Corona-Jinek: Ali B kritisch over klagende Jesse Klaver

The Voice-ster Ali B was vrijdagavond in de talkshow van Eva Jinek behoorlijk kritisch over de immer klagende houding van GroenLinks-leider Jesse Klaver. Dat was te zien in de uitzending op RTL 4. Klaver is kritisch over het coronabeleid van minister-president Mark Rutte, maar Ali B vindt dat flauw. “Niet dat de VVD mijn partij is ofzo, maar Nederlanders zijn wel echt makkelijk aan het zeiken op politici. Alsof zij niet het beste met ons voor hebben en niet over dingen hebben nagedacht.”

Er is zo veel wantrouwen, zegt Ali B. “Natuurlijk mag je die gasten wel een beetje wantrouwen, maar het slaat wel een klein beetje door. Come on. Er zitten echt wel mensen die hun best doen. Daar heb ik het idee van.”

Jesse Klaver: “In een crisis als deze moet je heel snel besluiten durven nemen en het hele idee van het polderen… De komende week moeten we dan nog even gaan nadenken met elkaar. Je moet nu heel helder zijn wat er gebeurt. Als je dit virus echt wil indammen, dan komt het op uren. De tijd dat je zo kon polderen was in de jaren 50 zonder social media, maar nu zie je zo snel wat er gebeurt.”

Ali B vindt het raar dat Klaver oproept om snel besluiten te nemen, maar wel continu kritiek levert op de besluiten die worden genomen. “We leven in Den Haag in een soort schuldcultuur. Hoe zwaarder die schuldcultuur, hoe minder mensen durven. Je zegt wel dat je binnen een uur moet beslissen, maar als die beslissing fout is en jij gaat het vervolgens weer tegen ze gebruiken omdat jullie zo’n oppositiementaliteit hebben allemaal, dan werkt het niet. Je moet wat meer begrip hebben voor elkaar. Als je echt leiding wil geven, moet je niet alleen naar het kabinet kijken, maar naar de algehele organisatie.”

Klaver: “Ik ben het helemaal met je eens. Ik kan me voorstellen dat je gisteren niet het hele debat hebt gevolgd, in elk geval niet tot drie uur. Een van de dingen die ik namelijk tegen het kabinet zei is: ‘Neem alsjeblieft besluiten.’ Ik weet als geen ander dat er heel veel verkeerde besluiten tussen zitten en daar heb ik alle begrip voor en daar gaan we jullie niet op aanvallen. We zitten in een crisis en dat vraagt ook om oppositiepartijen dat je elkaar niet gaat aanvallen op het verkeerde besluit.”

Jinek: “Het is anders wel veel gebeurd gisterenavond: er was heel veel kritiek op het kabinet.”

Is Ali B eigenlijk aan het hamsteren geslagen? Nee, zegt hij. “Ik ben natuurlijk met één maand Ramadan per jaar voorbereid op dit soort situaties. Ik geloof wel dat het goed komt en ik geloof de premier ook wel. Hij zegt het met zo veel ballen dat het niet nodig is. Dan denk ik: oké, dit wil hij echt niet op zijn geweten hebben.”

Foto: RTL

74 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Janet
maart 15, 2020 16:13

Ik wordt ook zo moe van Jesse Klaver. Altijd klagen. Ik zou hem niet graag aan het roer willen zien. Mark Rutte doet het goed. En ik bewonder Ali B. Heerlijk dat iemand die zeurpiet even zegt wat hij er van denkt. Goed zo Ali

Gast
Paulus
maart 15, 2020 15:45

De samenleving is al geruime tijd ziek, en het wordt alleen maar erger. En sommige van dat ow zo nuchtere zit hier ook onzin uit te kammen. Gelukkig hebben we nog de Aziaten want wetenschappelijk bewezen zijn zij de. Slimste op aarde. Dus er is nog hoop.

Gast
kim
maart 15, 2020 15:44

Logisch de oppositie schreeuwd om het hardst dat de regering verkeerd bezig als Rutte had gezegd we sluiten de scholen dan had de oppositie ook gezegd dat het verkeerd was

Gast
Mael
maart 14, 2020 22:48

@X

Dat snap ik. Ik leg de grap alleen uit.

Gast
Hein
maart 14, 2020 22:47

Aron, nogmaals voor jou:

‘net als de gemiddelde autochtoon’

Gast
Aron
maart 14, 2020 22:45

Harry, antisemiet!

Gast
Aron
maart 14, 2020 22:44

Beste Polack, Hein bagatelliseert het aantoonbaar aanwezige antisemitisme onder autochtonen Nederlanders.

Gast
Polack
maart 14, 2020 22:37

@Hein, weerleg zijn stelling dan?

Gast
Selina
maart 14, 2020 22:17

Wat een racist ben je.. mensen haten vanwege hun afkomst.
Krijg toch de corona

Gast
Harry
maart 14, 2020 22:01

@David za 14 mrt 2020 om 21:53
– Benjamin (Bibi) Netanyahu de premier van jouw lievelingsvolk. Hahaha….

Gast
anoniem
maart 14, 2020 21:59

Iedereen die in de afgelopen weken deze pandemie in de media heeft gebagatelliseerd, is in mijn ogen niets anders dan crimineel bezig.,,

Gast
Hein
maart 14, 2020 21:57

‘net als de gemiddelde autochtoon’

David, je bent paranoïde.

Gast
David
maart 14, 2020 21:53

Marokkanen zijn net als de gemiddelde autochtoon antisemitisch en afgunstig. Ik haat alle arabieren, Germanen, Latino’s, Perzen en Slavische volkeren. George Sores heeft in mijn ogen altijd gelijk.

Gast
X
maart 14, 2020 21:28

Mael, tijdens de Ramadan mag men eten tussen zonsondergang en zonsopgang. Maar bijvoorbeeld zwangeren en zieken hoeven niet mee te doen, maar kunnen dit op een later tijdstip doen.

Gast
Mael
maart 14, 2020 20:45

;)

Gast
Dadel
maart 14, 2020 20:08

@Mael
za 14 mrt 2020 om 19:58

Dank, mijn gevoel voor humor heeft me dit keer in de steek gelaten.

Gast
Mael
maart 14, 2020 19:58

Dadel, was een grapje. Hij heeft geen reden tot hamsteren want hij is gewend aan een tijd zonder voedsel.

Gast
Gerda
maart 14, 2020 19:54

Tjonge Tjonge die Ali toch! Altijd popi spelen.

Gast
Dadel
maart 14, 2020 19:38

@Mael
za 14 mrt 2020 om 17:53

Ik weet wat de Ramadan inhoudt maar ik zich het verband met hamsteren niet. Leg het me uit svp.

Gast
kjdenhaan
maart 14, 2020 19:33

Beide hebben geen Hollandse achtergrond , zodoende blijft hun liefde voor Marokko
alleen daar hebben zij die weelde niet .

Gast
kjdenhaan
maart 14, 2020 19:30

Beide hebben geen Hollandse achtergrond , dus zijn niet voor mijn land.
Dus OpRutte

Gast
Poepsnoeper
maart 14, 2020 18:46

Leuk voor je Paulus, en nu weer terug achter de geraniums

Gast
Paulus
maart 14, 2020 18:35

Sorry voor de vele fouten maa jullie begrijpen wat ik bedoel, ik ben zelf geen Marokkan.

Gast
Paulus
maart 14, 2020 18:31

2 Marokkaanse Nederlanders die het goed doen, niks mis mee, die werken tenmiste dan die werkloze losers hier.

Gast
hork
maart 14, 2020 18:12

Jij kunt er natuurlijk ook niks aan doen dat je ma je op je mongоlenkop heeft laten vallen als kind.

Gast
Poepsnoeper
maart 14, 2020 18:09

Sinds ik dat wil bitchass

Gast
hork
maart 14, 2020 18:08

Sinds wanneer wordt corona met een hoofdletter geschreven?

Gast
Poepsnoeper
maart 14, 2020 18:05

Als je nagaat dat Rutte op dit moment de “beste kandidaat” is voor de rol als Minister-president, dan moet je er toch niet aan denken hoe het met de rest gesteld is???

Ik hoop overigens dat Jesse nog Corona oploopt, dan weet hij eens wat “het volk” door maakt!

Gast
Mael
maart 14, 2020 17:53

Dadel, misschien moet je even opzoeken wat de ramadan inhoudt voordat je dit soort vragen stelt.

Gast
Dadel
maart 14, 2020 17:25

Is Ali B eigenlijk aan het hamsteren geslagen? Nee, zegt hij. “Ik ben natuurlijk met één maand Ramadan per jaar voorbereid op dit soort situaties.

Waar slaat dit op? Ik begrijp het verband niet.

Gast
Huismaker
maart 14, 2020 15:58

Bekijk de live uitzending eens van Fvd.nl met reacties. Je ziet de onmacht van Rutte en Bruins. totaal geen initiatief. En zij moeten ons land “redden”. Wat een amateurs. En natuurlijk heeft het Forum groot gelijk. Toen Baudet in januari een aantal dagen smeekte om een spoeddebat om alvast maatregelen te treffen stopten de vvd en CDA de vingers in de oren. Want “het was Forum” en dan reageer je als allerlei -isme.
Wat een amateurs !

Gast
Biery Twalet
maart 14, 2020 15:49

Kunnen al die rechtse huiltakken en flankjankers hier eens oprotten naar hun donkere holen op Twitter? Dank u!

Gast
Ad
maart 14, 2020 15:45

Ali B van Op1 naar Jinek, en maandag Klaver van Jinek naar Op1. En zo houden we elkaar in stand.

Gast
Erik
maart 14, 2020 15:25

Allemaal tekenen dat ze ons van het contant geld willen afhalen. Regering gebruikt dit voor totale controle

Gast
Annoniemus
maart 14, 2020 14:41

Kan die Ali B z’n bek niet eens een keer houden , hij heeft overal wel een meninkje over !

Gast
Hamsteren
maart 14, 2020 14:19

Een premier als Mark Rutte die te vaak heeft gelogen (daar heb ik geen herinnering aan) en die alles weglacht is uiteraard niet te vertrouwen.

Ali B is een simpele kletsmajoor met een meerderwaardigheidscomplex. Jesse Klaver is een simpele ook niet te vertrouwen sukkel (heeft gelogen over zijn achtergrond) en is niet geschoold. Hij is de man van roeptoeterij en het demoniseren van mensen met een andere mening over gelukszoekers en andere tuig die hier de boel komen opvreten en voor ellende zorgen.

Ik denk dat het beter is als deze twee sukkels zich druk gaan maken over hun thuisland Marokko, daar is het pas een vieze bende.

Hamsteren is nuttig, het is noodzaak als je een voorraad in huis hebt. Trek je niets aan van grijnzende sukkels al een Rutte, knok voor jezelf want hij doet het niet voor jou!

Gast
HBaz
maart 14, 2020 14:09

Rutte vindt deze crisis vooral heel vervelend voor z’n vrinden uit ’t bedrijfsleven. Want er is niks belangrijker dan de economie. De rest is bijzaak.

Gast
Marco
maart 14, 2020 14:04

Gelukkig was Asscher gisteravond bij Op1 genuanceerder over Rutte. De linkse eenheid is nu al verbroken

Gast
Marsmannetje
maart 14, 2020 13:43

De enige die vaak alles weg lacht is Mark Rutte.

En ze denken dat ze overal verstand van hebben over dat virus, zelfs de RIVM weet het niet.

Niet alleen de Media maakt ons ban, maar ook het RIVM en de politiek

Gast
Erica
maart 14, 2020 13:42

@ Ramôn vd Velde. Jesse Klaver in een regeringscoalitie? Dacht dat hij in de oppositie zat. Wel weten waar je het over hebt he.

Gast
Kai D
maart 14, 2020 13:24

@Penny Wise
Zonder het gebruik van glyfosaat en vergelijkbare middelen zou de landbouw de helft minder produceren en zou de bevolking dus ook met de helft moeten krimpen.
Het is kiezen: een grote bevolking met kunstmatige middelen of een gedecimeerde bevolking met natuurlijke landbouw.
Of heb jij een alternatief?

Gast
X
maart 14, 2020 13:23

Ik snap niet dat hogescholen en universiteiten gesloten zijn en mbo en basisscholen open blijven.
Nu is hier in Twente besloten het MBO te sluiten en leerlingen die al stage liepen in de zorg daar ook daadwerkelijk in te zetten en anderen voor kinderopvang te laten zorgen.
Hulde!

Gast
Commerciële Yoghurt
maart 14, 2020 13:20

Die Klaver kreeg alle hoeken van de studio te zien dankzij geweldig tegengas van andere normaal denkende gasten zoals Martin van Roosmalen en zelfs Ali B.
Jinek kon haar eikeltjes pyjama typetje niet redden!

Gast
Penny Wise
maart 14, 2020 13:13

Politici hebben uiteraard het beste met ons voor. Daarom dumpen we granuliet en glyfosaat in ons milieu.

Gast
Pieterke
maart 14, 2020 13:04

Wat Mark Rutte zegt gelooft het volk niet meer. Dat blijkt wel!

Yasser Feras (ja, zijn echte Marokkaanse naam) Klaver alias de ‘Klimaatimam’, die geloven we dus al helemaal niet met zijn altijd ‘tegen, tegen alles gedragingen’!

Gast
Bart M.
maart 14, 2020 12:45

De grootste klagers/zeurders stijgen vaak in de opiniepeilingen, maar lopen weg voor hun verantwoordelijkheid.

Gast
Willie
maart 14, 2020 12:30

Maatje te groot
za 14 mrt 2020 om 12:19
Het ging over het virus .Niet alles er bij halen. Klaver is en verschrikkelijk figuur maar nu had hij gelijk. Mijn kleinkind ging ook naar school vrijdag geen enkele voorzorgsmaatregel zo 500 leerlingen. Paar kinderen hoestte de lerares van 60 jaar ik stop we gaan naar huis. Derksen bedrijft politiek over de rug van dit virus. Vergeet ook niet dat die zelfde Rutte Klaver in zijn achterste kruipt en met al zijn wensen en mee gaat in de energie transitie.

Gast
Tja....
maart 14, 2020 12:24

Jesse Klaver, de beste stuurlui staan aan wal!

Gast
Maatje te groot
maart 14, 2020 12:19

Precies wat Derksen zei over die levensgevaarlijke manipulator. Zie zijn gedrag ook bij de energie transitie. Nergens benul van maar wel ons opzadelen met torenhoge kosten.

Gast
Ramôn vd Velde
maart 14, 2020 12:15

Jesse Klaver heeft nog nooit één dag van zijn leven gewerkt!
Alles wat Jesse Klaver weet komt van het internet en hij gelooft alleen wat hij zelf wil geloven. Waarom zit deze ramp op pootjes in een regeringscoalitie? Hij kan beter terug naar z’n hobby, flyeren, maar dan voor de lokale Chinees want Chinezen hebben het al zo moeilijk vandaag de dag.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen