Reclameblok in Jinek vooralsnog eenmalig experiment

Geplaatst op zo 23 feb 2020 om 9:55

Het reclameblok dat vrijdag in de RTL 4-show van Eva Jinek werd uitgezonden betrof vooralsnog een eenmalige test. Dat heeft een woordvoerder van RTL laten weten aan het AD. RTL brak vrijdag met de belofte om Jinek gedurende de gehele eerste uitzendperiode niet te onderbreken met reclames. Na een minuut of vijftien moest de presentatrice toch een reclameblok aankondigen. “Tot zo“, sprak ze. Het blok voorafgaand aan de uitzending, na de intro van de gasten, verviel.

De kijkcijfers van Jinek zitten in de lift, maar dan wel in de lift naar beneden. Kennelijk maakt men zich bij RTL enige zorgen en wordt er nu geëxperimenteerd met het verschuiven van het reclameblok.

Een woordvoerder: “We hebben eenmalig de enige onderbreking, die normaal direct achter de gastenaankondiging komt, verplaatst om te kijken wat voor effect dit zou hebben.”

Eén ding zal elke kijker begrijpen: de programma’s die RTL aanbiedt moeten ergens van betaald worden. Toch worden slechts weinig mensen blij van reclames.

Tot vrijdag toe werd Jinek níet onderbroken door reclames. Er was slechts een reclameblok te zien voorafgaand aan de uitzending, ná de introductie van gasten.

Dat model heeft een voordeel én een nadeel. Het voordeel is dat Jinek daardoor niet onderbroken wordt door reclames, het nadeel is dat kijkers van de lead-in wegzappen als het reclameblok begint.

De komende week zal blijken hoe het experiment RTL bevallen is.

Foto: RTL








58 Reacties op “Reclameblok in Jinek vooralsnog eenmalig experiment”


  1. Antonio

    Smoesje om blunder te verbloemen van PvdV

    Kijkers trappen daar niet in.

  2. Wees niet wat je niet bent

    Antonio
    zo 23 feb 2020 om 9:59

    Haha, blunder? Wat is de blunder dan precies?

  3. Jaap Aap

    Ik kijk liever reclame dan dat ik die feeks met een hart van steen moet aanschouwen.

  4. MM

    Jammer , ik vond dit het beste deel van haar show.

  5. Shampoo

    Was vorige week vrijdag ook al zo.

  6. Curryworst

    En bij Op1 dansen ze een rondje om de grote tafel nu ijskonijn Jinek reclame onderbrekingen gaat krijgen.
    Dat wordt wegzappen naar de concurrent als Jinek de kijker waspoeder of alcoholvrij biert probeert te verkopen.

  7. Stanislav

    Mensen hier u kunt weer rustig ademhalen.. Het was eenmalig viorlopig dan hè

  8. Claar Koomen

    He jammer nou..Ben gek op reclames!

  9. Sybrand Buma

    Ook een hele goede morgen!

  10. Antonio

    De kijkcijfers van Jinek zitten in de lift, maar dan wel in de lift naar beneden.
    ——–

    Blunder zoveel (ben de tel kwijt) van PvdV om Jinek een contract aan te bieden met veel ……..

    Ik jaloers, nee hoor Angela de Jong.

  11. WEST*

    @Curryworst Nou OP1 en de zeker NPO hebben geen dansje nodig
    Ze lachen om de RTL zenders die nooit meer de NPO zullen voorbij gaan in kijkcijfers
    RTL is aardig van zijn voetstuk gevallen !

  12. WEST*

    Dat is de reactie van Peter, die heeft dat stukje op TV TOTAAL ook gelezen !

  13. Sonja

    Hoe bijzonder weer hoe iedereen alles aangrijpt om aan te geven hoe slecht het met Jinek gaat. Inderdaad had Angéla hierin gelijk. Mensen vinden het fijn als iemand faalt zodat ze zichzelf beter voelen.
    Feit is echter dat RTL een opleving heeft sinds Jinek op de late avond te zien is. Marktaandelen zijn structureel hoger dan daarvoor.

  14. WEST*

    GELOOF JE HET ZELF

  15. Leo knots

    Jinek als duur betaalde presentatrice eenmalig experiment denk ik

  16. Ron

    Eenmalige test? Zal niet echt helpen om een oordeel te vellen, dat zal je dan langer moeten proberen ook op andere dagen als er geen TVOH is.

  17. Weg met dat gelul

    Die gaat aan arrogantie ten onder met haar grote bek daar haken mensen door af.

  18. Frans

    Hillary Eva Ronaldina Jinek, moet eens onafhankelijk wordendan krijgt ze pas goede cijfers, ik ben fan

  19. Pattie Fart

    Wat een afgang die Jinek.

  20. robb

    RTL wees je zelf en stop er reclame in , angst is een slechte raadgever als het goed is kijken mensen gewoon verder .

  21. Xylon

    Een mislukt eenmalige test aangezien de kijkcijfers van afgelopen vrijdag weer dramatisch laag waren na zo’n sterke lead in !.. Met of zonder reclame onderbreking is en blijft rtL Late Night met Eva Jinek een uiterst slap commercieel aftreksel dat het niet zal gaan redden !.. Op1 ontwikkeld zich in een razendsnel tempo tot dé Late Night Talkshow die ertoe doet !.. De overstap van Evaatje naar rtLuxembourg is zoals verwacht een regelrechte mislukking en pakt niet goed uit voor haar carrière !..

  22. Jantien

    Dan had je dat van tevoren moeten melden. Én in het programma tijdens de aankondiging van de reclame. Dan zijn kijkers ondanks eerdere beloftes nog best coulant. Maar zo rauw op hun dak, dan gaan ze stijgeren: Hé, ‘we’ hadden een afspraak!

  23. Jantien

    Het feit dat dit blijkbaar voer is voor een artikel in het AD waar een RTL-woordvoerder ook nog antwoord geeft op vragen, is wat dat betreft veelzeggend.

  24. Stylist, maar niet Mike

    Waar is haar kapper?

  25. RTL lijkt een onbetrouwbare club waar moeilijk afspraken mee te maken is

    Oh oh wat gaat het weer helemaal fout bij die club.

    Geldgraaien voor alles, in 40-45 was men ook al behoorlijk van het padje af bij de Bertelsmannen.

    En Jinek dacht te simpel dat ze dat varkentje wel zou kunnen wassen bij de CO na het binnenhalen van 3 mio.
    Nee dus ze heeft wel geld maar geen aanzien meer het is een droevige vertoning.

  26. Greet

    Ik snap niet waarom iedereen Eva Jinek zo moet afkraken. Er zit een knop op je TV. Laat iedereen in zijn waarde..Het is zo makkelijk achter je toetsenbordje iemand afkraken . Respect is ver te zoeken.

  27. Pierre K.

    @Greet.
    Beste Greet.
    Ik begrijp je reactie.
    Toch kan ik me voorstellen dat bovenstaande reageerders best eventjes een portie feedback willen geven aan het productie team van Jinek op RTL.
    Beter zo even je hart luchten dan de hele tijd op je tong bijten zeg maar.
    En zo plezierig is het helemaal miet om naar die scheve bek van Jinek aan te kijken. Heb je zelf laatst nog naar Eva Jinek gekeken en gezien hoe ze daar in die stoel hangt als een hysterische makaak reageert op de situatie en andere keren weer zacht en ingetogen reageert op de antwoorden van haar gasten voor wie ze zichtbaar geen enkele belangstelling heeft? Vandaar dat ik vind dat een klein beetje kritiek best op zijn tijd op zijn plaats is. We hoeven toch immers niet tegen een ondermaatse talkshow aan te hikken elke avond weer opnieuw?

  28. Carel

    Eva moet eens ophouden haar eigen mening door te drukken,we weten nu wel dat ze twump en Thierry haat. Dat kan gewoon niet ,ze heeft geen respect voor andere meningen.

  29. Derhal

    Ik voorzie het einde van Jinek.
    Binnen een paar maanden stopt de betaling aan Eva en kan ze terug naar de NPO.
    De RTL-kijker is net zulk gemakzuchtig tokkievolk als de SBS-kijker, die verdomt het om z’n avond tel aten vergallen met geouwehoer door een hysterische trut.
    En ze is ook nog extreemlinks ook bovendien. En tokkies houden daarentegen nou eenmaal meer van het rechtse geluid. Dus bye bye Eva Rtl Peter, inpakken en speelfilms draaien, want dat is wat de kijkers willen.

  30. Leo knots

    Belachelijk dat Trump bashen en links lullen rechts vullen door reclame dient te worden onderbroken

  31. X

    Ze ziet er inderdaad niet meer uit. Zou Pauw haar nog begeleiden? Ik denk het niet. Helemaal van het pad af die Jinek.

  32. Miepie

    De kijkcijfers kelderen bij die Janknek

  33. anonymous

    Misschien is het ook gewoon beter om na kwartier of half uur dat reclamebok te doen.
    Nu is het gelijk na de bekendmaking van de gasten, zappen mensen gelijk al weg

  34. Webcrawler

    En met een reclamebok blijven ze weg.

  35. anonymous

    Eva gaat er wel steeds onverzorgder uit zien.
    Slap, vet haar, gezicht bleekjes

  36. Miepie

    Jinek is een pracht vrouw.

  37. Leo knots

    Reclame nekt Jinek. Daag u bent de zwakste schakel

  38. robb

    Als reclame Jinek nekt dan is de commerciële tv failliet .

  39. Leo knots

    Jinek heeft als nagemaakt type de gunfactor niet. Daarom nekt reclame haar meer. Mensen zullen wegzappen en wegblijven.

  40. HBaz

    Dan kan Eva ook even gaan plassen.

  41. Ronnie T

    Ik weet uit betrouwbare bron dat RTL het programma Jinek niet kan financieren met reclame. Men ging er vanuit dat het een succes zou worden maar met deze vooruitgang wordt het voor de zomer van de buis gehaald. Jinek houdt zich aan haar contract dus gaat dure Jinek hierna goedkope spelletjesprogramma’s presenteren.

  42. Webcrawler

    Ja hoor Als reclame Jinek nekt dan is de commerciële tv failliet.

  43. Jaja

    ’t was maar een geintje.

  44. Uuuh

    Waarom moest dit ‘eenmalig’ worden geprobeerd? Waarom zou je als bedrijf Je klanten (je kijkers) een reden willen geven om je als ‘onbetrouwbaar’ te bestempelen? Terwijl het je doel is (zou je denken) om mensen juist aan je te binden?! Is dit weer zo’n gevalletje van overijverige ‘managers’ die hun whiteboard wijsheden net iets belangrijker vinden dan het creatieve proces? Hoezo heeft er überhaupt iemand achter de schermen zoveel invloed om de opbouwfase van een programma zo abrupt te verstoren? Ik snap best dat er ook geld verdiend moet worden maar waarom gebeurt dat zo zichtbaar voor de kijker? Zo jaag je mensen toch alleen maar weg? Of is dit ook weer zo’n voorbeeld om met een ‘relletje’ aandacht te vragen voor een noodlijdend programma? Mmmhh, het zou je metier maar wezen.

  45. F.U

    waarom Nederland zo geobsedeerd is van deze polak snak ik totaal niet.

  46. Niet de reclame maar Jinek is het experiment

    De cijfers blijven maar dalen, dalen, dalen, dalen…..

  47. Sylvie

    Ze pakt dan snel even een vaasje.

  48. Leo knots

    Of een blowtje

  49. Leo knots

    Het kleine meisje kan naast Links Lullen en rechts vullen ook verder niet al te veel. Intervieuw met Hillary Clinton als absolute dieptepunt

  50. Onwetende

    F.U. Není to Polák, ale Česka

  51. Mover

    “Intervieuw” schrijven, dat is pas een dieptepunt.

  52. X

    Jow taalpolitie pfffff

  53. Dirk

    Jeroen Pauw had in het begin hevige concurrentie van Humberto Tan met zijn goed bekeken late night talkshow. Jeroen is er echter wel in geslaagd vakkundig het verschil te maken tussen de infotainment talkshow van RTL en de journalistiekere Pauw bij de NPO. Het is niet voor niets dat Eva Jinek zich liet coachen door hem. Desondanks gaan Eva’s interviewtechniek en algehele voorkomen dagelijks qua niveau erop achteruit. Het meenemen van de redactie en producent is dan geen garantie voor succes. Eva hoort meer bij de NPO waar zij rustig had kunnen doorgroeien tot een hele goede journalistieke presentatrice. Zo’n overstap voor het grote geld is dan toch wel heel erg jammer voor haar carrière.

  54. Annoniemus

    Met de vele reclames en onderbrekingen zijn de commerciële omroepen bezig hun eigen graf te graven , kijkers zijn dit zó beu !
    Bij de publieke omroep wrijven ze zich in de handen en lachen zich te barsten !

  55. Marijke

    Annoniemus, daarom zijn het ook commerciële omroepen die niet van de belastingbetaler profiteren zoals de publieke omroep.

  56. Boerenverstand

    @Annoniemus: bij de NPO is anders ook stevig het zweet uitgebroken door het kabinetsvoornemen de NPO het grootste deel van de dag reclamevrij te maken. Dat kost de NPO 20% van zijn budget. Daarnaast zou de wet ook nog eens aangepast moeten worden dat de verplichte doorgifte van de NPO bij de kabelaars betekent dat de NPO daar geen geld voor mag vragen. Weg met die gedwongen winkelnering. Kost de NPO ook nog eens substantieel inkomen. Overigens allemaal prima op te lossen door de NPO terug te brengen tot twee tv-zenders en twee radiozenders, met medewerkers die niet boven de Balkenendenorm uitkomen.

  57. WEST*

    @Boerenverstand 20 miljoen minder voor alle activiteiten binnen de NPO
    Dat is per omroep, en de omroep overzee en DE organisatie de NPO zelf te verwaarlozen
    Als je het gaat uitsplitsen is het verlies heel klein , omdat ze zich ookmoeten houden aan de Balkenendenorm Dat zou b.v. de Varal
    en TROS miljoenen opleveren door minder personeels kosten
    dan is die paar miljoen die ze krijgen een lachertje , en halen ze dat er dik weer uit want reken even mee wat ze nu kwijt zijn op jaarbasis excl personeels lasten
    Hertenberg gemidde;ld 400k per maand x 12 Mathijs ook zoiets
    dus zie wat een besparing voor de omroepen

    RTL TALPA kunnen niet al die reclameblokken opvangen Grote bedrijven die adverteren missen gewoon grote 3 zenders ,en zullen andere zenders zoeken voordeel is wel dat reclame vrij concurrerend werkt tegen over de com tv zenders , want met een goede dagprogrammering kan je de COM TV de baas bliven
    Persoonlijk denk ik dat het niet zo dramatisch voor de NPO wordt

  58. WEST*

    sorry foutje per jaar natuurlijk

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.