Marije Knevel: ‘Men lacht omdat Andries mijn vader is’

Marije Knevel, de vrouw die het socialrubriekje doet in de Net5-talkshow Ladies Night, merkt dat veel mensen het erg grappig vinden als ze erachter komen dat Andries Knevel haar vader is. Dat zegt ze in gesprek met Het Parool. Marije verbaast zich altijd over die reacties. “Ja, dan zegt iemand: ‘Je raadt nóóit van wie zíj de dochter is.’ Dan komt het hoge woord eruit en wordt er gelachen. Mensen verwachten blijkbaar een gereformeerd meisje in een lange rok“, vertelt ze.

Dat is echter niet wie de Kneveltjes zijn, legt Marije uit. “Ze hebben zo’n verkeerd beeld van mijn vader. Hij heeft minstens zoveel energie als ik en die ‘gekte’ die mensen mij vaak toedichten, heb ik juist van hem.”

Eigenlijk zijn alle Kneveltjes gekkerdjes, geeft ze aan. “Als ik vroeger als kind ergens met hem iets ging eten en hij zag een piano, sprong hij er spontaan achter, terwijl ik smeekte: papa, please doe het niet.

Veel mensen denken dat zij en haar familie de hele dag biddend achter het water en brood doorbrengen. “Als kind moesten mijn twee oudere broers en ik op zondag wel twee keer mee naar de kerk, maar we zijn later enorm vrijgelaten in ons geloof, we mochten onze eigen weg gaan.

Het Parool-interview met Marije Knevel kunt u lezen via Blendle.

Foto: Cornelie Tollens

42 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Marloes
januari 3, 2020 09:02

Heeft zij nog een relatie met de zoon van peter r de vries

Gast
God is voor de domme
januari 3, 2020 00:25

ChristenDOM, JodenDOM.
Het eindigt niet voor niks met -DOM.
De intelligente mens laat zich geen verhaaltjes vertellen.
Die halen hun wijsheden niet uit een boek.
Die kunnen zelf nadenken.

Gast
Donald Dumb
januari 2, 2020 23:49

Ik stel voor te beginnen met Lamb Of God.
Dat zou hem eigenlijk toch aan moeten spreken…

Gast
Donald Dumb
januari 2, 2020 23:44

Xtc

Een stevig portie deathmetal zal hem wel wegjagen.
Heel effectief….

Gast
Donald Dumb
januari 2, 2020 23:42

Je zou dit als vriendin hebben en je komt voor het eerst bij haar ouders en je komt dan tot de ontdekking dat je schoonvader Andries Knevel is…
Gelijk uitmaken en meteen weer vertrekken…

Gast
Donald Dumb
januari 2, 2020 23:33

Over een aantal jaar zijn al die gebedshuizen waar dhr Knevel zo van houdt leeg. En die enge sekte van hem gemarginaliseerd. Dan volgen hopelijk snel die gekke haatbaardensekte.
Een samenleving zonder enige vorm van religieuze sektes is een mooi toekomstbeeld…

Gast
Xtc
januari 2, 2020 23:27

Dat occulte ritueel waar knevel zich mee bezighoud verliest steeds meer aanhangers.

Gast
Donald Dumb
januari 2, 2020 23:25

Brr Andries Knevel als vader…
Hoe heeft hij zijn kinderen grootgebracht?
Door ze te indroctrineren met sprookjesfiguren en dat op te dringen aan normale mensen…
Bij zulke creeps moet je ver vandaan blijven…

Gast
vaginale schimmel
januari 2, 2020 19:50

Ach daar hebben we sagerijntje hersenloze pietertje ook weer met zijn opmerking,slecht geslapen?

Gast
Mariëlle
januari 2, 2020 18:35

Mooie vrouw. Ik zou het doen.

Gast
FlyingLotus
januari 2, 2020 18:16

Ik houd van submissive vrouwen die mijn prostaat weten te beroeren. En een beetje rimming natuurlijk.

Kan zij dat?

Gast
Pieter
januari 2, 2020 18:11

Ronald, standje hopeloos in jouw geval.

Gast
Ronald
januari 2, 2020 18:03

Geen twijfel. Alle standjes. Álle.

Gast
Winterklaar
januari 2, 2020 17:52

Alle kenmerken van een maagd.

Gast
123
januari 2, 2020 15:45

Ik zou haar zonder aarzeling en met enthousiasme de meest teleurstellende 30 seconden van haar leven geven.

Gast
Madelon
januari 2, 2020 15:20

Ik zou het wel weten ….

Gast
Pieter Zaadgever.
januari 2, 2020 14:56

Ik ook.

Gast
Richard
januari 2, 2020 14:39

Ik zou haar doen.

Gast
Bertus
januari 2, 2020 14:36

Nimfootje…..

Gast
Marc
januari 2, 2020 14:11

Ik zou haar 100% doen :-)

Gast
Paulus de B.
januari 2, 2020 14:07

Stomme vraag. Natuurlijk zou ik ‘r doen.

Gast
NPO
januari 2, 2020 14:02

Reken maar!!

Gast
Paul Grijpstra
januari 2, 2020 14:01

Blijft de vraag: zou je d’r doen!?

Gast
NPO
januari 2, 2020 14:01

Oud rechts denkt nu links.

Gast
sukkel
januari 2, 2020 12:58

Lijkt me een aardige meid die best een goede opvoeding heeft genoten …

Gast
Rolls de Vries
januari 2, 2020 12:50

Ik kan je vertellen, Marije is bepaald geen christelijk meisje tussen de lakens. In de tijd dat ik met haar ging, heb ik bijna geen letter op papier gekregen voor mijn scriptie. ;-)

Gast
Jantje
januari 2, 2020 12:40

Ze is nu in ieder geval van god los. Ik zag haar in “Ladies Nicht” goed praten dat vrouwen doelbewust zelfstandig zwanger worden van een onbekende man om een kind te krijgen. Puur uit eigen belang, niet in het belang van het kind. Dat heeft niet iets met christelijk maken maar is ethisch en moreel totaal verwerpelijk. Maar zonder dit soort progressieve denkbeelden krijg je überhaupt geen voet aan de grond meer in Hilversum.

Gast
Anne
januari 2, 2020 12:32

Tinie, hou je mond met je homofobe en lage persoonlijke aanvalletjes.

Gast
Tinie
januari 2, 2020 12:29

@Anne/ Joost valt niet op vrouwen.

Gast
Anne
januari 2, 2020 12:20

Dat jij niet tegen zelfverzekerde, zelfstandige vrouwen kunt is jouw probleem, Joost.

Gast
Sjimmy van Sjors
januari 2, 2020 12:19

Goedemiddag!
Normaal is het reageren op een artikel een reden om iemand voor een deel de grond in te moeten trappen.. Zonder een echte reden te geven..
Maar ik heb zelf een aantal keer de dame op tv gezien en laat ik het op houden dat ze waarschijnlijk niet een aflevering van de slimste mens zou overleven; wat kan ze veel praten, zonder eigelijk iets te zeggen…

Gast
Joost
januari 2, 2020 12:17

Heel vervelend vrouwtje. Doet alsof ze zelf research doet met haar laptopje op schoot, terwijl dat natuurlijk allemaal redactioneel geregeld is.

Ze vindt zichzelf ook helemaal geweldig.

Gast
Lieve Heer
januari 2, 2020 12:13

Knevel heb ik altijd een enorme rat gevonden. Hij beschermde de christenen, al wist hij van misstanden. Maar wel vingerwijzen naar ongelovigen. Ik weet overigens dat hij veel liberaler of zelfs ongelovig is dan men denkt. Hij wordt bij de EO overbetaald, maar zit wel om geld te bedelen van altruïstische oude vrouwtjes met alleen AOW voor ‘goede’ doelen. Alles alleen om het geloof te verspreiden of voor christenen. Van alles komt maar een deel goed terecht.

Gast
Jelle
januari 2, 2020 11:58

11:55
Ik kom ook uit die hoek, heb het geloof verlaten en net als vrienden daar nooit op enige manier last van gehad.
Maar je hebt gelijk, het zal best voorkomen, maar niet in de mate en hevigheid zoals bij de cult des doods.

Gast
WEST*
januari 2, 2020 11:56

We leven in een multiculturele samenleving, daar moet de NPO ook rekening mee houden. Ze zijn zelfs verplicht ook deze Medelanders op te nemen in haar programma beleid !
De NPO is er voor iedereen!

Gast
Verona
januari 2, 2020 11:55

Ik ken genoeg christelijke mensen die door hun familie zijn verbannen omdat ze niet meer geloven, dus zo zwart-wit als jij het stelt is het niet.

Gast
Moloch
januari 2, 2020 11:55

Kan die vrome Christelijke Andries Knevel die ook nog eens openlijk voor zijn geloof uitkomt dan niet zo’n prachtige dochter als geschenk van God krijgen dan ?!..

Gast
Anne
januari 2, 2020 11:55

Corrector, misschien kun je je woede beheersen en niet op de man spelen, maar iets inhoudelijks typen? Alvast bedankt.

Gast
Corrector
januari 2, 2020 11:53

“Vorst van Peter” is een persoon zonder perspectief, opleiding en talent en dus met vooroordelen en geen kwaliteiten op het gebied van inzicht en overzicht.
Daaruit is het makkelijk te verklaren waarom hij zo bang is en daarom ongevraagd om zich heen slaat.

Gast
Jelle
januari 2, 2020 11:52

Dit bericht zal Christenhaterrr Donald Dumb niet goed bevallen.

Dit is het grote verschil tussen het Christendom en de religie van de dood (Islam)
Bij het Christendom ben je vrij om je eigen weg te kiezen of het geloof te verlaten, bij de maanreligie ben je je leven niet zeker als je het geloof wil verlaten en je familie ben je zeker kwijt.

Gast
Vorst van Peter
januari 2, 2020 11:50

het is nog steeds zo dat Christenen belachelijk worden gemaakt en de moslims geloof wordt bejubeld.
deze regels zijn door de linkse kerk bedacht, anders zou het falend beleid aantoonbaar worden gemaakt en dat kost kiezers.

Gisteren jeugdjournaal NPO 3 moslim kinderen die vuurwerkrommel opruimen.
zo ontzettend indoctrinerend, H*tlers propaganda gaat hierbij te niet.

Helaas weinigen zien dat in.

Gast
sadf
januari 2, 2020 11:47

Wat sneu geschreven weer dit. Stom MC. Laat mensen in hun waarde.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen