NPO schrapt nóg een week het Op1-reclameblok

NPO 1 schrapt ook deze hele week het lucratieve reclameblok voorafgaand aan de succesvolle talkshow Op1. Op deze manier wil de zender het programma een duwtje in de rug geven. Dat heeft de STER laten weten aan het AD. Eigenlijk zou Op1 alleen vorige week getrakteerd worden op geschrapte reclameblokken, maar die maatregel is dus een weekje verlengd. “De NPO heeft geoordeeld dat het ontbreken van het reclameblok succesvol kan worden genoemd“, aldus een woordvoerder.

Op1 begint door deze maatregel steeds direct na het primetimeblok, dus zonder minutenlange reclame-onderbreking. “Het nieuwe programma krijgt de kans een vast publiek op te bouwen. En mensen blijven beter hangen zonder reclameblok voorafgaand aan de talkshow.

Wat gebeurt er volgende week, in week drie? Mogelijk vervallen de reclameblokken dan óók. Aan het eind van deze week wordt daar een knoop over doorgehakt.

Niet alleen de NPO, maar ook RTL laat flink wat tonnen liggen in de talkshowoorlog. Gedurende de hele eerste uitzendperiode van Eva Jinek mag ze, op het blok na de aankondiging van de gasten na, reclameloos uitzenden. “Als Beau het programma overneemt, gaan we ons beraden op deze aanpak“, laat die zender weten.

Foto: Wessel de Groot / MAX

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen