Knoop doorgehakt: GTST dit jaar vroegtijdig ten einde

De knoop is doorgehakt: RTL 4 stopt vanwege het coronavirus al op 28 mei met Goede Tijden Slechte Tijden. Het seizoen kan niet worden afgemaakt. Dat heeft actrice Caroline de Bruijn bekendgemaakt op het Instagram-kanaal van GTST. Er was geen andere optie, aldus De Bruijn. “Jullie weten het vast allemaal al, maar onze opnames liggen al een paar weken stil. Ook wij moeten ons aan de regels houden en we moeten natuurlijk denken aan de gezondheid van al onze medewerkers.

Het is niet mogelijk om op anderhalve meter van elkaar te acteren. “In die afgelopen weken hebben we met zijn allen heel hard nagedacht of er misschien toch een creatieve oplossing te bedenken is om te kunnen gaan draaien. Maar door de beperkingen die op dit moment gelden en die vast ook nog wel enige tijd van kracht zullen zijn, is dit eigenlijk niet mogelijk.”

Het had wel héél rare scènes opgeleverd, aldus De Bruijn. “Wij kunnen zo niet de kwaliteit leveren die jullie van ons gewend zijn. Met andere woorden: wij kunnen voorlopig niet gaan draaien en dat betekent dat de laatste aflevering van dit seizoen uitgezonden zal gaan worden op 28 mei.”

Wat nu? “Jullie hoeven ons niet helemaal te missen, want op de GTST-socials gaat alles gewoon door en in het nieuwe seizoen op RTL beginnen we gewoon weer met nieuwe afleveringen, want we zien er namelijk enorm naar uit om met jullie allemaal onze dertigste verjaardag te gaan vieren in het nieuwe seizoen.”

Daarmee heeft GTST in elk geval nog een extra levensjaar veilig gesteld. “Voor nu: hou vol, blijf goed voor jezelf zorgen en voor alle dierbaren om je heen. Blijf sterk en blijf vooral gezond.”

Foto: RTL

34 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Matthew
april 11, 2020 13:44

Bijf gtst
kijken tv

Gast
kelly
april 10, 2020 12:54

Luister liever naar James Last

Gast
doe
april 10, 2020 11:28

Dacht dat het al op 21 Mei zou stoppen, maar nog 4 afleveringen meer dus. Is uit eindelijk maar een maand eerder en zo lang ze eind Augustus weer kunnen beginnen met opnemen voor uitzendingen van op ze minst eind September.

Het geeft de schrijvers meer tijd om te schrijven en als ik hun was zou gewoon blijven schrijven met 5 afleveringen per week in gedachten, maar wel 4 uitzend dagen behouden. Aflevering van gister was veel spannender voor Donderdag cliffhanger dan voor een Dinsdag.

Gast
Frank
april 10, 2020 10:32

Gelukkig, dus de aankomende twee jaar geen GTST meer totdat er een vaccin gevonden is tegen corona?

Gast
Paul
april 10, 2020 10:26

TEN EINDE… dat hoop ik dan maar…

Gast
tante sjaan uit de jordaan
april 10, 2020 08:35

Nou we hadden ze nog hoor de platen van Johnny
dus dat wordt genieten met nummers als
Bij ons in de jordaan
De parel van de Jordaan
Op de ouwe Lindengracht
De afgekeurde woning
Geef mij maar Amsterdam
Jordaanwals
Johnny`s 1 ,2, 3 ,4e potpourie
Pierement
Moeder ben toch zo blij als u lacht
de begafenis van Manke Nelis
Ouwe trouwe Jordaan
Als de Jordaan, in Antwerpen zou staan

Ja en Tante Leen en Willy Alberti Manke Nelis Rika Jansen en Johnny Meier
gaan we ook zeker weer eens opzetten

Gast
tante sjaan uit de jordaan
april 10, 2020 08:23

Gelukkig dat we de platen van Johnny Jordaan hebben , alleen hij kan ons nog troosten!

Gast
tante sjaan uit de jordaan
april 10, 2020 08:20

Heb de hele nacht liggen huilen, , oh wat een ramp
en mn buurvrouw Blonde Greet en Alie uit de Rozendwarsstraat zijn er kapot van
En morgen op de Lindegrachtmarkt zal het wel gesprek van de dag zijn
Jongen wat doen jullie ons aan op onze ouwe dag!

Gast
Chantal
april 10, 2020 08:17

Wat wordt ze oud hè.

Gast
Zomaar
april 10, 2020 07:59

Elk nadeel heb se voordeel (Cruijffiaans)

Gast
Jazeker!
april 10, 2020 01:19

De fans van Kees & Co hopen de zomer te vullen met herhalingen van Kees & Co op het tijdstip van GTST.

Gast
critikast
april 9, 2020 23:16

GTST stopt eerder ! Wat een goed nieuws tussen alle corona-ellende. Dat er nog steeds mensen geïnteresseerd zijn in dit randstedelijke amateurtoneel is typerend voor het karakter van veel landgenoten !

Gast
Ron
april 9, 2020 21:58

Ben benieuwd waar ze nu mee gaan komen om dat gat te vullen. Normaliter eindigt GTST begin eind juni/begin juli meen ik. Dus wees creatief zou ik zeggen en kom niet met de zoveelste herhaling van een herhaling.

Gast
Suzy Wang
april 9, 2020 21:36

Zou het het woord slipje zijn geweest?

Gast
Suzy Wang
april 9, 2020 21:33

Nou ben benieuwd wat dat werr zal zijn dan?

Gast
Suzy Wang
april 9, 2020 21:32

Ach nee? Hoe moet het nou met dat sterrekoppel Jeannien en Ludo? Lekker op de markt gaan staan met de slipjes van Brigget.

Gast
Peter
april 9, 2020 21:04

Nu de Passion.
Prima oplossing zo, geweldige uitzending.

Gast
Weg Ermee
april 9, 2020 20:52

Laatste 5 minuten weggezapt bij RTL Boulevard.
Ik werd (bijna) weer lastig gevallen met het walgelijke BZV.

Nu lekker lachen bij de TV Kantine bloopers.

Hoor net de line-up voor Jinek.
Dat wordt waarschijnlijk het laatste half uur wegzappen, want die vreselijke oninteressante Ali B komt weer interessant doen, bleeeh

Gast
Weg Ermee
april 9, 2020 20:46

Oud nieuws

Gast
Donald Dumb
april 9, 2020 20:35

Goed bericht in deze slechte tijden.
Corona heeft zo zijn voordelen…

Gast
Apfelflapf
april 9, 2020 20:33

Goede Tijden Slechte Tijden ? Is dat niet dat programma waarin mensen de godsganse tijd lopen te bekvechten ? Vreselijk dat dat nu ook ophoudt . Iemand mag mij vertellen wat er zo leuk is aan is .

Gast
Fox Mulder
april 9, 2020 20:05

Ben er helemaal kapot van. Eerst maar even koffie.

Gast
MC bezoeker 15
april 9, 2020 19:58

Daarintegen blijkt Beter Laat Dan Nooit toch niet te zijn uitgesteld naar het najaar, maar te zien vanaf dinsdag 5 mei. Leuk vooruitzicht!

Gast
Niels777
april 9, 2020 19:57

stop gewoon die quiz scoorde al beter en is veel goedkoper

Gast
EAST*
april 9, 2020 19:57

Ze moeten voor het eind van het jaar wel bekend gaan maken wat ze hadden willen opnemen. Ik merk aan reacties dat sommigen de confrontatie niet kunnen handelen wat betreft het effect op deze soap.
Als ze door corona niet meer verder kunnen, zou dat een bizarre realiteitswitch zijn, gebaseerd op absurde feiten, die veel mensen zelf eindelijk eensgezindheid moet onderzoeken.
Op subtiele wijze houdt gtst sommigen mensen i.i.g. wakker, wat betreft de essentie’s en dimensies binnen de realiteit waarin we leven. Het is begrijpelijk maar jammer, dat ze de bedachte uitdaging niet aan konden gaan, toch komt het goed. Hou je sterk allemaal!!

Gast
Jan
april 9, 2020 19:50

Wat een amateurs , met de hedendaagse video techniek kan je best afleveringen maken ,zo moeilijk is dat niet, maar de zaak ligt gewoon anders, komt verdomd goed uit nu RTL de riemen moet aanhalen ,en per dag veel inkomsten mist. een mooiere smoes hadden ze niet kunnen verzinnen !
John de Mol wordt dan hier veroordeeld om zijn personeel beleid, maar RTL is geen haar beter !

Gast
A
april 9, 2020 19:48

Kutzooi.

Gast
Ohhhh, GTST eindelijk ten einde.
april 9, 2020 19:44

Net als Eigen Huis & Tuin: stop er definitief mee.

Het is mooi geweest. Vergane glorie.

Kijken alleen nog maar 55+ vrouwen na.

Gast
Leo knots
april 9, 2020 19:42

Dat noem ik nog eens goede tijden!

Gast
WEST*
april 9, 2020 19:42

DUS GUTTE GUTTE GUTTE ALLEMAAL DE GRUTTE VAN RUTTE

Gast
WEST*
april 9, 2020 19:41

Gelukkig, heel wat vaders zullen blij zijn dat moeder en dochters niet als verslaafden voor het scherm meer zitten, en naar die waanzin kijken
In veel huisgezinnen is daar in de vele jaren achter ons veel gedonder over geweest !!Ook de gezelligheid in huis had er onder te lijden ! De corona regels opgelegd door de regering , nee niet tuut tuut tuut de groeten van Ruud , maar man M. Rutte
kan wel twee jaar duren, dus voorlopig zien we GTST niet meer terug
HEEEEEERRRRRRLLLLIIIIJJJJK

Gast
Eibertje
april 9, 2020 19:36

Wat erg, ze moet er zelfs van huilen

Wat een fake tranen

Gast
Gwendolyn
april 9, 2020 19:36

Op zich begrijpelijk en prima. Maar wel veel RTL programma’s die (eerder) stoppen, al dan niet tijdelijk en wel of niet door corona. Maar veel nieuws deze week.

Gast
Kusje
april 9, 2020 19:32

Wat jammer voor jullie jullie hadden gtst al kapot geschreven maar het 30e seizoen gaat er komen

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen