‘NPO moet merknaam 3FM overboord gooien’

De NPO doet er goed aan om het hele merk 3FM overboord te gooien en te beginnen met een schone lei. Dat zegt radiodeskundige Patrick Kicken, oud-dj van Radio Veronica, in Het Parool. De glorietijd van 3FM ligt steeds verder achter ons; er luistert tegenwoordig in principe bijna niemand meer naar. Toch vloeien er nog vele miljoenen euro’s naartoe. Wat moet je nou met die zender aan? ‘3FM is nu een marginaal zendertje. Hoe kon het zo misgaan?’, vraagt Het Parool zich af.

Kicken denkt dat de zender lastig te redden is. “Misschien moet je de naam wel wijzigen en helemaal opnieuw beginnen. Het merk 3FM is besmet geraakt.

Het belangrijkst is dat 3FM stopt met de kinderachtige shows. “In Amerika zeggen ze: don’t be better, be different. Er ligt een groot gat in de radiomarkt voor serieuze, volwassen rock en popmuziek.”

Dat zijn muziekfreaks. “Juist voor hen zou 3FM er moeten zijn“, zegt hij. “En dan moet je dus stoppen met al dat kinderachtige gedoe van die dj’s. Spelletjes, grapjes en persiflages doen de commerciële stations al. 3FM zou een meer journalistieke benadering moeten hebben.”

Er is bij 3FM een totaal gebrek aan aansprekende gezichten. “FM heeft een icoon nodig, iemand met ervaring. Rob Stenders heeft weleens gezegd dat hij zoiets graag zou doen. Een uitstekend idee: maak hem de baas.

Foto: NPO

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen