SBS 6 in lockdown: herhalingencircus tijdens crisis

De coronacrisis raakt ook de tv-wereld hard en dan met name de commerciële televisie: de advertentiebudgetten zijn flink gedaald en tegelijkertijd liggen de meeste opnames stil. RTL 4 heeft ervoor gekozen om de verse programmering uit te smeren over een langere tijd: GTST is teruggeschroefd van vijf naar vier keer per week en de late talkshow – nu Jinek en vanaf mei Beau – is verhuisd van 22.30 uur naar 21.30 uur om verse prime-time-tv te bewaren voor later. SBS 6 gaat wél volledig in lockdown.

Niet alleen is na Shownieuws ook Man Bijt Hond geschrapt en worden vanaf volgende maand herhalingen van Lingo uitgezonden, ook op prime time verschraalt het aanbod voor de kijker die nu massaal thuis zit.

SBS 6 heeft de volgende wijzigingen in de programmering op prime time gemaakt:

Dinsdag: Het programma Getekend voor het leven, dat op 21 april zou starten is uitgesteld. In plaats daarvan worden er herhalingen van Cash or Trash

Woensdag: Het nieuwe seizoen van Hoeveel ben je waard? is uitgesteld. In de plaats daarvan wordt er een eerder seizoen van Hoeveel ben je waard?

Zaterdag: Vanaf 28 maart zijn er herhalingen van Ik hou van Holland te zien. Voor We Want More is er extra tijd nodig voor de opnames, dit programma wordt uitgesteld.

Zondag: De uitzendingen van Miljoenenjacht en Split Screen zijn verplaatst naar het najaar. Vanaf zondag 29 maart worden er herhalingen van Wie het laatst lacht en Frank Visser uitgezonden.

De overige programmering gaat vooralsnog door zoals gepland. Dat betekent onder meer dat Chateau Meiland op maandagavond gewoon op zender blijft.

Foto: SBS

44 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Doe
maart 25, 2020 22:25

Veronica is 13 dagen geleden geleden gestopt met swatt s3 met aflevering 14 kwam ik vandaag achter Vorige week was een hh van dat zelfde seizoen aflevering 7 en morgen afl 8.

Rare actie ipv bv Macgyver te hh en dan daarmee door te gaan.

Gast
Commerciële Yoghurt
maart 25, 2020 16:21

Het lijkt me toch heerlijk voor SO1, 2 en 3, om uit de staatskas te kunnen rousen, nu de STER inkomsten teruglopen.

Gast
Erica Lemmer
maart 25, 2020 16:16

Wat fantastisch dat SBS helden maakt van alle zorgverleners in Nederland in de reclamefilmpje. Hartverwarmend met dat mooie liedje erbij

Gast
Mick
maart 25, 2020 15:51

Had dan wat leuke oude shows uitgezonden.

Gast
Guttegut
maart 25, 2020 14:24

Ik denk dat de gemiddelde SBS6 tokkie geen idee heeft dat ze naar een herhaling zitten te gluren

Gast
William
maart 25, 2020 13:30

Alleen SBS 6 in de lucht houden en eens programma ’s herhalen die ouder zijn, ook dramaseries. Niet ptogramma ’s die enkele maanden oud zijn.

Gast
MERS Pardoel
maart 25, 2020 13:19

“De overige programmering gaat vooralsnog door zoals gepland. Dat betekent onder meer dat Chateau Meiland op maandagavond gewoon op zender blijft.”

Onder meer? Dat is serieus het enige programma dat nieuw is en niet herhaald wordt (hoewel het wel een herhaling van zetten is)

Gast
Chiel
maart 25, 2020 12:46

Ze zouden ‘De Code Van Coppens’ aan kunnen kopen bij SBS.

Gast
Bart
maart 25, 2020 12:31

@xandertje Ja goed idee. Iets in die trant zei ik ook al hierboven.

Gast
Jolanda Braaksel (columniste)
maart 25, 2020 12:22

Mijn acorona-advies als hoogwaardig columniste is: herhaal alle programma’s ooit gemaakt door Kim Lian van der Mey. Die zijn namelijk voor iedereen nog volledig nieuw.
Ik ben een stijlvolle, intellectuele en coronavrije vrouw.

Gast
xandertje
maart 25, 2020 12:08

Lekker creatief. Ok, ik geef een tip….
SBS6 LUCKY13 met presentator Rob Janssen met kwis waarbij heel nederland met mobiel meedoet zo goed mogelijk de vragen te beanwtoorden kan zo weer van stal worden gehaald. Gezellig!

PS: Mijn eerdere tip Corona Inside is opgevolgd. Mijn bankrekening volgt.

Gast
teuntje
maart 25, 2020 11:55

Dank God voor Netflix wat een armoe die TV Waarom geen Engelse series uitzenden geukkig is er BBC 1 en BBC 2 en BBc First geweldige series Ned TV is om te huilen vooral RTL en SBS6

Gast
Mark
maart 25, 2020 11:20

Rad Van Fortuin zou idd kunnen in de vooravond ipv 50/50. Maar iik denk dat Dreetje een goed contract heeft opgezet. Dat ie dik betaald wordt bij herhalingen omdat ie “zo groot is geworden”. Dat soort artiesten vraagt altijd de hoofdprijs; zie maar de de gages voor een half uurtje. En nu ie niet kan optreden zal ie er alles aan doen om op een andere manier te cashen.

Gast
Anne
maart 25, 2020 11:08

@11:04
Zou je mooi vinden hè, alle private bedrijven die zichzelf moeten bedruipen failliet en alleen de sstaatsomroep die met belastinggeld overblijft. Eén staatsomroep, één waarheid!
Verder kijken dan je neus lang is, zit er voor jou blijkbaar niet in.

Gast
Locked down Talpa TV?
maart 25, 2020 11:04

Sport7, TV Tien, Talpa TV.

Binnenkort de stekker er uit.

Gast
Anne
maart 25, 2020 11:03

Maar de subsidieparasieten van de NPO kunnen natuurlijk rustig doorgaan met graaien en cashen. Die NPO-chef Rijxman krijgt meer geld dan de baas van het RIVM en meer dan de ministers.

Gast
Zomaar een persoon
maart 25, 2020 11:01

Het valt me nog mee dat het schema niet gevuld wordt met een extra dosis Komt Een Man Bij De Dokter en/of Lachen Om Home Videos. Zo op het oog, tenminste.

Gast
Dennis
maart 25, 2020 10:41

In het najaar zal SBS niet meer bestaan!

Gast
Zomaar
maart 25, 2020 10:36

Meilandjes waarschijnlijk al allemaal opgenomen.
Maar recentelijk uitgezonden programma’s herhalen? Kunnen ze niets beter verzinnen?

Gast
Martien
maart 25, 2020 10:36

Ach mensjes, trek het je allemaal niet zo aan dat coronavirus. Laten we lekker gaan wijnen, wijnen, wijnen!

Gast
Boerenverstand
maart 25, 2020 10:26

Curryworst: Jerry Springer hoeft niet eens herhaald te worden. Afleveringen zat die nog nooit in Nederland uitgezonden zijn. SBS6 wilde zich echter niet meer met dit programma identificeren. Maar er zijn ook nog genoeg andere leuke Belgische, Britse, Amerikaanse en Duitse programma’s die nog nooit in Nederland vertoond zijn. De inkopers van Talpa en RTL moeten gewoon beter hun best doen.

Gast
Klaas Flink
maart 25, 2020 10:24

Wat een ongelofelijke armoe. Het is al niet veel meer met SBS en dan nu de herhalingen van programma’s waar al eerder niemand naar keek. Haal die klotezender uit de lucht of verhuur ‘m per avond aan mensen met wat meer creativiteit in de bovenkamer dan wat daar nu rond loopt. Verhuur mij maar 1 avond, ik maak er wel wat van; in ieder geval met meer smaak en gegarandeerd zonder Gordon, Patty of Andre; dat is al eerste kwaliteitsinjectie

Gast
Annoniemus
maart 25, 2020 10:18

Dat word dan de genadeklap voor SBS6 als ze overgaan tot herhalingen , daar schijten kijkers bagger van !

Gast
JobF
maart 25, 2020 10:12

https://tv.talpanetwork.com//wp-content/uploads/2020/03/Monthly-Inside-Mei-2020.pdf
Wordt in mei alleen maar erger met herhalingen. Alleen maandag en donderdag geen herhalingen…

Gast
MediaPrak
maart 25, 2020 10:00

@tv goed idee: Ja, waar is eigenlijk nog heden ten dage een feestje? Als er nou bij de ‘semi lock down’ een totaal misplaatst programma is…. En hoe staat het met de ontslaggolf op de Rietlanden en de Bergweg?

Gast
Bart
maart 25, 2020 09:59

Armoe. Ze kunnen toch wel een andere nieuwe quiz snel maken zonder veel publiek?

Gast
Tycho Graagnat
maart 25, 2020 09:57

@Huismaker,

Heel aardig van Ziggo en Kpn.
Maar dat Film, 1, 2 en 3 is voor 90% bagger.

Gast
robb
maart 25, 2020 09:57

Dat gaat ook bij de npo en rtl gebeuren .

Gast
Bart
maart 25, 2020 09:56

@OMG Ze moeten juist niet kiezen voor recente herhalingen maar juist van langer geleden. Ja in het kader van het 25 jarig bestaan van de zender. Dit is een uitgelezen kans om te testen bij de kijker wat (nog) wel en niet werkt in deze tijd. In het geval van SBS is dat wel lastiger en bij RTL. Een programmering met oude programma’s (jaren 90 en 00) met daarnaast oude/familie/nostalgie series en films in elkaar draaien is echt niet zo duur als je maar een beetje creatief bent.

Extra inkomsten kunnen de RTL en SBS zenders bijvoorbeeld genereren door overdag tussen de programma’s door interactieve spelletjes voor prijzen en geld te doen met de kijker. 2.0 versie van Call tv. Dit mag weer gewoon sinds vorig jaar januari. Bijna hele dag kan men bij RTL en SBS tevens een SMS/chat/foto balk laten lopen waar die mensen die allemaal thuis zitten berichten heen kunnen sturen. Een paar keer dag kunnen sommige berichten en foto’s wat verder worden uitgelicht. Helemaal niet duur om in elkaar te zetten en het levert weer extra geld op.

SBS heeft het qua nieuwsvoorziening al verloren van de NPO en RTL dus kunnen zij kiezen voor de verstrooiing. Ben je dat geklets of corona even zat dan heeft SBS een alternatief. En dan geen recente herhalingen. Die hebben de mensen die het wilde zien (je doelgroep) pas geleden al gezien.

Gast
Huismaker
maart 25, 2020 09:49

TIP ! Ziggo-klant ?
Gratis Film 1,2,3 en 4. In ieder geval tot half april.
En ook opnemen met je NEXT-kastje. Genieten !

Gast
Broer van...
maart 25, 2020 09:41

De mens wilde t zoet, mooier, zoeter…groter ook, Maar dit is slechts het begin van de naar beneden.
Zoet verandert in heel erg zuur en dit is slchts een onbelangrijk begin, wat doet Rtl of Talpa. Het echte zuuur voor iedereen komt nog en wordt voelbaar voor iedereen en gaat jaren duren. Natuurlijk treft het altijd de meest kwetsbare harder en zeer langdurig. Blijf daar altijd attent op. Alles wat verloren gaat voelt voor hen als ( onbedoelde?) een amputatie en de hevige pijn van nog meer verlies.

Gast
Robert
maart 25, 2020 09:37

Waldolala moet terug op tv.

Gast
tv goed idee
maart 25, 2020 09:26

Ik ben blij dat het nieuwe programma Waar is dat feestje wel doorgaat, ik vind het gezellig en ik moet er veel om lachen, die Huisman is kostelijk zo onder de mensen!

Gast
Curryworst
maart 25, 2020 09:18

Een nieuwe reeks van de Meilandjes in hun chateau schiet ook niet op want geen gasten door corona.
Dan maar herhalingen uit de gloriejaren van SBS6: Over de Rooie, Jerry Springer, Domino Day.

Gast
OMG
maart 25, 2020 09:14

Logische keuze om programma’s te herhalen, met de gemiddelde kijkcijfers van SBS van rond de 600.000 is er nog veel potentie om kijkers die nog nooit hebben gekeken, kennis te laten maken met ‘nieuwe’ programma’s op SBS.

Gast
powered by jasper
maart 25, 2020 09:13

Meiland 6

Gast
Robbert
maart 25, 2020 09:05

Als SBB6 slim is dan herhalen ze RAD VAN FORTUIN met André Hazes
Spelletjes scoren in deze tijden André Hazes veel populairder dan drie jaar terug.
En meteen 100 afleveringen op de Plank

Gast
Robert van Dam
maart 25, 2020 08:57

Wat gaat Talpa 28 augustus eigenlijk uitzenden met het 25 jarig jubileum van SBS6? Weet iemand dat?

Waarschijnlijk The Best Of…Kim Lian programma’s….oh nee
Dance as One
DanceSing
The Winner Is,
6Inside,
Flirty Dancing,
Drone Masters,
Opgezadeld met Britt,
Mag ik jullie oma zijn?,
Gordon tegen Dino,
De Sollicitatie,
De Scheetjes
The World’s Best
Hart van Oranje
Klinkt Smakelijk
House of Talent
Filmster Gezocht
De Poppen show

ga zo maar door! Pareltjes van 25 jaar SBS6

Gast
M.
maart 25, 2020 08:54

Coronavirus, heeft de wereld veranderd, omkeer in de menselijk bestaan…

Gast
Astrid-Op1 1,6 miljoen
maart 25, 2020 08:46

RTL gaat een maand later de hele avond in de herhaalstand.

Gast
Curryworst
maart 25, 2020 08:44

Tegenwoordig is RTL5 een kopie geworden van het oude SBS6.
Dus voor actie met politie, handhavers en ambulancepersoneel moet je bij RTL5 zijn.
Ook worden de typische volvette armoedzaaiers gevolgd tijdens hun dagelijkse beslommeringen bij de Lidl. Programma’s waar SBS6 ooit patent op had.

Gast
GrijzePilion
maart 25, 2020 08:43

Leuk hoor. Misschien kunnen ze die cursus MS-DOS voor beginners uit 1995 eens herhalen. Wil daar echt serieus iets mee doen want MS-DOS komt terug!

Gast
Ron
maart 25, 2020 08:39

En de sbs6 kijker zal het niet doorhebben dat ze kijken naar herhalingen.

Gast
Snake Charmer
maart 25, 2020 08:37

Dus slechts 1 nieuw programma? 🤣

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen