Prinses Beatrix spreekt Sanne Wallis aan op persiflage

Prinses Beatrix heeft cabaretière Sanne Wallis de Vries een keer aangesproken op de persiflage die ze jarenlang van haar deed op televisie. Dat vertelt ze in De Telegraaf. Wallis de Vries heeft Beatrix op televisie jarenlang in de zeik genomen. Eén keer kwamen ze elkaar tegen in het echt. “Ooit waren we op dezelfde receptie en hadden een totaal ongemakkelijk gesprek. Het was al vier jaar nadat Kopspijkers was gestopt, dus ik had haar al lang niet nagedaan“, vertelt de comédienne.

Op dat moment was Wallis de Vries helemaal niet meer bezig met die persiflage. “Ik was hoogzwanger en had in de tussentijd allemaal andere dingen gedaan.”

De koningin bleek het níet te zijn vergeten. “Na wat koetjes en kalfjes zei ze: ‘Hoe lang gaat u er nog mee door?’ Ik dacht dat ze bedoelde met theatershows, dus ik heb iets gezegd over dat ik weer zou beginnen als het kindje een jaar was. Uit haar ‘O ja’ klonk dat dit niet het antwoord was waarop ze wachtte.”

Wat bedoelde ze wel? “Pas later op de fiets begreep ik dat ze natuurlijk het persifleren bedoelde.”

Toenmalig premier Jan-Peter Balkenende heeft ooit gezegd dat er niet zo de draak moest worden gestoken met het koningshuis. Wallis de Vries heeft toen vernomen dat Beatrix ‘vanuit het buitenland liet weten dat dit zijn zaken niet waren’. “Dat was voor mij een stiekeme blijk van goedkeuring.

Foto: BNNVARA

44 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
gum
maart 2, 2020 15:09

Wanneer wordt dit nare ongetalenteerde mens met haar enorme ego eens van de tv en uit de theaters gerauschd. Wat zou dat een verbetering zijn. Antisemiet.

Gast
Sander
februari 29, 2020 20:46

Bedroevend niveau, deze ´imitatie´. Om te huilen eigenlijk. Net zoals het meeste wat S. W. de Vries laat zien.

Gast
Jannes
februari 27, 2020 10:04

@Eddie, veel getalenteerder mensen worden compleet stuk gemaakt, omdat ze niet het juiste linkse verhaaltje vertellen. Ken daar heel schrijnende voorbeelden van. En dit waardeloos figuur mag maar doorgaan met haar talentloze ´imitaties´ etc. Heel triest. Vooral voor die mensen met veel meer talent, die met grof geweld onterecht uit de hele media worden verwijderd .

Gast
Eddie
februari 27, 2020 10:01

Ach ach, dit is wel zo´n slechte imitatie… Moet ze eigenlijk de prijs voor de meest ongetalenteerde ´cabaretier´ aller tijden voor krijgen. Ontzettend naar mens ook nog en antisemitisch. Wat doet dit op TV eigenlijk.

Gast
Desi44
februari 26, 2020 16:56

Nou Joop 55, ik vindt de persiflage van Sanne W.de Vries niets meer dan de klasse avond op de middelbare school. Tenenkrommend slecht. Omhooggevallen nitwit dat het is.

Gast
Joop55
februari 25, 2020 12:58

De helm is gewoon geniaal gepersifleerd. Niks meer niks minder.

Gast
Suzy Wang
februari 25, 2020 11:48

Aan swdvr is geen kraak of smaak aan.

Gast
Jan
februari 25, 2020 09:16

Wallis de Vries is een erg slecht cabaretiere, ze kan niet toneelspelen dus ook niet imiteren, en ze is bovenal een enorme antisemiet. Weg ermee.

Gast
Mark
februari 25, 2020 09:14

Ten eerste was het een verschrikkelijk amateuristische imitatie, ten tweede bewijst dit dat Sanne W. de Vries een van de vele geduwde ´cabaretiers´ is, die koste wat kost op het scherm en in de theaters moet, omdat ze het juiste linkse kletsverhaaltje vertelt dat de mediamogols ons willen voorhouden. Had dit mens de tegenwerking gehad die U en ik zouden krijgen, dan was het meteen afgelopen geweest. Elite kiest haar poppetjes, zij is er een van en snapt zelf niet eens dat ze een marionet is en meer niet. Dit maakt haar alles bij elkaar een erg dom mens.

Gast
manon spermakanon
februari 25, 2020 04:40

Typisch weer de gedachtengang van een BN’er “iemand vind het niet leuk dus ik ga ermee door”.

Dat het toen notabene de koningin haarzelf was die er wat van zij doet er dan gewoonweg niet toe, en het dan nog opvatten als een compliment ook…. Als dit in Noord-Korea was geweest had het niet lang geduurt nadat Kim haar had aangesproken; 100% zeker dat ze voor de honden werd gegooid dan! Wellicht heeft Nederland ook weer eens zo iemand nodig, zodat al die domme BN’ers eens ophouden met provoceren en anderen op ideeën brengen! Da nwordt Nederland weer een mooi land!

BN’ers, totaal geen respect voor anderen mensen, enkel maar bezig met hunzelf. Wat een in en in triest leven heb je dan zeg!

Gast
Axel-F(Arnhem)
februari 25, 2020 00:40

Nou ach, ze heeft een paar woordjes gesproken met haar. En dat was het.

Gast
Hugo
februari 25, 2020 00:27

@Ing, Sanne Wallis de Vries heeft haar positie te danken aan het juiste ´linkse´ waanverhaaltje, dat ze telkens vertelt. Gaat helemaal niet om talent of leuk zijn. Zelfde met J.J. van der Wal, dat is ook helemaal niets. Waarschijnlijk missen beiden de intelligentie om dit zelf door te hebben. Ze worden gewoon gebruikt door wat hoger staanden om dit verhaaltje te vertellen. Het is echt heel erg dom volk, deze twee.

Gast
ING
februari 25, 2020 00:23

Ach jee, daar hebben we het zwaar over het paard getilde elitemormel S.Wallis de Vries weer. Zo humorloos als wat. Was nooit gekomen waar ze is zonder vele, vele kruiwagens. Geen zelfinzicht, verwend, dom , plaat voor haar kop. Dat is het wel, geloof ik. Oja, leuk= Hell no !

Gast
Dominee Bonk
februari 24, 2020 20:42

Sanne W de Vries, zus van Peter R de Vries, is natuurlijk een non-talent. Een amateur van de eerste orde. Misschien leuk voor een bepaald laagopgeleid publiek in enkele provincies van de Lage Landen, maar zo zielig, triest en stupide. Met name het feit dat zo een wezen in zich zelf gelooft. Maar goed, ook zij is mislukt. Zoals eigenlijk alle BN’ers. Moge dat een troost voor haar zijn. Amen, God zij met mij.

Gast
Elbert
februari 24, 2020 20:33

Klimaat-optimist. En wat wilt u dan met een republiek? Is dat volgens u het Ei van Columbus? Ik dacht dat we met een koning als Willem-Alexander toch een koning in huis hebben waar we met recht trots op mogen zijn. Evenals met Maxima aan zijn zijde. Zijn toch fantastische vertegenwoordigers van Nederland? Nee ik schaam mij niet als Nederlander met deze twee. Het kost wat maar dan heb je ook wat. Kan me geen leukere koning voorstellen dan WA. Hoop dat hij nog lang ons staatshoofd mag zijn!

Gast
Erwin
februari 24, 2020 20:27

@Klimaat optimist Jammer, ongeschikt voor het internet.

Gast
Klimaat optimist (powered by R JENSEN)
februari 24, 2020 19:50

Het is tijd om de monarchie te verlossen van haar onmenselijke positie….. veel leed is daardoor geleden……… als Republiek kunnen ze weer gewoon vrij zijn.
Dat noem ik menselijk… zei mijn zus Petra van 10.

Gast
Klimaat optimist (powered by R JENSEN)
februari 24, 2020 19:47

Ik ben een tokkie met een hele grote familie……, dit zei mijn tante Nel van 99.

Gast
@Klimaat tokkie
februari 24, 2020 19:40

Jij citeert wel heel vaak “kleine neefjes en nichtjes” .

Moeten we ons zorgen gaan maken dat je een smerige ped0-sodomiet bent?
Je wordt doodgegooid in de media met die kindermisbruikende sod0mieten in NL.

Dit is wel verdacht.

Gast
Klimaat optimist (powered by R JENSEN)
februari 24, 2020 19:36

Jan….. wat een ontzettend mooie tedere woorden……. kernachtig verwoord.

Gast
Jan Smit
februari 24, 2020 19:33

Sanne Wallis de Vries is de methadonbus in een Vogelaarwijk.

Gast
Klimaat optimist (powered by R JENSEN)
februari 24, 2020 19:32

We moeten die mensen van die zware taak afhelpen door nederland te veranderen in een republiek. Die mensen lijden onmenselijk en wij irriteren ons alleen maar aan hun… zei Peter mijn neefje van 8.
Misschien heeft hij wel gelijk.

Gast
Klimaat optimist (powered by R JENSEN)
februari 24, 2020 19:29

Ik zou nederland liever in een streng islamitische moslimstaat zien veranderen… dan hebben we een imam aan het hoofd van het land….. veel beter. Dit zei mijn nichtje Chantal van 9.

Gast
Elbert
februari 24, 2020 19:19

Mensen houden steeds minder van humor. Niks vind men meer leuk. Denk dat het koningshuis dubbel heeft gelegen van het lachen. Wat is er mis met satiere? Ik vond het hartstikke goed en leuk dat ze de draak staken met oud-vorstin Beatrix. Carlo Boshard deed dat toch ook met de tv-kantine? Wij Nederlanders zijn steeds grotere azijnzeikerds geworden.

Gast
Arie Schoenlepel
februari 24, 2020 18:59

Bea, zuur sekreet, typisch product van de Boomer generatie.

Gast
Bert
februari 24, 2020 16:05

Een echte communist die natuurlijk het koningshuis belachelijk maakt net zoals DWDD en de rest van de VARA club.

Sanne praat graag over witte mensen maar heeft niet door dat zij nog tot minder dan 450 miljoen blanke vrouwen op de aardkloot behoort….

Gast
Jan
februari 24, 2020 15:46

Het enige waar Beatrix zich druk om gemaakt zal hebben is dat ze gepersifleerd werd door Sanne Walle de Vries. Haar “acteerprestaties” waren (en zijn) namelijk om te huilen en een belediging voor de toenmalige koningin.

Gast
Trudy
februari 24, 2020 15:43

‘Ze zal dit wel hebben bedoeld…..’ wat een nieuws…..

Gast
Cees
februari 24, 2020 15:35

@Ralf: Helemaal eens hoor. Datzelfde geldt voor Soundos el Ahmadi.

Gast
Mart
februari 24, 2020 15:29

Media Telex ga je schamen. Nieuws uit de jaren 90!!!!!

Gast
Antonio
februari 24, 2020 15:23

Wat een vooroorlogs bericht is dit?

Gast
pieter
februari 24, 2020 15:23

“spreekt”is “sprak” zoooooo oud bericht. Wij willen de nieuwse Brazez!

Gast
Classic
februari 24, 2020 15:02

Het is een vast patroon. Een journalist vraag haar om dit verhaal. Ze herhaalt dit verhaal maar weer eens. MC plaatst ditzelfde verhaal voor de zoveelste keer maar dan met de nieuwe bron. Ik vraag me echt af waarom.

Gast
Jan
februari 24, 2020 14:28

Wat een fake-mens met een ‘oude koe’-story!

Gelukkig niet meer op TV!

Gast
Doe maar niet
februari 24, 2020 14:23

Timo, voor wie spreek je eigenlijk?

Gast
Zalmneusje
februari 24, 2020 14:20

Uit dit verhaal blijkt helemaal niet dat Beatrix het over de persiflage had.

Gast
N
februari 24, 2020 14:00

Humor zoals Willy en Max van DWDD verhoogt het gunfactor gewoon.
Ik denk dat ze er blij mee zijn, het verlaagd de kans alleen maar dat je van de troon wordt afgestoten.

Gast
Potverdorie
februari 24, 2020 13:55

Bea is een vaste bezoeker van MC en reageert ook onder verschillende namen.

Gast
tante Rikie
februari 24, 2020 13:53

herinnerd u zich deze nogggg

Gast
Ex keuneging
februari 24, 2020 13:47

Veulgens mij is dit bericht net zo halfoud als kopspijkers zelf.

Gast
Ralf
februari 24, 2020 13:44

Ik vraag me al jaren af wanneer Sanne Wallis beseft dat ze niet grappig is en er mee kapt

Gast
Zomaar
februari 24, 2020 13:43

Dit herkauwde verhaal ken ik al een lange tijd, kwam ook uit haar mond.

Gast
Timo
februari 24, 2020 13:43

Stiekem vinden ze het ontzettend grappig. Maar helaas zitten, vooral de oude generatie, de leden van het koninklijk huis nogal in een keurslijf. Als ze veel losser worden, zal het volk ze meer omarmen. Maar goed, niet in de internettrollen, dus hierbij een reeks boze comments die het koninklijk huis en alles wat er mee te maken heeft, uitgebreid bashen:

Gast
poes
februari 24, 2020 13:42

Geweldig altijd van genoten. En Beatrix vast ook.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen