87 persconferenties Songfestival, twee presentatoren

De minder gewilde presentatieklusjes tijdens het Eurovisie Songfestival worden ook verdeeld: Roos Moggré en Andrew Makkinga worden de moderatoren van alle persconferenties van het Eurovisie Songfestival. Dat heeft de AvroTros laten weten. Tussen 2 tot en 17 mei zullen Roos en Andrew maar liefst 87 verschillende persconferenties leiden vanuit het perscentrum in Rotterdam Ahoy. Zo worden er bijvoorbeeld persconferenties gehouden voor alle 41 verschillende delegaties.

Verder zijn er persconferenties met de finalisten na afloop van de halve finales en met de winnaar naar de grote finale. Met “deze persconferenties worden de ruim 1.500 aanwezige journalisten en daarmee de internationale pers bediend.”

EenVandaag-gezicht Roos Moggré is vereerd. “Ik kijk ontzettend uit naar het internationale karakter van het songfestival. de muzikanten en de journalisten komen uit de hele wereld en ik vind het fantastisch dat ik daar als Nederlander bij mag zijn.

Eerder al presenteerde Moggré de persconferenties bij de aankomst van Duncan Laurence op Schiphol en de bekendmaking van gaststad Rotterdam. “De samenwerking met Andrew vind ik een extra cadeau. We’re ready for it!

De van oorsprong Ugandese Andrew Makkinga is presentator en gespreksleider. Het grote Nederlandse publiek kent hem als verslaggever voor de NTR tijdens live uitzendingen van muziekfestivals als North Sea Jazz en als radio DJ voor NPO Soul & Jazz.

Hij zegt: “Het Eurovisie Songfestival is een prachtig, verbindend evenement waar muziek centraal staat. Ik ben met name erg geïnteresseerd in de diversiteit aan muzikale stijlen die we kunnen verwachten en het festival vanuit deze invalshoek te benaderen.

De persconferenties na de halve finales en de grote finale worden uitgezonden via het Eurovision Song Contest YouTube-kanaal.

Foto: AvroTros

23 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Rudolfo
februari 26, 2020 01:20

Ach. Roos ‘zonder voorgekauwd script en autocue kom ik niet’ Moggre.

Gast
Donald Dumb
februari 25, 2020 16:21

16.10

Ja hahaha, men weet echt niet beter blijkbaar.
Ik mis o.a. metal, jazz, drum n bass, punk, blues bij Songfestival.

Muzikale diversiteit my ass…

Gast
Actries van Houten
februari 25, 2020 16:10

Een diversiteit aan muzikale stijlen? Hahaha.

Ballads en Balkan-gegil.

Gast
Joop55
februari 25, 2020 12:37

Lekker voor het milieu ook weer, l die stroom die daarin opgaat. Maar goed, het is reclame voor je land en biedt ook weer zo vele kansen.

Gast
Noud
februari 25, 2020 12:22

Het is toch wat.
“Artiesten” die voor hun optreden gaan zeggen dat ze het helemaal gaan maken.
Dezelfde “artiesten” die na hun optreden gaan zeggen dat ze teleurgesteld zijn.
Het moet toch niet gekker worden.

Gast
Fred
februari 25, 2020 12:16

@Braknek het was ook serieus bedoeld hoor mijn bericht…

Gast
Braknek
februari 25, 2020 11:44

@ @Fred,

Lach niet te snel of te vroeg.
Het Coronavirus dat al rond dwaalt in Italie en Spanje kan echt wel een spelbreker gaan vormen. Mensen uit tientallen landen die samenkomen, dicht op elkaar bovendien.
Ik zou met het scenario ( no eurovision song contest) serieus rekening houden. Buiten ale kosten die al zijn gemaakt moet iedereen maar voor zich beoordelen hoe erg het zou zijn.

Gast
@Fred
februari 25, 2020 10:51

Dat zou lachen zijn!!

Gast
Fred
februari 25, 2020 10:48

Stop maar met nieuws over Eurovisie Songfestival. Gaat zeker niet door i.v.m. Corona. Wedden…?

Gast
Bart
februari 25, 2020 10:37

Meneer Makkinga, een hele vervelende man!

Gast
Trumpo
februari 25, 2020 10:14

Roos is een schatje en Andrew hartstikke inclusief. Prima keuzes dus.

Gast
critikast
februari 25, 2020 10:10

Roos is een prima keuze. Gisteren ook weer op koers als tafeldame in DWDD. Bovendien een erg aantrekkelijke vrouw met een mooie stem !

Gast
De pastoor van Hilversum.
februari 25, 2020 10:03

Freakfestival wij kosten ervan.

Gast
Fred de Kenner
februari 25, 2020 09:39

Moderatoren?

Gast
Hoeveel miljoen?
februari 25, 2020 09:39

Waar komt die AAP nou weer vandaan?
OOh ik zie het al: uit Oeganda of all places. Typisch Nederlands dus, hulde NPO!

Nee nu nog een transgender met een baard en een pedofiele mongool (Sjonnie de M) en het zangfeest is weer compleet.

Ik ga kijken (NOT)

Gast
Timo
februari 25, 2020 09:27

Zij kan dat erg goed. Goede keuze voor Roos Moggré, alweer een topbeslissing van de organisatie. Ze mogen van mij een lintje krijgen.

Gast
Sender
februari 25, 2020 09:10

Makkinga is een slimme gast en weet heel veel van muziek. Of het nu ‘dit soort muziek’ normaal gesproken is betwijfel ik.
Moggre maakte al een aantal stappen ( jeugdjournaal, Goedemorgen Nederland en nu bij Eenvandaag) en is tv persoonlijkheid met nog meer potentie.
Ik mag alleen hopen dat ze niet te hoge ‘uithalen’ in haar stem zal hebben zoals in het begin bij Eenvandaag. Dat was thuis, voor de buis niet te harden. Maar ‘glamoureus’ alleen waar Janszen voor is geselcteerd maakt je nog niet perse een goede presentator.

Gast
Joost
februari 25, 2020 09:02

En helemaal politiek correct, tof!

Gast
Bart BOOS
februari 25, 2020 08:59

Ahhh melvin de internetheld van het roddelcircuit. Heeft onze Evert je goed gevoerd vanochtend? Bonzo of Frolic? Woef woef! :D

Gast
discuswerper
februari 25, 2020 08:54

Dat bepaal ik zelf wel vriend.

Gast
Melvin
februari 25, 2020 08:52

Discuswerper

Als je niet weer wie dit zijn, heb je hier niets te zoeken

Gast
discuswerper
februari 25, 2020 08:44

Wie???

Gast
Antonio
februari 25, 2020 08:42

Pracht mensen met kwaliteit

Gelukkig geen Jinek met haar gegil.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen