Shula Rijxman blij met hoge coronacijfers NPO 1

Shula Rijxman, de bazin van de publieke omroep, is blij met de hoge kijkcijfers die NPO 1 neerzet tijdens de huidige coronacrisis. Dat laat ze weten in een corona-update aan de pers. Het was gewoon bizar hoeveel mensen er gisteren afstemden op NPO 1: de nieuwste persconferentie van Mark Rutte scoorde 5,9 miljoen kijkers, waarna DWDD bijna 4,6 miljoen kijkers bediende en het Journaal nog eens 4 miljoen. Het zijn scores die we alleen van het EK of het WK Voetbal kennen.

Al die hoge scores ontgaan de NPO niet. “NOS Journaals, extra uitzendingen, actualiteiten, talkshows en de meer ontspannende programma’s bereiken in deze tijd een groot publiek“, aldus de publieke omroep.

Het heeft natuurlijk alles te maken met corona. “Mensen kijken – mede omdat ze noodgedwongen thuis zitten – meer televisie: de afgelopen week steeg de gemiddelde kijktijd per dag bij NPO 1, 2 en 3 met 43 procent in vergelijking met de weken daarvoor.

Shula Rijxman laat in een verklaring weten: “Iedereen gaat op zijn eigen manier om met de nieuwe situatie, waarin de programma’s van onze omroepen goed worden gevonden.

Natuurlijk is het fijn om te zien dat wij in een behoefte voorzien, maar het gaat om veel meer: hoe wij met onze programma’s Nederlanders informeren en met elkaar in contact houden.

Foto NPO

24 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Richard van Leeuwen
maart 25, 2020 15:30

Eva Jinek zal wel jaloers wezen op die kijkcijfers. Ze had nooit weg moeten gaan,geld zeg ook niet alles.

Gast
jan
maart 25, 2020 12:01

Die neus gaat over lijken.

Gast
anoniem
maart 25, 2020 11:22

foei toch shula

shaam je!!!!!!!!!!!!!!!

de ene zijn dood is een ander zijn brood

ook in deze tijd!

Gast
Tim H
maart 25, 2020 11:08

Gut, het zal toch niet zo zijn dat de NPO het virus heeft verspreid omwille van de kijkcijfers.

Gast
StefanV
maart 25, 2020 10:41

Het is duidelijk dat mensen in dit soort tijden vooral de Publieke Omroep opzoeken.

Gast
X
maart 25, 2020 08:21

@Bart, ik bedoelde ook laat NPO3 overdag voor kinderen.

Gast
Bart
maart 24, 2020 23:09

@Piet Panne(n)lap Wat lul jij nou? Doe niet zo dom man!

Gast
Gerard
maart 24, 2020 21:13

Kwaliteits Televisie die iedere euro meer dan waard is. Dank NPO

Gast
aammehoela
maart 24, 2020 21:07

Mogelijk door de hoge kijkcijfers dat het effect van veel minder reclame uitzenden, ook bij de STER, iets minder slecht uitvalt. Want de opbrengsten van de reclames zullen zeer tegen gaan vallen. De gehele sportzomer wordt 1 jaar uitgesteld. Enkel de Tour zou nog kunnen, maar enkel een optimist die daar nog in gelooft.

Gast
Piet Pannelap
maart 24, 2020 19:51

Dokter Deen is van SBS en Hendrik Groen van RTL, stumperd!

Gast
123
maart 24, 2020 19:14

Maar meer vrolijke/humoristische programma’s lijkt mij geen kwaad kunnen. Niet álles hoeft om COVID-19 te draaien, toch?

Gast
Bart
maart 24, 2020 18:44

@X en Xandertje Dat komt er allemaal aan. NPO3 in avond en NPO2 overdag met o.a. Dokter Deen, Hendrik Groen, Zeg ns Aaa, Toen was geluk heel gewoon etc.

Gast
JandeHond
maart 24, 2020 17:20

Pure lijkenpikkerij.

Gast
dennis
maart 24, 2020 17:12

Eva kost wat, maar brengt niks op, heeft na overstap de helft aan kijkers verloren.

Gast
Mr. Frank Visser
maart 24, 2020 17:05

Blij dat ik daar weg ben daar uit die armoedige publieke pleurisbende

Gast
JM
maart 24, 2020 17:00

Dan zie je toch maar wat de NPO waard is.
Het doet me ook deugd dat de beginnelingen (nog maar amateurs eigenlijk) van OP1 Jinek keer op keer verslaan. Hier is geen sprake maar van een wedstrijd, maar eerder van medelijden.
En Jeroen hé, door iedereen weggezet als oud, af, kan niet meer etc… Nu wordt hij bejubeld en geprezen als groot presentator.
Het kan verkeren.

Gast
X
maart 24, 2020 16:40

@xandertje, laat dat asjeblieft voor kinderen blijven. Hier worden ook educatieve programma’s uitgezonden. En denk eens aan al die ouders met jonge kinderen, kan me voorstellen dat deze hun kinderen wel graag eens voor de buis zetten om te moeten werken thuis of wat voor zichzelf willen doen. Denk overigens ook dat we die herhalingen nog genoeg later nodig hebben omdat nu weinig programma’s worden opgenomen.

Gast
Truus
maart 24, 2020 16:39

Jinek telt niet meer mee.

Gast
Chris
maart 24, 2020 16:26

De NPO is op dit moment een baken, een vaste waarde en dat is geruststellend in deze tijd.

Gast
darius
maart 24, 2020 16:26

En wedden dat ze volgend jaar heel veel meer geld wil hebben want onmisbaar medium, veel extra personeel, etc

Gast
RaymondVL
maart 24, 2020 16:22

Ach ja, de een zijn dood…….

Gast
Henk
maart 24, 2020 16:19

Tante Shula, waarom brak je gisteren de persconferentie af terwijl er 6 miljoen keken?

Gast
xandertje
maart 24, 2020 16:18

Doe op NPO3 de hele dag en nacht leuke herhalingen van bijv. Ik Vertrek en dergelijke. Nederland zit thuis !!!!

Gast
Astrid
maart 24, 2020 16:17

Een bevestiging dat de kwaliteit van de NPO uitstekend is.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen