Op1 strikt Jeroen Pauw en Fidan Ekiz als zondagduo

Jeroen Pauw en Fidan Ekiz zijn gestrikt als het presentatieduo van de nieuwe zondageditie van Op1. Ze debuteren komend weekend. Dat heeft BNNVARA, die nu drie avonden per week de scepter zwaait op de redactie, gemeld. De NPO heeft besloten om Op1 vanwege de coronacrisis zeven dagen per week uit te zenden. Gert-Jan Hox, Directeur Content van BNNVARA: “Ik ben zeer tevreden dat we hier middels een derde duo bij Op1 een belangrijke bijdrage aan kunnen leveren.

Jeroen Pauw verheugt zich op zijn comeback. “Door de maatschappelijk ontwrichtende coronacrisis is het ook journalistiek alle hens aan dek. Ik maak dan ook graag deel uit van het team dat met Op1 dagelijks, nu zelfs zeven dagen per week, het nieuws volgt, duidt en waar mogelijk verdiept.”

Wat vindt hij van het duoschap met Ekiz? “Ik verheug me op de samenwerking met de redactie en het werken met medepresentator Fidan Ekiz, die ik ten tijde van Pauw en Witteman heb leren kennen als een slimme en vrolijke collega en een bevlogen en origineel journalist.

Ekiz haakte eerder af om Op1-presentator te worden. Nu gaat ze alsnog overstag. “Het zijn bijzondere tijden, onwaarschijnlijk nieuwsrijk, waarin we met Op1 een belangrijke bijdrage leveren aan het informeren van de samenleving.”

Ik ga me inzetten om zowel de harde feiten als de warme momenten waar we met zijn allen behoefte aan hebben bespreekbaar te maken. En ben vereerd en verheugd dat met een vakman en fijn mens als Jeroen te mogen doen. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat hij voor mij op uitzonderlijke hoogte staat als presentator en interviewer. Een aparte categorie in dit segment.

Op1 is iedere dag vanaf 22.30 uur te zien op NPO1. Het programma is een samenwerking tussen de omroepen WNL, EO, Omroep MAX en BNNVARA en wordt in samenwerking met TVBV gemaakt.

S

Foto: BNNVARA

60 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Gerda
maart 22, 2020 11:21

@Ted Peter vd Vorst is geen John de Mol, die al aangekondigd heeft dat corona veel personeel de kop gaat kosten.. Zo laf, Talpa gaat echt niet ten onder aan corona maar aan John de Mol zelf..
Tja ik vind het apart dat Pauw nu ineens weer wel wil..Ik vind hem een goed talkshowhost hoor..Maar snappen doe ik het niet, maar goed..
7 avonden corona in de talkshows, kan ik ook niet helemaal goed aan. Dus kijk ik niet meer

Gast
Diana
maart 21, 2020 23:22

@’Ted’: en de hoeveelste naam is dit vandaag? De 51e? Zieltje!

Gast
Ted
maart 21, 2020 22:59

Jeroen Pauw zal ertoe bijdragen dat Jinek versneld van de buis verdwijnt. Wat vroeger gezonde concurrentie was wordt nu een oneerlijkestrijd. Ik denk dat Peter vd V eieren voor z’n geld gaat kiezen, Jinek mag naar huis. Tot op heden heeft ze het niet waargemaakt en met zulke kijkcijferkanonnen tegenover zich blijft er niets anders over van Eva dan een kletsend blond vrouwtje aan een veels te grote tafel dat bier drinkt met een paar collega’s van dezelfde kliek. Jammer hoor, er had zoveel meer in gezeten…

Gast
Riky Heerkens
maart 21, 2020 18:38

Geweldig dat Jeroen terug komt. Fidan is een leuke vrouw met verstand van zaken.馃憤

Gast
teuntje
maart 21, 2020 12:43

Whaaaaa eindelijk goed nieuws Pauw terug JInek kan wel op de pot gaan zitten de geldgraaier

Gast
Pieter
maart 21, 2020 09:39

Fidan zou ik ook doen trouwens.
Die hoeft geen bier te halen hoor, dat pak ik dan zelf wel.

Gast
MediaPrak
maart 21, 2020 07:58

Jinek op 21:30 uur is dus programmatische misklein. Bij tijden van crisis schakelt Nederland dus massaal naar NPO/Nederland 1. Op1 is in korte tijd een dagelijks anker geworden. Opvallend, Op1 heeft de (mega) tafel omgedraaid. Duo presentatoren zitten hierdoor ruimer naast elkaar.

Gast
MAASTRICHT 2021
maart 21, 2020 07:57

Het is een uitgelezen moment om Maastricht internationaal op de kaart te zetten. Dan kunnen we laten zien hoe mooi Nederland werkelijk kan zijn.
Eurovisie Songfestival hoort gewoon thuis in Maastricht!

Gast
Erica gaat Eva fluitend voorbij
maart 21, 2020 07:45

Bijzondere tijden in Hilversum

Gast
1.500000 kijkers Op1
maart 21, 2020 07:43

Bye, bye Jinek

Gast
Sookie Stackhouse
maart 21, 2020 06:41

@Links geluid uit
Waarom moet je een achterlijk antwoord geven? Dat je Fidan zou doen? Respectloos dom gelul…..Ze zou je niet edns zien staan idioot!

Gast
Anouk
maart 20, 2020 20:59

Arme Eva….

Gast
Wat geweldig en wat een prima idee
maart 20, 2020 20:17

De NPO is en blijft top.

Pauw de gigant terug, kwaliteit blijft verder groeien op de NPO.

Gast
Jos
maart 20, 2020 18:46

Dit betekent dat Op1 de slag definitief heet gewonnen. Voor wat het waard is in deze tijden. Jeroen werd gemist.

Gast
Stefie
maart 20, 2020 17:25

Ja, geweldig. TOP duo. Alsnog bij op 1. Veel succes gewenst

Gast
Dirk
maart 20, 2020 16:33

Kan niet wachten!! Wat een Super Match.

Goed gedaan Op1 Dit programma is niet te stoppen

Gast
Links Geluid uit
maart 20, 2020 16:14

Fidan zou ik doen. Uitstekende kwaliteiten als vrouw en mooi om te zien bovendien.

Gast
Agnetha
maart 20, 2020 16:09

Abba, Abba ook…..

Gast
Henry
maart 20, 2020 15:38

Nu zakt Jinek helemaal door het ijs. Wat heeft die veel spijt. Straks weet niemand meer wie ze was. Derderangs journaliste.

Gast
Kuis
maart 20, 2020 15:37

NPO en harde feiten? Ze zouden eens moeten stoppen met iedereen bang te maken.

Gast
HBaz
maart 20, 2020 15:09

Hebben ze Matthijs van Nieuwkerk al gevraagd voor Op1? Die heeft nou toch tijd zat.

Gast
Marko
maart 20, 2020 15:00

Jeroen Pauw en Fidan Ekiz als zondagduo, Toppers.

Gast
Fan
maart 20, 2020 14:49

Wat geweldig Jeroen terug samen met Fidan Ekiz, goed combinatie samen馃憤

Gast
xandertje
maart 20, 2020 14:44

Mensen kijk op de link, BNNVARA is 3e omroep van het land.

https://app.nos.nl/datavisualisatie/grafiek/35gqQ/fs.html

Geef AVROTROS die 2 plekken en KRO/NCRV er ook eentje.

Gast
Sjors van Kempen
maart 20, 2020 14:39

Fidan is z贸贸贸贸 lekker. Die zou ik zo doen. Achteraan sluiten aub ik wil eerst.

Gast
xandertje
maart 20, 2020 14:33

3 xBNNVARA

Nederland stemt rechts maar links regeert op tv.

Gast
Bram
maart 20, 2020 14:31

BNNVARA zwaait aan de scepter! Wat een leuke uitdrukking.

Gast
fidan
maart 20, 2020 14:28

hiep, hiep hoera

Gast
jomari
maart 20, 2020 14:25

@ peter om 13.42

Eens.

Gast
jomari
maart 20, 2020 14:23

@ Petronella om 13.45

Goed nieuws.

Gast
A.M.
maart 20, 2020 14:23

Top馃敐

Gast
Simon
maart 20, 2020 14:14

Eerste duo dat mij interesseert. Misschien zondag voor de eerste keer eens kijken.

Gast
Jihals
maart 20, 2020 14:13

Noortje van Oostveer, Hennie Stoel, Lisette Hordijk, haal al die oud-omroepers maar terug. Wordt TV weer leuk.

Gast
Ferdinand Foppe
maart 20, 2020 14:11

Fidan zou ik wel doen.
Eva is inderdaad boven komen drijven en te licht bevonden.
Die kan alleen nog kwebbelen over haar 12 collega’s bij RTL en ze kan af en toe een RTL programma promoten en dat was het.
Binnenkort dalen de kijkcijfers nog verder en kan ze naar huis met r ego en overmoed. Niks aan de hand. Fidan houdt ons voortaan gezelschap

Gast
Bye, bye Jinek
maart 20, 2020 14:05

Na bijna 3 maanden volledig door de mand gevallen.

Gast
NPO the only one
maart 20, 2020 14:05

G E W E L D I G!!!!! Ik kan niet wachten!!!

Gast
Prima zet NPO
maart 20, 2020 14:04

Graag voor altijd, 365 dagen per jaar Op1.

Gast
GW
maart 20, 2020 14:01

Yes! Mooie combi.

Gast
Blinde Herdershond
maart 20, 2020 13:53

“Ze” als in Jinek. Obviously.

Gast
Blinde Herdershond
maart 20, 2020 13:52

Leuk! Pauw werd al node gemist natuurlijk, want ondanks alle lofzangen van deugend Nederland, kan ze niet in Pauw’s schaduw staan.
Pauw en Ekiz, volgens mij is een gouden duo geboren.

Gast
Ren茅
maart 20, 2020 13:51

@ Hallo Geenstijlers,

Precies! En als je, zoals ik, om een fluttigheid geband bent bij GS, ben je hier gewoon welkom!

Gast
Ren茅
maart 20, 2020 13:49

Fijn hoor MC / google ads, die reclame voor mondkapjes.

Gast
X
maart 20, 2020 13:48

Jinek vergeet het maar. Al wilde ik ook dat geld wel op de bank.

Gast
Anton
maart 20, 2020 13:46

Ja als er niemand anders kan of wil. Dan moet pauw wel zelf gaan presenteren. Het is zijn eigen programma.

Gast
Sjors van Kempen
maart 20, 2020 13:46

Fidan is z贸贸贸贸 lekker. Die zou ik zo doen. Achteraan sluiten aub.

Gast
Petronella
maart 20, 2020 13:45

Sven Kockelmann is KRO en die gaat M helpen na 1 april

Gast
willembever
maart 20, 2020 13:44

prima! Pauw terug. DWDD blijven graag. En als er weer gesport kan worden graag Mart terug in de Avondetappe en Holland Sport met de Olympische Spelen. Dank u NPO.

Gast
Hallo GeenStijlers
maart 20, 2020 13:43

GeenStijlers, laat je niet afschrikken door die paar dorpsidioten die hier onder duizend verschillende namen de gehele dag rondhangen om hun haat en frustratie over hun mislukte leventjes te ventileren.
Die moet je gewoon negeren.

Gast
Idan Fekiz
maart 20, 2020 13:43

@hallo geenstijlers:

GS zit tegenwoordig ramvol met betaalde trollen.

Ik zou Fidan Ekiz overigens doen.

Gast
Hanneke
maart 20, 2020 13:42

Heel goed! En nou Matthijs van Nieuwkerk en DWDD door laten gaan tot de zomer

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen