Miljuschka Witzenhausen: ‘Einde aan schermbubbel?’

De media spinnen garen bij een zo hoog mogelijke schermtijd van de consument, maar Miljuschka Witzenhausen denkt dat die zomaar eens zou kunnen gaan afnemen. Ze vraagt zich af of onze schermbubbel in stand blijft na de coronacrisis. Dat zegt de RTL Boulevard-ster in de Grazia. Niet alleen de lineaire tv, maar ook on-demand-diensten hebben baat bij een hoge schermtijd, bijvoorbeeld RTL’s eigen Videoland. Door corona zien we nu echter meer dan ooit de waarde in van écht contact, zegt ze.

Witzenhausen denkt dat de coronacrisis ons permanent verandert. “Het positieve wat hier uitkomt, is dat we ons met z’n allen weer realiseren hoe belangrijk bepaalde beroepsgroepen zijn, zoals het onderwijs en de zorg. Maar ook dat we weer écht contact met elkaar gaan hebben.

Echt contact gaat altijd boven schermtijd, vindt ze. “We zaten zo in onze schermbubbel, met social media en Netflix enzo. Ik denk dat we ons nu weer realiseren hoe belangrijk het is om live dingen met elkaar te doen.”

Social media was oorspronkelijk bedoeld om mensen te verbinden, maar is er tegenwoordig meer om jezelf te profileren. Witzenhausen vindt het leuk dat de saamhorigheid weer terugkeert. “De saamhorigheid, die we heel lang hebben gemist, komt meer dan ooit terug, ook al zien we elkaar nu even minder.

Zelf wordt Witzenhausen niet echt geraakt door de crisis. Ze vindt het thuis zijn ook wel even lekker. “Ik zie het tegelijkertijd als een soort reset-kans. Hierdoor beseffen we wél weer hoe goed we het hadden. Ik ben iemand die altijd het positieve van een negatieve situatie probeert te bekijken.

Het Grazia-interview met Miljuschka Witzenhausen kunt u lezen via Blendle.

Foto: RTL

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen