SBS 6 zet Merel Westrik op eenmalige coronatalkshow

Als Merel Westrik vorig jaar niet voor de diepe zakken van John de Mol was gevallen, had ze tijdens deze coronacrisis bij RTL Nieuws aan de frontlinie van de nieuwsverslaggeving gestaan. Eén mislukte Net5-talkshow later zit de presentatrice echter op de reservebank van Talpa en het dreigt een hele lange zit te worden. Aankomende dinsdag mag ze er wél even af, want dan komt ze samen met Hidde van Warmerdam met een eenmalige coronatalkshow, prime time op SBS 6.

‘De Toekomst van Nederland: ons leven na corona’ is een speciale samenwerking tussen Hart van Nederland en het AD, waarin de vraag centraal staat wat we leren van deze crisis en wat dat betekent voor ons leven daarna.

Presentatoren Merel en Hidde laten in de studio een breed gezelschap gasten uit het hele land aan het woord: allemaal Nederlanders die direct geraakt zijn door de crisis. “De blik is gericht op de toekomst. Wat is blijvend, ook als er een vaccin is?

De belangrijkste thema’s zijn gezondheidszorg, werk en samenleven. “Heeft straks iedereen nog recht op zorg, ook als je ongezond leeft? Wordt thuiswerken de norm? En houden we een anderhalve-metersamenleving?

Met representatief onderzoek via het Wat vindt Nederland-panel wordt gepeild hoe heel Nederland er tegenaan kijkt en tijdens de uitzending kunnen kijkers hun stem laten horen via de AD-app. “In de studio praten we met de ervaringsdeskundigen, experts geven hun input via een videoverbinding.”

De coronatalkshow zal op dinsdag 26 mei om 20.30 uur te zien zijn op SBS 6.

Foto: SBS

50 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Jaap Aap
mei 24, 2020 11:56

Gaaf, een programma voor iq-loos campingvolk…

Gast
Flora
mei 23, 2020 10:54

Hidde van warmendam hahahahahha met die klote stem, vreselijke vent.

Gast
Ome Cor
mei 23, 2020 08:21

Zodra je in de val Sjon zit, is het afgelopen met je geloofwaardigheid. Tsja en je hebt altijd weer ‘n aantal naïevelingen die denken het helemaal te gaan maken. Helaas Merel, jij bent ongeschikt. Het is beter om dat nu feitelijk vast te stellen en haar dat te laten weten. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Gast
Snake Charmer
mei 23, 2020 01:44

Ze hebben bij Talpa nog steeds niet door dat het TV publiek Corona moe is? Sowieso hoef je voor actualiteit niet hij Talpa te zijn met hun local TV journalistiek.

Gast
jantje
mei 23, 2020 00:34

350.000 kijkers, mark my words.

Gast
CB
mei 22, 2020 21:18

AD en SBS6… huh? AD en SBS6? DPG Media had toch een alliantie met RTL gesloten? Heb ik iets gemist?

Gast
Actries van Houten
mei 22, 2020 19:19

Hè wat leuk, Merel en Hidde weer samen. Die kennen elkaar nog van (het bezemhok van) AT5.

Gast
Optiefen met die anderhalve meter
mei 22, 2020 19:13

Die anderhalve meter gaat wel verdwijnen ja. Er zijb zelfs halve zachten die er gadgets en apps voor maken. We zijn gek geworden met z’n allen

Gast
WEST*
mei 22, 2020 18:24

Recht op zorg: JA
Thuiswetken de norm: Zal meer worden ja.
Anderhalvemeter samenleving de norm: NEE, dat gaat hoe dan ook verdwijnen. Niet goedschiks dan wel kwaadschiks.

Antwoorden bekend, show niet meer nodig.

Gast
Lies
mei 22, 2020 17:58

Zo jammer dat zij is overgestapt. Ze had het geweldig gedaan bij Op1, weet ik zeker. Overgehaald door Linda met haar leeghoofdige vriendinnenclubje en een rianter salaris. Meiske, je kunt zoveel beter dan dit!

Gast
Oh Merel weer een flop, tokkies kijken niet naar ditsoort programma's
mei 22, 2020 16:17

Johny the selfkicker heeft weer wat bedacht voor Merel de geldgraaier.

Dit is weer een flop en het programma komt niet boven de 400k.

Wat is dit triest voor die Merel. Verkeerde vrienden hebben haar naar de sloop gebracht. Geld doet geen wonderen in haar geval.

Gast
Tina
mei 22, 2020 16:16

Merel is klaar. Dat komt er van als je geen persoonlijkheid hebt. Goede vaart, dom hockeytutje.

Gast
Johanneke van Es
mei 22, 2020 15:50

“Mosterd na de Maaltijd” zou een betere titel voor dit programma zijn geweest.

Gast
Dirk
mei 22, 2020 15:30

Welk ‘ei’ heeft dit in vredesnaam bedacht voor SBS.

En @A.M. dat kan ze idd niet zo goed.

Gast
A.M.
mei 22, 2020 15:19

Hopelijk vergeet Merel haar spiekbriefjes niet, want een normaal spontaan gesprek kan ze echt niet voeren.

Gast
Sjaak
mei 22, 2020 14:50

Kansrijk!

Gast
Lachgas
mei 22, 2020 14:40

Kansloos!

Gast
Wessel
mei 22, 2020 14:29

En Merel stinkt er weer in…. of ze moet wel.
Jammer hoor, ze had zoveel journalistiek talent.

Gast
Bert Nooitgedacht (de echte BN-er)
mei 22, 2020 14:26

Foutje Boer, moet SBS zijn. Bedankt!

Gast
Yvonne
mei 22, 2020 14:11

Hahahahaha , wat een aanfluiting! Woensdag prachtig weer. JAmmer
Joh, 75.000 kijkers hahahaha

Gast
Ben Zine
mei 22, 2020 14:08

Bert Nooitgedacht is nog in de veronderstelling dat Merel Westrik nog bij RTL werkt, hij had nooit gedacht dat Merel nij bij SBS zit. Nooit denken is dus niet goed.

Gast
Boerenverstand
mei 22, 2020 13:56

@BN: wat heeft RTL hiermee te maken?

Gast
Dakdekker
mei 22, 2020 13:52

Merel, als je dit leest:

Jij kan zoveel beter dan dit… Hopelijk word je snel voor iets beters gevraagd (dat zal niet bij Talpa zijn, gok ik)

Gast
Bert Nooitgedacht (de echte BN-er)
mei 22, 2020 13:52

Coronashow: natuurlijk, zo kennen we RTL weer.
Over de lijken van 300.000 coronadoden een show maken.
Yes, that myst go on!

Gast
Bart
mei 22, 2020 13:32

Rob Goossens zou het zo kunnen zeggen.
Zijn hoofd komt echt met dit soort verzinsels.
Weg met die man bij Boulevard en De Telegraaf

En over die coronashow op SBS6. Mosterd na de maaltijd en na-aperij zoals altijd bij SBS/Talpa. Voor de rest totaal niet urgent en dan nu ineens met een 2 uur durende special over corona komen. Wat een domme mensen staan er daar aan het roer.

Gast
Robert
mei 22, 2020 13:31

Bijzondere samenwerking. Daar waar RTL een samenwerking heeft met de eigenaar van het AD: https://www.dpgmedia.nl/nieuws/strategische-alliantie-rtl-nederland-en-de-persgroep

Gast
RaymondVL
mei 22, 2020 13:16

Merel Westrik? Flop in de dop dus!

Gast
DeLeugenaar
mei 22, 2020 13:04

@Rob Goossens
Whahahahahahaha. SufKut

Gast
Wendy's dealertje
mei 22, 2020 13:02

Kunnen ze dit programma niet een paar maanden verzetten, ik viund het er nog te vroeg voor.

Gast
Rob Goossens
mei 22, 2020 12:58

Jeroen Pauw gaat naar RTL waar hij samen met Loretta Schrijver een vooravondtalkshow gaat maken.

Pauw & Schrijver komt op het tijdslot van RTL Boulevard. RTL Boulevard gaat naar het tijdslot van 17:30. GTST stopt eind dit jaar.

Het RTL Nieuws en Editie NL gaan naar 17:00.

17:00 RTL Nieuws
17:10 Editie NL
17.30 RTL Boulevard
18.30 Pauw & Schrijver
19.30 RTL Nieuws
20.00 Primetime
22.00 Jinek

Gast
SoFe
mei 22, 2020 12:53

@Wakker Nederland. Sorry hoor maar die site kan iedere Jan Doedel opstellen. Zeggen dat Vitamine C en zink helpen voor een goede gezondheid. Duh…
En groenten eten en genoeg slapen. Wat een pruts site.
Ze benoemen de dingen die je ook zonder Covid-19 moet gebruiken om als mens gezond te blijven. Totaal overbodig.

Gast
Pieter
mei 22, 2020 12:44

We hebben ook echt behoefte aan corona talkshows….

Gast
Babs74
mei 22, 2020 12:40

Merel is voor het grote geld gedaan. Jammer. Ze is niet meer geloofwaardig. Jammer.

Gast
AT5
mei 22, 2020 12:39

Merel, gauw overstappen naar AT5!
Je bent volledig aan het verdwalen bij Talpa TV.

Gast
Marc
mei 22, 2020 12:37

Merel en Hidde>
AT5 herleeft.
Succes!

Gast
BRK
mei 22, 2020 12:34

Opvallende combinatie, aangezien RTL een ‘strategische alliantie’ heeft met De Persgroep (waar het AD onder valt).

Lijkt mij overigens wel heel erg koffiedik kijken allemaal. Niemand weet hoe alles er over een jaar uit ziet, dus dan wordt het wel heel erg een speculatieshow.

Gast
SoFe
mei 22, 2020 12:29

Jammer dat ze haar carrière heeft verpest. Ze is nu 40 en het wordt moeilijk om nog een icoon op de Nederlandse tv te worden. Haar opvolgster Anita Sara Nederlof kwam in een gespreid bedje. opgeklommen van een actrice in Amika, naar verslaggever naar semi-nieuws anker. en dat op haar leeftijd.

Gast
Curryworst
mei 22, 2020 12:24

De trouwe SBS kijker wil actie en sensatie.
En het liefst in een half uurtje gepropt want anders verslapt de aandacht.
En geen hoe-nu-verder coronadiscussies.

Gast
Wakker Nederland
mei 22, 2020 12:22

@Denk Na: Helemaal mee eens. Hier heb je als Nederlander geen ene pepernoot aan. Mensen dom en angstig houden in plaats van ze te informeren wat ze zelf kunnen doen. Hier heb je meer aan: https://zelfzorgcovid19.nl

Gast
Patty 💩
mei 22, 2020 12:20

Ik heb gepoept.

Gast
Tsja
mei 22, 2020 12:19

Lekker op tijd.

Gast
Geox
mei 22, 2020 12:18

Zou DPG-media een oogje op Talpa hebben?

Gast
Verfrissend en vernieuwend?
mei 22, 2020 12:18

Hoe laat kun je nog in beweging komen als zender?
Blijkbaar heel laat.
Volgende flop voor Merel.

Gast
Dries Roel Vink
mei 22, 2020 12:17

Ze kunnen Merel beter op een grote neger zetten 😎

Gast
MEROL
mei 22, 2020 12:17

Als Merel haar haar stijlt ziet ze er een stuk serieuzer uit overigens.

Gast
Emiel
mei 22, 2020 12:17

Het AD en SBS zitten wel op de zelfde lijn.

Wie weet wordt dat ook wel Talpa media.

Gast
Mick
mei 22, 2020 12:16

Talpa kan gewoon een ANP Nieuws maken met Roelof Hemmen en Merel Westrik in het presentatieteam.

Gast
Tim
mei 22, 2020 12:16

Ja op zo’n programma met ingewikkelde onderwerpen zit de gemiddelde SBS6-kijker echt te wachten. LOL!

Gast
Denk Na
mei 22, 2020 12:15

Kortom een stukje MSM indoctrinatie en bangmakerij waar de honden geen brood van lusten. Een te mijden programma dus.

Gast
Zomaar
mei 22, 2020 12:15

Onderwerp corona, dat hadden we nog niet gehad.
Blij dat spuit 11 John dit oppakt.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen