Coronapaniek: voor het eerst Op1 én Jinek door miljoen

De coronapaniek leidt nu al twee dagen tot opvallend hoge kijkcijfers voor de lineaire televisie. Het leverde vrijdagavond zelfs een record op: voor het eerst scoorden beide latenight-talkshows – Op1 én Jinek – meer dan een miljoen kijkers. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Jinek ging aan kop met een score van 1,1 miljoen kijkers (28 procent), terwijl Op1 uitkwam op ruim 1 miljoen kijkers (24 procent). In Op1 werd Sophie Hilbrand gisteren vervangen door Fidan Ekiz.

Hilbrand was niet van de partij, omdat ze ziek was. Heeft zij het coronavirus te pakken? “Ze is verkouden, geen zorgen“, sprak co-host Hugo Logtenberg.

Het zal voor Ekiz bijzonder geweest zijn om aan de vrijdagse Op1-tafel te zitten. Zij was eigenlijk in de race om samen met Tijs van den Brink dé opvolger te worden van Eva Jinek: vijf dagen per week op de late avond van NPO 1.

Uiteindelijk trok Ekiz zich terug, omdat ze zich nog niet ervaren genoeg achtte. Nu zat ze alsnog aan de Op1-tafel, in plaats van de zieke Hilbrand.

De meest bekeken talkshow van het land was wederom te zien in de vooravond: De Wereld Draait Door kon rekenen op 1,5 miljoen kijkers (30 procent).

Foto: RTL

56 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Paulus
maart 15, 2020 10:30

Voorzetting van de tweede wereldoorlog duurt voort. Op een financieel/digitale manier gevoerd door hypocrieten, uitbuiters, en last but not least, het nuchtere volk. Een oude vos verkeerd zijn streken niet niet. Wir haben es nicht gewust. 😎😎

Gast
Lariekoek
maart 15, 2020 01:40

De coronavirus was, voor Trump, fake news. De opwarming van de aarde is voor Trump ook fake news

Gast
anoniem
maart 14, 2020 23:16

Mijn bronnen waren heel wat betrouwbaarder dan de Nederlandse media tot nu toe… Maar ik ben blij dat het nu een beetje serieus genomen wordt. Probleem is dat veel Hollanders beïnvloed zijn door onze overheid en BN-ers die er lacherig mee omgingen en nu ook de maatregelen niet zo serieus nemen…

Gast
Paul Lamote
maart 14, 2020 20:45

Prima begin van Fidan

Gast
Schmuck
maart 14, 2020 19:39

Paulus za 14 mrt 2020 om 16:21 “schrijft”: Hopelijk breek er geen tweedewewereld oorlog, want dan kan je het raden met dit nuchtere volk

@Paulus. Jij bent zo onwezenlijk dom dat je niet eens tot drie kunt tellen. Je bent een armetierige figuur zonder enig bestaansrecht. Een welgemeende raad: Sla de hand aan jezelf en maak er subiet een einde aan.
Zonder jou zal de wereld een stuk relaxter en vooral veiliger zijn ondanks het heersende coronavirus. Nogmaals, jij een dwaas zonder weerga en zonder toekomstperspectief. Kortom, een geslaagd incestproduct. Snel wegwezen, je hebt op deze wereld helemaal niets te zoeken, mislukte piggelmee.

Gast
Paulus
maart 14, 2020 18:49

@anne, schimmelkut voel je niet aangesproken. Leuk dat je me volgt, kan je nog van leren. 😂😂😝😜

Gast
Jantje
maart 14, 2020 16:58

Tjonge jonge wat een kwaliteitsverschil de laatste dagen tussen Op1 en Jinek. Bij OP1 door elkaar kakelende fact free geleuter van mensen met een mening en bij Jinek DE gasten die er toe doen met gestructureerde interviews.

Gast
tandenfee
maart 14, 2020 16:44

@ingmar

Goh, meen je dat nou? Zaken verdwijnen naar de achtergrond als er groter nieuws is. Iedereen wist het al, maar ingmar ontdekt het pas net.

Gast
Ad
maart 14, 2020 16:34

@Kuis
Helemaal mee eens, daar zijn ‘onze’ publieken sterk in: achteraf de filerende betweter uithangen, met als inzet het beschadigen van een bewindspersoon.

Gast
Anne
maart 14, 2020 16:27

@Paulus

Rot op met je asielzoekers en je zelfhaat.

Ga janken.

Gast
Paulus
maart 14, 2020 16:21

Wat een corona gedoe allemaal, ben dat hamster gedoe van dat al zo nuchter volk zat! In tijd van nood leer je het echte volk kennen en lees je niks meer over de onderhavige asielzoekers. In dit geval, ikke ike ikke en de rest kan stikken. Wat een hypocrieten, de aap komt uit de mouw. Hopelijk breek er geen tweedewewereld oorlog, want dan kan je het raden met dit nuchtere volk

Gast
ingmar
maart 14, 2020 16:15

Nu ziet men wat de overheid doet voor de burgers: Niets, alleen maar zeuren over banen en economie. Het land gijzelen voor het “klimaat” waar we overigens de hele week nog geen woord over hebben gehoord! Theorie volgt straks dat het virus ontstaan is door de klimaat verandering. En het enige wat helpt zijn nog meer verboden en meer belastingcenten uitknijpen. Wondermiddel uit Den Haag. En zich verschuilen achter BN’rs en Talkshows. Geen duidelijk beleid uitvoeren. Dat deugd niet, pappen en nathouden is veel inclusiever.

Gast
Riky Heerkens
maart 14, 2020 15:39

Geweldig, Fidan van mij mag je minimaal een keer per week.

Gast
Ms. Midas
maart 14, 2020 14:42

Ik veeg mijn bips af met mijn handen dat doe ik al jaren om geld te besparen.

Gast
Uw echo
maart 14, 2020 14:40

“” “”Ondertussen huilen over wc papier en zeepflaconnetjes in de juiste kleur”” “”

Dat doen de consumenten, niet de politici.
En jij bent ook een consument, Ingmar za 14 mrt 2020 om 14:04

Gast
Geronimo
maart 14, 2020 14:19

Ik probeer juist heel die berichtgeving te mijden als de pest. Al die meninkjes van al die nitwits, wat schiet je ermee op? Zend anders wat leukere programma’s anders staat die flatscreen bij mij ook maar wat stof te vergaren.

Gast
Ingmar
maart 14, 2020 14:04

Veel jaloezie en afgunst omdat Trump met de botte bijl hakt om zijn burgers te beschermen. Heel wat anders als aan deze kant waar huilebalken en zielig doenerij en machteloosheid uitstralende overheden op hun handen zitten en alles oeverloos bediscussiëren. Ondertussen huilen over wc papier en zeepflaconnetjes in de juiste kleur. Ondertussen zijn tijdens het opschrijven weer 7 volle bussen met asielzoekers gearriveerd die geen strobreed in de weg worden gezeten of in quarantaine worden geplaatst in een lege kale gevangenis met beperkte bewegingsvrijheid . Liever richten ze de pijlen maar weer op bejaarden. Die komen toch niet in het geweer tegen valse aantijgingen. Zondebok hebben we ook weer!

Gast
aammehoela
maart 14, 2020 12:55

Wat is dat toch met al die reacties over Trump. Trump noemde het virus in het begin een “democratische hoax”. Dit omdat hij acties ondernemen niet echt nodig vond.
Nu is het de schuld van Europa en China. Lekker makkelijk, veel Amerikanen vinden dit gelukkig ook. Maar er zijn ook heel veel domme Amerikanen en Amerikanen die ondanks alles enkel republikeins stemmen dus of dit zijn herverkiezing in gevaar brengt. Neen, Trump afzeiken is geen bashen maar gewoon de echte waarheid. Trump denkt enkel aan geld en niet aan andere dingen.

Gast
Brenda
maart 14, 2020 12:27

Ja, of er zijn meer kijkers omdat er nu minder mensen op straat zijn.

Gast
teuntje
maart 14, 2020 12:18

Fidan deed het heel goed ze moet op de plaats komen van Giovanca die als een kakelende kip domme uitspraken doet en daar zit te poseren en fake lachen

Gast
robb
maart 14, 2020 11:06

Sophie of Fidan maakt niet veel uit ,wel vond ik dat Hugo meer aanwezig was naast Fidan , Hugo moet nog veel leren heeft nog maar weinig ervaring op tv toch heeft hij de beste kansen om door te groeien .

Gast
Toan
maart 14, 2020 11:00

@Wendy als je niets zinnigs kunt zeggen, gebruik je schuttingtaal dan in eigen kring!

Gast
Kuis
maart 14, 2020 10:58

Misschien moeten de mensen van Zembla en Tegenlicht nu een dagelijkse uitzending gaan maken. Die weten het toch altijd allemaal zo goed?
Of gaan die straks nu alleen weer achteraf zeggen hoe het beter had gemoeten? Lekker makkelijk.

Gast
Dadel
maart 14, 2020 10:53

Niet weer Fidan, ze kakelt overal doorheen.

Gast
Fan
maart 14, 2020 10:51

Fidan was erg goed. Ze mag vaker wat mij betreft ..

Gast
anonymous
maart 14, 2020 10:50

Corona, lekker uitmelken, hele dag op tv, goed voor de kijkcijfers

Gast
Ingmar
maart 14, 2020 10:47

Bij gebrek aan relevante ter zake doende info over de ontluikende epidemie wordt de nieuwsgierige en geïnteresseerde kijker afgescheept met NietsZeggende BN’rs ( die hoofdzakelijk voor eigen parochie preken, ooh, IK heb geen schnabbeltjes!!) en linkse wijven die in een sprookjeswereld leven. En dan moeten we van misbaksels zoals jinek haar sterk gekleurde linkse gewauwel aanhoren. Iets zinnigs komt er niet uit. 16,999999 mensen in Nederland interesseert het geen zak wat zij er van vindt. Regering laat de info verzorgen door BN’rs en tv shows. Regie komt van de bedrijven zelf, die wachten niet af. Maandag weer met zijn vijhonderden lekker hutjemutje tegen elkaar in het overvolle OV met die eeuwige smerige toiletten en verwaarloosde schoonmaak in openbare gelegenheden? Daar hoor je heel selectief niemand over! Geld moet blijven rollen, prio 1!

Gast
X
maart 14, 2020 10:46

@Sjaak 10.01: Je hoeft helemaal niks toch?
Genoeg alternatieven. Lees een boek bijvoorbeeld.
Of buitenlandse zenders zoals Belgie, BBC, Duitsland.

Gast
Marc
maart 14, 2020 10:39

Hugo en Fidan zijn een prima koppel.
Gaarne 5 dagen per week.

Gast
Henri
maart 14, 2020 10:38

Op zulke dagen zou Pauw het gewoon moeten presenteren. Of Herman van der Zandt. Logtenberg is als schrijvend journalist misschien een topper, voor live televisie is hij nog veel te onervaren. En Fidan weet ook van toeten noch blazen.

Gast
robb
maart 14, 2020 10:28

LAAT OP VRIJDAG : scoort ook steeds meer kijkers dit is een blijvertje.

Gast
Wendy
maart 14, 2020 10:23

Jinek, dat is Tsjechisch voor kutwijf.

Gast
Annoniemus
maart 14, 2020 10:08

Laat Fidan Ekiz zitten daar , ze is honderd keer beter dan die bevooroordeelde linkse pruim Sophie Hilbrand !!

Gast
Sjaak
maart 14, 2020 10:01

Snake Charmer, helaas moet ik naar jouw linkse programma’s kijken en wordt er vrijwel geen televisie gemaakt voor rechtse mensen.

Gast
Marko
maart 14, 2020 10:00

Ali B zat met hetzelfde praatje dag ervoor bij DWDD

Gast
Snake Charmer
maart 14, 2020 09:48

Sjaak jij moet lekker naar Powned kijken daar heb je populistisch rechtse troep.

Gast
Sjaak
maart 14, 2020 09:46

Natuurlijk was Jinek weer vol met linkse vrouwelijke deskundigen die ruim aandacht gaven aan hoe slecht Trump en Baudet zijn. En kritiek op Jesse Klaver werd direct afgekapt.

Gast
Maarsbergen
maart 14, 2020 09:27

De kwaliteit van Hugo Logtenberg is steeds meer zichtbaar.

Gast
Max
maart 14, 2020 09:11

Wat viel die Fidan tegen……auw

Gast
Bart
maart 14, 2020 09:03

Fidan deed het erg goed. Goede combinatie met Hugo.

Gast
Ron
maart 14, 2020 09:02

Corona legt de tv industrie even plat maar ter gelijker tijd reanimeert het het bestaansrecht ervan.

Gast
Ad
maart 14, 2020 08:57

Veenendaal
za 14 mrt 2020 om 8:54

En je gaat nu niet vertellen dat Op1 met eerste herhaling erbij evenveel kijkers had als Jinek? Die vergelijking maak je alleen als Op1 meer kijkers scoort?

Gast
Veenendaal
maart 14, 2020 08:54

Op1 met 1009.000 kijkers was op de (jinek) vrijdag ijzersterk. 1e herhaling ook nog 168.000.

Kwaliteit komt altijd boven.

Gast
Uuuh
maart 14, 2020 08:53

Ik vond Fidan het erg goed doen.

Gast
Tim
maart 14, 2020 08:48

Denk in de directe confrontatie had Op1 meer dan Jinek, zij heeft weer haar best gedaan 90 Minuten bezig te zijn (“dat wil ik niet meer!”) en dat heeft haar percentage en absolute Kijkcijfers verhoogd!

En dat alles voor haar dankzij Corona!

Gast
Zomaar een persoon
maart 14, 2020 08:48

@Anne – Volgens mij heeft Fidan, ondanks d’r ex, niet zo’n hele duidelijke politieke kleur (ze noemt zichzelf trouwens sociaal-democratisch). Die kan je op veel plekken neerzetten zonder dat het vreemd overkomt.

Gast
KlimaatOptimist
maart 14, 2020 08:47

@ Girll

Hahaha, je zou maar iemands dochter (of zoon) zijn..
Ik zou me voor je schamen..
Aan de andere kant, je kan ook niet boos worden op iemand met een beperkt IQ..

Gast
Girlll
maart 14, 2020 08:38

Ali B is een eerlijke en intresante mens en dat kun je vandie tattas niet zeggen

Gast
Gezond verstand
maart 14, 2020 08:36

Corona moe, kijk alleen nog maar Netflix…..

Gast
Paul Grijpstra
maart 14, 2020 08:33

@anne.
Niet zo cynisch Anne.
Eva Jinek deed vast haar best.
Al hoef ik ook niet te weten wat Ali B. vindt.
Dus ik was ook snel weer weg…

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen