M interviewt vrouw van de baas: kritiekloos gesprek

Er klinkt de laatste tijd veel kritiek op de enorme hoeveelheid aan D66’ers die in beeld verschijnt bij de publieke omroep. Het wekt niet alleen ergernis op bij de usual suspects, maar ook bij bijvoorbeeld EO-presentator Andries Knevel. “Niets ten nadele van D66 natuurlijk, aardige mensen, maar waarom is deze partij de meest uitgenodigde bij Op1 en Buitenhof?“, vraagt hij zich af. Koren op de molen was gisteren de aankondiging van M dat minister Kajsa Ollongren zou aanschuiven.

De talkshow van Margriet van der Linden wordt geproduceerd door de vrouw van Ollongren, dus dan zou je denken dat het handig is om de schijn van belangenstrengeling te voorkomen en bij een andere talkshow te gaan zitten.

Het gebeurde niet en dat leidde tot stevige kritiek, bijvoorbeeld van Martin Bosma van de PVV. “Dit stinkt. Wie is de producent van dit tv-programma? De échtgenote van Karin Ollongren: Irene van den Brekel. De presentatrice staat dus OP DE LOONLIJST van de wederhelft van Ollongren! Wie maakt dit mogelijk? D66’er Shula Rijxman, NPO-voorzitter en huisvriendin van Ollongren.

Weblog GeenStijl vindt het opvallend dat alle vier de dames lesbisch zijn. “Welke NPO wisselbokaal win je als je Lesbisch Kwartet hebt, de Ivoren Schaar of zo?

Ton F. van Dijk, voormalig baas van NPO 1, twittert: “Waarom snapt Kajsa Ollongren niet dat je overal je verhaal kunt vertellen, maar beter niet bij het programma dat door je eigen partner wordt gemaakt? Na speculeren over uitstel verkiezingen weer zo’n gebrekkige antenne.

Ollongren bezorgde M een primeur: ze schuift zichzelf niet naar voren als lijsttrekker van D66. “Ollongren had het tv-programma M uitgezocht voor de mededeling, een show die wordt geproduceerd door haar echtgenote“, schrijft De Telegraaf.

In deze veilige omgeving bleven kritische vragen achterwege en mocht de D66-bewindsvrouw zich vooral complimenten laten welgevallen. Zo zou Ollongren een ’werkpaard’ zijn dat moeilijk kan stilzitten. De minister herkende zich in de omschrijving.”

M wist 805.000 kijkers (22 procent) te boeien.

Foto: KRO-NCRV

54 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Jan Lol
mei 30, 2020 15:28

de D66 mafia is overal…….

Gast
Michiel
mei 30, 2020 08:22

Wat mij meer opvalt is hoeveel heteroseksuele witte mannen er op tv zijn. Maar daar hoor je niemand over. Net alsof daar niet over gesproken mag worden. Het is blijkbaar een taboe. Vijf witte heteromeneren aan tafel die het nieuws bespreken en er is niks aan de hand, maar zodra er meer dan twee mensen aan tafel zijn die niet hetero, wit en man zijn dan breekt blijkbaar de pleuris uit.

Gast
david
mei 30, 2020 06:53

en mens dat lekker lang ziek is geweest. Een ander zou allang op de werkvloer moeten verschijnen. zeker als je in de zorg werkt.

Gast
Broer van..
mei 29, 2020 18:12

Kaag is een bijzonder erudiet en ook aardig mens en daarom dus ook genomineerd en gebombarbeerd tot eerste vrouwelijke premier van Nederland.
Toch zeg ik , niet dooen. D’66 is een partij zonder enige ruggegraat. De laatste paar zettels neemt Jetten straks mee, hij pakt dat verlies op zijn rekening.
De partij nu eindelijk voorgegoed weggevaagd.

Gast
mcp
mei 29, 2020 16:31

Hoe slechter het gaat met Nederland hoe meer zetels voor de VVD. Gelukkig werkt dat niet zo bij D66.

Gast
HUGO
mei 29, 2020 15:41

123
vr 29 mei 2020 om 15:32

Kaag is kandidaat WTO.

Jetten/D66 haalt dan max 2 zetels.

Gast
Joris Mul
mei 29, 2020 15:41

Benjamin Druiper, ik ben een pot, samen met mijn vriendinnenvrouw Cas van ’t Klavervee, ja wij doen het met onze voorbillen met elkaar. So what? Jij doet het weer op een andere manier. Misschien wel met een walnoot of een stofzuigers lang? (Of een adder, over slangen en reptielen gesproken) Ik ben heel blij dat ik op een lesbische pottenboerderij woon met alleen maar tevens met haren onder oksels en snorren. Lekker puh. Tongkusjes van jouw geile lesbo

Gast
123
mei 29, 2020 15:32

Helemaal eens met @Zomaar (9:30 uur). Ik snap werkelijk waar de ophef niet. Ik heb het ook gezien, en vroeg mij ook af of het niet een te grote ‘ons kent ons’-gebeuren zou worden, en dat vond ik dus hartstikke meevallen. Ik vond het ook nieuwswaardig dat ze kwam verklaren dat ze niet mee zal doen in het gebeuren rondom het lijsttrekkerschap. Dan denk ik dat Rob Jetten of Sigrid Kaag degenen zijn met de meeste kansen. Koolmees zou misschien ook nog mee kunnen doen, maar daar win je niet veel (extra) stemmen mee. Ik zet m’n geld iig op Kaag.

Gast
Gert-Jan
mei 29, 2020 14:11

Vraagje: werken er bij de Nederlandse Publieke Omroep ook hetero’s ?

Gast
Benjamin Druiper
mei 29, 2020 14:06

Ik vind potten vreselijk.

Gast
joost
mei 29, 2020 14:03

En in Nederland laten we dit allemaal maar toe.
Dat soort lieden lachen ons “klootjesvolk”uit, achten zich onaantastbaar.
Maar als je in dit land tot de elite linkse kartel kliek behoort, mag je gewoon met nep NPO programma’s maken, je vriendinnen club uitnodigen en ons doen geloven dat het nog serieus is ook wat zijn doen en zeggen.
NPO, Ollongren, van den Brekel,Margriet v.d. Linden, Shula Rijksman NPO, wat een pottenclub.

Gast
Thomas
mei 29, 2020 13:53

Stoppen met de staatsomroep waarvan 95% is geïndoctrineerd met marxistische denkbeelden, laat ANP alle journaals en nieuwsuitzendingen verzorgen met journalisten en presentatoren die een afspiegeling zijn van de partijen in de 2e kamer, overigens is er maar een presentator die als een mes door politici snijdt en dat is Wilfried Genee, de rest zijn niet meer dan aangevers en ja knikkers.

Gast
Captain Caveman
mei 29, 2020 13:46

805000 potten, lesbo’s, nichten en she-males uit amsterdam kijken hier standaard naar

Gast
Grace
mei 29, 2020 12:09

Walgelijk

Gast
M&M
mei 29, 2020 11:57

@Ron

Zelf kan je er ook wat van!

Mensen die een terechte constatering doen (minister neemt plaats in een programma geproduceerd door haar eigen vrouw, krijgt geen kritische vragen en krijgt vooral schouderklopjes) wegzetten als rechtse gekkies.
In tegenstelling tot Serrie Terrie, raad ik je aan om in Noord-Korea te gaan wonen. Het walhalla van links. Daar zul je niemand horen klagen dat de nationale tv uit ‘ons kent ons’ bestaat. Voor jou is dat blijkbaar geen probleem.

Gast
WA
mei 29, 2020 11:39

Het is steeds minder leuk hier te reageren. Je wordt constant afgebrand.
Net een kleuterschool. Mij zien ze hier niet meer terug.

Gast
Ron
mei 29, 2020 11:24

@Serrie Terrie: mijn complimenten voor je heldere argumentatie. Applaus!

Gast
Serrie Terrie
mei 29, 2020 11:22

@Ron
Ga in Suriname wonen, daar zal jij je thuis voelen. Ook zo’n inteeltclubje.

Gast
Ron
mei 29, 2020 11:19

DIt is weer zo’n zelfde ‘relletje’ van rechtse gekkies als de mogelijke belangenverstrengeling bij Zondag met Lubach wat dezelfde producente is. Lekker belangrijk. Heb geen gekke dingen gehoord tijdens dit interview die ook maar iets in de richting van belangenverstrengeling gaat.

Gast
Bart
mei 29, 2020 11:18

M is gewoon een heel erg slecht (gemaakt) programma.
Had nooit terug mogen keren.
Geen waardige vervanger voor DWDD.
De NPO moet echt een einde maken aan dit programma.

Gast
critikast
mei 29, 2020 11:04

Het zoveelste brevet van onvermogen van M. Deze presentatrice verdient die kwalificatie geen moment, blinkt uit in onnozele,voorspelbare vragen, die ook nog eens hakkelend en stamelend worden gesteld. Kritische vragen heeft ze nog nooit van gehoord; veel gemakkelijker is het immers om open deurtjes in te trappen en je gasten geen duimbreed in de weg te leggen. En gasten uitnodigen van wie je zeker weet dat je komen om een puntje te scoren of die als vriendin worden verwelkomd. Eng, hypocriet en benauwend tegelijk. Waarschijnlijk is het COC een van de geheime sponsoren van dit programma. “Start de show”,,,zum kotzen !

Gast
Sjaak
mei 29, 2020 10:45

Echt Sjaak, Anne en Willie zijn toegelaten tot de kleuterschool. Hun maatschappelijke ontwikkeling gaat na een totaal ontwrichte op voeding nu echt beginnen.

Gast
Imprimatur
mei 29, 2020 10:41

Adel en democratie is nooit een goed huwelijk gebleken. Ollongren is nooit rechtreeks verkozen voor de Tweede Kamer en deze heks draait eigenhandig Thorbeckes en Van Mierlos nalatenschap de nek om. Kadootje van de Oranjes hun goede huisvriendin via een zijweg de politiek in te duwen als een wolf in schaapskleren.

Gast
Joe Banana
mei 29, 2020 10:31

Inderdaad Staatstelevisie voor en door een stel heksen. Ik kijk hier geen seconde naar.

Gast
robb
mei 29, 2020 10:26

Bij wnl die een flinke vinger in de pap hebben als aspirant omroep met elke morgen van 7 tot 10 , op zondag morgen en ook bij op1 die hebben bijna alleen maar vvd en iets minder cda aan tafel ,terwijl de A omroep avrotros helemaal niets heeft.

Gast
Sookie Stackhouse
mei 29, 2020 10:16

Kajsa zat er al vaker. Schijnbaar maakt het ze allemaal niet uit masr M moet gewoon van tv want het blijft een baggerprogramma…..dat kritirkloze geleuter…..walgelijk!

Gast
Huismaker
mei 29, 2020 10:13

@Sender.
Mooie reactie. Overduidelijk is dat het “partij kartel” elkaar dekt. Ten koste van onze felbevochten democratie. Ik schrik er van, hoe weinig mensen bewust zijn van wat er nu gebeurd. Alsof zij gehersenspoeld zijn door het mediakartel.
Kijk eens naar “corona”. Waarom mogen zij daar geen discussie over zien ? Waarom altijd maar éénrichtingsverkeer. Uitsluitend de mening “de directie”. Iedere dag dezelfde talking heads. Waardoor wij alleen hun mening moeten binnendringen.
Het lijkt zo’n diepe angst voor de mening van ons volk.

Gast
Tienie
mei 29, 2020 10:07

M = Meuk

Gast
Sender
mei 29, 2020 09:58

‘In februari loodste Ollongren de in het Regeerakkoord van VVD, CDA, D66 en ChristenUnie afgesproken afschaffing van de referendumwet door de Tweede Kamer. Een raadgevend referendum bereikt niet het gewenste doel, vindt de minister. Bijna de hele oppositie was tegen, maar de intrekkingswet werd met 76 stemmen voor en 69 tegen aangenomen (EW)
In aansluiting op Zalmneusje en HUismaker.

Het was ooit een partij, mede opgericht door van Mierlo en van mening was dat in de naoorlogse en roerige jaren 60 de burger recht op goede zorg, onderwijs had.
Abortus,homofilie en euthanasaie was bespreekbaar. Ook de gekozen burgemeester en een referendum behoorde tot hun ‘kroonjuwelen’ zoals de partij die zelf noemde.
Maar weg idealen. Het werd door de jaren heen steeds meer een slap aftreksel van dat waar men ooit voor stond.
Ze distantiëren zich van alles waar de partij ooit voor stond en voegt daarom ook niets toe aan welke coalitie dan ook maar wil nu eenmaal graag ‘meedoen’…
En als men een paar zetels tekort komt is D’66 om het aan te vullen in Den Haag.
Dat is al tijden zo.
De partij heet sociaal-liberaal te zijn. In 2018 bewees D’66 nog maar eens hoe Liberaal ze zijn toen de gast aan tafel van gisteravond (M) het raadgevend referendum naar de prullenbak verwees. Een schande.
Je smapt wel dat de volgende stap om de Grondwet aan te passen een hele logische en gemakkelijke zet is.

@Hugo

Het was verre van een leuk gespreuk. Jij vindt iedereen met een geacteerde lach aardig.

Gast
Flauwe Kul
mei 29, 2020 09:56

Margriet: “Beste Kajsa, lekker weertje hè?”
Kasja: “Jazeker!”
Margriet: “Bedankt Kasja!

Margriet: “Beste kijkers, dan gaan we nu de politiek bespreken met mijn volgende gasten, Dries Roelvink, Bassie & Adriaan!”

Gast
Willie
mei 29, 2020 09:52

En toch staat het Nederlandse media wijsvingertje altijd richting Poetin of Trump.

Gast
Ad
mei 29, 2020 09:50

De zwakte van de presentatrice is dat ze feilloos weet gasten uit te laten nodigen door haar redactie die passen in haar denkbeeld. Daarmee wordt voorkomen dat haar grote zwakte, goede, kritische journalistiek bedrijven, wordt gemaskeerd.

Gast
Huismaker
mei 29, 2020 09:39

Tsarina Ollengren, die als een speer het referendum om zeep hielp (zoals in de DDR), omdat de meerderheid van het plebs een andere opvatting heeft. En dat is niet de bedoeling: wij dienen De Grote Leider te volgen. Nieuws wat haar niet bevalt wordt nu bestempeld als “nepnieuws”. Een eigen mening wordt kalt gesteld. En nu social media/NU.nl. Zij bepalen wat wij wel en vooral niet mogen zeggen.
En deze vrouw krijgt vrij spel bij het mediakartel. ON VOOR STEL BAAR. Ze vormt een groot gevaar voor onze vrijheid van meningsuiting.

Gast
Marianne
mei 29, 2020 09:37

Eerder regel dan uitzondering. Zo was een bekende tafelheer en opiniemaker ook gespreksleider bij een toonaangevende en besloten conferentie.

Gast
snoezigkleinhertje
mei 29, 2020 09:35

Dit is de weerzinwekkendheid ver voorbij ik heb hier geen woorden meer voor.

Gast
Lies
mei 29, 2020 09:35

@robert: wat meer respect voor de ‘pottenclub’ he, ik ben er ook een en je praat zo niet over ons. Dus grafbek houden.

Gast
robert
mei 29, 2020 09:31

De lesbische pottenclub speelt elkaar de bal toe.

Gast
Zomaar
mei 29, 2020 09:30

Ze vertelde wat over haar gezondheid en dat ze geen kandidaat is voor het voorzitterschap, heel normaal praatje, storm in een glas water dus.
Zie zo vaak NPO mensen daar zitten en RTL mensen bij Beau of Jinek.

Gast
HUGO
mei 29, 2020 09:30

Het was een mooi gesprek.

Gast
Zalmneusje
mei 29, 2020 09:29

Ollongren is met stip de meest griezelige en meedogenloze persoon in de politiek. Ongelooflijk arrogant, neerkijkend op “het volk”. En o ja, ik heb nog steeds het vermoeden dat ze in een of andere kliniek heeft gezeten. Ze heeft het hoofd van een doorgewinterde alcoholiste.

Gast
Annoniemus
mei 29, 2020 09:28

Pottenpraat op M(oslim) , was stuitend om te zien , vreselijk !

Gast
Marc
mei 29, 2020 09:28

Mink Vaillant,

Lood om oud ijzer.

Mevrouw van de Brekel is ook bij dat programma betrokken

Gast
Lies
mei 29, 2020 09:26

Ik denk dat ze ook met zijn vieren het bed induiken de lesbo’s. Lekker man, mag ik mee doen.

Gast
darius
mei 29, 2020 09:22

En op de PVV na durft niemand uit de politiek er iets van te zeggen want anders worden ze zelf immers niet meer uitgenodigd.

Gast
ZeerNetteDame
mei 29, 2020 09:21

Het feit dat het om lesbiennes gaat maakt dat we dit door de vingers moeten zien. Ik val dan helaas wel op mannen; het wordt tijd dat vrouwen de macht overnemen en mannen ons gaan dienen als de zwijntjes die zij zijn. Mannen zijn over het algemeen veel minder intelligent en verzorgd.

Gast
Viola
mei 29, 2020 09:19

Viel me ook op dat het de LHBT show is geworden.
Ik haak af.
Te veel Corona en LHBT op tv.Ik heb ook nog andere interesses. Het wordt je allemaal zo door de strot geduwd.

Gast
Mink Vaillant
mei 29, 2020 09:13

Dit kan echt niet. Was Lubach er nu maar, die had met een vernietigend item orde op zaken kunnen stellen.

Gast
Kuis
mei 29, 2020 09:13

NPO en NOS zijn al jaren synoniem voor kritiekloos. Ze zijn onderdeel van de banen carrousel. Zowel het management als de medewerkers.

Gast
xandertje
mei 29, 2020 09:00

Spannende strijd welke linkse partij is de favoriet bij dit M en wordt het meest uitgenodigd dit seizoen. Dit is M, u weet wel het programma over LHGBTQIXYZ en Trump bash.

STAND PER 28-05-2020
1. PvdA – 4
2. D66 – 3
3. GroenLinks – 1
4. ChristenUnie – 1
5. CDA – 1

Gast
ZeerNetteHeer
mei 29, 2020 08:58

Voor al de dames die het doen met elkaar
Is het gedicht van ZeerNetteHeer snel klaar.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen