Rob Jetten wil NPO 3 leegvegen tijdens coronacrisis

D66-leider Rob Jetten wil dat het kabinet overweegt om scholen te sluiten vanwege de coronacrisis en de programmering van NPO 3 leeg te vegen voor onderwijs-tv. Dat heeft hij laten weten op Twitter. Er is veel discussie over of de scholen moeten openblijven tijdens de coronacrisis of niet. Experts zeggen dat het niet nodig is, anderen hameren er hard op. De onderwijspartij van Jetten wil dat minister-president Mark Rutte overweegt om per direct alle scholen in Nederland dicht te gooien.

Wat moet er dan met de scholen gebeuren? “Bekijk per gemeente hoe een aantal schoolgebouwen kan dienen als opvangplek voor kinderen met ouders in vitale beroepen, zoals de zorg.

Er moet bovendien speciale begeleiding van examen- en groep 8-leerlingen komen, zegt hij. Dat moet onder meer gebeuren voor televisie.

Jetten heeft ambitieuze plannen met NPO 3. “Maak NPO 3 vrij voor school-tv voor basisschoolleerlingen en faciliteer online onderwijs voor VO, MBO en HO.

Foto: KRO-NCRV

56 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Paulus
maart 17, 2020 11:42

Het is inmiddels een klote maatschappij geworden met al die werkende moeders met kleine kinderen. Als je bewust voor kinderen kiest moet je er zijn in zowel goede-en slechte tijden voor je kind. En niet de verantwoordelijkheid laten aan een ander. De jeugd van tegenwoordig heeft mede hierdoor een lage EQ. Tegenwoordig worden ze opgevoed door de social media, dat merk je aan alles. Het is vragen om maatschappelijke problemen als de IQ en de EQ van een kind niet in balands is.

Gast
Bastiaan
maart 16, 2020 19:33

weg met die Jetten, naar mannetje…

Gast
JonkieJonkman
maart 16, 2020 16:41

op de één of andere manier kan ik baby-face Jetje nooit serieus nemen….maar dan ook nooit; denk altijd bij hem, aan een jonge die zich omdraait als ik boodschappen doe in de supermarkt, als ik aan hem vraag:” jongeman, waar kan ik hier de pindakaas vinden?’…

Gast
Dirk
maart 16, 2020 13:47

Jetten wordt door niemand in Nederland serieus genomen.
Alleen wel die lieden die uit gewoonte D66 stemmen en zich niet realiseren dat D66 staat voor: land inleveren bij Europa, je niet meer over je eigen leven of dood mag gaan, veel buitenlanders maar hier binnen te laten
je een heilig referendum zomaar afschaft.
Wat worden we door vele minkukels bestuurd.

Gast
Johan van vulpen
maart 16, 2020 13:07

Niet haalbaar. Niet iedereen heeft tv in huis.

Gast
StefanV
maart 16, 2020 09:33

De man heeft nog nooit gehoord van internet? Wat is dit voor een 1987-maatregel?

Gast
Frank
maart 16, 2020 08:57

Op zich geen gek idee van Jetten, maar daar hoeven we NPO3 alleen overdag maar voor schoon te vegen. in normale schooltijd.

Gast
X
maart 16, 2020 02:25

.Een zender voor kinderen lijkt me juist goed voor de stess die het thuis houden iets draaglijker maakt.

Gast
Jetje
maart 16, 2020 00:09

Rob jetten is iemand die bij een partijuitje in de bus gaat verstoppen voor de ouders bij terugkomst.

Gast
Britt Scholte Lover
maart 15, 2020 22:55

en dan Gers Pardoel als presentator

Gast
anoniem
maart 15, 2020 22:40

Volgens mij speelt er een dubbele agenda met deze maatregelen. Ik denk dat de onderwereld blij is met het sluiten van de coffeeshops…

Gast
Prins Vaillant
maart 15, 2020 22:10

Als de geruchten waar zijn ….

Gast
Hans Vd Krans
maart 15, 2020 22:04

En is het nu zo dat Arie Boomsma een poosje onder de radar moet blijven met het besluipen van zijn pupillen?

Gast
iemand
maart 15, 2020 21:21

Even een vraagje tussendoor als jongeren uit de buurt moeten blijven van ouderen betekent het dan dat Andre weer weg moet van Monique.

Gast
RaymondVL
maart 15, 2020 21:17

Die poepstamper laat zich bijna elke dag leegvegen in de gayclub.

Gast
Ingmar
maart 15, 2020 20:58

Een Staatshoofd waardig idee. Top! Als ik niet op de betaal zender ben waarop mannen met hun handen in elkaars box zitten en de verjaardagszoen wel erg lang duurt, ga ik meteen naar NPO3

Gast
Leo knots
maart 15, 2020 20:41

Rob in je mant en af.

Gast
Bart
maart 15, 2020 20:32

@gtstfites School tv had nooit mogen worden wegbezuinigd.

Gast
Thomas
maart 15, 2020 19:00

Misschien zijn de Amerikaanse politici aan de oude kant maar dat is 1000 maal beter dan die stagiaires als jetten en klaver die nog geen drop winkeltje kunnen leiden.

Gast
Coca Cola
maart 15, 2020 18:41

Het mooiste is nog wel dat hoeren zich niet aan al die coronaregels houden. Heb er net twee besteld voor de komende week en dacht, dat zal wel niet mogen. Maar ze hebben lak eraan. Verona en Sabrina komen gezellig op bezoek zogezegd!

Gast
Daaf It
maart 15, 2020 17:43

Ik dacht dat Jetten alleen van D66 was. Maar ik begrijp dat hij ook nog iets doet met een onderwijspartij. Dat zal hem af en toe wel een flinke spagaat opleveren. Tegenstrijdige belangen.

Gast
Axel-F(Arnhem)
maart 15, 2020 17:32

Jammer voor Jetten, seksclubs ook per vandaag gesloten

Gast
gtstfites
maart 15, 2020 17:27

School TV een nieuw leven in blazen het is een oplossing als de scholen dicht zijn.

Gast
Ad
maart 15, 2020 17:19

Blijkbaar worden bij MC wel eens reacties niet opgenomen op basis van volstrekte waanzin. Dat geldt kennelijk niet voor berichten waar op gereageerd kan worden…….

Gast
JDJ
maart 15, 2020 17:17

Mark Rutte wilde de scholen OPEN houden. Wilders en de artsen hebben er voor gezorgd dat ze nu alsnog dichtgaan.

Gast
Rens
maart 15, 2020 17:16

Begrijp niet wat er zo gek aan het voorstel van Jetten.
Maak dat net gewoon vrij voor alles rondom corona bulletins en voor de jeugdalles rondom school.
Laat gelijk ook alle betweters hierboven kijken naar dat ‘Schooljournaal’ in de hoop dat ze nog IETSSSSSSS leren.

Gast
Commerciële Yoghurt
maart 15, 2020 17:15

NED3 is jaren geleden al omgebouwd tot jeugd/jongeren zender.
Maar helaas net als flop 3FM, zijn de kijkers van Ned3 gemiddeld 45 jaar of ouder.
Lekker Slim Jetten.

Gast
teuntje
maart 15, 2020 17:09

Jetten is de weg kwijt

Gast
HBaz
maart 15, 2020 16:53

@Dennis: je bent een vuilbek. Dat Nederlandse woord ken je vast wel.

Gast
Je moeder is lelijk en dik
maart 15, 2020 16:50

Ik heb gehoord dat corona morgen stopt omdat Mark Rutte “maatregelen” neemt…

Tuurlijk niet man

Gast
HBaz
maart 15, 2020 16:44

@Dennis Een botte Hollander zeker?

Gast
Bart
maart 15, 2020 16:44

@Johanneke Rob is van de generatie die denkt dat ze overal de eerste mee zijn. Ze vinden contant opnieuw het wiel uit en leven in een utopie. Ze worden constant gevoed door mensen om zich heen die vinden dat ze goed bezig zijn dus gaan ze gewoon door met van alles verkondigen. Heel gevaarlijk eigenlijk. Vooral omdat Klaver en Jetten deze situatie gebruiken om oppositie te voeren. Gevaarlijke mensen! Beste Rob Jetten stop er gewoon mee. Alles is al eens gedaan en nog beter ook.

Gast
Dennis
maart 15, 2020 16:41

@Ron

Praat Nederlands, smerige Turk.

Gast
Camden
maart 15, 2020 16:40

Scholen zijn morgen dicht!

Gast
Ron
maart 15, 2020 16:39

Total lockdown it is.

Gast
Bart
maart 15, 2020 16:33

@GrijzePilion Teleac/NOT had nooit weg gemogen. Net als Villa Achterwerk en Sesamstraat.

Gast
Johanneke van Es
maart 15, 2020 16:33

Rob Jetten: ziet er jeugdig uit, maar z’n ideeën stammen uit de prehistorie. Wel eens van email, tablets, Skype, Google Hangouts en zo gehoord? Veel efficiënter dan een schooltvkanaal waar geen enkele jongere op zit te wachten.

Gast
GrijzePilion
maart 15, 2020 16:29

Mee eens. Teleac/NOT weer terug. Zo zie je maar hoe wegbezuinigen een averechts effect heeft. Nu is duidelijk waar de omroep voor nodig is.

Gast
Erwin
maart 15, 2020 16:29

OUD NIEUWS
SCHOLEN SLUITEN MORGEN DEFINITIEF

Gast
Garagebedrijf Cor en Rona
maart 15, 2020 16:12

@Je moeder is lelijk en dik

Breng je de gehuurde Audi morgen wel weer heel terug?

Gast
henk
maart 15, 2020 16:06

NPO1 moet nu journaals uitzenden (stoppen met herhalingen en Jan Slagter tv) en sowieso altijd de belangrijke persconferenties live uitzenden

Gast
Gers Pardoel
maart 15, 2020 16:04

Advies van Gers: blijven knuffelen!

Gast
Je moeder is lelijk en dik
maart 15, 2020 16:02

Een belangrijkere vraag is… Wat gaan de Nederlanders zingen als straks iedereen binnen zit??? Zag een filmpje van zingende Italianen en nu weer een van zingende Duitsers… Dan kan het in en in trieste Nederland niet achterblijven toch en moet en zal Nederland ook viral gaan; netzoals hielenlikker Lubach deed met zn stront soyboy filmpje Netherlands second……

Ik stel voor dat de Nederlanders iets zingen van Hazes, zo staan jullie echt goed voor paal en dan kan Mark Rutte later als de corona weer over is, buma stemra op je ass afsturen om de rechten en royalitys even te incasseren esnt regels blijven regels en maatregels blijven maatregels.

Stelletje motherfokkkkeeerrrrssss!

Ik ga straks lekker co2 uitstoten met mn dikke audi met v12 erin capice???

Gast
Lavendel Revolutie
maart 15, 2020 16:00

Twee maanden geleden vroeg Baudet tot twee maal toe een spoeddebat aan, aangaande het corona virus dat via China aan het oprukken was naar West-Europa. Beide aanvragen kregen geen steun van de meerderheid in de Tweede Kamer. Nu het een serieuze crisis dreigt te worden komt deze Robot Jetten pas om de hoek kijken om weer even makkelijk te scoren. Bah!

Gast
Nils Holgersson
maart 15, 2020 15:59

Beter vegen ze de dagtelevisie op NPO1 en NPO2 leeg.

Het is voor medewerkers van MAX toch te gevaarlijk om de deur uit te gaan.

Gast
Je zus
maart 15, 2020 15:41

@ je moeder is lelijk en dik. Nederland zakt weg in de stront van de boeren.

Gast
Paulus
maart 15, 2020 15:37

Die Jetten lijkt mij een beschaafde jonge, ik zie hem niet zo gauw onzin uitkammen in de kamer. Die baudead is een is een doorgedraaid elitair idioot vergeleken bij hem.

Gast
Jan Smit
maart 15, 2020 15:36

Afgelopen week stemde de heer Jetten nog tegen een motie om de scholen te sluiten. Hypocriete links rat is het.

Gast
johan
maart 15, 2020 15:33

zieltjes winnen die gek

Gast
Dries Roel Vink
maart 15, 2020 15:26

Kan die enge, sprekende trekpop niet van de buis worden geweerd?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen