Ronald Molendijk houdt zich van domme in Shownieuws

Ronald Molendijk vindt het geestig om in Shownieuws net te doen alsof hij geen enkele affiniteit heeft met de entertainmentonderwerpen die besproken worden. Wél bijna elke avond achter de desk zitten, maar nog steeds niets weten over de showonderwerpen die de revue passeren: dat is natuurlijk een beetje ongeloofwaardig. Het wringt ook bij zijn collega’s, die zich ergeren als Molendijk weer eens acteert dat hij helemaal niets weet van al die ‘oppervlakkige’ showbizzpersonages.

Het begon al bij het eerste onderwerp over het bekende Ik Vertrek-stel Theo en Jolanda, die een pannenkoekenhuis zijn gestart in Gambia en nu in coronanood zitten. Daarna werd een bruggetje gemaakt naar een nieuwtje over de Meilandjes, die ook bekend werden door Ik Vertrek.

Compleet onnodig legde Molendijk het gesprek even stil door te vragen: “Zijn die pannenkoekenmensen nou de volgende Meilands of mis ik gewoon even de overgang?

Collega Patty Brard deed haar best om Molendijk zo snel mogelijk weer koest te krijgen, zodat de uitzending kon worden hervat.

Even later was het weer raak tijdens een enkele minuten durend item over William Spaaij. De musicalacteur grapte dat het enige voordeel aan corona is dat er straks geen hoestende mensen meer in de zaal zitten. “Sorry, maar wie was die man?“, zei Molendijk, die dat kennelijk een relevante inbreng vond.

Om daarna de onnodige opmerking te maken: “Die is dus blij dat als er minder mensen komen dat er ook geen hoestende mensen komen?

Patty Brard en Evert Santegoeds in koor: “Dat was een grapje…

Later was er een item over beroemde duo’s zoals Theo en Thea en Carlo en Irene. Toen stak Molendijk zijn vinger op om te vertellen dat ook híj een duo vormt, namelijk met Erland Galjaard. “Ik draai met Erland samen als Soulvation. Wij zijn geen tegenpolen van elkaar, maar we vullen elkaar wel aan.

Soulvation…? Wat is dat?

Foto: SBS

48 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Er Land
mei 26, 2020 09:29

Roland, vanavond weer Wendy uit elkaar trekken!

Kom je kijken?

Ik had willen vragen of je mee wilt doen maar aangezien jij lichamelijk (en geestelijk) impotent bent, zal dat niet lukken.

Groetjes,
je financiële kruiwagen☺

Gast
Derhal Flynn
mei 25, 2020 19:48

Wat een lul is die vent. Nou als die maar gelukkig is met zijn billenmaat. Lees ik nu dat het opgewarmde lijk van Patty Brard weer is gereanimeerd? Die is ook diep gezonken zeg sinds ze een top show neerzette in haar dekzeilen badpak.
Spring of ik trap je van die duikplank af. Alles voor het geld.
Het is dat ik geen SBS kijk anders had ik er wel eerder een mening over gehad, dus excuses voor de late reactie.

Gast
JB de Vries
mei 25, 2020 14:57

Ik vind het een verademing dat hij erbij is. Lekker nuchter. Soms is het ook geneuzel over niks. Vaak genoeg denken andere lui aan de desk veel te weten, maar is het enige wat ze doen nazeggen wat een artiest net zei of ze raden wat ze allemaal zullen denken. Ronald lult in ieder geval niet slap met iedereen mee

Gast
Rob
mei 25, 2020 13:39

Mag daar zitten bij shownieuws omdat hij zijn piemeltje in het mondje van Erlangs mag stoppen want iets anders kan hij niet, hersenloze sukkel van een creep.

Gast
Bob
mei 24, 2020 21:40

Ik verzoek U beleefd.
Haal deze Ronald Molendijk alstublieft van de buis.

Gast
Jan Lol
mei 24, 2020 20:55

vriendje van Erland Galjaard, of hoe die eikelook magheten, dat tie in dit shownieuws zit is weer eens een vriendedienstje, want hij had geen moer te doen met zijn eigen “zaak”…

Gast
WIM
mei 24, 2020 18:29

WAT EEN ENORME EIKEL IS DAT !!
EN DAN MET DIE LIJSTJES KOMEN DIE NIEMAND KENT MAAR WAAR HET HOMO DUO OP 8 STAAN…LACHWEKKEND.

Gast
Lien
mei 24, 2020 17:45

Roland Molendijk??? Nooit van gehoord. Wie is dat?

Gast
Derksen J.
mei 24, 2020 17:26

Wat is nu het doel van MC om dit artikel te plaatsen? Of houd MC zich ook van de domme door een artikel te schrijven waar werkelijk niks zinnigs in staat, of is dit nu in het platform van Ronald Molendijk geworden. Hier geld de pot verwijt de ketel.

Gast
maurice
mei 24, 2020 17:16

Is Ronald Molendijk niet de slechtste Dj van Nederland met zijn idiote trekjes

Gast
Ingrid 🌼
mei 24, 2020 15:51

Domheid betaald goed, toch? 🤑🤑🤑🤑🤑🤑

Gast
Mohammed de Profeet
mei 24, 2020 14:56

Wat een engnek! Zeker een vieze turk!

Gast
Mick
mei 24, 2020 14:55

Patty doet Shownieuws goed zo lijkt het tot nu toe, het aantal doorkijkende kijkers na HvNL is weer groter.

Gast
E lly
mei 24, 2020 14:52

Ik erger me al steeds aan die vent.

Volge de keer zet ik tv op andere zender

Gast
E lly
mei 24, 2020 14:52

Ik erger me al steeds aan die vent.

Volge de keer zet ik tv op andere zender

Gast
Piet Pannelap
mei 24, 2020 14:16

Hij hoeft weinig moeite te doen om dom over te komen.

Gast
Pietertje
mei 24, 2020 13:47

Hersenloze sukkel is die Molendijk!!

Gast
Gekkerd
mei 24, 2020 13:19

Bij RTL zijn ze blij dat hij daar weg is .

Gast
Ton
mei 24, 2020 13:16

Mogenlijk is al jaren een waardeloze klootzak die helemaal niets toegevoegd , nergens niet.

Gast
teuntje
mei 24, 2020 12:32

Hij staat daar omdat zn vrindje Geiljaard hem daar neerzet hij kan en weet niks whaaaaaaaaa de bekende kruiwagen

Gast
Captain Caveman
mei 24, 2020 12:22

Kunnen de ontslagen medewerkers straks op tv hun ex collega zien die een goed betaalde klus heeft over gehouden dankzij zijn vriend erland en baasje sjonnie! Daar hadden zij ook kunnen staan als ze goed kunnen likken en kontkruipen. Want talent heeft mijn huis marmot zelfs nog meer dan deze overjarige puber. Voorlopig wordt dat allemaal geaccepteerd als je wat hoger in de organisatie zit daar bij sjonnie. Ten koste van het personeel op de vloer en achter de coulissen! Sterkte daar bij dat circus in hilversum, voor degenen die op de schopstoel zitten!

Gast
Mike
mei 24, 2020 12:01

De ideale drol heeft doorgaans een lichtbruine kleur, niet veel geur en de vorm van een sigaar. Ronald Molendijk is een uitzondering.

Gast
Youp
mei 24, 2020 11:58

Samen met Peter R de Vries en Tim Hofman de 3 grootste arrogante kutkwallen van de Nederlandse televisie

Gast
Co Rona
mei 24, 2020 11:44

Heb nooit geweten dat een wormvormig aanhangsel deskundig kan zijn.

Gast
Ron
mei 24, 2020 10:51

@Koen: dan valt meneer uit zijn rol ja. Klopt.

Gast
Koen
mei 24, 2020 10:49

Maar als VI zich afvraagt wie in godsnaam Ronald Molendijk is, is meneer Molendijk gepikeerd.

Gast
Ron
mei 24, 2020 10:47

Hij wil graag het kritische mannetje spelen in Boulevard en nu in Shownieuws. Het is en wordt een trucje. Het is zijn taak om dat te zijn en dat vervuld hij met verve. Hij heeft de rol die Peter R. de Vries in Boulevard heeft. Maar die is écht, Molendijk niet.

Gast
Guttegut
mei 24, 2020 10:33

Dat Shownieuws is toch ook hemeltergende kut tv voor achterstandwijk tokkies!

Gast
sjef
mei 24, 2020 10:19

is niet moeilijk voor die konte kruiper om zich van de domme te houden

Gast
Captain Caveman
mei 24, 2020 10:16

Nederland heeft maar een paar goede artiesten. Daar hoor je weinig van. Dit soort ‘artiesten’ is waar we het mee moeten doen; niets dus! De 54 jarige puber uithangen staat ook zo sneu gecombineerd met een midlife crisis bandje waarmee andere mid lifers zich weer hip en aantrekkelijk kunnen voelen.

Gast
Tvbubble
mei 24, 2020 10:00

Roland Molemdijk is de Sander Schimmelplek van Op1….is ook nooit voorbereid, geeft domme opmerkingen en zit er voor Jan met de korte achternaam

Gast
Dartsfan
mei 24, 2020 09:36

Als je deskundige bent over onderwerpen waar je niets over weet: wat heb je daar dan te zoeken ?!

Gast
Verhoeve
mei 24, 2020 09:34

Te veel mensen aan de desk soms niet te verstaan.En dan Patty met haar plastieken gezicht,je ziet niet eens haar ogen, wat een nagemaakte.nog erger dan Wendy v.dijck.

Gast
mark2
mei 24, 2020 09:27

Hij praatte over abba alsof hij er wat vanaf wist.. Benny werd geshowd in shownieuws, ze kondigden Björn aan.. voor een shiwbiz-programma erg fout! Molendijk wist te vertellen dat er al 1 titel bekend was van de twee nieuwe liedjes terwijl er gewoon Al langere tijd de titels van beide nummers bekend zijn..
al met praat jij alsof hij echt alles weet… niet dus! Valt aardig door de mand zo

Gast
Linde
mei 24, 2020 09:21

En waarom 4 mensen aan de desk? Wat een kippenhok!

Gast
Huismaker
mei 24, 2020 09:18

Ik weet nu welke rol hij moet vervullen. Maar komt over als het “zwakke broertje”.

Gast
HUGO
mei 24, 2020 09:15

Dat is zijn rol toch?

Gast
Fox Mulder
mei 24, 2020 09:13

Ronald Molendijk is waarschijnlijk één van de draconische maatregelen. Iemand koffie?

Gast
Bart
mei 24, 2020 09:03

Het is best sneu hoe Ronald er bij zit bij Shownieuws. Puur een geld kwestie. Zijn vriendje Erland heeft hij hem gewoon naar SBS gehaald en gezorgd dat hij meer geld krijgt dan bij Boulevard. Zit ie daar een beetje in een hoekje met een blijkbaar wat doe ik hier?

Toevallig een keer gekeken en hoe hij reageerde op die William Spaay was dan wel weer grappig. Evert zei, een van de grootste musicalsterren van dit moment. Dan is het niveau van de musicalsterren wel erg laag. Belachelijk (schandalig) ook die corona maatregelen in de theaters. Onmiddellijk kappen met deze onzin en gewoon helemaal open gooien. Nergens voor nodig al die maatregelen. Dom van William om daar een beetje enthousiast over te gaan staan doen.

Gast
Abij
mei 24, 2020 08:57

Wat een programma zeg met een stel ondeskundige aan zo’n desk! En dan die Ronald Molendijk als hij erland niet had gekend had hij er niet eens gestaan! Irritante man !!!

Gast
Sjaak echt
mei 24, 2020 08:55

Wie is dat, Roland Molendijk?

Gast
Broekhoest
mei 24, 2020 08:41

Maar ze nemen toch alles van tevoren even door?

Gast
Ten Toes Down
mei 24, 2020 08:40

Wie is dit?

Gast
Hans van der Togt
mei 24, 2020 08:39

Ronald zit in z’n midlife crisis met z’n baseball-jackie aan, totaal irrelevant aan de desk. Laat Koos van Plateringen maar weer terugkomen, wel goed ingevoerd en heeft hart voor z’n vak. Santé !

Gast
tonio
mei 24, 2020 08:37

Ga AUB niet aan maar onder de desk zitten MAFKEES…………………..

Gast
Micky
mei 24, 2020 08:33

Beste Ronald Molendijk!! Misschien moet je je ff in lezen wat jullie bespreken, dan komt er ook geen onzin uit je…Ja er zit een knop op je tv(zat) dan hem maar negeren…

Gast
Kris
mei 24, 2020 08:32

Hij spoort niet, achterlijke vent…………

Gast
Micky
mei 24, 2020 08:29

Wat doet ie daar in hemelsnaam, beetje onnozel er bij staan alsof hij niks weet van een onderwerp, beetje onnozel is die vent wel, zn muziek met Erland is enige wat hem interesseert om over te praten.. Haal die vent aub van de buis.. geen toegevoegde waarde… oja hij zit daar vanwege zn vriendschap met Erland, daarom zit ie daar….maar goed. weg met die vent

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen