Tv-kijker verkiest legoblokjes boven Suikerfeest


De kijkcijfers van zaterdag 23 mei 2020 (SKO)

De Nederlandse tv-kijker loopt er niet echt warm voor om het Suikerfeest te vieren. De eenmalige show Wat Een Suikerfeest met Najib Amhali zorgde zaterdagavond voor een flink kijkcijferdal en werd verslagen door de legoblokjesshow van RTL 4. Waar Lego Masters 1,4 miljoen kijkers (25 procent) scoorde, trok de Suikerfeestshow van NPO 1 slechts 799.000 kijkers (14 procent). En dat terwijl het Journaal ervoor (2,2 miljoen) en Even Tot Hier erna (1,3 miljoen) veel succesvoller waren.

Het lukte RTL 4 om half tien níet om NPO 1 te passeren. All You Need Is Love was met 976.000 kijkers (18 procent) niet sterk genoeg voor Even Tot Hier.

Het brons op prime time is voor NPO 3, dat met Somerdahl Murders uitkwam op 789.000 kijkers (14 procent).

Op de vierde plek komt SBS 6 dankzij het door 569.000 mensen (11 procent) bekeken De Beste Liedjes Van. De Dance Dance Dance-herhaling trok ervoor 319.000 kijkers (6 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met Belgravia: 457.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Maze Runner Death Cure: 314.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met The Final Score: 276.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 262.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Helden van hier: 178.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI Miami: 152.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Kassa (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (1 miljoen), Half acht nieuws (949.000), RTL Boulevard (559.000), Eigen huis & tuin (549.000) en Blauw bloed (516.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (1,3 miljoen), Hart van Nederland (696.000), Shownieuws (636.000) en het late RTL Nieuws (402.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.200.000
02. Lego Masters (RTL4) 1.420.000
03. Even tot hier (NPO1) 1.325.000
04. Op1 (NPO1) 1.266.000
05. Kassa (NPO1) 1.192.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 1.147.000
07. EenVandaag (NPO1) 1.047.000
08. All you need is love (RTL4) 976.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 949.000
10. Wat een suikerfeest (NPO1) 799.000


11. Sommerdahl Murders (NPO3) 789.000
12. Hart van Nederland (SBS6) 696.000
13. Shownieuws (SBS6) 636.000
14. Frontberichten (NPO1) 592.000
15. De Beste Liedjes Van (SBS6) 569.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.2%
2. RTL4 / 17.6%
3. SBS6 / 9.6%
4. NPO3 / 6.5%
5. NPO2 / 6.0%


6. Vero / 5.0%
7. NET5 / 4.0%
8. RTL7 / 4.0%
9. RTL5 / 2.7%
10. RTL8 / 2.3%


11. FS1 / 1.4%
12. SBS9 / 1.2%
13. RTLZ / 1.1%
14. BBCfirst / 1.0%
15. Comedy / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 37,7%
2. RTL Nederland 26,6%
3. Talpa TV 19,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: Ruud Baan

128 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Jaap Aap
mei 25, 2020 14:00

Die turken moeten opdonderen naar hun eigen land!!

Gast
Sjaak
mei 25, 2020 11:53

Ebi Mubarak!

Gast
Piet
mei 25, 2020 11:51

Suikerfeest is toch geen feest voor echte Nederlanders? Dus kijken zij er ook niet naar.

Gast
Bart M.
mei 25, 2020 11:25

Aan Amhali was duidelijk te zien aan welke kant van de bipolaire stoornis hij zat.
Dan kun je geen suikerfeest vieren.

Gast
Micky77
mei 25, 2020 11:20

Even los van multiculti gelul of al dan niet politieke correctheid: Wat Een Suikerfeest was echt helemaal geen goede show. Van Roue en Najib verwacht ik heel veel beter. Dit waren kapotgeoefende, niet spontane, en dan nog niet eens erg leuke, grappen.

Gast
Logisch toch
mei 24, 2020 19:32

Wanneer ik buitenlandse gebruiken wil zien, kijk ik wel opsporing verzocht.

Gast
Eindelijk geen Koningsdag dit jaar op TV
mei 24, 2020 19:24

Koekhappen ging eindelijk een keer niet door.
Dat kennen we nu onderhand wel eens.
Laat staan het geneuzel hoe Máxima en de prinsesjes gekleed zijn.

Daarom blij met het Suikerfeest op TV. Eindelijk eens wat anders.

Gast
john de nikkser
mei 24, 2020 18:53

wie kijkt er nu naar dat feest van die geiten ne.u.k.r.s

Gast
Peter Klein
mei 24, 2020 18:22

Trots op Nederlanders die programma Suikerfeest op waarde weten te schatten.
Wat een waardeloos programma met onnozele gasten als Jolink, die kom je overal tegen, en Klaver, nou ja commentaar overbodig.

Gast
Verfrissend en vernieuwend?
mei 24, 2020 18:13

@Henk

De zoveelste uitgemolken RTL crime formats.
Nederland kent ze nu wel.
FLOP.

Gast
Hoe Tokidoki vanavond RTL wederom gaat verslaan
mei 24, 2020 18:10

Voor de 2e keer op een rij……

Gast
Henk
mei 24, 2020 17:47

Vanaf zondag 30 augustus 21.30 ontvoerd. 6x
Vanaf zondag 11 oktober 21.30 dossier van der heuvel. 3x

Bron: Instagram van van der heuvel

Gast
@mediaprak
mei 24, 2020 16:04

Oke vieze mocro

Gast
MediaPrak
mei 24, 2020 16:01

Er is een ‘ niet blank, christelijk’ van geïnspireerd tv programma op de niet staats, maar open publieke omroep te zien en een heel contingent Droeftoeters gaat op MC tekeer. Waarom? Opdracht van Baudet om een beetje verdeeldheid te zaaien? Een opdracht welke Baudet weer uit Moscow krijgt? Ik behoor (ook) niet tot de doelgroep, heb het programma dan ook niet gezien. Wel het daarna uitgezonden “Even Tot Hier” welke dit seizoen, ondanks de corona beperkingen, een waanzinnig top programma’s maakt.

Gast
X
mei 24, 2020 15:41

Najib is allang over de datum.

Gast
Fikkie
mei 24, 2020 15:37

Suikerfeest en het regent buiten. De profeet en zijn denkbeeldige maagden hebben het weer behoorlijk af laten weten en gelukkig maar anders krijgen we dat kattengejank ook nog door de wijk.

Gast
Bejaarde
mei 24, 2020 14:34

Ja, kreeg haast medelijden met Dries.

Gast
StefanV
mei 24, 2020 14:17

Die magere kijkcijfers kon je verwachten. Het Suikerfeest is alleen van belang voor moslims, die pakweg 5-6 procent van de bevolking vormen. Of je zoiets nu op NPO 1 moet programmeren…

En dan wordt het vervolgens om 23:35 uur ook nog eens herhaald. Twee keer op één avond hetzelfde programma. Waardeloos. Wel goed om te zien dat Even Tot Hier prima scoort. Wat Van der Laan en Woe momenteel neerzetten is bijzonder knap.

Gast
Wil van Bil
mei 24, 2020 14:07

Na de promo’s van die suikershow te hebben gezien sprong het glazuur al spontaan van m’n tanden en had ik m’n buik er al vol van!

Gast
De Blije Belg
mei 24, 2020 14:07

‘Even tot hier’ was alweer SUPER!!!

Gast
Bert
mei 24, 2020 13:42

Suikerfeest? Een show? Belachelijk. Zitten wij niet op te wachten en dat door de NPO. Zijn letterlijk ons geld aan het vergooien.
Pasen mocht ook niet gevierd worden. En wij moet maar naar dat irritante, achterlijke geloof inschikken. No way

Gast
RaymondVL
mei 24, 2020 13:19

Met je dikke pens onderuitgezakt op de bank kijkend naar legoblokjes terwijl men zakken chips leeg vreet. Tot zover het niveau van lineair tv kijkend Nederland.

Gast
Wat Mij Opviel
mei 24, 2020 13:09

RTLZ werd zaterdag overdag beter bekeken dan RTL4.

De Bundesliga op FoxSports wordt ondanks het lekkere weer prima bekeken op de zaterdagmiddag.
Best veel Nederlanders actief, zowel spelers als trainers!
Gemiddeld 15% m.a.. Wel verdeeld over 4 netten, waarvan FoxSports 1 en 2 het leeuwendeel hebben gehaald.

Gast
Eikeltjes Pyjama
mei 24, 2020 13:03

@Bejaarde12:50,

Het zou me niets verbazen, hahahahaha

Gast
Bejaarde
mei 24, 2020 12:50

Het volgende idee ligt al op tafel bij de NPO. De grote mocro potenrammers show. Presentatie Femke Halalsema.

Gast
john
mei 24, 2020 12:13

jeroen van der Boom lach het hardst

Gast
Kaaskop
mei 24, 2020 12:13

Ik wens niet lastig te worden gevallen met suikerfeest ramadan of wat voor islamitisch iets dan ook.

Gast
gtstfites
mei 24, 2020 12:06

Dat ze zulke programma’s uitzenden we wonen in Nederland niet in het Midden -Oosten.

Gast
WEST*1
mei 24, 2020 11:54

En waar blijven de oktoberfeesten voor onze Duitse medelander
de bierfeesten voor de Belgen die hier wonen

Oh er is zoveel te brengen voor onze medelanders

Gast
Co Rona
mei 24, 2020 11:34

Misschien zouden moslims zich eens kunnen aanpassen aan het land waarin zij wonen, moeten christenen inmiddels met de feestdagen ook aan hen.

Gast
Bed en Breakfast vrijdag bijna 1.600.000 kijkers
mei 24, 2020 11:29

MC, waarom wel een berichtje over Lego Masters en niet over Bed en Breakfast?

Gast
Jeroen
mei 24, 2020 11:24

En over een paar maanden Wat een offerfeest.

Gast
@Kneus 11:16
mei 24, 2020 11:21

Check Opsporing Verzocht, hondred procent allochtonen.
Zij en ook jij moeten hier gewoon oprotten. Het is mooi geweest!

Gast
Sabine
mei 24, 2020 11:19

Even tot hier verdient idd. de televizierring! Zó knap wat ze elke week presteren!

Gast
Wijze van Zion
mei 24, 2020 11:18

Tsja, legoblokjes zijn om te bouwen, de islam er is om af te bre……

Gast
Banaan
mei 24, 2020 11:17

Ik vind het geweldig dat een lego programma gewoon het tweede best bekeken programma is.

Gast
Prima cijfers voor het suikerfeest, diversiteit en kwaliteit gegarandeerd bij de NPO
mei 24, 2020 11:16

Mooi gevarieerd programma bij de de NPO. Voor ieder wat wils. Ook voor onze islamitische medeburger.

Bijna 800 k keken naar de uitzending. Daar zouden de eigenaren van Pulpa6 en RTL van kwijlen om het te halen met de ranzige programma’s die zij de ether in slingeren.

De “staatsomroep” produceert voor iedere Nederlandse inwoner een programma en daar hoort het Suikerfeest gewoon bij. Vrijheid van meningsuiting en religie is een groot goed.

75 jaar vrijheid is voor een groot deel van de rechtse Nederlanders een niet doordacht item. Het gaat hen vooral om het eigen narcistische ik gedrag met weinig empathisch vermogen.

Tja de P V f V D populistische praatjes zonder enige diepgang klink er in door. En het aanwijzen van een doelgroep is een beproefd middel. Niet echt hoogstaand.
Maar in de USA, Thailand en Brazilië komen ze daar snel achter.

Denk er is over na zou ik zeggen.

Gast
Henk
mei 24, 2020 11:07

Vind bijna 800.000 kijkers voor zo’n programma wel redelijk hoor.. geen echt grote flop.

Gast
Suikerfeest = Droom score tegenwoordig voor RTL
mei 24, 2020 11:03

Om je vingers bij af te likken.
Zou het liggen aan een gebrek aan verfrissing en vernieuwing bij RTL Nederland ?

Gast
Grote Grief
mei 24, 2020 11:03

Was geen touw aan vast te knopen. Dieptepunt was Najib die een verkoper speelt die een salontafel met drie poten niet terugneemt. Ring ring met verkoper bij ons alleen garantie tafel met vier poten. Wil jij chef spreken ik ben ook chef. Hahaha.
Mounir net een plank van 1,5 meter lang met hapjes. Neem aan afstand te bewaren. Roepen ze alle drie 1,5 meter afstand. De beste man kon niet anders ivm lengte plank die hij voor zich hield. Nou nou wat een grap.

Gast
Gaston
mei 24, 2020 11:02

Het is nu toch wel overduidelijk dat wij niks hebben met die moslimfeestjes, hoe grappig bedoeld gebracht. NPO gooit dit erin maar Nederlander vergeten niet dat een hoop schorem juist uit die hoek komt mn marokkanen die hier de boel verpesten en ik heb het niet over die lieve oudere mensen maar dat tuig wat daarna kwam. Belachelijk dus al die aandacht voor het suikerfeest terwijl onze normen en waarden,feesten en optochten verkloot worden door die gasten.

Gast
Hatsevlats
mei 24, 2020 10:43

Dat begrijp ik wel Nederland is een beetje moe van die deug tv verheerlijking van multiculturele samenleving die faliekant is mislukt wij mogen ons sinterklaas feest vieren met zwartepiet .
Wij worden weg gezet als een racistisch volk en maar die
Indoctrinatie van die staats tv en die andere deugzenders te slikken.
En wij maar aanpassen hypocriet en schijnheilig gedoe .suikerfeest prima maar niet voor de nederlanders

Gast
Vrolijk rechts
mei 24, 2020 10:42

Sorry maar ik vind Legomasters zo enorm saai programma. En veel mensen hier die dit prachtig vinden hebben commentaar op de NPO.Deit zou alleen voor saaie ouderen zijn!?De meeste programma’s op Zapp TV zijn interessanter.

Gast
Freak
mei 24, 2020 10:41

Dat suikerfeestprogramma hadden wel in kunnen ruilen voor ’n uurtje extra Even Tot Hier. Was weer magistraal gisteren ! Op naar de Televizier-ring !

Gast
TON
mei 24, 2020 10:41

Snap niet dat ze daar wel aandacht aan geven en niet aan zwarte pieten, leuk als je zwaar diabetis ben.

Gast
Guttegut
mei 24, 2020 10:38

Even tot hier is top!

Gast
real-Baudet
mei 24, 2020 10:36

Suikerfeestshow van NPO 1 met 799.000 kijkers; droomscore voor Beau!

Gast
Actries van Houten
mei 24, 2020 10:30

Wat deed Gerard Joling daar eigenlijk? Jarenlang zit die man af te geven op migranten en kalkt hij half Facebook vol met tirades tegen alles wat import is. Maar geef hem een centje en hij komt gieren op je ‘suikerfeest’.

Gast
Fikkie
mei 24, 2020 10:29

@ WEST*1 ….Een Joods- Christelijk achtergrond trouwens, en vooral dat Joods hebben islamieten een broertje dood aan. Maar wij gaan rustig door op de ingeslagen weg en negeren dat islam gedoe compleet.

Gast
Witmang
mei 24, 2020 10:28

Wat doet die neegor in dit programma?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen