Peter nog altijd aanschuiven bij de late night shows.

Gast
Wilfred Degens
juni 5, 2020 12:13

Wanneer al die petten P de V maar genoeg camera oplevert, moet u maar niet zeuren tegen deze meneer met zijn platte accent. Stop met hem voortdurend zijn podium te geven.

Gast
peacock and whiteman
juni 5, 2020 12:10

‘De Vries wordt de woordvoerder en vertrouwenspersoon van crimineel Nabil B., kroongetuige in het proces tegen Ridouan Taghi.’

Dit is nieuws dat niet klopt, er is nog helemaal niks over bekend en het OM houdt de vries tegen.

Gast
Jeep
juni 5, 2020 12:02

Peter kan niet anders dan een uitdrukkelijke doodswens hebben, anders kies je niet voor een positie als deze. De kroongetuige bijstaan die getuigt tegen de gevaarlijkste crimineel….

Gast
teuntje
juni 5, 2020 11:57

Saskia heeft volkomen gelijk Peter i de weg kwijt vertrouwensman van een crimineel hoe haaljehet in je hoofd de dag dat Kazim werd beschuldigd van lekken stopte hij met het kantoor van zijn zoon

Gast
Hermann Boring
juni 5, 2020 11:57

Woordvoerder zijn voor de familie Vaatstra of Verstappen is heel wat anders dan woordvoerder zijn voor Nabil B. En dat weet Peter R. de Vries heel erg goed. Die Nabil B. is nou niet bepaald een brave Hendrik, terwijl die twee families slachtoffer zijn.

Gast
Sjors van Kempen
juni 5, 2020 11:56

Peter R. is in z’n eigen ijdeltuiterij en onschendbaarheid gaan geloven, maar vertrouw me: die valt de komende maanden keihard van z’n voetstuk. Dat begon vorige week met de ontmaskering van spion Kasem en dat gebeurt binnenkort ook met Petertje.

Gast
Willie
juni 5, 2020 11:54

Hij is toch afgewezen door OM wegens belangen verstrengeling.

Gast
Dries Roel Vink
juni 5, 2020 11:53

Noem die linkse, arrogante centenbak gewoon Peter de Vries en pleur op met die achterlijke R. Zijn vrouw noemt hem ook gewoon Peter en geen Peter R!

Gast
PIPPA
juni 5, 2020 11:51

De opmerking van Plasman bij Op1 was zeer scherp.

Gast
Eva Quirinius
juni 5, 2020 11:48

Maar Peter R. heeft toch een aanbevelings/vrijwaringsbrief van Ridouan Taghi gekregen? En diezelfde Peter R. gaat de tegenstander van Ridouan Taghi nu ondersteunen … ?

Dat lijkt me risicovoller dan ergens presenteren.

Gast
Witmang
juni 5, 2020 11:48

Terug op de tjoeki tjoekie boot naar takki taku land met die man! Oh nee, wacht….

Gast
anoniem
juni 5, 2020 11:44

op de man/ vrouw af

nederland wees voorzichtig met peter r de vries

kijk naar zijn vermogen

kijk hoe hij aan komt

open en eerlijk

Mevrouw Femke Halsema

als u voortaan wat wil zeggen of overweeg wat te gaan zeggen

laat je adviseren door

Domme (doet alsof ze deskundig is) tante Saskia Belleman

ze probeerde gisteren voor u te praten mevrouw Halesem

Sorry hoor Saskia

bemoei je, schoenmaker hou je bij je leest

Saskia je moet een keer wat vertellen/schrijven

wat WIJ NIET WETEN

alles wat je zegt/schrijft is koek en ei…………..

je speelt mooi weer

we zijn veel veel slimmer

als ik je op tv zie

moet ik echt lacheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen