Reclameblok in Jinek vooralsnog eenmalig experiment

Het reclameblok dat vrijdag in de RTL 4-show van Eva Jinek werd uitgezonden betrof vooralsnog een eenmalige test. Dat heeft een woordvoerder van RTL laten weten aan het AD. RTL brak vrijdag met de belofte om Jinek gedurende de gehele eerste uitzendperiode niet te onderbreken met reclames. Na een minuut of vijftien moest de presentatrice toch een reclameblok aankondigen. “Tot zo“, sprak ze. Het blok voorafgaand aan de uitzending, na de intro van de gasten, verviel.

De kijkcijfers van Jinek zitten in de lift, maar dan wel in de lift naar beneden. Kennelijk maakt men zich bij RTL enige zorgen en wordt er nu geëxperimenteerd met het verschuiven van het reclameblok.

Een woordvoerder: “We hebben eenmalig de enige onderbreking, die normaal direct achter de gastenaankondiging komt, verplaatst om te kijken wat voor effect dit zou hebben.”

Eén ding zal elke kijker begrijpen: de programma’s die RTL aanbiedt moeten ergens van betaald worden. Toch worden slechts weinig mensen blij van reclames.

Tot vrijdag toe werd Jinek níet onderbroken door reclames. Er was slechts een reclameblok te zien voorafgaand aan de uitzending, ná de introductie van gasten.

Dat model heeft een voordeel én een nadeel. Het voordeel is dat Jinek daardoor niet onderbroken wordt door reclames, het nadeel is dat kijkers van de lead-in wegzappen als het reclameblok begint.

De komende week zal blijken hoe het experiment RTL bevallen is.

Foto: RTL

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen