Jan Roos vindt media anno 2020 dodelijk saai

Jan Roos vindt de televisie anno 2020 wel heel erg saai geworden. Alle programma’s komen heel erg laf tot stand. Dat zegt de opiniemaker in de podcast Littekens. Het Nederlandse medialandschap is gewoon niet zo onderhoudend, aldus Roos. Hij merkt dat iedereen elkaar de hand boven het hoofd houdt en niemand wat durft te zeggen. “Als je kijkt naar het medialandschap: het zijn allemaal natte washandjes. Ik kijk niks meer, want er gebeurt niks meer. Het is saai.”

Zelfs programma’s die pretenderen spraakmakend te zijn, zijn dat volgens Roos niet. “Op NPO Radio 1 hebben ze een programma dat Spraakmakers heet, maar het enige spraakmakende dat ze ooit gehad hebben was dat er een gast te laat kwam. Het is allemaal niks.”

Vroeger was het veel meer soeps op de televisie, aldus Roos. “Ik mis wel de tijd van de Theo van Goghs en Ischa Meijer, dat er iets gebeurde. Nu is alles ‘leuk’, totaal oninteressant.

Wie vindt hij voorbeelden van flop-tv-sterren? “Humberto was totaal oninteressant, Eva Jinek is een leuke meid maar totaal oninteressant.

En wie vindt hij wél leuk? “De enige die ik bitchy vind interviewen is Jeroen Pauw. Dat vind ik een goede interviewer, die zet dingen op scherp. Voor de rest gebeurt er niks op de Nederlandse televisie.”

Foto: BNNVARA

24 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Pascal
januari 14, 2020 20:41

Roos is een Aandachtschreeuwer

Gast
critikast
januari 13, 2020 15:39

Jan Roos…mondje dicht en eerst eens proberen iets van je leven te maken. Je bent onbetrouwbaar, rancuneus, achterbaks en vilein en je praat al jaren met dubbele tong !Ga een vak leren en val niemand meer lastig. Terug onder je steen graag of anders de kliko in !

Gast
Rick
januari 13, 2020 13:16

Ach, daar hebben we Calimеro Huismaker weer met zijn seleсtieve verоntwaаrdiging. Bridget Maasland, Humberto Tan, Рaul de Leеuw, Katja Schuurman, Linda de Mol, Twan Huys, Angela de Jong, Jelle Brandt Corstius, Jan Versteegh… slechts enkele van alle mensen die (onlangs of langer geleden) weken- en wekenlang de sjaak waren op MC. Maar Huiskamer hoor je pas als een van zijn gedachtegoed-maatjes wel een hele week lang genoemd wordt door MC. Je bent al net zo hypocriet als je voorbeelden, Huiskamer!

Gast
Misutoria
januari 13, 2020 12:45

@sjaak

Helemaal gelijk krijg je van mij!
Het gros van de mensen dat hier reageert is erg laag
begaafd en de capaciteit om objectief te zijn ontbreekt volledig.

Gast
Warmoes
januari 13, 2020 12:33

maar t is wel zo, of je Roos nou moet of niet…

Gast
Scania s650.
januari 13, 2020 11:25

Alleen De Dagelijkse Standaard en Ongehoord Nederland is voor mij Nieuws !

Gast
robb
januari 13, 2020 11:02

Hij heeft wel een punt , het is de tijd waarin we leven denk ik niks kan en mag meer ,mensen houden zich in bang om wat verkeerds de zegen ze worden gelijk een kopje kleiner gemaakt op social media en met de dood bedreigd .

Gast
Robbie
januari 13, 2020 10:43

Hij heeft gelijk
Het is 1 grote laffe flauwe bende met een VVD D66 sausje en het maakt ook geen flikker uit of je naar de staatsomroep of naar RTL kijkt.

Gast
Guttegut
januari 13, 2020 10:39

Jantje vindt Jinek niks. Nee logisch, door haar is deze kansloze nitwit voor eeuwig op sterk water gezet.

Gast
Kotom
januari 13, 2020 10:31

Bij zijn rijtje flop-tv-sterren vergeet hij een van de grootsten: hijzelf! Bovendien, welke vent van in de 40 gebruikt er nou woorden als bitchy?

Gast
NPO Pulp en Baghur radio en tv
januari 13, 2020 09:50

BEPAAL ZELF WAT JE KIJKT.
Neem een abonnement en maak jezelf koning van je eigen tv.
Gewone tv is alleen voor bejaarden, zonder brein…. die weten niet beter…
Nitflix e.d. zijn de toekomst.

Gast
Paul
januari 13, 2020 09:50

Waarom van die oude foto’s van Roos van 10 jaar geleden?Hij ziet er nu uit als een sumo-worstelaar, zo dik. En dat in combinatie met die blotebillenkop. Want die is niet weg. Niet echt saai, zijn huidige ‘uiterlijk’ .

Gast
Lilly Labiamus
januari 13, 2020 09:46

Weer deze nitwit.

Gast
Paul
januari 13, 2020 09:45

TV schijnt al 30 jaar dodelijk saai te zijn. Kijk zelf al niet meer sinds 1981, want: toen al saai.

Gast
pieter
januari 13, 2020 09:38

Wij vinden Jan Roos tegenwoordig dodelijk saai….

Gast
WEST*
januari 13, 2020 09:34

Je wordt ouder pappa !
en dat worden we allemaal!
Dus is de hang naar vroeger groot !

De nostalgie viert ook hoogtij

Gast
Bram
januari 13, 2020 09:33

OI dit wordt zo’n reeks van maanden waarin er steeds weer een quote uit dezelfde podcast wordt getrokken?

Gast
Arne
januari 13, 2020 09:27

Heel Nederland kotst mevr. De Jong uit en kan haar papperige gezicht en vreselijke stem en oliedomme gebrabbel niet meer zien en horen.Toch blijft de NPO haar uitnodigen en blijft zij in de startblokken staan om naar Hilversum af te reizen, ook al moet ze er midden in de nacht haar bed voor uit. Wie stopt deze plaag?

Gast
Huismaker
januari 13, 2020 09:26

En MC ? Is nu Jan Roos na Pim, Die-Wilders en Baudet de volgende nationale zondebok ? De naam van Roos noemen en dan maar hopen hoe er gereageerd wordt ? Goedkoop om zo aandacht te genereren.

Gast
Sjaak
januari 13, 2020 09:23

Jan Roos heeft gelijk, uiteraard lopen de NPO laven hier tegen te hoop en spelen het op de man.

Gast
Suzy Wang
januari 13, 2020 09:20

nou dan spring hij toch van balkon. Daar sta hij vrij in. Dikke doeiiii.

Gast
anymousin
januari 13, 2020 09:11

En @Joker, waren dames (aan de desk) weer zo eufories over OP1, zoals verleden week?

Gast
Joker
januari 13, 2020 09:05

^ Ik zag Angela net zitten bij Goedemorgen Nederland voor ik vertrok.

Gast
?
januari 13, 2020 09:02

Jinek & Angela zoeken binnenkort een hulpje bij hun schoolkrantje

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen