‘SBS-show Lang Leve De Liefde leuker dan First Dates’

De nieuwe dagelijkse tv-show Lang Leve De Liefde die wordt uitgezonden in de vooravond van SBS 6 gaat redelijk geruisloos aan de kijker voorbij, maar toch is het een ontzettend leuk format. Dat zegt David Grifhorst, die grote tv-shows als The Passion regisseert, op Twitter. Lang Leve De Liefde, dat wordt opgenomen in de villa die veel mensen nog kennen van De Gouden Kooi en Koffietijd, scoort elke dag zo’n 300.000 kijkers en 7 procent marktaandeel. Geen enorme hit dus.

En dat terwijl First Dates wél een grote hit is in de vooravond van NPO 3. Sinds de verhuizing van De Wereld Draait Door naar NPO 1 heeft de zender niet zo’n groot vooravondsucces gehad.

Topregisseur David Grifhorst vindt het vreemd. “Zitten we onverwacht een programma op SBS te bingewatchen… Lang Leve De Liefde. Een soort First Dates maar eigenlijk een nog veel leuker format.

Lang Leve De Liefde biedt singles ruim de tijd om elkaar goed te leren kennen, namelijk door minimaal 24 uur met elkaar door te brengen. “Na dit etmaal hebben ze een escape, omdat je de liefde wel een handje kunt helpen, maar niet kunt afdwingen, mogen ze nu het appartement verlaten. Blijven mag ook. In dat geval kan de date tot maximaal vijf dagen duren“, legt de zender uit.

Als ze de vijf dagen vol maken, wacht er op het prille stel een verrassing: een romantisch weekendje weg.

Foto: SBS

24 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Max
februari 24, 2020 22:07

Ja iets langer duren! 50_50 weg en dan een uur! Prima!

Gast
Jaap Aap
februari 24, 2020 21:28

Programma voor debielen en gehandicapten.

Gast
burgos
februari 24, 2020 18:14

Harstikke leuk programma.
Zou wel iets langer mogen duren.

Gast
Ellie
februari 24, 2020 15:52

Zeker een leuk programma! Verdient meer kijkers. Zou inderdaad leuk zijn om de succesvolle matches te blijven volgen. Gaat nu een beetje als een nachtkaars uit na die 5 dagen.
En live streams (24/7) zou het helemaal interessant maken.

Gast
Ron
februari 24, 2020 13:00

Ze mogen die uiterlijk 5 dagen wel verlengen, dus ook na het ‘romantische weekend’ doorpakken in korte segmenten als een soort rubriekje ‘hoe is het nu met’. Dan wordt het programma wel langer, maar Utopia duurde ook altijd een uur dus dan zal je dat 50/50 moeten schrappen, kijken nog minder kijkers naar.

Gast
Dikkie Dik
februari 24, 2020 12:24

Leuk programma maar op de verkeerde tijd en mag wat langer duren!

Gast
Nils Holgersson
februari 24, 2020 12:13

Elementen toevoegen maakt een succesvol format echt niet per se beter!

Gast
Huismaker
februari 24, 2020 12:10

@Steffie 11.05
Steffie: ik heb nieuws voor je en dat maakt je leven een stuk makkelijker.
Als je Ziggo hebt: ZiggoNet boxje gebruiken: en onbeperkt opnemen. En vervolgens alles doorspoelen wat niet interessant is. Dus ook bij praatprogramma’s en liedjesprogramma’s. Moet je eens opletten hoe kort programma’s ineens duren.
Succes !

Gast
Huub van Ballegooy
februari 24, 2020 12:04

Ik heb in dat huis veel hoeren geneukt.

Gast
Mick
februari 24, 2020 12:03

En wie is de Mick van 11:57 nou weer?

Gast
Jef Alberts
februari 24, 2020 11:59

Gouden Kooi terug!!!!

Gast
Mick
februari 24, 2020 11:57

Heb ze tot nu allemaal gezien. Blijft vermakelijk!

Gast
Ronnie
februari 24, 2020 11:43

Leuker dan de Nederlandse First Dates geloof ik best.. Maar zeker niet zo leuk als de Engelse versie.

Gast
Ikke
februari 24, 2020 11:36

Five Dates Inside :-)

Gast
Daan
februari 24, 2020 11:33

Echt zonde dit, velen weten het nog niet te vinden denk ik, het is echt een hartstikke leuk programma zelfs nog leuker dan First Dates

Gast
Claar Koomen
februari 24, 2020 11:21

Utopia terug a.u.b. ..Dit is RUK

Gast
Jan Kloot van Dam
februari 24, 2020 11:17

Breaking! Bridget Maasland heeft heel de hele Hazes bende ontvolgt.

Gast
Ron
februari 24, 2020 11:09

Het is ook best leuk, en leuker dan First Dates, wat erg eentonig oogt. In deze show zitten behoorlijk wat twisten ook, zo mag er familie of vrienden komen, wordt er vanuit een niets een huisdier in gedropt om te kijken of het klikt met 1 van de deelnemers. Er zitten ook wel spraakmakende types tussen dus er wordt echt wel TV gemaakt. Verder scoort het niet beter dan Utopia trouwens, eerder slechter dus of ze hier goed aan gedaan hebben betwijfel ik.

Gast
Frits
februari 24, 2020 11:08

het is een erg leuk programma, vlot tempo, met een geniale cast. Leuk in elkaar gedraaid, zonder dat het kapotgemonteerd is. Topformat!

Gast
mark2
februari 24, 2020 11:07

ik kijk het iedere avond, ontzettend leuk in elkaar gezet! soms heeeel ongemakkelijk en soms ongelooflijk leuk en mooi. mag van mij erg lang doorgaan!

Gast
Willem
februari 24, 2020 11:06

Liefde moet je zo min mogelijk formatteren. Ik vind het een draak van een programma.

Gast
Stefie
februari 24, 2020 11:05

LLde liefde jeuker dan First dates??? Kom op man. Lang zo verrassend niet en welke gek gaat zich door die iritante reclame worstelen. Dan moet je wel erg afgestomd zijn

Gast
Mick
februari 24, 2020 11:02

Het ongemak is wel heel groot bij de deelnemers.

Gast
De Derde Banaan
februari 24, 2020 11:01

” De nieuwe dagelijkse tv-show Lang Leve De Liefde die wordt uitgezonden in de vooravond van SBS 6 gaat redelijk geruisloos aan de kijker voorbij, maar toch is het een ontzettend leuk format. ”

Fantastische samenvatting weer door MC! Hulde! Tranen lopen over mijn wangen van het lachen.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen