Kijkers in shock: man toont piemel in Man Bijt Hond

Man Bijt Hond heeft dinsdagavond veel kijkers geshockeerd door een naakte man met piemel in beeld te brengen. Alles was heel duidelijk zichtbaar, ook zijn balzak. Dat blijkt uit reacties van kijkers op social media. Het gaat om Berry Steenbruggen, die een betoog hield tegen de verpreutsing van Nederland. “Die preutsheid zie je al bij kinderen. Vroeger stonden wij na de voetbal lekker gezellig allemaal onder de douche, bloot, en nu zie je bij voetbalclubs dat er een broekje aan is.

Ook in de sauna durft men niet meer naakt te zijn, aldus Steenbruggen. “Als je in de sauna van de ene naar de andere toeloopt, doen de mensen een handdoekje om. Daar zie je het ook al.

Zelf doet hij tegenwoordig aan blootwateryoga in Deventer. “Dat is zo mooi, dat je samen bent met één grote familie. Het is een gevoel van vrijheid. Het gevoel dat je met heel veel tempels bij elkaar bent. Dat heeft me wel bevrijd ja.

Aan het eind van het item ging Steenbruggen helemaal naakt. Hij poseerde voor een groep naaktschilders én de camera van SBS 6.

Hij voelt zich als een stempel als hij zo naakt poseert. “Ja, want een tempel heeft een goed fundament. Ik lig stevig en stabiel en het reikt naar boven toe, zoals de kerken waar ik vroeger kwam, dus eigenlijk is het wel een klein tempeltje.

Kijkers in shock

Kijkers waren in shock. “In Man Bijt Hond een man die zich niet schaamt voor zijn naakte lijf, wat natuurlijk heel fijn is voor hem. En prijzenswaardig. Ieder z’n ding. Maar om dat dan gelijk zo te etaleren…“, zegt de een.

De ander: “Oke, 2 kinderen in shock op de bank. En ik nog zeggen. Nee hoor, ze laten heus geen piemel zien op TV.

En nog iemand anders: “Nou zeg. Er kijken ook kinderen.

Foto: SBS

101 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Elbert
februari 27, 2020 08:44

Tikfoutje.

Gast
Elbert
februari 27, 2020 08:44

Oudef moet zijn ouder. Tikfouje.

Gast
Elbert
februari 27, 2020 08:39

Wat te denken van Marokkaanse jongeren die met hun onderbroek de Nederlandse zwembaden vervuilen en bevuilen en douchen met onderbroek en zwembroek aan? Is dat niet ranzig en smerig? Ga eens naar een zwembad en zie hoe ze zich omkleden. Je blijft lachen. Bang dat je hun geslachtsdeel ziet. Blijkbaar zien die er anders uit dan van de Nederlander en schamen ze zich voor zichzelf. Dat noem ik pas preutsheid. Ja, en over wasbordjes. Ja het draait in onze samenleving alleen om jong en daar wordt de mensheid op afgerekend. Zodra je oudef wordt tel je niet meer mee en ben je afgeschreven. Heb je geen minderwaardigheidscomplex dan krijg je die wel door o.a. de media.

Gast
toxilogic
februari 27, 2020 05:18

Waren eindelijk van die katholieke preutsheid af, hebben we nou die achterlijke moslims die doordraaien vanwege naakt, preuts in het kwadraat en maar babies fokken. Omtrent douchen met je onderbroek aan, gewoon verbieden laat die jochies maar thuis games spelen, en het slechte pad opgaan natuurlijk komen ze er gauw genoeg achter dat je in de gevangenis zonder broekje moet douchen en alles voor niks was.

Gast
Tante Es
februari 26, 2020 22:38

@Mike

Hoe oud ben je??
Die buik heb jij straks ook. Slechts een kwestie van tijd.
Voor de mensen met wasbordje: Daar zit het dus niet in en is zo vergankelijk.

Gast
Mike
februari 26, 2020 21:51

Gatver. Die buik gezien? 🤢

Gast
Plopperdeplop
februari 26, 2020 20:12

Gevalletje van oma Bep die normaal gesproken alleen maar NPO kijkt, maar door haar dikke vingers op een verkeerd knopje heeft gedrukt.

Gast
anoniem
februari 26, 2020 20:10

Conservatisme maakt een samenleving preuts en minder weerbaar op seksueel vlak. Maar van mij hoeft echt niet iedereen op tv alles te laten zien.. :-D

Gast
Klimaat optimist (powered by R JENSEN)
februari 26, 2020 17:36

Het is ook in strijd met de Koran. Al deden de grieken heel lang aan Pikkie-kijken… een traditioneel Griekse bezigheid… is die van jou groter dan die van mij……… ik hou op anders ziet John de Meul hier weer een programma in.

Gast
Mark
februari 26, 2020 17:33

Wat een preuts gedoe. Tijden zijn verandert. Die moeders met hun kroost die zogenaamd in shock zijn. Wat hun ouwelui waarschijnlijk niet weten is dat hun kids allang stiekem pórno kijken op hun laptopjes. Al dan niet gevraagd. Popt vanzelf op hun beeldscherm op als ze iets verkeerd intoetsen.

Gast
Rechtsrealist
februari 26, 2020 17:21

All.

Amerikanen. Ja, dan heb je het ook over het meest preutse volk ter wereld. We gaan helaas deze kant ook op.
Alles uit VS wordt hier gekopieerd of overgenomen.

Gast
all
februari 26, 2020 17:15

Man man, wat een gezeik. En ik mijn Amerikaanse vrienden altijd maar uitlachen over hoe spastisch ze daar doen over een bilsрleet. 1 cm wordt geblurd. Maar hier wonen blijkbaar ook preutsjes die denken dat kinderen een trauma krijgen van een рiemel op tv. Waar ze echt een trauma van krijgen is de reactie van deze ouders. En ze zijn nog hypociet ook. Streep het aantal tieten en poezen (en dan heb ik het niet over de Felidae) op tv maar eens af tegen de рiemels.

Gast
Hax Mavelaar
februari 26, 2020 17:02

Oh neeeee mijn zoon heeft dit ook gezien! Is hij hierdoor nu homo??????

Gast
RaymondVL
februari 26, 2020 14:11

Als die kneus zijn lichaam ziet als een tempel, waarom heeft hij het dan zo verschrikkelijk verwaarloosd door enorm veel te vreten?

Gast
Mart
februari 26, 2020 14:06

Kinderen in shock? Weten die niet hoe een mens er uit ziet dan? OMG Preutse mutsen

Gast
Snake Charmer
februari 26, 2020 13:49

@Guttegut

Ik ben gewoon vrij vandaag. Alsof iedereen ma tot vr 9:00-17:00 werk doet.

@Elbert voor mijn werk moet ik met de trein. Na jarenlang elke dag de zelfde route te rijden weet ik heus wel hoe het landschap eruit ziet. Dan ga ik liever Netflixen. En als je klaar bent met werk en je al de hele dag mensen om je heen gehad hebt wil je ook lekker wat tijd voor jezelf en dat kan dan tijdens een rit met OV dan kan ik rustig op mijn telefoon zitten. Lekker rustig iedereen is lekker met zijn eigen ding bezig.

Gast
Elbert
februari 26, 2020 13:04

Passagiers zeggen niet voor niets: Bedankt voor de gezellige rit.

Gast
Elbert
februari 26, 2020 13:02

Maar ik heb mijn scherm ook nodig voor mijn dienstroosters en declaraties.

Gast
Elbert
februari 26, 2020 13:01

Jij ook Ellen. Maar ik werk ook nog hoor hi hi. Ik hou wel van dit soort discussies hi hi.

Gast
Kweb
februari 26, 2020 12:44

Na dit beeld moet ik even dikke BBC’s zoeken op PH

Gast
Ellen
februari 26, 2020 12:42

Elbert, je zit zelf al de hele ochtend met je hoofd op het internet.
Dat klopt niet echt met je verhalen. LOL

Gast
Elbert
februari 26, 2020 12:40

Daarbij weet je Snake Charmer dat turen op je scherm de hele dag heel slecht voor je ogen is? Of heb je al een bril?

Gast
Fred de Kenner
februari 26, 2020 12:40

Weer een hoop gedoe om niets

Gast
Elbert
februari 26, 2020 12:39

Ik moet zo ook gaan werken voor het geval mensen denken dat ik niet werk. Maar door wisselende diensten heb je soms tijd als deze.

Gast
Elbert
februari 26, 2020 12:37

Snake Charmer. Hoe moest dat vroeger toen dergelijke communicatiemiddelen nog niet bestonden?. Ik ben van een generatie dat ik wel uit het raam keek of met mensen sprak. Zag ik eens wat anders hoe mooi Nederland was. Dat kun jij je niet voorstellen. Maar geloof me het was een hele andere tijd. Daarom is het zo jammer dat je dat niet voor kunt stellen. Als ik in trein of bus zit heb ik binnen de kortst mogelijk manieren contact. Zeker met een uniform aan. Als buschauffeur heb je hele andere mogelijkheden als de “gewone burger”. Kun je dingen zeggen die je normaal niet zou doen. Maar het is een leuk vak buschauffeur. Daarom is het zo jammer dat je je “afsluit” voor de buitenwereld. Want er bestaat meer dan telefoon en oordopjes.

Gast
Guttegut
februari 26, 2020 12:31

Zeg Snake Charmer. Moet jij niet is werken of zo?? Zit godverdomme de godganse dag van die kut berichtjes te plaatsen.

Gast
Gaby Blaaser (sletje)
februari 26, 2020 12:30

Ik laat elke dag mijn reet zijn.

Gast
Snake Charmer
februari 26, 2020 12:21

@Elbert je weet dat je je telefoon ook als communicatie middel kan gebruiken. Ik gebruik mijn telefoon om sociale contacten te onderhouden met mijn vrienden als ik elke dag met de trein moet. Dan ga ik echt niet doelloos voor me uit staren of met vreemden praten? Die muziek is ook om gesprekken tussen mijn medereizigers weg te filteren.

Vroeger had je een walkman nu een telefoon. Als je wilt socializen ga je maar lekker naar een cafe.

Gast
Elbert
februari 26, 2020 12:15

Leuke wereld krijg je met al die telefoons en oordopjes. Als niemand meer wat zegt.
Iemand begroeten uit angst? Wat is dat voor waanzin? Slaat nergens op een kwestie van fatsoen in je donder hebben is dat. Doe je uit beleefdheid. Wat is er fout aan begroeten? Je houdt er ook leuke sociale contacten aan over hoor. Ligt maar net hoe je als persoon bent. Niet iedereen is hetzelfde. Als mensen eens wat vriendelijker voor elkaar waren zag de wereld er een stuk beter uit!

Gast
Snake Charmer
februari 26, 2020 12:07

@12:02

Flikker op gek… ik moslim? Tuurlijk ik heb nog lekker varkens spare ribs gegegeten gisteren en alcohol gedronken.

Gast
Snake Charmer
februari 26, 2020 12:04

@Elbert kijken doe je met je ogen en niet met je oren.

Iedereen weet dat je extra goed moet opletten bij wegen. En ik had het over in het OV. Als ik in een tram of bus zit dan luister ik muziek.

Als ik op straat loop gebruik ik mijn ogen en is mijn muziek niet zo hard dat ik niks om me heen hoor. Maar goed iedereen met een klein beetje verstand doet dat. Misschien dat het in de boomer generatie fout ging.

Gast
Elbert
februari 26, 2020 12:04

Mensen lopen als zombies over de straat met die klote apparaten. Niks zien ze meer of horen ze. Leuke wereld heb je dan! Sorry maar dat wilde ik ook even kwijt.

Gast
Snake Charmer
februari 26, 2020 12:02

@Elbert

Ik ben moslim en contactgestoord.

De enige naar wie ik luister is de imam op vrijdag in de moskee.

Gast
Elbert
februari 26, 2020 11:57

Luister lekker thuis naar je muziek Snake. Hou je oren en ogen open op straat je ziet wat voor gevolgen het kan hebben.

Gast
Elbert
februari 26, 2020 11:56

Snake Charmer. Je kunt niet naar je muziek luisteren? Hoe klein is je wereld dan? Ik zal je vertellen. Elf jaar geleden is er in de Gelderse hoofdstad een meisje van 21 jaar met oordopjes in overreden door een lijnbus. Dat kwam toen ze uitstapte uit een trolleybus. Een taxichauffeur die achter deze bus stond probeerde nog te claxonneren. Ze hoorde niks en werd door een bus die van de andere kant kwam doodgereden. Levensgevaarlijk. Wil je ook zo eindigen?

Gast
Elbert
februari 26, 2020 11:53

Snake Charmer. Ga eens bij een bushalte staan. Zeg eens Goede Morgen. Ook tegen mensen die je niet kent. Het verbreed je horizon. Als ik als buschauffeur mensen niet zou begroeten dat zou pas raar zijn. Mensen gaan je echt herkennen. Ze gaan dan ook een praatje met je maken. Leuk toch? Als je een volgende keer tegenkomen zeggen ze hé ben je er weer? Hoeveel mensen mij niet gedag zeggen is niet normaal meer. Dat maakt de maatschappij echt leuker. Maar sommige mensen leven met een grote muur om zich heen. Zo zonde. Ze leven met het mobieltje in de hand en in hun oren en verder zien ze niks meer! Help mensen met een rollator uit de bus ze zijn je eeuwig dankbaar!

Gast
Miepie
februari 26, 2020 11:49

Misselijkmakend om te zien vies oud lelijk stumperdje

Gast
Snake Charmer
februari 26, 2020 11:45

@Boer

Ik ga echt niet iedereen op straat gedag zeggen… ja misschien een paar buren ofzo in de straat.

Net als vreemde mensen die zomaar praatje komen maken met je in het OV. Wat is dat voor iets raars. Kan niet eens rustig mijn muziek luisteren terwijl ik deze site bezoek omdat een of andere raar figuur het nodig vind om tegen mij te gaan praten. 🤣

Gast
Leo
februari 26, 2020 11:23

@boerenverstand Onzin dat opeens “hallo” zeggen als je in het bos/natuur loopt. 3 straten ervoor zeg je dit toch ook niet tegen elke willekeurige persoon. Heeft volgens mij meer met angst te maken.
Iemand begroeten die je een service verleent is wel normaal.

De oude generatie klaagt vaak over de jongere generatie maar beseffen niet dat zij juist vaak de aanstichters zijn van de problemen waar de jonge generatie nu meeloopt. Kijk eens naar al die zaken die nu allemaal uitkomen en waar vroeger niet over gepraat werd (onder de pet gehouden werden). GGZ vol met jongeren met emotionele verwaarlozing/mishandeling door b.v. ouders.

Gast
iemand
februari 26, 2020 11:15

Waarom niet een mooie Adonis want als ik dit zie snap ik wel dat we aan het verpreutsen zijn.

Gast
Guttegut
februari 26, 2020 11:09

De preutsheid en betutteling beginnen in Nederland nu wel ernstige vormen aan te nemen.

Gast
Boerenverstand
februari 26, 2020 11:05

@snake: ja, goedemorgen of goedendag zeggen was heel normaal, en gelukkig doen veel mensen dat nog. Als je de bus in stapt, als je in het bos een andere wandelaar tegenkomt, tegen degene achter de kassa in de winkel: zeg gewoon gedag. En overigens is dat ook in veel andere landen en culturen nog heel normaal. Veel jongeren gebruiken het woord ‘respect’ te pas en te onpas, maar ze snappen niet eens wat respect is.

Gast
Anonymous
februari 26, 2020 11:04

@Snake Charmer
wo 26 feb 2020 om 10:04
Tuurlijk kijkt u graag naar mooie lichamen in temptation Island, net zoals u zichzelf overigens ook graag als trol laat uitbuiten door RTL!

Gast
John
februari 26, 2020 10:55

@Elbert, komt ook omdat ouderen vaak eenzaam zijn en dan opzoek zijn om een praatje te maken. “Deze generatie” is juist meer bezig met connectie maken met bekenden online en ook offline. Dus betere, diepere banden met bekende en minder aandacht voor oppervlakkige contacten. Zit wat in.

Gast
John
februari 26, 2020 10:51

@Snake Charmer Welkom in Nederland!

Gast
Elbert
februari 26, 2020 10:46

Maar dat is het probleem van de huidige generatie. Mensen zijn diep in hun mobieltje verzonken of hebben hun oordopjes in. Ja dan komt er van sociale vaardigheden niet zoveel meer terecht. Dat beangstigd mij Dat we een maatschappij creëren van God voor ons allen en ieder voor zich.

Gast
Elbert
februari 26, 2020 10:44

Mensen die ouder zijn zeggen vaak uit zichzelf al goede morgen. Ook al is het een vreemde? Wat is daar mis mee? Ik ben beroepschauffeur. Als ik als oudere zeg goede morgen komt er van jongeren vaak (of vaak niet eens) binnensmonds een goede morgen terug! Van ouderen krijg je een volmondig GOEDE MORGEN. Dat zie ik de hele dag door.

Gast
Snake Charmer
februari 26, 2020 10:39

Goedemorgen zeggen? Tegen wie vreemde mensen die je niet kent? Deden mensen dat vroeger?

Gast
Elbert
februari 26, 2020 10:36

Jong en vooral knap is de norm. Mensen die jong zijn en vooral knap worden eerder bij een bedrijf aangenomen. Is in mijn beleving volstrekt discriminerend! Naar mate de mens ouder wordt heeft hij of zij ook een hoop levens-bagage bij zich en ook meer levenswijsheid. Als ik de jongeren van tegenwoordig zie dan word ik daar verdrietig van. Ze kunnen nog geen Goede Morgen meer tegen iemand zeggen. Vroeger had je een reklame van brood. King Corn heette dat. Toen zeiden ze: het enige wat je weggooit is de verpakking! Met die “verpakking” bedoel ik te zeggen de buitenkant is maar schijn. Mooi zijn gaat van binnenuit. De buitenkant is maar een schijnwereld!

Gast
Snake Charmer
februari 26, 2020 10:34

@Elbert als je ouder wordt moet je je niet gaan kleden als toen wanneer je 20 was. Ander beland je in Hotter than my daughter.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen