Thomas Erdbrink toch niet aan de slag bij Op1

Thomas Erdbrink gaat niet aan de slag bij de late talkshow Op1. Hij heeft er wel over gesproken, maar is te druk. Dat heeft hij laten weten aan RTL Boulevard. Rob Goossens, de tv-kenner van Boulevard en De Telegraaf, beweerde donderdag dat Erdbrink samen met Nadia Moussaid een nieuw Op1-duo gaat vormen namens de VPRO, maar dat is dus niet zo. Boulevard heeft een dag later alsnog wederhoor gepleegd bij de journalist en daaruit blijkt dat hij voorlopig niet te zien zal zijn in Op1.

Boulevard-host Luuk Ikink: “Thomas Erdbrink noemden we hier gisteren al als kanshebber om bij het programma Op1 te komen als presentator van één van de duo’s, vandaag hebben we de journalist even gesproken. Hij zegt: ‘Ik ben inderdaad wel in gesprek geweest met de leiding van het programma’, maar hij gaat het niet doen, want hij heeft er geen tijd voor.”

Wellicht gaat Erdbrink in de toekomst alsnog aan de slag voor Op1. “Hij vertelt ons wel dat hij het een mooi programma vindt en dat hij hoopt dat hij het alsnog een keertje mag gaan doen. Geen Thomas Erdbrink dus. Ze moeten verder gaan zoeken.”

Op1 gaat in de zomer terug naar vijf avonden per week. Als de VPRO wordt toegevoegd aan het programma, dan moet BNNVARA de vrijdagavond inleveren.

Lees ook: BNNVARA levert Op1-avond in, welk duo ligt eruit? (gisteren)

Update 29 mei, 10.03 uur: Rob Goossens vult aan dat de stelligheid over Erdbrink niet van hem kwam, maar van de Boulevard-redactie. In zijn eigen Telegraaf-artikel hield hij wel een slag om de arm.

Foto: VPRO

21 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Peter
mei 24, 2020 10:03

Ja prima toch npo1 blijft het beste op de avond dus avond leider

Gast
Martin
mei 24, 2020 09:49

*Bas … echte deskundigen???

Ze weten het allemaal niet die ‘deskundigen’.

Ik ben geen Maurice de Hond fan maar deze man heeft ook iets te vertellen. En hij heeft geen belangen … 😉

We dienen meer Maurice aan tafel te krijgen. Een beetje tegengeluid kan geen kwaad.

Gast
Joop55
mei 23, 2020 22:29

Natte wind Goossens heeft ook weer eens wat te kraaien.

Gast
Bas
mei 23, 2020 18:33

@Sender: Ik denk dat wij in dit land niet zoveel te klagen hebben. En wie de NPO niet trekt kijkt toch lekker naar de CO. Maar dat zijn er steeds minder. Persoonlijk ben ik blij dat ik in Op1 vooral échte deskundigen laat horen.

Gast
Insider
mei 23, 2020 16:01

Lijkt mij ook Wilfried de Jong. Tim den Besten zie ik ook wel voor me. Zeker bij de VPRO. Lekker tegendraads en vrijzinnig.

Gast
Milan
mei 23, 2020 12:25

Die Goossens zit er weer naast, Wat een flapdrol!

Gast
Sender
mei 23, 2020 11:25

Bas
za 23 mei 2020 om 10:59 ,

Maar na een maand stond het programma als een huis????
Het programma is vooral tendentieus en scoort hoog omdat de kijker onze NPO ziet zoals men Rutte zag de afgelopen tijd, een leider, een veilige en vertrouwde haven in moeilijke dagen.
In werkelijkheid ging en gaat de vergelijking bij beiden mank.
Rutte leunde tegen Merkel aan en vertelde halve waarheden. Ik mag hopen op een parlementaire enquete als het achter de rug is.
De NPO op zijn beurt ontwikkelde na het vrij plotselinge vertrek van Jinek en Pauw een nieuwe talkshow voor de late avond ( weliswaar vroeger) en dat was een grote gok.
Er schoven meer omroepen aan, de zuilen met ieder zijn achterban maar in werkelijkheid was en is het vooral een pot nat.
Zoals ik al vaker schreef van enige pluriformiteit is geen sprake. Helemaal niet dus.
Dat maakt het een dertien in een dozijn show. En zo werd Op1 al snel Ab1 genoemd naar de gast die zo ongeveer aan de tafel bleef vast plakken, Osterhaus.
Zagen we buiten de Hond andere mensen, die corona vanuit ander licht zagen? Hoorden we professoren zoals Huismaker wel schreef als van Wolferen met een andere kijk op zaken?? Nee dus.

Met de komst van de VPRO heb ik weer een klein beetje hoop.
Deze vrijzinnige omroep die vroeger veel tegen heilige huisjes schopte kan misschien iets van dat gevoel doen terugkeren en een knuppel in dat brave hoenderhok gooien bij Op1

Gast
Bart
mei 23, 2020 11:12

En weer zat Rob Goossens er naast!

Gast
Sandra
mei 23, 2020 11:10

@Ron
‘die net als Nadia uitstraling, aantrekkingskracht en inhoud heeft’

Je bent dus nu echt doorgedraaid!

Gast
Jan
mei 23, 2020 11:01

Wilfried de Jong lijkt me de aangewezen kandidaat voor de VPRO. Goeie gast. Maar Nadia moussaid kan het natuurlijk ook prima alleen af…

Gast
Bas
mei 23, 2020 10:59

NPO heeft zoveel kwaliteit. Mooie van de Op1-formule is dat het programma niet alleen steunt op de presentatoren.. Komt vast weer een mooie line-up. Was veel kritiek en pessimisme, maar al na één maand stond het programma als een huis.

Gast
Ron
mei 23, 2020 10:58

Jammer! Hoop dat de VPRO iemand kan vinden die net als Nadia uitstraling, aantrekkingskracht en inhoud heeft. Geen grijze muis die bij haar in het niet valt. Werkt Wilfried de Jong (ooit zomergastenpresentator tenslotte) niet ook voor de VPRO? Of Eric Corton?

Gast
Koen
mei 23, 2020 10:51

Rob heeft nog nooit iets goed gehad. Dus helaas.

Gast
Sender
mei 23, 2020 10:46

Ik zei het eerder, ‘skip’ dat hele BLVD en alle presentatoren en deskundigen. Een aanfluiting.
Maar Thomas, maak mooie reportages als ‘Onze man in Teheran’.
Dat was van grote klasse en daar ligt je talent. Ik weet dat Iran er nu niet in zit als mogelijkheid maar blijf je talent trouw en maak samen met Ruben Terlou bij de VPRO ( of VARA..misschien) de mooie, oogstrelende tv als voorheen.
Geen opgepoetste kitch, maar de werkelijkheid was je handelsmerk.

Gast
Bernd
mei 23, 2020 10:41

WEST* – Anderhalvemeterindustrie? Is het tegenwoordig ook al een industrie? Weet je wat wat ‘industrie’ inhoudt?

Gast
Mag ik ook eens een keer wat zeggen.
mei 23, 2020 10:38

Wat heeft die Goossens een ontzettend dom hoofd.

Gast
Curryworst
mei 23, 2020 10:37

Je kunt ervan uit gaan dat alles wat Rob Goossens zegt niet klopt.
Dus op die manier heb je toch iets aan zijn foutieve informatie.

Gast
WEST*
mei 23, 2020 10:33

Bom op de anderhalvemeter samenleving. Want dat is niks dus kan het beter eindigen

Gast
mark2
mei 23, 2020 10:33

Rtl boulevard checkt toch altijd alles?

Gast
WEST*
mei 23, 2020 10:21

Gelijk heeft hij. Op1 is één en al coronaindoctrinatie om de mondkapjes en anderhalvemeterindustrie te supporten. Daar gaan we niet aan meedoen.

Gast
HUGO
mei 23, 2020 10:17

We hadden het kunnen weten

Goossens zit er altijd naast.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen