Gerald Roethof wil niet tegelijk met Peter R. in Jinek

Gerald Roethof, die de verdachte in de zaak Nicky Verstappen bijstaat, wil niet met Peter R. de Vries aan één tafel zitten in de talkshow van Eva Jinek. Dat onthulde de presentatrice gisteren in haar uitzending op RTL 4. De Vries, de vertrouwenspersoon van de familie Verstappen, maakte gisteren in Jinek gehakt van Roethof. “Het kenmerk van advocaat Roethof is dat hij altijd maar het halve verhaal vertelt en dan hoopt dat iedereen er wel in trapt“, zei de misdaadjournalist.

Jinek sprak met De Vries inhoudelijk over de zaak: “Roethof zegt dat als zijn cliënt Nikcy zou hebben gesmoord, dat je DNA van hem op zijn mond en keel zou hebben gevonden en dat is niet zo.”

De Vries stelt dat Roethof onzin praat: “Als je iets meer van de zaak weet, dan weet je ook dat het niet nodig is dat als je iemand smoort dat dan je DNA rond de mond van het slachtoffer gevonden hoeft te worden. Dat kun je ook met handdoek, t-shirt of kussensloop doen.”

Vervolgt: “Hij zei ook dat er geen DNA-sporen zijn gevonden die wijzen op een zedendelict bij Nicky, bijvoorbeeld in de schaamstreek op het lichaam, maar dan zegt hij er ook weer niet bij dat er dus wel tientallen DNA-sporen zijn gevonden op de onderbroek van Nicky Verstappen. Hoe zedengerelateerd wil je het hebben? Dat is toch de selectieve perceptie van de advocaat die zijn cliënt probeert vrij te krijgen.”

Jinek: “We hebben hem uitgenodigd om hier te gast te zijn, maar hij wil niet samen met jou aan tafel.”

De Vries: “Nee, dat vindt ‘ie link.”

Foto: NPO

45 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Рiemeltje.
februari 12, 2020 22:38

1-Adviseur, je schrijft poep.

Gast
1-Adviseur
februari 12, 2020 22:29

Nogmaals mijn excuses,

Maar onthoudt heer Roethof dat RECHTZAKEN DIENEN IN DE RECHTBANK UITGEVOCHTEN TE WORDEN EN NIET OP TV

Gast
1-Adviseur
februari 12, 2020 22:23

Hi, Roethof G

Met alle recspect wil ik u dit schrijven hier voor u plaatsen.

Ten eerste mijn excuses daarvoor.
weet ook dat ik niet het recht heb u wat tips tegeven.
Alsnog hier een paar tips aan u, trauwens u hoeft ze niet op tevolgen t

Ten 1ste)

het is niet zo practisch om aanstaande rechtszaken op tv te
Te komen bespreken, u dient rekening te houden met slachttofer en nabestanden.

Ten 2de)

Ik heb u wel eens gezien en gehoord op tv en u komt niet goed uit uw woorden u bent niet goed te vestaand of begrijpen misschien bent u u wat nerveus als voor de camara staat, en dat is jammer.

Ten 3)

Indien nodig raad ik u aan goed na te denken en te ademen voor u begin te praten, misschien wat mediatraning.

Want wellicht bent u een goede strafpleiter en dat is goed, de rest kunt u wat hulp gebruiken ter voorkoming van imago schade

Groetjes

Gast
Simon
februari 12, 2020 08:02

Uiteraard wil een advocaat maar het halve verhaal vertellen. Dat is zijn werk. Er ligt een verklaring van de verdachte in een kluis heeft Roethof verteld. Wat de waarde van die mededeling is zolang die daar blijft liggen weet ik niet. Laat zijn cliënt verklaren wat er gebeurd is, wat hij weet en doe niet zo geheimzinnig: tergend voor de nabestaanden!

Gast
Inez Stresski
februari 12, 2020 07:38

@Orde der Advocaten
leer Nederlands, Aaron B.

Gast
Orde der Advocaten
februari 12, 2020 07:28

Roethof is een foute aandachtsgeile eikel en absoluut geen goede advocaat maar toch zou het ons niet verbazen dat zijn taktiek ( wrange) vruchten zal afwerpen. Dat hij niet met Peter Rat de Vries aan tafel wil zitten pleit wel voor hem want dat is een hoop genetisch afval.

Gast
Annoniemus
februari 12, 2020 06:52

Roethof is zelf een crimineel , en zijn familie ook !

Gast
Doc Holliday
februari 12, 2020 01:02

Bill, right on!

Gast
Billy the Kid
februari 12, 2020 00:56

@De Heer: Donald Trump is top, een zegen! Hij doet wat hij belooft, houdt zijn rug recht en economisch gaat het in Amerika beter dan het lange tijd is geweest.
Jobs, jobs, jobs!

Gast
De Heer
februari 12, 2020 00:46

Interessante zaak maar Peter R zei echt precies dezelfde dingen als bij de vorige zitting. Ze hadden een clip van die uitzending kunnen uitzenden, goedkoper ook.

Trump werd trouwens weer belachelijk gemaakt door filmpjes en die Belg met een flauw verhaaltje waar Jinek om moest lachen. Snap wel dat mensen zich irriteren aan deze dame.

Gast
VOC-humor
februari 11, 2020 20:11

Roethof?

Was dat een grapje van een NLse voorouder toen ie een naam moest bedenken voor 1 van zijn slaven/bastaardkinderen?

Gast
jan
februari 11, 2020 19:47

Laat Hiddema maar even langskomen. Die hakt Peet tot str0nt en rent huilend weg.

Gast
Verwachtingspatroon
februari 11, 2020 19:47

Die Roethof is echt een laag, eng menneke. Brrr!

Gast
Sjaak
februari 11, 2020 18:47

Gerard Roethof heeft groot gelijk, Peter R de Vries is een walgelijke man waar een weldenkend mens zich verre van houdt.

Gast
Donny Slavink
februari 11, 2020 18:29

Wat zou nu de reden kunnen zijn dat deze advocaat in een late night show gaat zitten. Opkomen voor zijn cliënt, de publieke opinie beïnvloeden, meer duidelijkheid geven of duiden. Of zijn ijdelheid strelen om daar aan tafel te gaan zitten. Zou zomaar kunnen zijn en het zijn maar speculaties maar hij heeft geen van bovenstaande motieven kunnen waarmaken en zelfs dit optreden kan nog eens tegen zijn client en zichzelf gaan werken. Hij doet zijn werk ja maar gisteren even niet.
Het subjectieve gegeven is dat hij met zijn gedrag en zijn schampere lachjes ook compleet de gunfactor mist maar ik ben bang dat hij daar op trots op is maar daar beoordelen we deze advocaat niet op. Dat zou niet objectief zijn. Het is was een matige vertoning.

Gast
Ernst
februari 11, 2020 18:20

Wat een vervelende man die Roethof, gluiperdje eerste klas, enge ogen en hij lu,lt zichzelf steeds tegen.

Gast
Geer
februari 11, 2020 17:22

Gister was die dropveter bij op1. Wat een eikel van een advokaat en vooral als mens. Iets zeggen masr uiteindelijk niets zeggen.

Gast
Dirk
februari 11, 2020 17:12

Je kunt heel veel van Peter R de Vries vinden, maar bij volgens mij alle zaken waarin hij zijn tanden zette, had hij uiteindelijk gelijk.

Gast
sukkel
februari 11, 2020 16:59

Super griezel Roethof

Gast
Paul
februari 11, 2020 16:55

Sowieso nooit begrepen dat “iemand” met die irritante betweter aan tafel wil zitten…

Gast
Ray
februari 11, 2020 16:50

Gerald wil niet tegelijk met Peter in Jinek. Het schijnt dat je elkaar dan kan voelen, dus dat snap ik wel.

Gast
Hallo, mag ik even ??
februari 11, 2020 16:42

Ik zou met geen van beide aan 1 tafel willen zitten.

Gast
Pablo ijscobar the first
februari 11, 2020 16:40

“Het kenmerk van advocaat Roethof is dat hij altijd maar het halve verhaal vertelt en dan hoopt dat iedereen er wel in trapt“, zei de misdaadjournalist.

De pot verwijt de ketel

Gast
Mousse
februari 11, 2020 16:35

Zegt toch echt meer Roethof dan over PR de Vries. 🤭

Waar heeft Roethof dan “angst” voor. Ik vermoed zomaar, dat Roethof geen tegenspraak dult, oftewelhet vuur te na aan de schenen wordt gelegd.

Gast
Apfelflapf
februari 11, 2020 16:03

Ik vind die Roethof maar een vage brabbelaar .

Gast
Lachgas
februari 11, 2020 15:56

Lijken de amerikaanse verkiezingen wel. Gooien met modder.

Gast
Jan Kloot van Dam
februari 11, 2020 15:55

Peter fucking R de Vries

Gast
RadioOost
februari 11, 2020 15:41

Nee Mediaprak,
Roethof was al uitgenodigd door Jinek, maar daar wilde hij niet aanschuiven samen met De Vries.
Vervolgens heeft Op1 hem uitgenodigd en is de nare man daar aangeschoven.

Gast
Zigeunerschnitzel
februari 11, 2020 15:36

Advocaat Roethof doet zijn werk en PvdVorst praat teveel, achter de desk bij RTL Boulevard, daarom verliest zijn zoon zoveel zaken.

Gast
Dr. Bibber
februari 11, 2020 15:21

Die familie Roethof. Hou ze in de gaten! Zus Mildred, ook zo’n fijn type die bij DWDD een heerlijke fitty kreeg met de meisjes die het onderwerp waren van haar o zo ‘integere’ documentaire.

Gast
MediaPrak
februari 11, 2020 15:06

Nee Jinek, Roethof was al door Op1 uitgenodigd. Dat je niet naar je conculega’s kijkt is tot daar aan toe, maar ze doodzwijgen doet ’n beetje voormalig Oostblokketig aan.

Gast
blanke dame
februari 11, 2020 14:59

peter de vies verliest alleen maar rechtszaken. wat is het toch een opportunistische loser die peter de vies.

Gast
Geert
februari 11, 2020 14:55

Ik snap ook niet waarom dit soort zaken op tv worden besproken, er wordt niks mee opgelost.

Die Peter verlies maakt al helemaal niks van zijn geloofwaardigheid klaar en verliest alleen maar zaken in de rechtbank.
Hoe kan je hem hier dan geloven, maar die Roethof geloofd ook alleen maar in zijn eigen gemompel en staat in dit geval niet sterk met zijn lulverhalen.

Maar ach er is nog een troost, dit soort mensen kan altijd nog werken voor de televisie.
Wat een afgang pfffffffff

Gast
anonymous
februari 11, 2020 14:52

Roethof doet gewoon zijn werk, en dat doet hij goed.

Gast
Bert
februari 11, 2020 14:43

Zo is het, en niet anders,
de dader? Van wat?
De doodsoorzaak van Nikki is nooit officieel vast komen te staan.

Gast
Zo is het, en niet anders
februari 11, 2020 14:40

De houding van Roetmop zegt mij genoeg in de zaak ‘Brech’: hij is de enige en echte dader en verdient het voorgoed opgeborgen te worden. Wie zwijgt stemt toe!

Gast
Bert
februari 11, 2020 14:36

Benieuwd naar het percentage gewonnen zaken van Roethof.
Kan eenvoudigweg niet hoog zijn, hij is doorzichtig leugenachtig, warrig, wazig, komt niet goed uit zijn woorden en is niet goed te verstaan.
Een adcocaat van niks.

Gast
Ben
februari 11, 2020 14:35

Een directeur van een advocatenkantoor, tevens vader van een advocaat, die – overigens terecht – de cliënten van zijn kantoor beschermt wanneer er vanuit de andere kant een verhaal wordt verteld moet niet zeuren als een andere advocaat hetzelfde doet. De Vries moet toch weten dat zoiets bij het werk van een advocaat hoort.

Gast
achtmet
februari 11, 2020 14:30

Gisteren die Roethof gezien …wat een arrogante kwast is dat ,je kunt hem ten eerste heel slecht verstaan ,maar vooral dat schampere lachje .Ben geen fan van Peter R maar die tenenkrommende figuur die Jos Brech bijstaat ? NO WAY!

Gast
Bil
februari 11, 2020 14:28

Wow that’s amazing!

Gast
StefanV
februari 11, 2020 14:19

Ik vind het sowieso dubieus dat advocaten steeds weer zendtijd krijgen om hun cliënten publiekelijk te verdedigen en zo veel mogelijk twijfel te zaaien. Ik snap dat dat hun werk is, maar dat kan prima in de rechtszaal, in plaats van op televisie.

Gast
Sapperdeflap zeg!
februari 11, 2020 14:16

We hebben de zinloze clash tussen Peter Air de Vries en de advocaat al eens gezien, dus waarom zul je deze mensen nog een keer tegelijkertijd laten opdraven… Roethof maakt zich bij een groot deel van de Nederlanders niet populair, omdat hij de verdediging op zich heeft genomen van de verdachte van de afschuwelijke moord op Nicky Verstappen… Maar hij doet niets anders dan zijn werk. Het feit dat ik hem niet sympathiek vind overkomen, doet daar niets aan af. Respect voor deze man, ook al zegt mijn gevoel dat Jos B. de dader is.

Gast
Theo Hiddepa
februari 11, 2020 14:12

Gerald R. slaat telkens zo’n ambetante toon aan als hij voor een camera staat, daar gaat zelfs mijn toupet van overeind staan.

Gast
Ron
februari 11, 2020 14:09

Bij Op1 had hij ook weer niets te melden. Die gast komt daar alleen maar aan een talkshowtafel zitten als hij niets te melden heeft. Niet meer uitnodigen dus. Vreselijke vent.

Gast
Micky77
februari 11, 2020 14:05

Peter R de Vries lijkt me ook een heeeele vervelende man om mee in gesprek te zijn wanneer je zijn mening niet deelt. Hij is altijd wel bijzonder overtuigd van zijn eigen gelijk. Inmiddels als juridisch adviseur enkele keren bakzeil gehaald bij de rechtbank, maar dit gaat vooralsnog niet ten koste van zijn ego.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen