‘Schande: Sven Kockelmann had Op1 moeten hosten’

Het is onbegrijpelijk dat de NPO zijn sterinterviewer Sven Kockelmann heeft gepasseerd voor de presentatie van de dagelijkse latenightshow Op1. Dat schrijft Angela de Jong vandaag in haar column in het AD. Kockelmann werd afgeschoten door de zenderleiding van NPO 1 omdat hij niet ‘likeable‘ genoeg werd geacht en dat is een misser, vindt De Jong. Zij zag de journalist gisteren aan tafel zitten bij Eva Jinek en concludeert: “De NPO is gek dat ze Sven Kockelmann niet in Op1 hebben gezet.

Dat hij gepasseerd is, is ‘onbegrijpelijk’, vindt De Jong. “Het trof mij hoeveel gezag hij uitstraalde. Hoeveel dossierkennis hij paraat had. Hoe hij over zijn vak praatte.”

Zijn dagelijkse programma op NPO Radio 1 is volgens haar ook een topper. “Niemand die zo goed een interview kan opbouwen en daardoor een gast klem kan zetten als hij.

Toch koos de NPO voor tien mindere goden. “Ja, de ‘nieuwe’ gezichten houden zich redelijk staande en qua kijkcijfers wint Op1 het bijna elke avond van Jinek. Maar een scherp of bijzonder interview, waarvoor ik naar het puntje van mijn stoel schuif, heb ik nog niet gezien.

De NPO is dik tevreden, de vlag hangt uit. Maar de wrange conclusie is wel dat inhoud en vakmanschap er niet ‘op 1’ staan.

De column van Angela de Jong kunt u lezen op de website van het AD.

Foto: RTL

58 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Elbert
maart 14, 2020 08:08

Of hij net in de poep getrapt heeft!

Gast
Elbert
maart 14, 2020 08:06

Bekijk zijn foto eens goed. Er zit geen enkele sympathie in. Het laat een gezicht zien van het is rot maar het mot!

Gast
Elbert
maart 14, 2020 08:03

Als ik aan Sven Kockelmann denk zie ik een man voor me die erg ijdel is en met zichzelf bezig. Ik vind hem niet erg aardig overkomen bij het publiek. Komt een beetje bitcherig over op mij over als kijker. Wat ik al eerder las van de reacties hier is hij meer een radio dan een tv-man. Heeft het ook regelmatig aan de stok met zijn gasten. Hij zou eens wat meer aan zijn vriendelijkheid moeten werken. Je kunt ook een goed interviewer zijn en toch sympathiek overkomen bij het publiek. Misschien is hij hartstikke aardig hoor ken hem niet persoonlijk. Maar zijn gezicht spreekt boekdelen. Dat staat nooit vriendelijk.

Gast
Masterplugger
maart 13, 2020 13:42

Jinek

Gast
Masterplugger
maart 13, 2020 13:41

Seen ïs een bijzonder irritant persoon die mensen niet uit laat praten om ze maar in een hoek te drijven….. Ik zou niet gekeken hebben dan was ik met Jones mee verhuist

Gast
Harrie Jansen
maart 13, 2020 13:14

sven neem je toch niet serieus, met Dries Roelvink, in ze programma

Gast
Karel
maart 13, 2020 12:47

Waar al die andere zogenaamde goede interviewers doen is slechts het laken een beetje ophoog halen, Sven trekt gewoon het gehele laken eraf wat een goede interviewer ook behoort te doen.

Gast
Ton
maart 13, 2020 11:58

Klopt voor 100%
Koekenpan hoort wel i een dergelijk programma. Zal wel weer wat achter zitten .

Gast
Wilfred Degens
maart 13, 2020 11:09

Angela, 100% mee eens! Die Kockelman vond ik iedere interviewer op de buis overstijgen in scherpte en diepgang. Hoe bestaat het dat ze hem niet geïnstalleerd hebben op Op1.!

Gast
Gezond verstand
maart 13, 2020 08:53

Het is van de zotte dat de vooringenomen Angela de Jong het vernieuwde NPO1 blijft bashen, terwijl de kijker haar vriendinnetje mevrouw Jinek steeds meer in de steek laat.
Het gaat er toch om wat de kijker wil en niet wat een AD vrouwtje er van vind

Gast
darius
maart 13, 2020 08:36

Angela de Jong heeft gelijk. Kockelmann is een zeer goede interviewer en is niet geliefd omdat hij niet likt en kwispelt naar zijn gasten en geen genoegen neemt met draaiers. Hij is absoluut objectief wat je ook van hem vindt.

Gast
Sookie Stackhouse
maart 13, 2020 07:13

Nou ijdeltuitje Kokkelman wil echt geen duopresentatie doen

Gast
Joe Banana
maart 13, 2020 00:59

Er zitten al genoeg druiloren met de snuit voor de camera. Laat Sven Kockelman de mensen maar eens goed doorzagen!

Gast
Wessel
maart 13, 2020 00:09

Sven is 1 van de beste interviewers van Nederland.

Gast
123
maart 12, 2020 23:50

En langzaam kruipt ze terug… De vraag is vooral of de NPO nog haar in een talkshow wil hebben. Ik denk van niet. Ze ziet al haar optredens in DWDD en het vroegere Pauw en Jinek verdwijnen. Pauw is gestopt, en Jinek is commercieel geworden. DWDD stopt ook. Dus waar kan ze nog terecht?

Gast
ton
maart 12, 2020 19:12

Sven Kockelmann is absoluut een goede journalist.
Hij neutraal en dat is heel belangrijk.
Ik hoop dat ze hem binnen halen bij omroep ongehoord.

Gast
Bill
maart 12, 2020 18:40

Angela rakelt een afgesloten discussie opnieuw op. Totaal zinloos. Maar ja, dat is Angela ten voeten uit.

Gast
COSA NOSTRA
maart 12, 2020 17:55

Sven Kockelmans beste beste en scherpste journalist/ interviewer van Nederland!!! Tenminste iemand die van de grote uitgaat en niet zoals die RTL verslaggeefster puur uit emoties spreekt. Sven verdient een eigen talkshow!!!!!!

Gast
Maria
maart 12, 2020 17:41

Sven heeft geen aimabele uitstraling, zijn interviewstijl is bijterig en hij wacht geen antwoord af..drammerig en niet plezierig. Maar nog veeeel erger…vraag je Sven dan krijg je Dries Roelvink er gratis bij en dat zou killing zijn!!

Gast
Joe Banana
maart 12, 2020 17:36

De menschen willen ’s avonds geen al te kritische journalisten horen. Ze kijken liever naar die lief lachende nitwits van op 1.

Gast
Geralda
maart 12, 2020 17:33

O ja, teuntje mongeultje?

Gast
Patrick
maart 12, 2020 17:31

Eva zakt nu vrijwel volledig door haar eigen stront heen met die talkshow van d’r bij RTL, ze verliest het eerloos van NPO’s talkshow OP1. Jinek is waardeloos en overbodig is geworden sinds haar overstap.

Gast
teuntje
maart 12, 2020 17:30

Alcoholische vissenoog is al dronken voordat ze begint krijg de zenuwen van dat wijf hautaine arrogante houding zum kotzen

Gast
real-Gordon
maart 12, 2020 17:28

Sven Kockelmann, Diana Matroos en Twan Huys; deze 3 hebben weliswaar de potentie om kundige en scherpe talkshow host te zijn, maar missen dat subtiele gevoel om op een gegeven moment op te houden met het treiteren. Deze 3 kunnen tenenkrommend doordraven. Pauw, Jinek, Witteman zijn alle 3 meesters in.

Gast
CB
maart 12, 2020 17:22

@Guttegut, pas op: Eva is wel een kattenvrouwtje! :-P

Gast
Guttegut
maart 12, 2020 17:15

Kan iemand de tong van Angela uit de poes van Eva Jinek trekken? Het OP1 affikken wordt nu wel erg zielig.

Gast
Bart
maart 12, 2020 17:07

Helemaal eens met Angela. Sven had zeker een van de hosts moeten zijn van OP1.

Gast
René
maart 12, 2020 16:58

Jinek was gisteren weer aan het sukkelen en moest gisteravond daardoor extra versneld alcoholisch bijgetankt worden. Haar visoogjes werden daar de laatste kwartier van de live uitzending wel erg draaierig van, haar gedrag wederom losser en hysterischer. Ze zit overduidelijk niet goed in haar vel en presteert veel minder goed bij RTL, is als talkshowhost echt een achteruitgang vergeleken met haar periode bij de NPO waar ze veel enthousiaster assertiever en journalistieker bezig was.

Gast
Actries van Houten
maart 12, 2020 16:53

Vakmanschap? Alsof Angela ‘Corona, oranjegevoel’ de Jong daar ook maar een greintje verstand van heeft. Die vrouw is voorgoed afgeschreven, wat haalt ze zichzelf toch dag na dag in haar lege hoofd.

Gast
Huib
maart 12, 2020 16:48

Zij heeft volkomen gelijk. (Alweer)

Gast
Pluisje
maart 12, 2020 16:42

Het kunstje van Kockelmann is dat hij niemand laat uitpraten en als een mitrailleur vragen afvuurt. Op die manier kun je idd iedereen klem zetten.Dat heeft echter niets met scherpte en vakmanschap te maken maar is gewoon onbeschoft gedrag. Niet likeable is dus nogal mild uitgedrukt.

Gast
Bjorn
maart 12, 2020 16:39

Een goed interview heb ik bij Jinek ook nog niet gezien.

Gast
KlimaatOptimist
maart 12, 2020 16:38

200% gelijk!
Angela heeft wéér gelijk!
Sven is samen met Jeroen Pauw, Arno Wellens en Wilfred Genee (vooral bij The Friday Move) een van de beste van Nederland!

Eva heeft haar eigen glazen ingegooid door Trump en Thierry constant maar belachelijk te maken..

Geen probleem of iemand links of rechts is, maar de kijker moet hiervan niks merken..
Een journalist hoort (zo) neutraal mogelijk te blijven!

Gast
Grace
maart 12, 2020 16:27

Groot gelijk

Gast
blokkie
maart 12, 2020 16:25

Sven is een vriend van D. Rioolvink……

Gast
Onze zogenaamde media wijsneus spreekt
maart 12, 2020 16:22

Zeker vriendin Jinek aan het redden.

Die zakt steeds dieper weg in het RTL moeras.

Gisteravond ruim 400.000 kijkers meer voor Op1 dan voor Jinek.

Gast
Saskia
maart 12, 2020 16:18

Vanavond te gast bij Jinek: Viroloog Jort Kelder. hahahahha

Angela: heb je het gelezen?

Gast
Saskia
maart 12, 2020 16:16

Aub

Na een week kijkt niemand meer.

Hij had jaren geleden afwisselend met Jinek een TV programma. Was een hele grote flop.

Angela de Jong klets twitter na.

Gast
Zalmneusje
maart 12, 2020 16:13

Sven was weliswaar de ‘voice of reason’ gister bij Jinek tussen alle voorpelbare linkse praatjes. Maar dat betekent nog niet dat hij sympathiek is of een aansprekend tv-gezicht.

Gast
Wim Lubbers
maart 12, 2020 16:03

‘Niet likable genoeg’is wat zacht uitgedrukt. Die man wekt vooral irritatie op. Een late night talkshow heeft in Nederland de traditie dat het ook relaxed moet zijn. Dat kan Kockelmann gewoon niet.

Gast
oja
maart 12, 2020 15:56

Dossierkennis is 1 ding, een interview prettig kunnen opbouwen en spelen is 2. Dat laatst is niet aan Sven besteed. Irritant mannetje.

Gast
NPO the only one!
maart 12, 2020 15:55

Het is werkelijk meer dan godsgeklaagd waar Angela zich nu weer mee bezig houdt. Met alle respect, ik ben uiteindelijk ’n NPO fan, maar vind Sven minder geschikt voor ’n talkshow, gezien er toch ook ’n klein beetje aan lichtere materie in moet zitten!!

Gast
Cees G.
maart 12, 2020 15:54

Idd Gerdien, vervelend, irritant, opdringerig beterwetertje die Sven.
Ook op de radio. Blij dat hij niet bij Op1 presenteert.

Gast
Een echte kerel
maart 12, 2020 15:42

Sbs? Kopen

Gast
robb
maart 12, 2020 15:41

Sven Kockelmann is daar niet geschikt voor te hard ,kro/ncrv moet hem een eigen programma geven ,dat heeft hij ook al gehad en er zijn gasten weggelopen .

Gast
Eva J
maart 12, 2020 15:35

Hoi Angela, kom je zaterdag weer lekker scharen? ☺

Gast
Flauwe Kul
maart 12, 2020 15:33

Ach, het AD maakt toch ook gebruik van mindere goden…

Met stip OP1: Angela de Jong! ☺

Gast
ESF
maart 12, 2020 15:28

Bam! ESF officieel afgelast tot nader order.

Gast
gerdien
maart 12, 2020 15:26

Typisch trouwens dat Angela het met geen woord meer heeft over de door haar uitgeroepen talkshowoorlog die glansrijk zou worden gewonnen door haar grote vriendin Jinek. Behalve dan dit soort kinderachtige speldeprikjes waarmee ze alsnog haar gelijk wil halen.

Gast
Tom
maart 12, 2020 15:25

Gasten is bashen

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen