‘Wat Youp was voor Buckler, is Lubach voor RUMAG.’

De manier waarop Arjen Lubach het merk RUMAG. volledig kapot heeft gemaakt, doet denken aan wat Youp van ’t Hek heeft aangericht bij het biermerk Buckler. Dat zegt tv-recensente Angela de Jong vandaag in het AD. Lubach heeft RUMAG. neergezet als inspiratieloze, botte en inhalige snelle jongens: de actie met corona-shirts werd direct beëindigd, de topman stapte op en het is zeer onwaarschijnlijk dat BN’ers als Chantal Janzen ooit nog een naam aan het merk willen verbinden.

De Jong merkte dat Lubach met het RUMAG-item minder op de grap en meer op de irritatie zat. “Zijn grapdichtheid is misschien wat lager dan in het pre-coronatijdperk, zijn toon juist serieuzer en fermer. Wat helemaal niet erg is, want vorige week haalde hij, na een voorzet van Quote, plagiaatclubje Rumag genadeloos onderuit.

Het was echt genadeloos, vindt De Jong. “Wat Youp ooit was voor Buckler, is Lubach voor een stelletje Amsterdams schorem dat te lui is om zelf na te denken en daarom maar puntjes zet tussen kreten die van anderen gejat zijn.”

Ze denkt dat BN’ers zich niet meer snel met RUMAG. zullen willen associëren. “Durf je nu nog maar eens in een shirtje van die club te vertonen.”

Voordat Thijs van der Heide, ceo van RUMAG., opstapte, haalde hij nog hard uit naar Lubach. “Hij doet hier een poging tot karaktermoord op een publieke zender. Dan balen wij van onze belastingcenten.”

Lubach is momenteel de populairste opiniemaker van Nederland. Geen enkel ander programma van of met opiniemakers trekt zo veel kijkers als Zondag met Lubach.

Foto: VPRO

Meer in VPRO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen