Paul de Leeuw niet gevraagd voor coronalied BN’ers

Paul de Leeuw is niet gevraagd voor het nieuwe coronalied Zon, dat door honderd bekende Nederlanders, zoals Gordon, Leontien Borsato en Yolanthe Cabau, is opgenomen. Dat heeft hij zondagavond gezegd in Op1. Het coronaliedje wordt vanavond gepresenteerd in de talkshow van Eva Jinek en moet steun bieden tijdens de coronacrisis. Veel mensen zitten echter niet te wachten op deze aandachtstrekkerij van bekende Nederlanders en hebben er negatief op gereageerd.

De Leeuw had er graag aan meegedaan. “Nee, ik doe niet mee. Ik had zo meegedaan“, zei hij in Op1.

Jeroen Pauw daarop: “Je bent gewoon niet gevraagd?

De Leeuw lachend: “Nee.”

Componist Han Kooreneef, die heeft meegeschreven aan het coronalied, begrijpt de ophef overigens niet, zei hij vanochtend op Radio 538. “Ik begrijp dat er door de bijna ‘quarantaine life’ de verveling toeslaat bij mensen en dat is hier ook een uitvloeisel van. Blijkbaar is het zo, als heel veel artiesten samen iets doen, dat het sinds ‘We Are The World’ niet altijd in goede aarde valt ofzo.”

Gevarengroep

Even terug naar De Leeuw: hoewel hij niet is gevraagd voor het coronalied, houdt hij zich wel erg met corona bezig. “We houden ons er heel erg goed aan. Mijn moeder is 88 en ik was afgelopen woensdag jarig. Ik had een tijd lang last van een koudje. Geen griep, geen koorts of ademhalingsmoeilijkheden, maar je gaat toch niet naar je moeder toe. Ik heb haar afgelopen woensdag voor het eerst gezien en blijven echt anderhalve meter van haar af.”

Maakt hij zich ongerust? “Nee, kijk, je kan er een heftige griep aan overhouden. Er zijn in onze omgeving al mensen die het hebben en daar schrik je wel enorm van, maar ik zit nog niet in de gevarengroep. Ik heb wel last gehad van blaaskanker, maar dat is alweer vier jaar geleden. Dat halfjaarlijkse onderzoek is uitgesteld, maar het loopt als vier jaar goed. We praten er wel over.”

Je moet positief blijven denken. Ik luister wel elke dag naar Jinek, naar jullie, Nieuwsuur en al die informatie slurpen we op.”

Foto: NPO

62 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
J.Bouwmeister
april 2, 2020 17:06

De leeuw wie is dat?

Gast
Mark
april 1, 2020 22:20

Kippenvel op mijn rug. Niet omdat ik t mooi vind, maar omdat ik er van walg.
Te erg voor woorden!

De woorden van Wim de Bie komen nu goed van pas “Mag ik effe een teiltje”.

Al deze BN’ers zijn aandachtsziek. Het lied is bedacht omdat ze aandacht tekort komen. Ze zingen niet om het volk een hart onder de riem te steken, maar ter zelfpromotie.

Gast
@ Hup Holland Hup
april 1, 2020 06:33

Gordon deed in de jaren ’90 ook mee aan de Nederlandse nasynchronisatie van ‘Saban’s Avonturen van de Kleine Zeemeermin’ terwijl bekend Nederland normaal gesproken toch best huivert om mee te doen aan nasynchronisatie/kindertelevisie.

Wel een leuk pluspuntje aan Gordon. Echter wel jammer dat hij de Nederlandse introtune van de Kleine Zeemeermin niet zong…

Gast
A.A. Kusters
april 1, 2020 00:37

Belangrijk om goede intenties niet direct te veroordelen.
Maar intenties kunnen nog zo goed zijn als er geen vruchtbare bodem zal het ook weinig opleveren. Los van de vele negatieve reacties op het lied schrik ik, na een dag puzzeltijd, enorm van het weerwoord van een aantal deelnemers aan dit kwalitatief matige lied. Vergelijken met het lied “We are the world” is in dat kader ook zeer misplaatst. Conclusie mijnerzijds; Er is onder deze groep Bijzondere Nederlanders een schromelijk gebrek aan inschattingsvermogen en zelfreflectie.
Tenslotte mijn advies: ga helpen in de zorg, in het onderwijs zonder camera erbij dan zal de waardering snel terugkomen.

Gast
BRAAK
maart 31, 2020 20:32

Wat die al niet doet om in de publiciteit te komen, je bent bijna exit bolle.

Gast
Bart M.
maart 31, 2020 17:47

Als je met een lied mee wilt doen moet je hoofdzakelijk kunnen zingen en die gave heeft Paul echt niet.

Gast
Cobweb
maart 31, 2020 12:27

Ik wil het lied niet horen en ik wil ze niet zien, bah bah bah. Waarom moeten die
bn-ers zichzelf weer zo in de belangstelling zetten? Is toch te erg.Elke persoon die daaraan mee heeft gewerkt moet zich schamen, ga wat nuttigs doen. Wij zitten echt niet op jullie lied te wachten hoor.

Gast
Karel
maart 31, 2020 09:12

Uiteraard was de tekst mede geschreven door de liedjesdief Han Kooreneef.

Gast
Teety
maart 31, 2020 00:33

Wat vind ik al deze negatieve reactie toch erg jammer en zeker ook onterecht. Ik zit noodgedwongen thuis omdat niemand op kantoor mag komen werken. Ik ben alleenwonend en hou me aan de regels om zo weinig mogelijk naar buiten te gaan. Ik heb net bij Jinek een gedeelte van “Zon” kunnen beluisteren. Wat ik gehoord heb geeft mij toch een warm en blij gevoel. Het is ook nog eens een lekker in het gehoor liggende melodie. Ik hoop dan ook dat de negatieve reacties zullen verdwijnen. Alle bn’ers hebben belangeloos hieraan meegedaan. Zij verdienen geen negatieve reactie. Lieve bn’ers jullie hebben mij alvast hier een plezier mee gedaan!!

Gast
Nils Holgersson
maart 30, 2020 23:26

Als dit alles voorbij is, kan ons land dan zelf een tribunaal opzetten, of moeten we dit aan de VN overlaten?

Gast
Martin
maart 30, 2020 23:22

Die ‘BN’ers’ overschatten zichzelf maar een klein beetje. Ze schamen zich werkelijk nergens voor. Stelletje malloten 🤮

Gast
Benny Hill memorial
maart 30, 2020 21:42

In plaats van vals zingen en de aandacht trekken in the safe space kan mevrouw lust liever haar ex collega’s bijstaan. Beter als achter kippendieven aanhollen in Mongolië in een soort wonderwoman outfit.

Gast
G.ossip
maart 30, 2020 21:35

21.18 het klopt wel wat Viroloog zegt,lees de krant maar,we worden straks bij een kuchje afgevoerd.

Gast
Hup Holland Hup
maart 30, 2020 21:20
Gast
Iemand die het weten kan
maart 30, 2020 21:18

@’Viroloog’: hoax. Vespreid geen onzin, sukkel.

Gast
aammehoela
maart 30, 2020 21:00

Zelfs ene Ellie Lust schijnt mee te zingen. Neen, laat maar, dit wordt hem niet.
Dan inderdaad meer respect voor Marga Bult die inderdaad aan de slag gaat als verpleegkundige. Dat verhaal klopt.

Gast
Viroloog
maart 30, 2020 20:55

Het gevaar op een coronabesmetting is nu groter binnen de familie dan op straat, waarschuwt de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Dit komt door alle maatregelen van veel landen, van lockdown en uitgaansverbod tot contactverbod of de oproep minstens 1,5 meter afstand te houden om verspreiding van het virus te voorkomen.

In zekere zin is de overbrenging van de straat verplaatst naar het gezin, aldus de noodhulpcoördinator van de WHO in Genève. Het risico van een besmetting loert nu in de eigen vier wanden. In de meeste delen van de wereld vinden daar nu de meeste infecties plaats, stelt hij.

Gast
Benny Hill memorial
maart 30, 2020 20:33

Marga Bult is een topper. Klasse als ze dit doet. Jezelf ten dienste van het team inzetten. Klasse. 👌👍💪

Gast
John Valtrolta
maart 30, 2020 20:31

Oh… yolanthe piept vandaag door haar neus ivm uitharden Botox en fillers.

Gast
John Valtrolta
maart 30, 2020 20:28

Op refrein van Grease “ Sandy”
Pauhaultje, pauhaultje, je slaat de plank weer mis!
Pauhaultje, voor jouw geen podiumplek!
Pauhaultje, voor jouw geen corona roem!
Pauhaultje, pauhaultje, yolanthe zit er wel in!

Oh paultje…..

Dat is de beloning voor telkens weer bejaarden en andere kwetsbaren in de zeik nemen tijdens die walgelijke shows van je…

Gast
Hakuna matata
maart 30, 2020 18:59

Marga Bult doet echt wat nuttigs. Die heeft een diploma verpleegkunde en gaat helpen in de zorg. Zo kan het dus ook.

Gast
Dokter Tinus
maart 30, 2020 18:48

Hoeft zich ook niet te schamen voor dat gedrocht dat ze gemaakt hebben.Elk nadeel heb zijn voordeel

Gast
Willie
maart 30, 2020 18:41

Vele mensen in doodsnood gaat dat ellendige beetje voor hun eigen geiligheid een liedje zingen.
Het lijkt wel een oude Duitse mentaliteit een muziekje vlak voor je einde. Vuilnisman mag dit ego zooitje ook mee.

Gast
Geronimo
maart 30, 2020 18:26

Roem is vergankelijk, ook binnen de links grachtengordelkliek. Nog even een paar jaartjes je dikke knuistjes ophouden bij Bertelsmann en daarna je conclusie trekken.

Gast
Toetsenbordridder
maart 30, 2020 18:26

Bedoelt die componist artiesten als Ellie Lust?In de middeleeuwen zouden ze met pek en veren de stad zijn uitgejaagd.

Gast
Lies
maart 30, 2020 17:30

Denk dat ik het wel kan maken… ik ga het gewoon zeggen: PdL heb jij die ontzettend lelijke groene stoel van Kermit de Kikker gejat???

Gast
Wanny
maart 30, 2020 17:24

We are the world: Paul Simon, Michael Jackson, Bruce Springsteen, Diana Ross, Bob Dylan.

Corona lied: Yolanthe, Gordon, Leontien Ruiters.

Goh Han, waar zit hem dat verschil toch in?

Gast
Gwendolyn
maart 30, 2020 17:09

@Pippa Ik ben ook een vrouw.

Gast
Gwendolyn
maart 30, 2020 17:01

Leontine Borsato? Yolanthe Cabau? Tuurlijk gaat dit ze om hun eigen aandacht. Ze gaan een líéd zingen! Als het nu alleen artiesten waren (die zingen of muziek als beroep hebben) dan oké. Maar dit gaat nergens over. Krijg je straks weer van zo’n splitscreen-webcam videoclip wat iedereen ontoonvast dit elkaar roept te toeteren.

Gast
Huismaker
maart 30, 2020 17:00

Coronalied.
“Wij verheven BN-ers zullen het plebs vertellen hoe het hoort.
Dus wel: aandacht, marketing voor de toekomst, onkostenvergoeding en als deugmens worden bestempeld.”
Door zelfs deze crisis aan te grijpen voor de eigen gewin. Er was toch al een liedje verzonnen ? Kots !

Gast
Marco
maart 30, 2020 16:23

Jammer dat Rutte niet is gevraagd, die heeft verder toch niks te doen. Mondkapjes ? “Oh, daar heeft gewoon niemand aan gedacht” Corona-testen ? “Nee die zijn wereldwijd niet meer te krijgen” (terwijl dat gewoon niet zo is) Beademings-apparaten? “Ja hoor die hebben we besteld, al 2 weken geleden” (terwijl de crisis al maanden duurt) Vluchten uit corona-haard New York ? “Die landen hier nog gewoon elke dag, zonder enige vorm van controle”. Morgen weer een crisis-overlegje en dan op naar de volgende duizend(en) doden. Want ook het doden-cijfer dat Rutte’s RIVM-hulpjes dagelijks publiceren is eigenlijk nep-nieuws, het zijn er veel meer. Mensen die thuis overlijden en niet zijn getest (wat voor heel veel mensen geldt) tellen gewoon niet mee.

Gast
Annoniemus
maart 30, 2020 16:14

100 bn’ers gaan aan de slag bij voedselbanken , mee helpen op de IC ’s , boodschappen voor bejaarden , mondkapjes naaien enz , en storten ruimhartig geld in noodfondsen , en toen schrok ik wakker uit deze nachtmerrie voor bn,ers !!!!!!!

Gast
snoezigkleinhertje
maart 30, 2020 16:05

Gelukkig woorden mensen kunstmatig in coma gehouden dan blijft deze vuillakkerij hun bespaard.

Gast
Nathalie de Klerq
maart 30, 2020 16:04

Lekkere kerels in overvloed, echte mannen, komen ze met de papzak Gordon. Probeer die burgertent maar uit het slijk te trekken. De winst ervan is in de kassa van de ontwenningskliniek gevloeid?

Gast
Bastiaan
maart 30, 2020 16:03

stel ego’s met een coronalied! is toch absurd!

Gast
Robert
maart 30, 2020 15:48

Ik luister wel naar Fish Weltschmerz.

Gast
Broer van
maart 30, 2020 15:30

Coronalied?

Nooit van gehoord.
Paul kan helemaal niet zingen, dus snap t het wel.
En ik lees hierboven die namen van non sterren. Gorden, Yolanthe, Marco….
Daar moet maar bij willen horen. Geef mijn portie maar aan fikkie.

Gast
StefanV
maart 30, 2020 15:29

Daar mag Paul de Leeuw blij om zijn…

Gast
Sip
maart 30, 2020 15:27

En wie staat weer vooraan, ja ja Gordon. De man wordt door iedereen uitgekotst.

Gast
Donald Dumb
maart 30, 2020 15:20

BN-ers moeten het hebben van de hersenloze meute die schultenbrau na schultenbrau opzuipt en de ene na de andere kankerstok oprookt. Het domme volk dat achter iedereen die maar wat kan blèren aanwaggelt.

Gast
PFFFFFFFFFFFF
maart 30, 2020 15:20

Coronalied

ZON
En oh oh
Laat ons schijnen als de zon
Laat de wereld zien hoe het kan zijn
Zo oneindig mooi
Als we schijnen als de zon
Schijnen als de zon

Dag, mevrouw in het verzorgingshuis.
Hoi, opa en oma.
Hé, meisje aan ’t infuus.

Goedendag, broers op de boerderij.
Hi, jongen op je kamer.
En hallo oude mijnheer helemaal in zijn eentje thuis.

Vader met je pasgeboren baby.
Single in je stille flat.
Zusters in de zelf-quarantaine.
Moeders die hun kinderen missen.
Ik mis jou ook, mam.

Jij. Jullie.
Wij.
We letten op elkaar.
Doen we.
We klappen, bellen, skypen, appen.
Doen we.

Naar jou. Naar jullie.
Want wij.
We horen bij elkaar.
Doen we.

Jij. Jullie.
Wij.
We zorgen voor elkaar.
Al is het op een afstandje.
Doen we.

De vogels fluiten.
Bloemen komen uit.
Dat is net als anders.

We denken aan elkaar.
We klappen, bellen, skypen, appen.
Doen we.
Samen voor elkaar, samen voor jou.

Gast
peacock and whiteman
maart 30, 2020 15:19

Paul de leeuw meldde gisteren ook dat het geld bij rtl voorlopig op is.

Gast
Mark
maart 30, 2020 15:14

toffie = ruben = anoniem

Doe niet zo doorziсhtig!

Gast
Wim
maart 30, 2020 15:12

Kijk en daarom geen Jinek voor mij.

Gast
DD
maart 30, 2020 15:12

Gerda, als je me niet snapt dan ben je een mongool, mongool!

Gast
Dirk
maart 30, 2020 15:10

Leg mij nou eens uit waarom die Paul de Leeuw nog steeds aandacht krijgt, tv directies hem nog immer contracteren, terwijl niemand om die man nog kan lachen. de Leeuw is een dikke nare man, die via zn netwerkjes nog op tv kan komen.
Dat hij niet gevraagd wordt om dat overbodige corona lied te zingen is mij duidelijk.
Hij kan n.l. helemaal niet zingen.
Heb met gekromde tenen hem zien optreden in Hello Dolly musical.
Het leek hélemaal nergens op.
Ook Jinek moet ophouden met die valse aandachts trekkerij.
Er vallen thans 100 doden per dag, dan zou ik niet gaan zingen !

Gast
Duncan van Zon
maart 30, 2020 14:56

Het geld gaat naar goede doelen. Urgenda? Postcodeloterij? Milieudefensie? Oxfam? Naar een andere zelfpijpende organisatie die alleen kan krijsen als er subsidie is te halen. Het volgende wereld wonder is dat het te horen is bij de ijsheks. BN’rs eisen nog net niet via de rechter aandacht en inspraak. Droevige bende.

Gast
o.p. lichter
maart 30, 2020 14:56

Goed dat ik ben gewaarschuwd dan hoef ik vanavond geen jinek te kijken .

Gast
Paulien
maart 30, 2020 14:54

Een Corona lied van allerlei BN-Ers die weinig gepresteerd hebben behalve als influencer en aandachttrekker op Instagram. En die gaan een Corona lied zingen, voor wie? Voor hun zelf zodat ze kunnen roepen oh oh wat ben ik toch geweldig ik heb ook meegedaan, enne als ik die tekst lees ga ik op zoek naar mijn teiltje, ZUM KOTZEN!!!

Gast
Gerda
maart 30, 2020 14:48

Wie de bal kaatst moet hem terug verwachten @DD Waar heb je het over minkukel !

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen