Carlo scoort prima met hoogtepunten TV Kantine


De kijkcijfers van donderdag 16 april 2020 (SKO)

De serie waarin de beste beelden van De TV Kantine voorbijkomen is donderdagavond prima van start gegaan op RTL 4. Er keken om half negen 775.000 mensen (13 procent) naar de persiflagecomedy van Carlo Boszhard. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Boszhard sloot het nieuwe seizoen van De TV Kantine vorige week af met een behind-the-scenes-special. De komende weken moeten we het doen met highlights uit de voorgaande seizoen.

Dankzij De TV Kantine was RTL 4 de nummer twee op prime time. Aansluitend wist de talkshow van Eva Jinek 766.000 kijkers (16 procent) te bekoren.

De winnaar op prime time was NPO 1 dankzij de combinatie Oogappels (1,1 miljoen en 19 procent) en Floortje Blijft Hier (939.000 en 18 procent).

De derde plek is voor SBS 6, waar het nieuwe seizoen van Mr. Frank Visser: Hoe is het nu met? begon met 772.000 kijkers (15 procent). Daaraan voorafgaand scoorde Gestalkt 571.000 kijkers (10 procent).

Verder deed vooral NPO 3’s Keuringsdienst van Waarde het goed. Daar keken 686.000 mensen (11 procent) naar.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 624.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Silent Witness: 356.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Flodder 3: 319.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met SWAT: 301.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Team Spoedeisende Hulp: 268.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Pitch Perfect: 247.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,5 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), Half acht nieuws (1,2 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), M (904.000), RTL Boulevard (856.000), GTST (776.000), Met het mes op tafel (687.000) en Editie NL (672.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (1 miljoen), Journaal laat (797.000) en Hart van Nederland (537.000) het meest in trek. Shownieuws trok 392.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.473.000
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.299.000
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.240.000
04. EenVandaag (NPO1) 1.227.000
05. Oogappels (NPO1) 1.139.000


06. Op1 (NPO1) 1.043.000
07. Floortje blijft hier (NPO1) 939.000
08. M (NPO1) 904.000
09. RTL Boulevard (RTL4) 856.000
10. Journaal laat (NPO1) 797.000


11. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 776.000
12. Het beste van De TV Kantine (RTL4) 775.000
13. Mr. Frank Visser Hoe is het nu met (SBS6) 772.000
14. Jinek (RTL4) 766.000
15. Met het mes op tafel (NPO2) 687.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.2%
2. RTL4 / 16.1%
3. SBS6 / 9.1%
4. NPO2 / 8.2%
5. NPO3 / 5.1%


6. RTL5 / 4.4%
7. RTL7 / 4.3%
8. Vero / 3.9%
9. RTL8 / 3.8%
10. NET5 / 3.8%


11. SBS9 / 1.6%
12. Discov / 1.2%
13. FOX / 1.2%
14. TLC / 1.1%
15. SBS9 / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 38,5%
2. RTL Nederland 28,6%
3. Talpa TV 18,4%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen