‘Yvon Jaspers krijgt te veel geld voor Boer Zoekt Vrouw’

Yvon Jaspers heeft haar inkomen sterk zien dalen door het nieuwe salarisplafond bij de NPO, maar de 201.000 euro die ze nu jaarlijks pakt is nog steeds te hoog voor haar werkzaamheden. Dat vindt het entertainmentblad Party. Jaspers presenteert al sinds de start de megahit Boer Zoekt Vrouw en doet daar nu ook Onze Boerderij bij, maar verder heeft ze nooit echt iets indrukwekkends neergezet op televisie. “In totaal hoeft ze jaarlijks maar negentien uitzendingen te maken“, aldus het weekblad.

Het ergste is dat ze in die afleveringen nog nauwelijks te zien is ook, aldus Party “Party turfde het aantal minuten waarin Yvon dit seizoen te zien was en kwam op twee uitzendingen waarin ze slechts drie en vijf minuten voorkomt. In drie afleveringen kwam Yvon dit seizoen zelfs helemaal niet voor.

Daarop trok de Party direct het bierviltje uit de la. “In totaal was zij dit seizoen zo’n 160 minuten in beeld, nog geen drie uur, en dat staat in schril contrast met haar topsalaris van twee ton. Per tv-minuut blijkt Yvon maar liefst 750 euro te verdienen, en dat is waarschijnlijk meer dan iedere andere tv-collega.

Zo’n grote ster is het bovendien helemaal niet, meent Party. “Wetende dat zij in drie uitzendingen helemaal niet te zien was, rechtvaardigt de vraag of het succes van het programma wel met Yvon te maken heeft, of dat ze gewoon geluk heeft gehad dat zij het gezicht ervan mocht zijn.

Hoe dan ook leeft Yvon dankzij de NPO-tonnen een luxeleven. Ze bewoont een fraaie villa waar een hypotheek op is gevestigd van bijna 2,2 miljoen euro. “Daardoor is het zaak dat Yvons topinkomen ook de komende jaren blijft binnenstromen.

Foto: KRO-NCRV

41 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Joop55
mei 23, 2020 22:32

Kwaliteit is in 10 jaar tijd ook achteruitgehold. Net als de koppels, wist niet dat je zoveel lelijke mensen had. Dacht dat dat enkel besteed was aan Man Bijt Hond.

Gast
Petra57
mei 23, 2020 11:04

Wat een gal spuit iedereen. De ergste is nog dominee Bonk. Wat een gestoorde ziel en die zou de vrede moeten prediken op de kansel. Zelf niet empathisch en ijskoud. Yvonne verzet aardig wat werk achter de schermen maar geen mens die dat beseft. Wat een afgunst en negativiteit tegenwoordig bij veel mensen. EN men hoeft niet te kijken naar het programma!!!

Gast
Dominee Bonk
mei 23, 2020 08:11

Yvonne Jaspers zou haar vermogen aan arme mensen moeten schenken, het belastinggeld terug naar het volk, dan zou er misschien iets van empathie en geweten in haar naar boven kunnen komen. De kans zal wel bijna nihil zijn, ze zal bikkelhard en ijskoud zijn. Yvonne, ontdooi in mijn kerk en schenk het volk zijn geld terug, je wilt toch niet als staatsruifgraaier in de geschiedenisboeken komen, net als zovelen van de staatsomroep? God zal zich in mijn kerk over jou ontfermen, samen zullen onze handen vouwen, wat van jou was wordt van ons, Jesus redt. Ik kus je met de hand op de bijbel. Amen, lieve schat. Ik ben jouw God.

Gast
Ome Cor
mei 23, 2020 07:41

Niemand, maar dan ook werkelijk niemand van de NPO, verdient het om een salaris te krijgen dat boven dat van de Minister-president ligt.
Voor sommigen geldt dat in extreme mate.
Daar is zij een voorbeeld van.
Als we de zwaarte, de verantwoordelijkheid, de functie-inhoud en de impact van beide rollen in acht nemen en zetten daar de salariëring tegen af, dan is het rekensommetje snel gemaakt: 1.5 ton eraf bij haar.
Wat mij betreft mag die integraal naar de MP.
Let wel: mijn bewering geldt niet zomaar voor ministers (want daar zitten ook ‘n aantal zeer zwakke broeders en zusters tussen).

Gast
Er ist wieder da
mei 22, 2020 22:59

Nog te dom om servies stuk te gooien…

Gast
critikast
mei 22, 2020 22:51

Yvonneke is een boerentrutje uit Boxtel zonder boerderij. En maar woorden maak ik aan dit omhooggevallen schepsel niet vuil !

Gast
Bram
mei 22, 2020 19:38

Ik vind dat ze het hartstikke leuk doet, maar dat vind ik ook van mijn kassajuffrouw bij de Vomar, die doet het ook erg leuk…

Gast
Optiefen met die anderhalve meter
mei 22, 2020 19:19

Overhypte trut

Gast
Arie Schoenlepel
mei 22, 2020 18:37

Dat vrouwtje leeft zo te lezen ver boven d’r stand. €2,2mio is nogal wat…. of is ze “rijk getrouwd“?

Gast
MarcoB
mei 22, 2020 16:06

Ik heb haar een paar keer tussen de koeien gedaan. Na afloop nog samen gelachen over de enorme bedragen die we krijgen.

Gast
Ger
mei 22, 2020 13:51

Sommige reacties geven precies het niveau aan van de persoon die ze heeft geplaatst..
Uitzonderlijk laag bij de grond.
Gelukkig reageren ook positieve personen.

Gast
Thea Rosenbaum zum Zauberflöte
mei 22, 2020 13:37

Helemaal gelijk. Compleet achterlijk, dat bedrag wat ze beurt voor die flutshow.
Ze is makkelijk te verruilen voor de 1e de beste andere boerentrien met hondje en “gezellig” busje/autootje om de boertjes te bezoeken. Gooi die huppelk*t d’r maar lekker uit!

Gast
Wim
mei 22, 2020 13:26

Fox Mulder: en dan ga je zeker zeggen dat je iemand kent die op die redactie werkt, nou mooi niet hoor.
Wat een onzinnige reactie.

Gast
Sigmund
mei 22, 2020 13:26

@Esmee: Yvon doet ook de voice-over hoor…..
dat hoort er doorgaans bij en is een middag per aflevering of 2 afleveringen per middag. Ze werkt met die show en schelle stem niet 40 uur in de week in de zorg.

Gast
Fox Mulder
mei 22, 2020 12:56

Dat haar eigen redactie Yvon uitkotst geeft genoeg aan. Het is alleen maar ikke, ikke, ikke. #schijnheilig

Gast
T
mei 22, 2020 12:49

Yvon viel pas goed door de mand toen ze een interview gaf tegenover de familie van Anne Faber. Hoe erg het allemaal voor haar was dat er kritisch gekeken werd naar haar bijverdiensten….

Yvon Jaspers heeft zoveel veren in haar boerenachterste gehad, die kan alleen nog maar denken aan Yvon Jaspers.

Gast
Geronimo
mei 22, 2020 12:48

Yvonne Jaspers heeft één probleem: ze is té aardig.

Gast
Huismaker
mei 22, 2020 12:42

Zal nooit vergeten dat Paul de Leeuw in de zaal riep dat hij onderbetaald werd en dat het een schande was. De Leeuw verkeert in de veronderstelling dat de wereld niet verder draait zonder hem. Paul ? Je bent niet onmisbaar. Helaas voor je.
Die gasten uit het mediakartel beginnen zich als een soort god te profileren.
Terwijl het internet/social media aantonen dat we die tv helemaal niet hoeven te volgen. Steeds minder mensen kiezen voor tv en schakelen over naar Netflix en de vele YouTube kanalen.

Gast
Esmee
mei 22, 2020 12:30

Maar Yvon doet ook de voice-over hoor. Dus gewoon een gerechtvaardig salaris.

Gast
Wim
mei 22, 2020 12:21

Ze mag van mij gerust het dubbele verdienen, betaald zich zelf terug vua de STER.
Bedrijven staan in de rij om te adverteren bij zo’n miljoenen publiek.
En wat het artikel betreft, is pure stemmingmakerij, maar goed dat de oplage nog geen 5 duizend is.

Gast
Geen wonder dat het financieel slecht gaat met RTL
mei 22, 2020 12:14

@Ben Zine

De hoge beloningen van de CO nep sterren hangen nu als een molensteen om de nek van RTL.
Waar voor je geld leveren was en is er niet bij (geen kijker bijna meer te zien, geen reclamegeld in het laatje)

Gast
Ben Zine
mei 22, 2020 12:09

Gordon, Wendy, Patty, Art Graaiakkers etc., bijna geen kijkers en toch een salaris van boven € 500.000 per jaar. Yvon € 200.000 per jaar en een miljoenenpubliek.

Gast
robb
mei 22, 2020 12:07

Party hebben die ook iets te vertellen ik vind het redelijk salaris ,Peter en John zouden haar het 1.000.000 geven met het programma er bij.

Gast
Jahhj
mei 22, 2020 12:05

In veel opzichten een dom artikel. Alsof al het opgenomen materiaal ook wordt uitgezonden. Ze werkt wel wat meer dan die minuten.

Gast
mark2
mei 22, 2020 12:05

Ik heb juist dit seizoen een aantal keer gedacht dat Zij dit programma geweldig presenteert! Stelt op fijne manier de moeilijke vragen. Top! Prettig persoon. Wellicht minder zichtbaar omdat ze op de achtergrond blijft… maar das nu juist de bedoeling!

Gast
Warmoes
mei 22, 2020 12:02

Goed onderzoek van de Party!
De NPO lijkt de BBC wel met zijn buitenproportionele slarissen voor gemiddelde shows en hosts.
‘Al die reistijd’ valt enorm mee op 52 weken in dit kleine land, die ploegen. producers en verslaggevers moeten ook op pad, zoals voor nog een hele hoop andere shows.
En om er meteen maar even wat Engels tegenaan te knallen: BZV is een format driven show en geen ego-driven programma, die ook door andere aangename presentatoren gepresenteerd kan worden.

Gast
Bestaat Party nog?
mei 22, 2020 11:55

Dacht dat het al over de kop was.

Gast
aammehoela
mei 22, 2020 11:47

Wat een vooringenomen stuk prutswerk. Die boeren zitten door het gehele land, dus reist Yvon ook het gehele land door. Als je al die (reis)tijd meeneem en al die andere zaken rond dit programma kom je tot geheel andere cijfers. Of je het programma nu wel of niet leuk vindt, deze conclusies zijn niet terecht.

Gast
Geox
mei 22, 2020 11:44

Ze heeft gewoon geluk dat er zoveel onnozele vrouwen en onderdanige mannen in dit land wonen die genieten van ordinaire koppelpraktijken.

En dat de staatszender haar met belastinggeld beloont is dubbel geluk.

Gast
teuntje
mei 22, 2020 11:42

Yvonne is al zolang een geldgraaier ze gebruikt haar image van uit deklei getrokken boerin wat ze niet is

Gast
chris?
mei 22, 2020 11:41

Ja veel geld voor haar, maar haar programma is wel een trekpleister

Gast
Tycho Graagnat
mei 22, 2020 11:40

Minder, minder minder!

Gast
q8
mei 22, 2020 11:34

wat een jaloezie daar in de mediawereld,
gelukkig dat yvon daar niet op reageert,
ik zeg…yvon ga lekker door, en laat die B/C acteurtjes lekker dom kletsen,
ze zien graag de zoon/ dochter van,,,,zielig gewoon,
gewoon negeren dat inteeltvolk

Gast
Jeroen
mei 22, 2020 11:33

Ja zo kun je over iedereen wel wat zeggen. Bijna al die bekende nederlanders, doen niet zoveel, om een top salaris te verdienen. Zelfs de koning alexander en zijn gezin. Doen niet genoeg, om daar jaarlijks 300 miljoen voor aan uit te geven van het overheidsgeld. Straks als de dochter van alexander 18 is krijgt ze 1.5 miljoen vd overheid. En dan gaan zeuren over die 2 ton die jaspers krijgt. Terwijl ze de meeste kijkcijfer heeft met haar programma.

Gast
Jonge kerel met smaak
mei 22, 2020 11:27

@zomaar een persoon dat vind jij! Ouwe zak.

Gast
K. Lieb
mei 22, 2020 11:26

Waarom krijgen presentatoren uberhaupt zoveel betaalt?

Gast
Angeltje
mei 22, 2020 11:25

Waar bemoeit die Party zich mee ?
Ga aub roddels zoeken om in je blaadje te zetten.

Gast
Zomaar een persoon
mei 22, 2020 11:24

@Anoniem – Dat is helemaal geen publiekstrekster. Ze heeft haar hoofd gewoon niet helemaal mee.

Gast
Zomaar
mei 22, 2020 11:23

In beeld zijn is niet alles, werkzaamheden buiten beeld vergt de meeste tijd.
Best wel normaal salaris voor zo’n groot succes wat het programma is.

Gast
Huismaker
mei 22, 2020 11:22

Jaspers is niet meer dan uitgekookte toneelspeelster. Alsof we achterlijk zijn. Een soort van psychologe spelen.
Vergeet nooit dat Pieter Lakeman bij DWDD haar spuug en spuug zat was. Zat ze weer de psychologe te spelen. Lakeman kon zich niet meer inhouden en gaf haar de wind van voren.

Gast
Anoniem
mei 22, 2020 11:18

Ik vind dat Nicolette Kluivert dit programma moet presenteren. Zij woont op een boerderij en is geloofwaardiger in dit format.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen