‘Wendy van Dijk lift goedkoop mee op coronacrisis’

Wendy van Dijk lift op een wel heel goedkope manier mee op de coronacrisis. Over de rug van coronaslachtoffers probeert ze haar imago op te vijzelen. Dat stelt haar aartsvijand Angela de Jong vandaag in haar column voor het AD. De Jong heeft al jaren een bloedhekel aan Van Dijk en loopt direct rood aan als de SBS 6-ster in beeld verschijnt. Op dit moment is de tv-ster elke woensdag op zender met een speciale serie van Hart in Aktie, waarin ze mensen verrast die hulp kunnen gebruiken.

Met een oud Volkswagen-busje zonder airbags, voor een gezonde veertiger overigens potentieel dodelijker dan het coronavirus, reist Van Dijk door het land om gewone mensen te verblijden.

Wat een goedkope emo-tv, vindt De Jong. “Je kunt dit programma ook zien als goedkoop meeliften op het huidige sentiment in de maatschappij.”

Ze wijst op het adagium ‘never waste a good crisis’. “Zeker niet als er een kil, onecht imago opgevijzeld kan worden van een presentatrice, wier grootste handicap is dat ze warmte en empathie verwart met praten tegen mensen alsof ze kleuters zijn.”

Van Dijk en SBS 6 maken mooie sier met alle uitgedeelde spulletjes, maar die worden natuurlijk niet door John de Mol betaald, benadrukt De Jong.

Het zou zelfs wreed zijn om met laptops en afwasmachines te lopen zwaaien, terwijl eigenaar John de Mol het eerste zuchtje coronategenwind heeft aangegrepen om een forse ontslagronde aan te kondigen.”

De AD-column van Angela de Jong kunt u hier lezen.

Foto: SBS

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen