Matthijs blij met Jeangu Macrooy naar Songfestival

Talkshowgrootheid Matthijs van Nieuwkerk vindt het hartstikke leuk dat Jeangu Macrooy degene is die ons land gaat vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival 2020 in Rotterdam. Dat heeft hij vrijdagavond gezegd in zijn talkshow op NPO 1. Macrooy is nog niet heel bekend, maar kijkers van DWDD hebben hem al wel een aantal keer langs zien komen. Al enige tijd geleden heeft het programma het jonge zangtalent omarmd, dus deze carrièrestap juicht Matthijs van harte toe.

Matthijs vond het leuk om te horen. “Dat vinden wij als De Wereld Draait Door erg leuk, want hij heeft vanaf het moment dat we wisten dat hij er was en mooie muziek kon maken, aan heel veel uitzendingen meegedaan. Of het nou over George Michael of Paul Simon ging, hij deed mee. Ik vind hem heel erg goed en ik vind het ontzettend leuk.”

Tafelheer Marc-Marie Huijbregts denkt daar hetzelfde over. “Ik vind het een hartstikke goede keuze, ja. Als ik heel eerlijk ben was ik er niet zo mee bezig wie het zou worden. Ik dacht: ik hoor het nu wel. En nu ik het hoor, denk ik: hartstikke leuk, goed gekozen.”

Macrooy zal binnenkort zeer waarschijnlijk plaatsnemen in de talkshow van Van Nieuwkerk, gezien zijn goede banden met het programma en het feit dat DWDD traditiegetrouw altijd veel aandacht besteedt aan het Songfestival.

Eigenlijk wilde de AVROTROS het nieuws over Macrooy’s deelname nog even geheimhouden, maar het nieuws lekte donderdag uit via het AD en Het Parool.

Foto: BNNVARA

44 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Marko
januari 13, 2020 10:21

Knakworstje 11.51

Geld weggooien hebben we gedaan met oud jaar (vernield 15 miljoen euro)
En wanneer ’t voetballen begint nog meer.

Gast
Zondag
januari 12, 2020 11:22

Matthijs vindt iedereen en alles leuk d.w.z. als zijn salaris op tijd is overgemaakt.

Gast
Simon
januari 12, 2020 08:54

Ik dacht even dat dit die jongen van de aanstekelijke hit ‘Parijs’ is. Maar dat is Kenny B. Ik ken Jeangu Macrooy niet.

Gast
jager met een puddingbuks
januari 12, 2020 06:51

@snoezigkleinhertje
Zit je nou serieus als een Southpark-karakter te oreren van ‘they took our jobs..?’
Leg voor de gein is uit wat ‘ze’ jou hebben afgenomen.
Hoe gewoon ben jij als man dat je geen huis kan krijgen, woon je nog thuis bij je ouders op de zolder en heb je geen baan omdat je de hele dag comments zit te tikken op deze site?
Een huis heb je zo gekocht en de banen liggen momenteel voor het oprapen.
Dusse, beetje stemmingmakerij is ook stemming nietwaar?

Gast
snoezigkleinhertje
januari 12, 2020 00:52

jan
Sat 11 Jan 2020 om 21:56

Iedereen kan in Nederland gaan wonen want die grenzen staan al jaren wagenwijd open .
Die mensen krijgen ook allemaal een gratis huis met voorrang daarom is er voor de gewone man helaas niets meer.

Gast
Rembrandt
januari 12, 2020 00:50

@Erwin
Pannenkoek.

Gast
Erwin
januari 12, 2020 00:44

COMMENTSECTIE UITSCHAKELEN
Reacties hier zijn RACISTISCH EN KWETSEND

Gast
lies
januari 11, 2020 21:56

ld, ik hoor je kotsen gatverdame

Gast
jan
januari 11, 2020 21:56

Die gast woont sinds 2014 in NL. Hoe zit dat eigenlijk? Kunnen Surinamers gewoon in NL gaan wonen ofzo? Zit ik niet op te wachten.

Gast
Max
januari 11, 2020 21:51

wat moet die bruine bounty nou

Gast
LD
januari 11, 2020 21:51

De reacties hier zijn werkelijk om te kotsen

Gast
Robin
januari 11, 2020 19:01

Nederland wordt vertegenwoordigd door narcostaat en bananenrepubliek Suriname.

Gast
Kolonel Blaaskaak
januari 11, 2020 18:42

Wat heeft de omroep BNN hiermee te maken sip?

Gast
Sip
januari 11, 2020 18:40

Ik vind het jammer dat iemand uit Suriname ons gaat vertegenwoordigen. Ik heb echt niets tegen een donker iemand, maar Suriname is nu echt geen bevriend land meer. De BNNers lopen natuurlijk weer achter elkaar aan.

Gast
Bep
januari 11, 2020 16:58

Die irritante raskwal Matthijs van Nieuwkerk zou toch optiefen naar de VRT? Waar wacht hij nog op? Schiet op lul. Mag hij die jankneger meenemen.

Gast
eksteroog
januari 11, 2020 15:47

Maar een dijk van een stem heeft hij in ieder geval niet tuurlijk niet nl mag niet weer winnen, te duur.

Gast
Fredje Emmah
januari 11, 2020 15:07

Lijkt me een aardige gozer maar een dijk van een stem heeft hij in ieder geval niet…

Gast
Trumpo
januari 11, 2020 15:01

Songfestival is veel te duur voor nl.

Gast
Trumpo
januari 11, 2020 14:59

Songfestival is te duur voor nl.

Gast
Berend de Winter
januari 11, 2020 14:43

Ja, lekker muziekje. Dat doet die gozer goed.
Ben wel benieuwd of dat ie gaat scoren in Rotterdam.

Gast
cor
januari 11, 2020 14:12

Omhoog gepushed zangertje. IN DWDD al vaak genoeg door de mand gevallen met mager covers. Is niks en wordt ook niks.

Gast
Het leven is hard, een muur ook
januari 11, 2020 14:10

Nicole en haar 300 kopie/plak namen is ook weer van de partij vandaag

Gast
sukkel
januari 11, 2020 13:21

Slijm slijm Thijsje is weer aan het kontlikken…. zum kotzen stel je voor dat hij iemand die donker is niet goedvindt krijgt hij Simons en Tan over zich heen en dat kan de geldgraaier aasgier niet aan

Gast
Kim jung un-dos-tres
januari 11, 2020 13:15

Fijn hoe al die mensen hier lekker zitten te poepen en dan in hun eigen drol gaan ronddraaien.

Gast
Bortelwoer
januari 11, 2020 12:57

Ik vind haar irritant maar op dag van de scoop van het AD werd in Yung DWDD Jeangu al gepresenteerd als de inzending door Emma.
Feitelijk hadden zij de scoop ipv Stefan Reetveger…
Maar Jeangu…vind ik een goede keuze. Merendeel van de mensen die het daar niet mee eens zijn lijken andere redenen te hebben dan de muzikale. Herstelbetalingen? Mannenliefde? Huidskleur? Wat haalt iedereen er bij.
Verongelijkte zureageerders….

Gast
Reinier
januari 11, 2020 12:49

Volgens mij is dat niet zo.
Je kan er wel van alles bijbedenken.
Straks roep je nog dat dingetje misbruikt wordt om Nederland mooi op de kaart te zetten.
Soms kun je te ver gaan met je complottheorieën.
Dan ga je er zelf last van krijgen.
Niet alles is racisme of polincor. Sommige dingen zijn gewoon leuk omdat we allemaal anders zijn.

Gast
Sylvana S.
januari 11, 2020 12:44

Dolblij dat Jeangu Macrooy gekozen is. Deze diep getraumatiseerde brother (zijn bet- bet- bet- bet- overgrootvader was namelijk een tot slaaf gemaakte plantagemedewerker door wiens noeste arbeid de mooie Amsterdamse grachtenpandjes konden ontstaan) weet wat het belangrijkste is op dit moment. Het diep gewortelde witte racisme aan de kaak stellen en vooral herstelbetalingen. Het was natuurlijk ongehoord geweest wanneer de NPO een witte man gekozen had. Of nog erger een witte cis man. Zelfs een witte (al dan niet cis) vrouw was een teken geweest van wit privilege. Eindelijk is de NPO tot inkeer gekomen. En dat ze bij DWDD weer volledig over de rug van een zwarte brother een itempje proberen te maken zegt natuurlijk alles. Racisme!

Gast
K.C.T.
januari 11, 2020 12:35

Deze linkse deuger kan het weten, grootste kutmuziek komt dagelijks in zijn programma de buis vervuilen, ze worden aangekondigt als wereldsterren, maken vooral veel vals en snerpend lawaai, daarna einde oefening!!!
Voorbeeld die snerpende nicht en rariteitenfestival winnaar pisnicht duncan, wordt nooit wat, altijd met opengesperde bek en afval kleding voor de camera lekker keuvelen met halsafsnijdende IS wijven,,,,,, genderloos gedrocht!!

Gast
FlyingLotus
januari 11, 2020 12:35

Die vrouw op de foto boven ziet er NL’ser uit dan de naam jeangu doet vermoeden. Zo zie je maar weer.

Gast
Trumpo
januari 11, 2020 12:24

Dirk top.

Gast
ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ
januari 11, 2020 12:23

Nu ff serieus.

Gast
's Lands Geweten
januari 11, 2020 12:22

Matthijs deugt.
Geen moment heeft Matthijs het mis.
Matthijs zegt ons wat we moeten vinden.
Als Matthijs over iets blij is dan weten we dat dat goed is voor ons.
Matthijs is ons Nationale Geweten.
Let maar goed op, mensen zoals Matthijs geven ons duiding en vertellen ons wat we moeten denken. Dank u wel Matthijs.

Gast
Dirk
januari 11, 2020 12:19

(Negeert de vorige acht onzinposts en gaat terug on topic)

Een leuke kerel, en belangrijker nog, een fantastische zanger. Geef hem een goed liedje en hij gaat er een feest van maken in Rotterdam.

Gast
Kim jung un-dos-tres
januari 11, 2020 12:19

JEANGU = MOOIMENS™️

Gast
Huismaker
januari 11, 2020 12:10

Voorgedragen door het kartel ? Kleur, homo, links, mediakartel vriend ?

Gast
Reageer
januari 11, 2020 12:08

Wit? Cisgender? Totale waanzin! Wie laat mij opnemen in het gesticht?

Gast
Reageer
januari 11, 2020 12:07

@ Ik ben links dus ik deug
Wen er maar aan, dat niet alleen witte cisgender heteromannetjes het beeld bepalen.

Gast
Tsja
januari 11, 2020 12:07

Jaa! Mensen voor nazi uitmaken! Dat werkt net zo goed als voortdurend racisme roepen.

Gast
Tsja
januari 11, 2020 11:53

Homofiel en kleurling? Twee termen die alleen nog door neonazi’s worsen gebruikt. Echt volwassen.

Gast
WaveX
januari 11, 2020 11:52

Opschieten dan maar, volgende maand komt het welverdiende zomerreces eraan voor deze harde werkers. Opa met zijn woeste haardos en strakke broekjes gaat dan weer lekker uitpuffen van een uitputtende paar uurtjes werken per week.

Gast
Knakworstje.
januari 11, 2020 11:51

Stoppen met die geld weg gooierij, geeft het geld aan zorg/verpleeghuizen.
Dat is pas iets om trots op te zijn.

Gast
Ik ben links dus ik deug
januari 11, 2020 11:37

‘tuurlijk. Want homofiel en kleurling. Volgens de links-lullende-rechts-vullende beroepsdeuger Matthijs.

Gast
ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ
januari 11, 2020 11:37

Matthijs moet wel blij zijn anders heeft ie een probleem, per slot van rekening betaald de NPO zijn salaris en ze organiseert ook het ESF. DUS…

Gast
Pieter
januari 11, 2020 11:36

Humberto is ook vast blij..

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen